Tollgrensa ryker: Fra 200,- til 0,-

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Innlegg
1.101
Antall liker
962
Sted
Kristiansand
Ja, det er så latterlig at væpnet statskupp plutselig fremstår som noe helt rasjonelt og fornuftig.

Staten tar med den ene hånda, og tar med den andre.
 

NostraD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2003
Innlegg
389
Antall liker
2
At det går an!?! Væpna statskupp? ...Hvor melder jeg meg på? :mad:
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.546
Antall liker
7.870
Torget vurderinger
0
AFFA nå har du sjansen til å bidra med litt erfaring. En mann i din alder trenger selvsagt ikke å delta i første linje, men du kan da være konsulent.

Ivar du må nok hive ut sykkelen når vi skal ha konspiratoriske møter hjemme hos deg !

Det første vi må avklare er om vi skal ha en "væpna revvolusssjon" eller et mer borgerlig dandert "statskupp" ? Er litt usikker på deltakelsen hvis vi skal lage en "revvolusssjon" ! Affa blir nok ikke med, og kanskje heller ikke Ivar ?  ;D

Selv er jeg så opportunistisk at jeg blir med så lenge det smeller !  :p
.
 
S

stikken

Gjest
:)Noen som virkelig blir forundret?
Nå har de kommet i posisjon, og som vanlig er alt som ble sagt i opposisjon glemt!!! ??? ???
Vh
S
 

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Innlegg
698
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Helt latterlig. Få referendum nå!
 

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Innlegg
3.448
Antall liker
2.636
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Blir det toll på alt, fortjener hele stortinge ei kule i hode! Skulle gjerne ha tatt meg en prat med en av de ansvarlig!!
 
N

nb

Gjest
Det er toll på fint lite, moms er det derimot på alt.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Det er bare begynnelsen. Skal se vi har det kjempegreit etter 4 år med rødgrønt bak roret. Grøss og gru.
 
L

Ludo

Gjest
Ah - endelig viser kommunistene sitt sanne ansikt...
Det er jo stort sett bare rødt og særs lite grønt !

Kan vi snarest sørge for å få de blå inn på tinget igjen !!
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Ah - endelig viser kommunistene sitt sanne ansikt...
Det er jo stort sett bare rødt og særs lite grønt !

Kan vi snarest sørge for å få de blå inn på tinget igjen !!
 

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
4.127
Antall liker
3.260
Torget vurderinger
1
Kan ikke si at jeg angrer på at jeg har seriøse planer om å flytte i løpet av neste år, så kan dere bare sitte her verdens beste land*.

*Kilde
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
0
Huff hvor fælt vi har det her i landet, huff og huff.
Vi har det faktisk så godt at vi trenger noen som har det fælt for å skjønne hvor godt vi har det.
Kjøp det dere trenger her hjemme. Alkohol inkludert!
 

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Nå er jo dette en avgjørelse som ble tatt i Høyesterett, og resultatet hadde nok blitt det samme uansett hvem som satt i regjering...
Men det er klart, folk elsker jo å beskylde de man ikke liker for det meste, uansett om de er skyldige eller ei.
Jeg synes det er flott å handle på play.com og lignende, men dette er ærlig talt en filleting. Vi i Norge har mange andre og mye viktigere ting å bry oss om, hvis vi bare evner å se litt lengre enn til nesetippen.
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
Nå må dere ikke blande sammen politikk og lovforståelse!

Skulle tro at den største hobbyen her er skyt en politikker, - eller tråkk på en trygded!

Jeg synes vi har det godt i dette landet jeg. Jeg bruker til og med stemmeretten min. Og politikkere; -ære være dem som påtar seg slike verv.  :)
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.546
Antall liker
7.870
Torget vurderinger
0
Olav,
Nå hadde vi en tråd her som kunne utviklet seg til en orgie i usaklighet, så kommer du her og er SAKLIG !! Huff !! ;D
 
L

Ludo

Gjest
Olav,
Nå hadde vi en tråd her som kunne utviklet seg til en orgie i usaklighet, så kommer du her og er SAKLIG !! Huff !! ;D
Jeg er helt enig - dette var rett og slett usmakelig ;D ;D ;D
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Ivar du må nok hive ut sykkelen når vi skal ha konspiratoriske møter hjemme hos deg !
Den settes ut når snøen forsvinner i Juni en gang. Hurra for Norge.
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Kan ikke si at jeg angrer på at jeg har seriøse planer om å flytte i løpet av neste år, så kan dere bare sitte her verdens beste land*.

