TOLLPOST får Posten til og stå frem som uskyldige søndagsskolegutter

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.263
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Har lagt merke til at det er mange her på HFS som er misfornøyde med Posten, men her skal dere få en liten historie om Tollpost.

Like før påske solgte jeg min DIY platespiller til en kar i Stavanger og vi avtalte at jeg skulle sende den med Tollpost, jeg ringte til Tollpost og spurte hvor mye det ville koste og sende en eske som veide 65 kilo, de svarte at det skulle bli kr 460.- + moms. Kjøper overførte pengene og jeg dura ned på Tollpost og sendte spilleren....... så langt allt vel............. i dag lå regninga i postkassa............. 1308.- kr takk......... jeg tenkte men i svarte helvete hva er dette for noe. og ringte opp faktura avdelingen til Tollpost, men neida jeg kunne ikke stole på hva jeg ble fortalt på forhånd og hvis summen jeg fikk opplyst skulle være gyldig i ettertid så måttet jeg ha mottat et skriftelig tilbud. Dermed fikk jeg beskjed at jeg bare måtte betale summen på 1308 kroner.
Dette er det råeste jeg noensinne har opplevd, er det slik at navnet "Tollpost" egentlig betyr MAFIA ??

Så skal du sende noe i Norge så for all del IKKE send med TOLLPOST med mindre du liker og bli p :p lt i ræ :p a uten og ha en dritt og si om det hele.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.263
Sted
Torget vurderinger
39
bambadoo skrev:
Dette er mat for tv2hjelper deg ....

Ja kanskje det, jeg synes bare at dette er det mest råttne jeg har vært borte i ...... noensinne.... og det med klar margin.
Hva faen er poenget med og oppgi en pris på forhånd hvis de overhodet IKKE har til intention og holde den........ det er jo dirkete lureri og svindel.

J

Jurassic

Gjest
Trudde prisen ble regnet ut fra volum og vekt jeg.
Bør vel være enkelt å ha kun en pris da.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.163
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Jeg har hatt en temmelig tilsvarende opplevelse med TULLPOST.

Arne K

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Ring TV2! :D

Ellers så virker EXE Ekspresstransport som et bra firma. Fikk tre esker på tilsammen rundt 40kg fra Trondheim. Var framme dagen etter, så ut som de ikke var blitt beveget en gang. Kosta ca 650kr. (hentet selv på Alna, Østre Aker) :)

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.954
Torget vurderinger
4
Rudi skrev:
..., men neida jeg kunne ikke stole på hva jeg ble fortalt på forhånd og hvis summen jeg fikk opplyst skulle være gyldig i ettertid så måttet jeg ha mottat et skriftelig tilbud. Dermed fikk jeg beskjed at jeg bare måtte betale summen på 1308 kroner.
Betyr det at de faktisk ikke benekter å ha gitt deg prisen på 460, - men at de benekter tilbudets gyldighet? Da driter de skikkelig på draget for er det noe man lærer etter 45 minutter rettslære på videregående nivå så er det jo at en muntlig avtale er like bindende som en skriftlig, (selvom bevisevnen jo seff vil være annerledes....)

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Snakk om sykt firma. Glad jeg fikk vite det. Da jeg har vurdert å sende en stor pakke med dem. Men ikke heretter.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.263
Sted
Torget vurderinger
39
Det er nå 10 timer siden jeg snakket med Tollpost.......... men sitter her fremdeles med haka nede på tredje knapphullet og tror at dette pokker ikke er mulig, snakk om og miste munn OG mele. :p

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Rudi skrev:
Så skal du sende noe i Norge så for all del IKKE send med TOLLPOST med mindre du liker og bli p :p lt i ræ :p a uten og ha en dritt og si om det hele.
huff, det hørtes ikke særlig kult ut...

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Antall liker
3
Rudi skrev:
bambadoo skrev:
Dette er mat for tv2hjelper deg ....

