Tom Petty

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
En av de good old boys har nylig gitt ut ny plate.
Tom Petty, nemlig. Noen som har kjøpt den ? Jeg har ikke hørt den, og da har jeg jo heller ikke kjøpt den.

Men den vil vel kanskje finne sin plass i hylla etter hvert.
Men jeg ser det er Jeff Lynne som har produsert. Og det er et stort men. Jeg syns det han produserer har en tendens til å låte ganske likt. Litt ELO kanskje. Så jeg håper denne er bedre enn det Mr. Lynne har hatt fingra borti før. Tom Pettys plate Full Moon Fever syns jeg han ødela med produksjonen sin.

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Antall liker
4
Har ikke hørt den selv, men:
Dagbladet mener åpenbart at det svinger av hele plata, medregnet Jeff Lynns produksjon, mens Aftenposten syns det flater ut etter første låt - og legger vel ikke skjul på at det er JLs medvirkning som gjør den vel lettfordøyelig.

mvh

Vedlegg

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

kom nettopp hjem med tom petty-plata. har kommet til kutt 4 . virker bra så langt !

skriver mere når jeg har fått den "under huda"

mvh, s,

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Oi, tyakk for tipset, gjett om jeg skal kjøpe den!! Har alle skivene hans inkludert travelling wilburys skivene, morro! gleder meg!

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

den er langt bedre enn forrige(?) "the last dj" !

mvh. s,

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
hei !

den er langt bedre enn forrige(?) "the last dj" !

mvh. s,
Ja, ok. Synes The last DJ var ganske så kjedelig i grunn. De beste Tom Petty skivene etter min mening er "Wildflowers", "Full moon fever", og "Into the great wide open"

Eneste er at Wildflowers har en innspilling med veldig mye diskant, ganske masete lyd i grunn, men en BRA skive!

MVH
Ole B.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

har desse to go'platenene på vinyl (hard promises&southern acsents)

må sjekke ut de overnevte petty-platene.
har selvsagt full moon fever i samlingen dog på cd

mvh. s,

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
Gå for det han ga ut til og med Lift Me Up ( I`ve had enough) 1987. Da syns jeg Tom Petty & The Heartbreakers var på sitt beste. Traveling Willburys første syns jeg også er bra. Men det er vel egentlig ikke Tom Pettys plate. Det var nok da han traff Jeff Lynne. Syns nok som tidligere nevnt at Lynnes produksjoner ikke tiltaler meg og min smak. Tom Pettys liveplate Pack Up The Plantation er forøvrig helt i toppen når det gjelder liveutgivelser. Kom ut som dobbel vinyl. Cd utgaven er desverre forkorta. Får håpe de gjør noe med det.

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
552
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
4
Jeg har også venta i mange år på en skikkelig cd-utgave av Pack up the plantation. Denne er så bra at den gjerne kunne bli gitt ut som dobbel deluxe CD
Har forøvrig nettopp fått i hus den nye Petty-plata. Førsteinntrykket er ok, men den trenger noen omganger i spilleren før en konklusjon kan settes.
Men som rolfozzy sier - den kommer aldri opp mot det Petty produserte tom. Lift me up.

K

kbwh

Gjest
Pack up the plantation er en av de beste rocknroll-liveplatene som finnes. Bør i hus uansett format og innpakning. Ellers enig med rolfozzy. Etter Lift me up har det vært låtblaff og lite annet, men Free falling er mer enn et blaff, innrømmes.

Vedlegg

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
Nye Tom Petty i hus. Desverre. Dette var dårlige greier syns jeg. Forbannet være den dagen han traff Jeff Lynne. Fins jo ikke nyanser i musikken. P4 musikk. Hadde P og F vært samme bokstav, hadde jeg satt den ved siden av den siste til John Fogerty.

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
552
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
4
Må nok dessverre gi rolfozzy rett. Etter 3-4 gjennomspillinger høres dette ut som kjedlig heis-muzzak. Muligens Pettys dårligste plate til nå. Kansje på tide å pensjonere seg???