*Kilde
En måling som sier at det er bedre å bo på Island enn den franske rivieraen kan umulig tas seriøst.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Dette er jo triste greier, men hvem var det som egentlig definerte den dustete 200 kroners grensa? Var det ikke etter et komitèarbeid ledet av KrF? Før storting og andre hadde skjønt hva e-handel var for noe? Har neppe noe med denne regjeringen å gjøre...

Uansett, la oss komme oss inn i EU så fort som pokker!

Og dette kommunist-tullet er jo simpelthen latterlig...ærlig talt...
Ideologiene er døde for lenge siden. Akkurat som Gud ;)

O.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Tenk på mulighetene for vekst i Burkina Faso!

O.
En måling som sier at det er bedre å bo på Island enn den franske rivieraen kan umulig tas seriøst.
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Tollgrensa ble satt til 200kr i 1975, da regjerte Bratteli.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Nettopp - det var vel ikke akkurat den jeg tenkte på, men behandlingen av den "store trusselen internett-handelen representerte for norsk næringsliv"...som sikkert konkluderte med at vi måtte beholde denne grensen når det ble behandlet...og det var ikke i 1975. Bratteli var en god gutt. ;)

Uansett, enda mer irrelevant i forhold til denne regjeringen, men absolutt like idiotisk for det selvsagt.

O.
Tollgrensa ble satt til 200kr i 1975, da regjerte Bratteli.
 

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
4.127
Antall liker
3.260
Torget vurderinger
1
En måling som sier at det er bedre å bo på Island enn den franske rivieraen kan umulig tas seriøst.
Vil ikke gå så langt at den er useriøs, heller mangelfull.
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Tenk på mulighetene for vekst i Burkina Faso!

O.
Burkina Faso er bedre enn sitt rykte; varmt klima og billig øl (300FCFA = 0.45 euro på kafé). I Ouagadougou får du en stor pizza for 2.500FCFA (snaut 4 euro)*. Når jeg ser på snødrevet utenfor og den tørre Grandiosa-resten i kjøleskapet frister det ikke så rent lite.

*Kilde.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Nei, det var et snev av alvor fra min side også. Jeg flyttet til Stavanger av samme grunn(men det har pokker meg vært kaldt her også i vinter!). Men nå er det 10 varme og bar mark, golfsesongen starter neste uke ;D

O.
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Jeg har prøvd golf én gang; eieren av plenen fikk en ny grøft, ballen fant vi aldri igjen. Kjedelig.
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
Olav,
Nå hadde vi en tråd her som kunne utviklet seg til en orgie i usaklighet, så kommer du her og er SAKLIG !! Huff !!   ;D
Beklager, beklager. Har ingen annen unskyldning enn at jeg har vært å hørt på Madruga i Ibsenhuset i kveld. Det var saklig det! ;)

For å få dere på sporet igjen: Hva med direktevalg til Høyesterett?

Min kandidat er Carl I. Siden han nå ønsker å pålegge alle journalister som skal interjue ham å fortelle hvilket parti de stemmer, er han jo allerede igang med å endevende grunnloven. La mannen lage vei i vellinga slik at Norge blir et bedre land å leve i! ;D
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Det er ikke for alle ;D

O.
Jeg har prøvd golf én gang; eieren av plenen fikk en ny grøft, ballen fant vi aldri igjen. Kjedelig.
 
P

Parelius

Gjest
Uansett, la oss komme oss inn i EU så fort som pokker!
ohh yeahh.
Og dette kommunist-tullet er jo simpelthen latterlig...ærlig talt...
Ideologiene er døde for lenge siden. Akkurat som Gud ;)
enig i første, uenig i  andre. I dag heter det "pragmatisme" eller "tingenes gang" - begge i horisonten av "fremskritt". Til det tredje: Om guder vet jeg lite, men når de dør blir vi veldig kravstore på mening med tilværelsen. Den tiltagende meningsløshet er egentlig bare et utslag i økende krav. Det beste er å evne og ville lite. Nesten ingenting. Da blir det nesten for mye av det gode. ;)

Det værste er ikke momsen som sådan (vi kjøper jo uten momsen i utlandet på nye ting), men moms på brukte ting. Den siste er for jævlig.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Det verste er ikke momsen, men alle de andre gebyrene. På disse små beløpene koster jo fortollingsgebyret betydelig mer enn selve momsen. Jeg synes det godt kunne være moms på forsendelser under 200 også, jeg, men da måtte man avskaffe fortollingsgebyret.
 
Topp Bunn