Ja kanskje det, jeg synes bare at dette er det mest råttne jeg har vært borte i ...... noensinne.... og det med klar margin.
Hva faen er poenget med og oppgi en pris på forhånd hvis de overhodet IKKE har til intention og holde den........ det er jo dirkete lureri og svindel.
Hei,

Uten sammenligning siden du sjekket på forhand, selv så kjøpte jeg en kjøkkenvifte av en butikk i trøndelag via finn for noen år siden, frittstående og demo og noen få måneder gammel.
Han sa at siden han hadde firma kunne han sende dette som mottaker frakt, jeg var ganske fornøyd helt inntil jeg fikk regning av tollpost på over kr 3000 og viften ble dyr den.
Nå skal det sies at jeg ikke hadde fått en pris først, regnet jo ikke med noe slikt, slik jeg forstår deg så nytter jo ikke dette heller og det er verre

Mvh
Geir

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Tja, saken er vel egentlig klinkende klar - du har fått et pristilbud og dette er selvfølgelig bindende for Tollpost. JEG hadde glatt latt være å betale. Ta i alle fall en telefon til forbrukerrådet.
http://forbrukerportalen.no/Publika...23981620.19#er_du_uenig_i_kravet_–_ta_kontakt

Forøvrig er det alltid smart å henvende seg skriftlig til et firma om man har noe å klage på. Brev blir registrert - en telefonsamtale kan fort gå inn det ene øret og ut det andre.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.734
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Har faktisk aldri sendt med Tollpost, men har mottatt gjennom tollpost.
(Lite hyggelig historie det også. Bestilte for en del år tilbake en skikkelig kontorstol hos Binders i TrHeim, og den skulle sendes nordover.
Den kom, flatpakke, ble hentet ut, med følgebrev og et krav på ca 800,-
Tok kontakt med Binders i Trheim, neida, de påsto at Posten tok IKKE imot så store pakker. (Eska var ca på størrelse/vekt på en 20" LCD skjerm, dvs laangt unna max'n til Posten)
Så istede for frakt på 140,- med posten, måtte jeg ut med de 800. Har i alle år etter hatt lyst til å stikke innom binders i TrHeim å fortelle dem hvor "skapet står"...
Snakk om å bli født bak et uthus!)

Håper du vinner fram i saken din Rudi! Rett skal være rett!

mvh Kai

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Tror nok dessverre at du ikke kommer så veldig langt i denne saken... Vi bruker Tollpost mye når vi sender. Tollpost, DHL, Schenker m.fl. bruker som nevnt tidligere volumberegning, og når den overgår vektberegningen er det den som gjelder. Problemet for oss som sender Hi-Fi og da kanskje særlig høyttalere som har et myyyye større volum enn vekta skulle tilsi er at vi kommer dårlig ut hos alle disse spedisjonselskapene. Jeg ble også fortalt at de vanligvis ga et prisestimat basert på vekt, da det vanligvis var vektberegningen som ble det høyeste, men i ditt og som oftest vårt tilfelle er det motsatt. Dette har vi lært nå, og tar høyde for når vi sender.

Vi hadde foresten en tilsvarende sak for ca. et år siden hvor regninga ble på ca 5000,- etter en beregning på ca. 1500,- Jeg kranglet noen uker med dem og fikk til slutt kompensert noe. Veldig irriterende. Du får prøve å krangle med dem, men det er nok dessverre vanskelig.

Mvh
Odder

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Rudi skrev:
I så fall har livet fart pent med deg så langt.... ;)

Ferietid

Medlem
Ble medlem
27.07.2007
Antall liker
0
Rudi skrev:
Det er nå 10 timer siden jeg snakket med Tollpost.......... men sitter her fremdeles med haka nede på tredje knapphullet og tror at dette pokker ikke er mulig, snakk om og miste munn OG mele. :p
Klinkende klar sak dette her. Når du er så 'dum' og kun får oppgitt prisen over tlf, så er ikke dette et pristilbud, men en opplysning om hva en kan forvente seg at frakten koster. Tollpost driver jo bare å farter rundt med varer til folk som ikke gjør jobben selv, og selv om en blond blondine ikke kan beregne riktig, så må jo trailersjåføren også ha sitt til pølse- og lompe og cola og potetgull og hamburgere og mer cola osv osv osv.
Slikt koster peeng det, Rudigutten. Og du betaler selvfølgelig med glede, slik som med skatten. Dette er snakk om småpeeng, Rudi... er det ikke? Hjerteinnfarkt for 800 schpenn??