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Holder ikke mål. Synd men trist, jeg ønsket å like den.
Njet.

Multikanal

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
1.039
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Hei
Delte meninger her ser jeg ;D Kona sa nettopp at dette var noe av det beste jeg har kjøpt i det siste,og jeg er enig. :)

MVH

Vedlegg

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
ja dere har nok rett. etter et par gjennomspillinger er ikke denne platen så bra som først antatt.

mvh. s,

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Antall liker
2
Hei
Delte meninger her ser jeg ;D Kona sa nettopp at dette var noe av det beste jeg har kjøpt i det siste,og jeg er enig. :)

MVH
Dønn enig med deg og kona! Kongeskive

Høres litt ut som Jeff og Tom har blitt litt inspirert av Neil Young på noen av sangene.. F.eks starten på "turn this car around" kan minne om starten på sjefens (Young) "old man"

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
Veldig bra for Tom Petty at ikke alle syns plata er dårlig. Han virker som en veldig sympatisk kar. Så egentlig syns jeg han fortjener suksess.

Har spilt deler av boksen hans i dag. "Playback"
Utrolig bra boks. 6 cdboks. 3 med best of, og 3 med b-sider og uutgitt stoff. Anbefales 100%

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
552
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
4
Er enig i at Tom Petty fortjener suksess. Det er en gammal sliter som har holdt på i mange år og har alltid kommet i skyggen av f.eks. Springsteen.
Jeg skal gi cd'en et par omganger til og se om inntrykket kan bedre seg noe, men den kommer uansett ikke opp mot det han gjorde i sine glansdager.

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
552
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
4
Artig sak det der - ser at opptaket er fra musikkanalen VH1. I den forbindelse har jeg en enda artigere historie å fortelle. Her i Stavanger-området har jeg som svært mange andre Lyse.net som kabel-tv leverandør. I fjor lå VH1 kanalen tilgjengelig hos Lyse, riktignok ikke i standardpakka, men den kunne fås mot tilleggsbetaling.
Så før årsskiftet har Lyse, geniale som de er, en markedsundersøkelse - og gjett hva som skjer??? Helt riktig, VH1 forsvinner fullstendig, kan ikke fås som tilvalg engang. Her sitter vi igjen med 3 nyhetskanaler, 3 sporstkanaler, 3 barnekanaler foruten det vanlige mølet. I tillegg har vi 1 musikkanal (Voice) og den geniale GOD-Chanal.
Ved spørsmål til Lyse svarer de at det er umulig å få VH1 på plass før en evnt. ny markedsundersøkelse. Jeg vurderer for tiden parabol, evnt. UPC. Problemet er bare at Lyse også leverer bredbånd og telefon i en pakkeløsning.
Boikott Lyse nå!!!
Tilbake til Tom Petty - Den nye plate har fått noen omganger til i spilleren og inntrykket begynner langsomt å ta seg opp. Ikke noen klassiker, men ikke så ille som først antatt.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

kom over "wildflower" i en billig-kasse i ettermiddag ! sitter og hører den nå.takk for at dere tipset meg om den !

mvh. s,

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.282
Torget vurderinger
2
hei !

kom over "wildflower" i en billig-kasse i ettermiddag ! sitter og hører den nå.takk for at dere tipset meg om den !

mvh. s,
Syns du den er bra ?

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
kun en gjennomlytting sålangt.umisskjennelig Petty.

har aldri vært "die hard" Tom Petty-fan.men han virker sympatisk og lager god pop-musikk.husker da jeg hørte låta "face in the crowd" første gang på radioen uten at jeg fikk med med hvem som sang.ble helt hekta på den låta og ventet i ukesvis før jeg fikk greie på at det var Tom Petty og fra platen "full moon fever".dette var lenge før internett-tiden.i dag kan man finne ut det meste etter noen museklikk.

mvh. s,

Topp Bunn