To kasser på vei inn.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    845 skrev:
    elendigt snedkerarbejde - er det konen der har handlet?
    ;D
    Det er nok ikke danske snekkere som har fikset embalasjen, nei.
    Tror nok det er lagt langt mer arbeid i selve innholdet, noe som er en riktig prioritering imo ;)
    Her i huset står jeg for absolutt all innhandling og prioritering, store fordeler og noen (få?) ulemper med det ::)
    Mvh.KW
     

    845

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    211
    Antall liker
    0
    oki
    er det norske tømmermænd da patriarken har handlet med?
    at indhold er vigtigere end emballage tænker jeg ofte når jeg ser mange mænds koner!
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    845 skrev:
    oki
    er det norske tømmermænd da patriarken har handlet med?
    at indhold er vigtigere end emballage tænker jeg ofte når jeg ser mange mænds koner!
    I Norge bruker vi papp på dette størrelsesnivået, jeg snakker da om embalasjen ;)
    Mvh.KW
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    theStig skrev:
    Jeg håper det ikke er kabler....

    Satser på monoblokker! Eller hva er med to stereo"-blokker" ? ;D
    Hei!
    Nå skjønte jeg kanskje hva du hadde i tankene ::)
    Tenkte du på at mine Bel Canto endelig har kommet hjem?
    Det skjedde ved påsketider, men det tok sin tid. :)
    Mvh.KW
     

    Aud1oBoX

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    17.10.2006
    Innlegg
    72
    Antall liker
    0
    Ludo skrev:
    theStig skrev:
    Jeg håper det ikke er kabler....

    Hyyyysj... Sånt må du være skikkelig forsiktig med å si her inne ;D

    Hva med nye hifirotter? Der tenker jeg vi tok den jeg :)
    Rotter? Stakkars kryp, ingen luftehull jo! :eek:
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    hmmm...buet front....
    Hvor i svarte bortsett fra Hegel har jeg sett det da...? Ett eller annet sted...
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    johna skrev:
    hmmm...buet front....
    Hvor i svarte bortsett fra Hegel har jeg sett det da...? Ett eller annet sted...
    audio aero sacd reference, men det er vel bare en boks?
    kanskje noe fra esoteric??
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.554
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    tror det er noe greier som gir lyd, dvs høgtalararararar.................
    med buet front?
    hmmmmmmmmm.........................
     
    B

    bendis

    Gjest
    er vel altfor flate til å være høyttalere? ::)
    monoblokker
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Dette går seint, 4 sider og enda er ikke embalasjen av. Tipper lytteintrykk havner vel på sider 11 og 12. *LOL* ;D ;D ;D
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Dette minner meg om julefeiringen da barna var små. Det mest spennede den gangen var jo papiret og fjerning av papiret. Da gaven kom frem i lyset, var den glemt, til fordel for neste pakke.. ;D
     

    TomTom

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    215
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    tenker nesten på en stripp som aldri blir ferdig... Ahhh, det er dette som er bibelstripp :)
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    argh skrev:
    Dette går seint, 4 sider og enda er ikke embalasjen av. Tipper lytteintrykk havner vel på sider 11 og 12. *LOL* ;D ;D ;D
    ;D
    Jeg er treig (høy alder serru) ;)
    Likevel så synes jeg dere maser fælt, Dog lage tråder på fler uker men han er mye flinkere til dette enn meg så jeg skal ikke plage dere alt for lenge.

    Så her kommer et bilde til.
    Husker dere det runde hullet i den ene skumgummien? Her ser dere grunnen, riktignok litt retusjert for at de med best syn ikke skal få det for lett ;)
    Puck? ::)
     

    Vedlegg

    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Hvis du ikke får ut fingeren kommer vi til å mase enda mer! ;)
     

    Gori

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.06.2002
    Innlegg
    115
    Antall liker
    0
    Var veldig likt et Linnmerke da...
     
    O

    OldBoy

    Gjest
    TomTom skrev:
    tenker nesten på en stripp som aldri blir ferdig... Ahhh, det er dette som er bibelstripp :)
    Hvis damen kler av seg for langsomt, blir det feil. Samme hvis hun kler av seg for fort. Nå må du snart komme til saken!

    Du vet: timing er viktig for oss gamle gutter.

    :) :) :)
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    OldBoy skrev:
    TomTom skrev:
    tenker nesten på en stripp som aldri blir ferdig... Ahhh, det er dette som er bibelstripp :)
    Hvis damen kler av seg for langsomt, blir det feil. Samme hvis hun kler av seg for fort. Nå må du snart komme til saken!