Tor S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Antall liker
119
Torget vurderinger
2
Det er en lite hyggelig følelse å bli lurt :mad:
Transport av varer er big buisness, og det er tydelig at noen ikke eier skam her i livet.

Derimot brukte jeg disse folka http://www.exe.no/pages/ekspedisjonssteder.php
for transport fra Ski til Halden. En ergometersykkel, som jeg bruker altfor lite ;D, kosta meg ca kr.300,- levert hjem på døra. Grei pris :)

tor

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.263
Sted
Torget vurderinger
39
Ferietid skrev:
Rudi skrev:
Klinkende klar sak dette her. Når du er så 'dum' og kun får oppgitt prisen over tlf, så er ikke dette et pristilbud, men en opplysning om hva en kan forvente seg at frakten koster. Tollpost driver jo bare å farter rundt med varer til folk som ikke gjør jobben selv, og selv om en blond blondine ikke kan beregne riktig, så må jo trailersjåføren også ha sitt til pølse- og lompe og cola og potetgull og hamburgere og mer cola osv osv osv.
Slikt koster peeng det, Rudigutten. Og du betaler selvfølgelig med glede, slik som med skatten. Dette er snakk om småpeeng, Rudi... er det ikke? Hjerteinnfarkt for 800 schpenn??

Ikke noe hjerteinnfarkt her i gården, bare godt gammeldags hat og harme som kommer opp til overflaten, er ikke typen som liker/aksepterer og bli "bendt over" ;D

R

Roysen

Gjest
Ferietid skrev:
Rudi skrev:
Så du mener at Tollpost som fima og arbeisgiver til den blonde blondinen ikke er ansvarlig for hva hun svarer når hun snakker i deres telefon innenfor arbeidstiden om firmarelatert informasjon?

Mvh
Roysen

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.263
Sted
Torget vurderinger
39
Forstår jeg Tollpost sin faktura avdeling rett så tror de at de er untatt fra norsk lovgivning og at de kan gjøre nøyaktig som de selv vil.
Skulle ikke forundre meg om de sender ut fakturaer til folk som aldrig har hatt noe med dem og gjøre også, bruker de mafia metoder på "en" så benytter de seg sikkert av lignende metoder ovenfor andre også.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.263
Sted
Torget vurderinger
39
Fikk mail i fra Tollpost i dag hvor de hårdnakket påstår at muntlig avtale ikke er værd noen ting og at de ikke står til ansvar for hva ansatte opplyser om prisee over telefon. Hipp hurra for et utroig møkka firma Tollpost er :p :p :p

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.090
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Rudi skrev:
Fikk mail i fra Tollpost i dag hvor de hårdnakket påstår at muntlig avtale ikke er værd noen ting og at de ikke står til ansvar for hva ansatte opplyser om prisee over telefon. Hipp hurra for et utroig møkka firma Tollpost er :p :p :p
Jeg skulle tro at en opplyst pris, muntlig eller skriftlig, er bindende med mindre det gjøres uttrykkelig oppmerksom på at det er en prisopplysning og ikke et tilbud. Problemet med et muntlig bud er selvsagt bevisbyrden, men jeg ville nå uansett sendt en henvendelse til Forbrukerrådet om saken.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.263
Sted
Torget vurderinger
39
erato skrev:
Rudi skrev:
Jeg skulle tro at en opplyst pris, muntlig eller skriftlig, er bindende med mindre det gjøres uttrykkelig oppmerksom på at det er en prisopplysning og ikke et tilbud. Problemet med et muntlig bud er selvsagt bevisbyrden, men jeg ville nå uansett sendt en henvendelse til Forbrukerrådet om saken.

