Tom kristus?

K

knutinh

Gjest
Fort å mist bakkekontakten når man oppnår stjernestatus ja, men dette tar kaka =)

Hvis kristus-fortellingen skulle ta sted i dag, hvilken bakgrunn ville jesus ha hatt? Ikke snekker vel?

-k

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
All religion er galskap! I så måte er ikke Tom Cruise og scientology'ene noe unntak, nei!
Galskap alt ihop!

T

Thomas1

Gjest
Kanskje vi får en reprise fra Waco, Texas.
David Coresh was the man...

G

Gjestemedlem

Gjest
Han er da bedre enn den forige versjonen. En masokistisk, megalomanisk jøde med seriøst death wish.

Så gi nå den nye en mulighet til å vise seg, han er uansett en forbedring.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
For litt over et år siden ble jeg kastet ut av scientologikirken i New York. De likte visst ikke at jeg prøvde å snakke de til fornuft. Jeg håper Tom kan tilgi meg. Jeg visste jo ikke den gangen at det er alle vi andre som er hjernevasket.

Følte meg forresten ikke helt god dagen etter. Sikkert scientologenes straffedom ;D.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Det er lett å dra på smilebåndet over sånt, men sannheten er at scientologene etterhvert utgjør en viktig maktfaktor i amerikansk samfunnsliv og politikk. :p

G

Gjestemedlem

Gjest
Det er lett å dra på smilebåndet over sånt, men sannheten er at scientologene etterhvert utgjør en viktig maktfaktor i amerikansk samfunnsliv og politikk.  :p
Kan ikke helt se det som et problem. Amerikansk politkk er jo så full av stokk konservative kristne at de fleste alternativer til venstre for taliban er et steg i liberal retning.

All hail Tom Cruise!

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
USA blir nok mer liberalt etter neste valg.
Bush får såpass med pepper fra sosialist-diktatur tilhengerene at han neppe sitter en periode til.Da er det plutselig ingen som står oppimot diktatur maktene i verden,og veien skulle ligge bra tilrette for antikrist.
Burde vel forsåvidt ikke vere helt usansynlig at dette kommer til å skje i løpet av året ;
http://www.associatedcontent.com/article/116358/pat_robertson_predicts_deadly_attack.html

Dette kan sikkert også vere ganske effektivt mot et par sentrale mål i New York og London ; http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=44017 ?

Norge er også nå spissen for å gjenopprette støtten til terrororganisasjonen Hamas,og det kommer ikke som noen overaskelse.Tror nok Norge snart kommer til å merke følgene av å stå i spissen for kampen mot Israel.

Back to Tom; Scientologien har en ganske interesant historie ; http://bloggystyle.impiousdigest.com/index.php?/archives/78-Scientology-and-the-Occult.html
Minner igrunnen ikke så rent lite om frimurer systemet med sine hemmelige grader og spessielle hemmelige ritualer.

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
Kan ikke helt se det som et problem. Amerikansk politkk er jo så full av stokk konservative kristne at de fleste alternativer til venstre for taliban er et steg i liberal retning.

All hail Tom Cruise!

;D ;D ;D

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
Bush får såpass med pepper fra sosialist-diktatur tilhengerene at han neppe sitter en periode til.Da er det plutselig ingen som står oppimot diktatur maktene i verden,og veien skulle ligge bra tilrette for antikrist.
Burde vel forsåvidt ikke vere helt usansynlig at dette kommer til å skje i løpet av året ;
http://www.associatedcontent.com/article/116358/pat_robertson_predicts_deadly_attack.html

Dette kan sikkert også vere ganske effektivt mot et par sentrale mål i New York og London ; http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=44017 ?

Norge er også nå spissen for å gjenopprette støtten til terrororganisasjonen Hamas,og det kommer ikke som noen overaskelse.Tror nok Norge snart kommer til å merke følgene av å stå i spissen for kampen mot Israel.

