Strøm relatert To strømrensere seriekoblet - fordel eller ulempe?

GriMan

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.09.2019
Innlegg
97
Antall liker
64
Torget vurderinger
4
Jeg har In-akustik sin strømskinne Reference AC-2502-SF8, som er et grenuttak med strømfilter.
Problemet mitt er at ledningen ikke når bort til den andre enden av rommet, hvor jeg har uttak til en dedikert kurs. Nå bruker jeg kurs som deles med spotter i taket og varmekabler i gulvet. Jeg vil gjerne kunne ta i bruk den dedikerte kursen. In-akustik har fastmontert kabel. Jeg lurer på om jeg kan løse problemet med å kjøpe et strømfilter til som jeg kobler i den dedikerte kursen og som jeg så videre kobler In-akustikk-skinnen i. Og anlegget til slutt i In-akustikk-skinnen.
Er dette en ok løsning, eller er det grunner for at man ikke bør koble sammen flere strømfiltre?
 

Tanndoktorn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2018
Innlegg
247
Antall liker
405
Torget vurderinger
2
Jeg har In-akustik sin strømskinne Reference AC-2502-SF8, som er et grenuttak med strømfilter.
Problemet mitt er at ledningen ikke når bort til den andre enden av rommet, hvor jeg har uttak til en dedikert kurs. Nå bruker jeg kurs som deles med spotter i taket og varmekabler i gulvet. Jeg vil gjerne kunne ta i bruk den dedikerte kursen. In-akustik har fastmontert kabel. Jeg lurer på om jeg kan løse problemet med å kjøpe et strømfilter til som jeg kobler i den dedikerte kursen og som jeg så videre kobler In-akustikk-skinnen i. Og anlegget til slutt i In-akustikk-skinnen.
Er dette en ok løsning, eller er det grunner for at man ikke bør koble sammen flere strømfiltre?
Hvis målet kun er å forlenge fra stikk til In-akustik-skinnen, er det vel bedre med skjøteledning. Eller tenker du å bruke begge skinnene?
 

GriMan

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.09.2019
Innlegg
97
Antall liker
64
Torget vurderinger
4
Hvis målet kun er å forlenge fra stikk til In-akustik-skinnen, er det vel bedre med skjøteledning. Eller tenker du å bruke begge skinnene?
Tanken er at en vanlig skjøteledning ikke er en god løsning. Og jeg finner ikke kvalitetskabel med riktg kobling for å pare strømskinnen jeg har. Så slo tanken meg om å rett og slett bare koble to strømfiltre sammen. Vil to filtre gi bedre resultat, eller det motsatte - får det negativ effekt?
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.554
Antall liker
2.738
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Er vel bare å kjøpe en ledningsstump som er lang nok og bytte ut den som sitter montert i dag.
Problem løst!

mvh
Proffen
 

Tanndoktorn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2018
Innlegg
247
Antall liker
405
Torget vurderinger
2
Disse skinnene er vel ikke laget slik at flere i serie nødvendigvis er bedre. Det motsatte er nok mer sannsynlig. En god skjøteledning ville jeg gått for, evt enda bedre: flytte stikket dit du egentlig ønsker at det skal stå. Det er jo en enkel jobb og antakeligvis også billigere enn enda en skinne. Jeg har selv flere In-akustik-skinner slik som deg, men ville ikke satt de i serie.
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
835
Antall liker
419
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Et dumt spørsmål…
Hvorfor ikke lage sin egen skjøteledning?
Da kan du lage den så «audiofil» som du vil, i akkurat den lengden du trenger.
Du kan kjøpe Furutech eller vanlig PN-ledning, og de støpsler/kontakter du vil ha, helt etter eget budsjett.
 

GriMan

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.09.2019
Innlegg
97
Antall liker
64
Torget vurderinger
4
Et dumt spørsmål…
Hvorfor ikke lage sin egen skjøteledning?
Da kan du lage den så «audiofil» som du vil, i akkurat den lengden du trenger.
Du kan kjøpe Furutech eller vanlig PN-ledning, og de støpsler/kontakter du vil ha, helt etter eget budsjett.
Jo, det ligger vel an til at jeg velger den løsningen, så lenge jeg ikke oppnår en fordel med å kjøpe en skinne til med filter. Har tenkt tanken og leitet litt rundt - finner ikke til salgs den enden av en skjøteleding som størmskinnen min må kobles på, altså skjøtekontakten. Du har ikke en link til en slik leverandør? Vil helst unngå den aller enkleste sorten i plast. Følest da som et svært svakt ledd, når alt annet begynner å få et visst nivå;)
 
Sist redigert:

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.951
Antall liker
1.286
Sted
Nadadouro, Portugal
Hvilken kontakt er det du mangler til strmskinnen, er det ikke en helt vanlig tre polet IEC eller hva de nå heter?
Oyaide, Furutech har disse, også Clas Ohlsson faktisk, eller du kan kjøpe en Oyaide kopi på Ebay....
 
Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Få en elektriker til å legge opp stikkontakter fra den dedikerte kursen til der du vil ha de.
Be om nok kontakter til alle produkta.
Så koble du alt til veggen og vil oppleve at dynamikken er bedre.
Selvopplevd.. og ikke får du klager når eltilsynet kommer på besøk.
 

GriMan

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.09.2019
Innlegg
97
Antall liker
64
Torget vurderinger
4
Hvilken kontakt er det du mangler til strmskinnen, er det ikke en helt vanlig tre polet IEC eller hva de nå heter?
Oyaide, Furutech har disse, også Clas Ohlsson faktisk, eller du kan kjøpe en Oyaide kopi på Ebay....
Her er den delen jeg mangler om jeg skulle laget en skjøteledning.
Mulig denne jeg sender ville vært god nok, men føles litt feil å velge denne når alle andre ledd har bedre nivå. Samtidig blir det kanskje helt likt om jeg hadde lagt opp en kabel og brukt et vanlig stikk i veggen ....
Skulle jeg valgt løsninggen med skjøtekabel ville de jo vært viktig å få en kabel som er godt skjermet. Det ser jeg mang selger.
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.951
Antall liker
1.286
Sted
Nadadouro, Portugal
Den har ikke jord, det bør du ha. Du kan få disse alle steder, selv i noen supermarkeder. Så strømskinnen din har fast kabel, ikke en apparatkabel tilkoblet?
Clas Ohlsson igjen har, også 2,5 kvadrat énleder innstallasjonskabel. https://www.clasohlson.com/no/Kabel-PR-2x2,5+2,5/p/36-7934 vet ikke om de har flertrådet kabel.
Beste er jo nye stikkontakter!
 
Sist redigert:

1/2 Tam

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2015
Innlegg
6.694
Antall liker
5.874
M

MarkusH

Gjest
Ville kjøpt en skjøteledning med godt tverrsnitt, kutta den og satt på ny kontakt. Aller helst hatt elektriker til å sette et stikk der jeg hadde hatt bruk for det, jeg tok alt samtidig når jeg først hadde elektriker på besøk, man får aldri for mange stikk. ;)
 
Topp Bunn