Ender nok opp der ja eller på TV2 hjelper deg, det får være grenser på hva firmaer skal tillate seg selv. Jeg hadde aldrig trodd på det hvis andre hadde fortalt om det om måten TOLLPOST opptrer på, reneste mafia stilen, helt utrolig at det går an og drive på slik.
Moralen må være:
Ønsker du og bli "bendt over" så bare ha noe med TOLLPOST og gjøre.

janghell

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2002
Antall liker
395
Torget vurderinger
12
Rett før påske fikk jeg sendt en Paradigm Servo 15 sub fra Bergen til Flekkefjord med NOR-CARGO. De skulle ha 890kr+moms for den jobben. Ganske så syk pris synes jeg :mad:

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
Rudi skrev:
Trussel brev fra Tollpost om at saken blir sendt til inkasso om den ikke blir betalt...................... ohhhhhhhhhhhhhhh nå ble jeg redd.
Så lenge du har sagt i fra om at du klager på denne fakturaen, så er dette en tviste sak og det kan ikke sendes til noen form for purring eller inkasso!

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.263
Sted
Torget vurderinger
39
Vel...... høres jo greit ut det, men tror du at et firma som bruker mafia metoder og som bevisst har valgt og IKKE følge norsk lov plutselig begynner og "oppføre" seg...... det tviler jeg på.

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Stå på krava Rudi! Og med hardt skal hardt fordrives vet du, så om de bruker mafiametoder på deg så får du bruke mafiametoder på dem.. ;D

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.734
Torget vurderinger
1
limvingen skrev:
Så lenge du har sagt i fra om at du klager på denne fakturaen, så er dette en tviste sak og det kan ikke sendes til noen form for purring eller inkasso!
Dette er bare delvis riktig. I dette tilfelle kan du ikke holde tilbake HELE beløpet. Hvis du ønsker å bestride kravet, så betaler du DEL av beløpet, likt det du mener er riktig, og så holder du tilbake det overskytende = det omtvistede beløpet. Dette ifølge gjeldene rettspraksis.

Betaler du del-beløpet og sender dem et rekommandert brev med klagepunktene, og med kopi til Forbrukerrådet, så er det god sjangse til at de frafaller kravet.

Hvis "dama på telefonen" oppgav det lave fraktbeløpet uten forbehold eller andre vilkår, så har du en sterk sak.

Tvi tvi.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.263
Sted
Torget vurderinger
39
Jeg blir nok "bendt over" akurat som Tollpost ønsker.

MEN jeg håper det kommer noe godt ut av det hele.............. og det er at jeg håper alle på HFS forstår hva de kan forvente seg hvis de benytter seg av TOLLPOST eller MAFIA-Transport som jeg i fremtiden vil kalle de.

Alle HFS sine medlemmer burde tenke seg om to ganger før de sender noe med Tollpost............ selvfølgelig med mindre du ønsker og bli lurt eller at du har et sterkt ønske om og betale dobbelt så mye som avtalt.

Jeg har iallefall lært at ... for resten av mitt liv..... ALDRIG skal bruke Tollpost som transportør hverken ved at jeg sender eller at noen skal sende til meg, for makan til søpple firma har jeg ikke tidligere vært borte i.

novgarod

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
60
For en del år tilbake, så sendte jeg en trimmet audi turbomotor med tollpost. den greide de å "miste" på omlastingsterminalen i Trondheim. Heldigvis hadde jeg de nødvendige papirene i orden, så de måtte pent betale meg de 45.000,- den var solgt for.. :)
Ett år senere solgte jeg en trimmet golfmotor. den presterte de å levere ut, uten å ta betalt for( kunden nektet siden for å ha mottatt den), så da måtte de betale meg de 25.000,- kunden skulle betalt... ;D Deres manglende rutiner koster dem med andre ord noen kroner innimellom også. Regner med at de får pent lite sympati i denne tråden.. ;D 8)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Sånn som dette kan det altså gjøres: 2 dager fra Ohio USA til Oslo. Jeg er litt imponert.

Jeg bestilte varene onsdag ettermiddag!!