Back to Tom; Scientologien har en ganske interesant historie ; http://bloggystyle.impiousdigest.com/index.php?/archives/78-Scientology-and-the-Occult.html
Minner igrunnen ikke så rent lite om frimurer systemet med sine hemmelige grader og spessielle hemmelige ritualer.
Det er noen solide kilder du viser til her ::) (legg spesielt merke til "reklamene" på www.worldnetdaily.com de forteller deg alt du trenger å vite før du har lest en eneste artikkel)

Misforstå meg rett : Scientologene er noen tullinger, men du og dine er jeg langt mer engstelige for i praksis. Jeg drar dere alle over en kam.. ;D

Ps du kunne jo ha benyttet sjansen til å nevne Israel i denne tråden ? ehh.. nei det gjorde du visst ja.. ;D

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Det er noen solide kilder du viser til her  ::) (legg spesielt merke til "reklamene" på www.worldnetdaily.com de forteller deg alt du trenger å vite før du har lest en eneste artikkel)

Misforstå meg rett : Scientologene er noen tullinger, men du og dine er jeg langt mer engstelige for i praksis. Jeg drar dere alle over en kam..  ;D

Ps du kunne jo ha benyttet sjansen til å nevne Israel i denne tråden ? ehh.. nei det gjorde du visst ja..  ;D
:D

K

knutinh

Gjest

Dette kan sikkert også vere ganske effektivt mot et par sentrale mål i New York og London ; http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=44017   ?  

Jeg blir ltt skremt av å lese at noen tenker sånn.. Mener du at jeg er en erke-kommunist da som ikke er enig med Bush? Fant Bush anti-krist i Irak da? Er vi kommet noe nærmere guds rike på jord?

Hvor mye (unnskyld uttrykket) faenskap har en mann lov til å gjøre hvis han hevder at han har mandat fra gud? Hvordan vet vi at han er guds høyre hånd og ikke en sjarlatan? Hvis Bush sier at han har att en visjon fra gud om å bombe Irak sønder og sammen fordi Saddam var en kjernekompis av Bin Laden og ellers hadde tonnevis med atomvåpen i kjellern... Skal vi da resignere med at det tross alt er guds vilje, eller skal vi sepå fakta i saken?

Dersom jeg hevder at jeg har fått en visjon fra Gud om at vi må stå sammen mot Bush, hvem er det da som får låne ditt øre?

Hvor mye støtte mener du at Bush trenger for å sitte en periode til, sånn rent utenom de tekniske forandringene han må gjøre i grunnloven?

Jaja, det må vær plass til alle meninger her. Det som overrasker meg er at det tross alt står mye bra i (spesielt) det nye testamente. Det er jo leveregler som har stått som modell for mye av vår kultur, enten man liker det eller ikke. Men når man ser på praksis så ser man gang etter gang at mange kristne greier å alliere seg med mørkemennene. De som ikke respekterer liv, de som ikke snur det annet kinn til, de som går historien og moralen om fariseerne en høy gang. Hvorfor er det slik?

Hvordan kan et foster i magen være verdt veldig mye (og i enkelte tilfeller drap av voksne sivile), mens en haug av sivile muslimer ikke er verdt noe som helst? Hvordan kan diffuse utsagn i en 2000 år gammel bokforsvare utstøtning av annerledes-tenkende som ikk gjør skade på andre? Hvorfor er man så fryktelig opptatt av hva andre foretar seg og ikke skal få foreta seg i stedetfor å utøve selvkritikk?

-k

K

knutinh

Gjest
Hilarious :)

"“Sure, you're all laughing now, but just wait until scientists prove all of this to be true.”

~ Benedict Arnold on Scientology "

Gir meg litt dejavu mhp hifisentralen =)

Edit:
Hey! Sikker på at dette ikke er skrevet av folk fra hifisentralen? Jeg kjenner igjen argumentene hele veien..

Scientology has unfairly come under a large amount of criticism in the past, famously because of the whole "L. Ron Hubbard writing whatever comes into his head" thing. However, as proponents of scientology frequently point out, this is clearly untrue because no-one could possibly come up with the ideas he had through imagination alone.

Uslåelig vitenskaplig argumentasjon...

As a consequence, under no circumstances should anyone think critically of it, for to do so would be to incur the wrath of reality itself.