Dato Kl.slett Tjenesteområde for sted Informasjon om kontrollpunkt
--------------------------------------------------------------------------------
April 23, 2008 15:51 Maumee, OH - USA Forsendelse hentet

April 23, 2008 21:35 Maumee, OH - USA Sendt fra DHL i Maumee - USA

April 24, 2008 01:23 DHL Wilmington Airpark, OH - USA Ankommet DHL i DHL Wilmington Airpark - USA

April 24, 2008 03:10 DHL Wilmington Airpark, OH - USA Overført via DHL Wilmington Airpark - USA

April 24, 2008 06:59 DHL Wilmington Airpark, OH - USA Sendt fra DHL i DHL Wilmington Airpark - USA

April 24, 2008 18:35 East Midlands - UK Ankommet DHL i East Midlands - UK

April 25, 2008 02:21 East Midlands - UK Sendt fra DHL i East Midlands - UK

April 25, 2008 04:45 Copenhagen - Denmark Ankommet DHL i Copenhagen - Denmark

April 25, 2008 06:15 Copenhagen - Denmark Overført via Copenhagen - Denmark

April 25, 2008 06:16 Copenhagen - Denmark Sendt fra DHL i Copenhagen - Denmark

April 25, 2008 07:35 Oslo - Norway Ankommet DHL i Oslo - Norway

April 25, 2008 08:20 Oslo - Norway Tollklarering fullført på Oslo - Norway

April 25, 2008 08:20 Oslo - Norway Til tollbehandling i Oslo - Norway

April 25, 2008 09:58 Oslo - Norway Med kurer

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.263
Sted
Torget vurderinger
39
Tollpost fornekter seg ikke, de fortsetter akurat som før.
Hørte nå om en som sendte en forsterker som veide 60 kg fra Sandefjord til Trondheim, hvor Tollpost oppløyste om at det ville koste 630.- når han ringte dem, regningen kom på over 1300.-, han ringte dem/mailet dem og fikk 100% den samme arrogante holdningen som jeg fikk og om at hvis han ikke betalte så vil det bli rettslige forføyninger og inkasso.

Så som tidligere: HOLD DERE LANGT UNNA TOLLPOST, det er til de grader et useriøst firma som oppgir en lav sum når man ringer de for og få pris, men som beytter seg av mafia metoder i ettertid og bare sender deg en regning på det dobble eller mere og hvis du ikke betaler så blir det trusler om inkasso etc etc så for din egen skyld : STAY AWAY.

Hos NorCargo kan man i det minste betale kontant så man slipper og få et sjokk i ettertid i posten slik man får fra Tollpost.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.599
Torget vurderinger
12
Tollpost oppgir nok en pris som i og for seg er korrekt, men basert på feil forutsetninger (vekt og volum).
Arroganse i forbindelse med kundebehandling er dessverre ikke noe enestående for Tollpost.
Jeg har lite erfaring med Tollpost, men kjenner personer/selskaper som sier de ikke er dårligere enn mange andre i bransjen.
Tolk det gjerne fritt.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.263
Sted
Torget vurderinger
39
Jeg synes bare at det er litt skremmende at et firma med et så kjent navn benytter seg av slike metoder som de gjør.
Det de egentlig gjør er og bende deg forover for så og "fritt" trenge seg på til og gjøre hva de vil med deg og hvis du ikke godtar det de driver med så kjører de over deg med dyre og fancy advokater og trussler i fleng.

B

brand-x

Gjest
Rudi !

Kan du legge ut den mailen du henviser til fra Tollpost ?
Den er ikke unndratt offentligheten...

mvh
Kjell P..

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.263
Sted
Torget vurderinger
39
brand-x skrev:
Rudi !

Kan du legge ut den mailen du henviser til fra Tollpost ?
Den er ikke unndratt offentligheten...

mvh
Kjell P..