-k

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Kan nok dra frem langt mer seriøse sider som forteller om Scientologkirken. Det som skremmer meg, er at vi her ofte snakker om pengesterke mennesker med posisjoner gjerne i underholdningsbransjen eller andre høyere samfunnslag. Ingen tviler vel på at disse har en ekstra påvirkningskraft i kraft av å være forbilder for mange?
Var på et ganske interessant foredrag om ADHD og medisinering på Lillestrøm i fjor høst. En av foredragsholderne var den annerkjente amerikanske forskeren Russel A. Barkley. Han kunne bl.a annet fortelle om Scientologikirkens systematiske motarbeidelse og lobbiering mot legemidler som gir effekt på ADHD syke (for det er en sykdom/lidelse). I et såkalt fritt land som USA, har endel forskning og enkelte typer legemidler blitt stoppet takket være den stadig voksende Scientologibevegelsen. Scientologene ser på ADHD som et rent adferdsproblem, som kun kan bekjempes med oppdragelse ikke medisin. Sett i lys av at mennesker med ADHD er overrepresentert i mange fengsler, skulle en tro det var i samfunnets interesse at denne typen forskning pågikk, i Scientologenes øyne: NEI! Sånt skremmer meg.....

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Kan nok dra frem langt mer seriøse sider som forteller om Scientologkirken.
Javisst, www.xenu.net er et godt sted å starte. At det er mulig å forføre/lure så utrolig mange mennesker på det grunnlaget scientologien bygger på er helt utrolig.

G

Gjestemedlem

Gjest
Hvor mye (unnskyld uttrykket) faenskap har en mann lov til å gjøre hvis han hevder at han har mandat fra gud? Hvordan vet vi at han er guds høyre hånd og ikke en sjarlatan?
Because he's truly the biggest wanker of them all.

Hvis Bush sier at han har att en visjon fra gud om å bombe Irak sønder og sammen fordi Saddam var en kjernekompis av Bin Laden og ellers hadde tonnevis med atomvåpen i kjellern... Skal vi da resignere med at det tross alt er guds vilje, eller skal vi sepå fakta i saken?
Kanskje Bush også er en ny Messias, hvem vet egentlig. Hadde vært greit å prøve å spikre ham opp på en trestolpe for å se om han klarte å kravle ut av bunkersen noen dager etterpå.

Dersom jeg hevder at jeg har fått en visjon fra Gud om at vi må stå sammen mot Bush, hvem er det da som får låne ditt øre?
Hvorfor skulle Gud tale til deg, du har jo altfor få våpen vil å være viktig. Tro måles i megaton!

Hvor mye støtte mener du at Bush trenger for å sitte en periode til, sånn rent utenom de tekniske forandringene han må gjøre i grunnloven?
Han kan jo bare invadere et par land til. Iran, Mexico og Burkina Faso ville vel passe. Og så sprenge denver dammen i all stillhet og inføre unntakstilstand. Men ellers vil han nok slite, selv de kristne ser ut til å forlate den synkende skuta nå.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.525
Bush får såpass med pepper fra sosialist-diktatur tilhengerene at han neppe sitter en periode til..
Bush sitter ikke en periode til. Garantert. Det har kommunistene i USA sørget for.  8)

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Jeg blir ltt skremt av å lese at noen tenker sånn.. Mener du at jeg er en erke-kommunist da som ikke er enig med Bush? Fant Bush anti-krist i Irak da? Er vi kommet noe nærmere guds rike på jord?

Hvor mye (unnskyld uttrykket) faenskap har en mann lov til å gjøre hvis han hevder at han har mandat fra gud? Hvordan vet vi at han er guds høyre hånd og ikke en sjarlatan? Hvis Bush sier at han har att en visjon fra gud om å bombe Irak sønder og sammen fordi Saddam var en kjernekompis av Bin Laden og ellers hadde tonnevis med atomvåpen i kjellern... Skal vi da resignere med at det tross alt er guds vilje, eller skal vi sepå fakta i saken?

Jaja, det må vær plass til alle meninger her. Det som overrasker meg er at det tross alt står mye bra i (spesielt) det nye testamente. Det er jo leveregler som har stått som modell for mye av vår kultur, enten man liker det eller ikke. Men når man ser på praksis så ser man gang etter gang at mange kristne greier å alliere seg med mørkemennene. De som ikke respekterer liv, de som ikke snur det annet kinn til, de som går historien og moralen om fariseerne en høy gang. Hvorfor er det slik?

Hvordan kan et foster i magen være verdt veldig mye (og i enkelte tilfeller drap av voksne sivile), mens en haug av sivile muslimer ikke er verdt noe som helst? Hvordan kan diffuse utsagn i en 2000 år gammel bokforsvare utstøtning av annerledes-tenkende som ikk gjør skade på andre? Hvorfor er man så fryktelig opptatt av hva andre foretar seg og ikke skal få foreta seg i stedetfor å utøve selvkritikk?