Ikke sånn uten videre, har fått ny pc og de mailene ligger i den gamle pc'en, men hvis det engang skulle bli et issue jeg vil offentligjøre skal jeg nok få de ut ;D

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Lykke til Rudi , trist sak dette...men du er ikke den eneste....her kommer ett eksempel om "søsterfirmaet fjellinjen a/s"

Har firmabil m brikke og en skjelden gang kjører jeg privaten til byn på lørdag for hi-fi handel eller andre ærender , jeg feia igjennom på Alna jeg , uten å betale , kjørte igjennom på Esso alna sporendeks å betalte , etter 8 uker kom brevet...vi kan ikke se å ha mottatt...på lydende 550kr eller hva det var....og etter mye om og men ordna det seg til slutt....Da gikk det en FAEN i meg , og jeg kjørte igjennom MED VILJE og betalte på samme Esso før neste bytur , nå passa jeg på å kopiere regninga i 2 eks og la den ene kopien i bilen , og den andre sammen med originalen i safe....8 uker og brevet kom ...kan ikke se å ha mottatt.....Dette var seff sprøyt , og jeg beskylder fjellinjen i å spekulere på hvorvidt folk tar vare på kvitteringene sine rett og slett.....jeg venta jo bare på det , etter 4 krav og regninga var oppe i 1650,- og jeg ble trua med innkallelse til forliksrådet prata jeg med en i fjellinjen , han lurte på hvorfor det var så vanskelig å gjøre opp for seg , ikke vanskelig det sa jeg , jeg har allerede betalt de 40 kronene dere har krav på....det ble dønn stille i andre enden!

Vi kan ikke se å ha mottatt kravet svarte han , og ba pent om en kopi....NIks sa jeg og begrunnet det med at jeg ikke kunne se at jeg mottok noe lønn på min lønnskonto for å holde styr på dems papirer.... ;)

Videre sa jeg at jeg så frem til å møte de i forliksrådet , og at de der ville få muligheten til å se originalkvittering , jeg sa også at alle kostnader for reise , opphold og tapt arbeisdfortjeneste ville blir belastet dem , og ev kostnadene for saksføringen...hvorpå figuren svarte...kremt kremt , jeg tror dette er en sak for ledelsen her , du vil bli oppringt av en annen om ikke lenge......

Ny figur ringer , bare såå hyggelig , de hadde sett nærmere på saken , erkjente feil , og sa at de frafalt kravet pålydende 1650 eller hva det , var....de ville fortsatt ha kvittering , jeg gikk med på dette dersom de sendte en svarkonvolutt i forkant , noe de gjorde , kopi ble sendt og jeg fikk ett langt beklagelsesbrev i posten......jeg hadde jævlig lyst til å si til førstemann ut at jeg hadde gjort dette på pur faenskap , men lot det være....vet ikke hvordan retten ville sett på saken da....Siden den gang har det gått greit med as rotelinjen..... ;D

Altså flere rasshøl enn tullpost ute å går........

jeg vil komme med en anbefaling av EEK TRANSPORT....disse driver svært seriøst med edru priser....videre vil jeg vel anbefale å få en bekreftelse på mail om ikke annet med fast pris.....fraktselsakper opererer gjerne med pris uten MVA......om det er spesifisert eller ei....

Rudi Lykke til , gå til forbrukerrådet , det er rart om ikke ett såpass stort selskap bruker teleovervåking av sine samtaler med kunder , hvis da da vet når samtalen fant sted ,og fra hvilke nr du ringte , bør det gå an å få hørt denne samtalen...tenkt på det ?

Espen

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
ssm skrev:
Lykke til Rudi , trist sak dette...men du er ikke den eneste....her kommer ett eksempel om "søsterfirmaet fjellinjen a/s"

Har firmabil m brikke og en skjelden gang kjører jeg privaten til byn på lørdag for hi-fi handel eller andre ærender , jeg feia igjennom på Alna jeg , uten å betale , kjørte igjennom på Esso alna sporendeks å betalte , etter 8 uker kom brevet...vi kan ikke se å ha mottatt...på lydende 550kr eller hva det var....og etter mye om og men ordna det seg til slutt....Da gikk det en FAEN i meg , og jeg kjørte igjennom MED VILJE og betalte på samme Esso før neste bytur , nå passa jeg på å kopiere regninga i 2 eks og la den ene kopien i bilen , og den andre sammen med originalen i safe....8 uker og brevet kom ...kan ikke se å ha mottatt.....Dette var seff sprøyt , og jeg beskylder fjellinjen i å spekulere på hvorvidt folk tar vare på kvitteringene sine rett og slett.....jeg venta jo bare på det , etter 4 krav og regninga var oppe i 1650,- og jeg ble trua med innkallelse til forliksrådet prata jeg med en i fjellinjen , han lurte på hvorfor det var så vanskelig å gjøre opp for seg , ikke vanskelig det sa jeg , jeg har allerede betalt de 40 kronene dere har krav på....det ble dønn stille i andre enden!