-k
Det var da svært så mange spørsmål :)
Og jeg kan ikke svare på noen av de. :)
Hva er det igrunnen dere tror om fundamentale islamister? At de skal gå det av seg?
Tror dere viss vi slutter å sette oss oppimot de som vil legge verden under sharia,at de vil forsvinne?Eller i møte med helt fantastiske humanister fra vesten at de tør opp?
Det beste er kanskje å sitte helt musestille og vente på at Islam skal gå igjennom sin modningstid,slik som dere mener kristendommen har?
Kristendommen har alltid vert den samme og handler om Kristus,og Han gjorde ikke en flue fortred.Det har vert gjort grusomme ting i guds navn ja,og de vil få sin rettferdige dom av en rettferdig Gud.

Jaja,jeg vet ikke,men jeg tror dere har helt rett i at verden hadde vert et roligere men mindre demokratisk sted viss ikke Bush satte seg sånn oppimot desse regimene.Jeg tror ikke han får en ny periode,men før han går av kan vi risikere en storkrig,jepp det tror jeg.

Det er da vel ingen grunn til å bli skremt av min tro viss du tror jeg baserer den på løgn og oppspinn? Eller betyr det kanskje at du er redd jeg er inne på noe?

Noe av det sterkeste jeg har hørt var det fyren som kom og skulle sjekke pipa her som fortalte meg.Han fortalte om en vennine av ham som var lærer,og hun snakket om hvor urolige og støyende ungene var,mye verre enn for endel år siden,men det som var så rart var at når hun fortalte historier om Jesus så ble alle ungene musestille! Herlig ! :) " la de små barna komme til meg for slike tilhører Guds rike"
Verden elsker å opphøye seg selv med intelektuelt svada,der man opphøyer mennesket til gud,bruker store ord for å få ære fra mennesker,snakker om respekt samtidig som man skaper enorme skillelinjer mellom elite og de "dumme".
Alle falske religioner har dette i seg at mennesket må prestere noe og dermed er det ekskluderende for "tapere",men Jesus gjekk til taperene i samfunnet.Guds rike er like tilgjengelig for fysisk og psykisk tilbakestående,barn,gamle,senile,satanister,muslimer,agnostikere,smarte,dumme,vakre,"stygge",snille ,slemme osv. ,og der er ingenting noen av oss kan prestere for å fortjene denne Guds nåde.

Gud har en Mesterplan og denne jorden går mot veis ende,men ingen vet når. Gud høster verken for sent eller for tidlig,Han vet akkurat når frukten er moden!

G

Gjestemedlem

Gjest
På tide å gjernniføre en gammel god tradisjon for å bli kvitt disse samfunnssykdommene:

All hail Tom Cruise!

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
På tide å gjernniføre en gammel god tradisjon for å bli kvitt disse samfunnssykdommene:

All hail Tom Cruise!
Ser man det ja,tilbedelsen er allerede igang :D

K

knutinh

Gjest
Det var da svært så mange spørsmål :)
Og jeg kan ikke svare på noen av de.  :)  
<anti-islamsk propaganda>
...
<pro-kristen propaganda>
...
Jeg har ingen problem med at du skal få ha din tro i fred. Når du bruker religion som argumenter for hvordan politikk skal utformes så må jeg dog få besvare med mine forestillinger.

Det er min tro at mennesket har det bedre dersom enhver person tillates å følge sin tro og overbevisning så lenge den ikke er til skade for andre.

Det er min tro at relasjoner mellom mennesker, stater og organisasjoner i praksis må bygges på resiprositet. Dvs det at jeg ikke tar meg friheter som jeg ikke ville ha gitt deg.

Det er også min tro at det er uheldig å drepe mennesker, og at dette er noe man bare må gjøre som siste utvei. Dette er lett å argumentere for, siden en verdensordning hvor den sterkeste rett var tatt til ytterste konsekvens ville medføre personlig ufrihet og lidelse.

Jeg tror at dette er ideer som jeg har felles med mange kristne.

Som så mange andre så nekter du å diskutere sakens realiteter men trekker fram helt irrelevante historier om guds fantastiske egenskaper som selvsagt er helt irrelevant for meg som mener at gud er et produkt av menneskets fantasi.

Sakens realitet er at Bush slett ikke har fjernet noe islamsk fundamentalisme i Irak, han har snarere inspirert en helt ny generasjon av terrorister. Siden du og dine bibeltro meningsfeller ikke liker realiteten så messer dere helelr videre på fantasifortellinger om verden som dere skulle ønske at den var.
Jaja,jeg vet ikke,men jeg tror dere har helt rett i at verden hadde vert et roligere men mindre demokratisk sted viss ikke Bush satte seg sånn oppimot desse regimene.Jeg tror ikke han får en ny periode,men før han går av kan vi risikere en storkrig,jepp det tror jeg.
På tross av sparket jeg gav deg tidlgere så ser det fremdeles ikke ut til at du har fått med deg at det amerikanske valgsystemet tillater presidenter å sitte i maksimalt to perioder a 4 år, hvor Bush heldigvis nærmer seg slutten.

Det har vert gjort grusomme ting i guds navn ja,og de vil få sin rettferdige dom av en rettferdig Gud.
Hvis jeg hadde delt din tro så hadde jeg vært helt enig ja. Det er bare så synd at ikke flere (tilsynelatende) religiøse mennesker tenker slik. Kan det være at mørkemenn som Bush egentlig ikke bekymrer seg for "dommen" siden han sitter på bakrommet med oljemilliardene og tar hele religionsgreia helt med ro?

-k

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
På tross av sparket jeg gav deg tidlgere så ser det fremdeles ikke ut til at du har fått med deg at det amerikanske valgsystemet tillater presidenter å sitte i maksimalt to perioder a 4 år, hvor Bush heldigvis nærmer seg slutten.
Ooops,det forteller vel sitt om hvor veldig opptatt jeg er av politikk ::)

Jeg er ikke sikker på hvilke motivasjoner USA hadde for å gå inn i Irak,men det virker som det er nok av de som vet så jeg overlater ordet til de.
Vi går uansett spennende tider i møte.

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
Ooops,det forteller vel sitt om hvor veldig opptatt jeg er av politikk ::)
Men hvorfor quotet du alt dette viss-vasset da ? :

Jeg er ikke sikker på hvilke motivasjoner USA hadde for å gå inn i Irak,men det virker som det er nok av de som vet så jeg overlater ordet til de.
Vel det er vel det som er spørsmålet.. Denne karen er nok rimelig clueless i alle fall :

Vi går uansett spennende tider i møte.
Det kan du nok ha rett i :

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
Er du nå så sikker på at det er viss-vass ? ;)
du evner jo ikke å forsvare det engang så.. og se på kildene dine da mann !! Kom deg ut i verden, den er ikke så farlig som du tror..

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Kildene mine er bra nok de 8) .
Jeg har kanskje sett mer av verden enn deg,og jeg har ingen problem med å omgås verken amerikanere eller muslimer ;)
Vi får vente og se hva som skjer videre,men det burde da vel ikke komme som noen stor overaskelse viss USA blir utsatt for et storangrep mens Bush fortsatt er ved makten vel?
Jeg forstår godt hva dere mener med at Bush og blant andre Israel er en trussel mot verdensfreden,men føler dere begynner i helt feil ende med å ensidig kritisere de.
Hva om Bush sin motivasjon er at han vil fri de som bor under desse diktaturene fra deres undertrykkende styre,og at Islam er den virkelige trusselen mot verdensfreden? Tenker dere aldri i de baner?
Det er da selvsagt grusomt å se på nyhetene hver dag at en bombe har gått av i Bagdad og mange uskyldige mister livet,og som ganske sikkert ikke hadde skjedd viss USA ikke hadde gått inn i Irak.Alle de stakkars soldatene som blir sendt dit mot sin vilje og som kanskje må bøte med livet og deres familiers usikkerhet og sorg,javisst er det tragisk.Alle de trillioner skattepengene Bush smeller avgårde på desse operasjonene som kunne vert brukt til gode formål for amerikanere og andre rundt om i verden.Så det er ikke det at jeg ikke ser hva som foregår.....

Jeg hadde ikke hatt noe imot å røkt enn vannpipe med verken Saddam,Mahmoud Ahmadinejad eller Arafat,men jeg er takknemlig for å ikke ha vokst opp under deres styresett som er en direkte link til deres religion.På samme måte mener jeg ekte demokrati kommer fra kristendommen.
Enkelte av dere tror at viss vi bare fekk fjernet religion så hadde alt vert fryd på jord,men jeg vet at der ikke hadde vert noen jord uten den ene sanne religion(jeg liker ikke helt det ordet,men ok..) ,En Gud,Han som har skapt denne jorden og oss menneskene,og Hans Ord sier at denne spenningen i verden er akkurat slik som Han har sagt det skulle bli,og enden og dommen kommer samme om folk tror på det eller ikke!