Vi kan ikke se å ha mottatt kravet svarte han , og ba pent om en kopi....NIks sa jeg og begrunnet det med at jeg ikke kunne se at jeg mottok noe lønn på min lønnskonto for å holde styr på dems papirer.... ;)

Videre sa jeg at jeg så frem til å møte de i forliksrådet , og at de der ville få muligheten til å se originalkvittering , jeg sa også at alle kostnader for reise , opphold og tapt arbeisdfortjeneste ville blir belastet dem , og ev kostnadene for saksføringen...hvorpå figuren svarte...kremt kremt , jeg tror dette er en sak for ledelsen her , du vil bli oppringt av en annen om ikke lenge......

Ny figur ringer , bare såå hyggelig , de hadde sett nærmere på saken , erkjente feil , og sa at de frafalt kravet pålydende 1650 eller hva det , var....de ville fortsatt ha kvittering , jeg gikk med på dette dersom de sendte en svarkonvolutt i forkant , noe de gjorde , kopi ble sendt og jeg fikk ett langt beklagelsesbrev i posten......jeg hadde jævlig lyst til å si til førstemann ut at jeg hadde gjort dette på pur faenskap , men lot det være....vet ikke hvordan retten ville sett på saken da....Siden den gang har det gått greit med as rotelinjen..... ;D

Altså flere rasshøl enn tullpost ute å går........

jeg vil komme med en anbefaling av EEK TRANSPORT....disse driver svært seriøst med edru priser....videre vil jeg vel anbefale å få en bekreftelse på mail om ikke annet med fast pris.....fraktselsakper opererer gjerne med pris uten MVA......om det er spesifisert eller ei....

Rudi Lykke til , gå til forbrukerrådet , det er rart om ikke ett såpass stort selskap bruker teleovervåking av sine samtaler med kunder , hvis da da vet når samtalen fant sted ,og fra hvilke nr du ringte , bør det gå an å få hørt denne samtalen...tenkt på det ?

Espen
Nå som fjellinjen har gått over til å sende ut giroer for antall passeringer ,ser jeg meg nødt til å finne noen andre å kverrulere med..!! ;D ;D ;D

K

krille_krokodille

Gjest
Rudi skrev:
Hos NorCargo kan man i det minste betale kontant så man slipper og få et sjokk i ettertid i posten slik man får fra Tollpost.
I jobben min sender jeg en del varer hit og dit forskjellige steder i landet, og nettopp Tollpost, Schenker, og Nor-Cargo (som nå heter Bring), er noen av de firmaene jeg så og si aldri bruker frivillig med mindre mottaker ber spesifikt om det fordi de allerede har et kundeforhold hos en av dem. Dette både fordi både pris og logistikk er heller dårlig i forhold til veldig mange andre aktører i bransjen, og min teori er at de overlever i markedet ene og alene fordi de er såpass innarbeidet som kjente navn og mange kanskje ikke kjenner til så mange andre aktører, og dermed bruker dem mest av gammel vane.

Når det gjelder Nor-Cargo kan jeg opplyse om at de ofte er minst like ille som Tollpost når det gjelder før og etter pris, da de ofte oppgir en pris over telefonen når man spør etter pris. Og deretter sender ut en faktura med gjerne omtrent dobbelt så høyt pålydende prisforlangende etter at varene er hentet og levert. Det tilkommer nemlig diverse tillegg som f.eks. innhentingsgebyr, omlastingsgebyr, og annet fjas som de beleilig nok ofte "glemmer" å opplyse om når man ringer kjørekontoret og spør om prisen.

Topp Bunn