"Vairt dokk skræmt no?" :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hvor mye (unnskyld uttrykket) faenskap har en mann lov til å gjøre hvis han hevder at han har mandat fra gud? Hvordan vet vi at han er guds høyre hånd og ikke en sjarlatan? -k
Interessant at du nevner det, kanskje dette er noe 1 milliard muslimer også burde spørre seg, da deres tro ene og alene baserer seg på at Muhammed fikk beskjeder fra Allah som han var så vennlig å videreformidle til menneskene rundt ham.
Sjarlatan, jo det vil jeg tro...

Interresant at du og flere blir så skremt av de kristne og all deres ugagn, men tydeligvis ikke over andre religioners fremferd med drap og vold og oppildning til krig.
Mener du virkelig at det er de kristne som er roten til alt ondt som skjer i verden i dag? Mener du som mange andre at det er Bush som er den store satan, og uten han ville verden vært et fredelig sted? Det er inntrykket jeg får av dine uttalelser.

G

Gjestemedlem

Gjest
Mandat fra Gud er da ikke noe uforsåelig. Det er jo tilstrekkelig å høre forskrudde stemmer i sitt hode. Hvis man har tilstrekkelig religiøs inndoktrinering og et snev av megalomani er det jo ikke noe å diskutere!

Så Bush er nok på en 'Mission From God' eller sagt på en annen måte, lettere Schitzophren.

K

knutinh

Gjest
Hva om Bush sin motivasjon er at han vil fri de som bor under desse diktaturene fra deres undertrykkende styre...
Jo. Konsekvensen av det ville være at Bush har løyet til sitt eget folk og sine allierte når han krevde at "either you are with us or against us" i et selv-erklært korstog for å fjerne en diktator som besatt masseødeleggelsesvåpen og som hadde støttet Bin Laden i angrepene 9/11.

Bush innså hvilke kort han skulle spille ut for å få viljen sin, og det var kombinasjonen av trussler:
Usas egen ambassadør til Norge sa at det kunne få alvorlige konsekvenser for Norge dersom vi avstod fra å delta i "coalition of willing". Avisene vil ha det til at det kun var Bondeviks bakgrunn som prest som fritok oss fra større sanksjoner for å nekte å delta i en ulovlig krig.
og appell til ukritiske kristne:
Stadige referanser til kristne fenomener i Bush sine taler for å oppildne folket kan vanskelig sees som noe annet enn at Bush ser seg selv (eller ønsker å framstå) som Guds forlengede arm på jord, og dermed med full støtte fra alle sanne kristne.
Det er da selvsagt grusomt å se på nyhetene hver dag at en bombe har gått av i Bagdad og mange uskyldige mister livet,og som ganske sikkert ikke hadde skjedd viss USA ikke hadde gått inn i Irak.Alle de stakkars soldatene som blir sendt dit mot sin vilje og som kanskje må bøte med livet og deres familiers usikkerhet og sorg,javisst er det tragisk.Alle de trillioner skattepengene Bush smeller avgårde på desse operasjonene som kunne vert brukt til gode formål for amerikanere og andre rundt om i verden.Så det er ikke det at jeg ikke ser hva som foregår.....

Jeg hadde ikke hatt noe imot å røkt enn vannpipe med verken Saddam,Mahmoud Ahmadinejad eller Arafat,men jeg er takknemlig for å ikke ha vokst opp under deres styresett som er en direkte link til deres religion.På samme måte mener jeg ekte demokrati kommer fra kristendommen.
Det mest fornuftige du har sagt til nå :)

Jeg er ikke motstander av at folk har religion, enten de tilber høyere makter eller en plastfigur på stua. De må få tro hva de vil. Men jeg mener at tendensen til at personlig religion blir offentlig og at man argumenterer for sine handlinger ved å henvise til religion er uheldig.

Jeg mener at jeg fritt kan kritisere hvilke statsledere jeg vil uten at jeg dermed implisitt har sagt at Ahmejadine er hverken bedre eller verre. Når jeg ser påstander om ham som jeg mener er hårreisende så vil jeg ta for meg dem, inntil da tror jeg vi alle er enige om at han er skummel og dermed er det ikke noe å diskutere om.

-k

Topp Bunn