    Du vet: timing er viktig for oss gamle gutter.

    :) :) :)
    Ja, for oss gamlinger er for tidlig avgang erstattet med probemet med å opprettholde interessen lenge nok ;D ;D
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    ja etter den runde fjernstyringa så er det vel noe slikt?

    Mvh Jan I
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Bingo ;D




    Fikk en nedtur, da jeg oppdaget at fjerkontrollen ikke var så allsidig som forespeilet.
    Kun volum opp og ned, men ikke inngangsvelger og mute, noe som er dumt for en som har koblet plasmaen til stereoanlegget og en del ganger har den på ved musikklytting.
    Jeg er også noe forundret over at volumet ikke går til tyst, altså lyd også på aller laveste nivå :eek:
    Det er egenprodusert volum kontroll "four-gang-balanced attenuator with 64 posistions, using highest quality vacum relays and fixed value 0,1 % tolerance metal film rezistors"
    Dermed hørbare klikk ved volumjustering, regner det er for å være tilnærmet kompromissløs og at det gagner lydgjengivelsen.
    Det er vel noe liknende nle sin attenuator.
    Kanskje det også er forklaringen på at mute og inngangsvelger er kuttet ut? Ønske om best mulig lydkvalitet og færrest mulig kompromisser.
    Det virker lovende, fikk den på fredag og foreløpig så sitter jeg med et inntrykk av at det er oppløsning og dynamisk kontrast som er tydeligste forskjell fra MF KW.
    Så kjører jeg balansert da for første gang i heimen (pre-effekt)
    Og da måtte jeg jo ha meg en XLR kabel og der har jeg valgt/satset på Whistler Coanda

    Jeg har da flyttet Whistler Cerice rca til dac-linestage
    Virker å være en svært bra kabel, men jeg er jo alt for utålmodig til å finne ut hva som gjør hva, så her er det da to (3)forandringer på en gang ;D
    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    små lekre kabler da... vært morro å testet slike...
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Flotte kabler, med de pluggene og arbeidet som ifølge whistler audio går med på å lage disse kablene så er absolutt ikke tre tusen kroner paret noen upris.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    wotg skrev:
    Flotte kabler, med de pluggene og arbeidet som ifølge whistler audio går med på å lage disse kablene så er absolutt ikke tre tusen kroner paret noen upris.
    Hei!
    Det var jo du som var (nærmest) først gjettet riktig, kablene på bildet er siste type og xlr fra Whistler og den koster ca. 1k mer.
    Fine og bevegelige og xlr kontaktene virker svært solide og eksklusive og så langt jeg kan forstå også gode lydmessig (åpne)
    Mvh.KW
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.992
    Antall liker
    6.216
    Tenk å bruke 3 dager og 5 sider på sentralen for å få åpnet et par kasser. Hadde det vært meg ville det tatt to minutter. Eller kanskje enda mindre dersom det befant seg en forforsterker inni. ;D

    Grattis!
     
    O

    om.s

    Gjest
    Gratulerer med nytt for/forsterkeri KW, virker som ett ytterst kompetent oppsett du har fått i hus :) ...

    mvh
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Får vel også formelt sett gratulere med anskaffelsen (selv om jeg har sett den "live").

    Tipper det er den første av sitt slag som kommer til Norge. Noen andre som har den ? Det skal bli artig å høre mer på den. Det er jo en virkelig seriøs konstruksjon, og de første inntrykkene er jo lovende.

    Hilsen den andre av kara(n)
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Takker for grattiser :)
    Ja, nå har jeg lyttet noen dager og lyden er en god opptur må jeg si.
    Var slettes ikke sikker på det, men håpet og trodde jo på det da.
    Det er først og fremst oppløsning og dynamikk, som jeg antydet allerede på mandag,som er det jeg merker meg.
    Det er gode områder å få opptur på det ;)
    Stille som graven (sort bakgrunn) men her er også KW linestagen fullt på høyde så langt jeg kan bedømme.
    Mvh.KW
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Slenger meg på med gratulasjonene med knallfine produkter.....

    Har samme "klikking" i den nyinnkjøpte forforsterkeren min(moon p-5)her for jeg også utslag i HT i form av en såvidt hørbar "ploop".Slengte meg hodestups ned i bruksanvisningshefte å fant raskt ut at Preampen var laget slik med hensyn til best mulig lydgjengivelse og at disse "skjønhetsfeilene"vil være tilgivende med tanke for best mulig lydkvalitet.

    Mvh Johnny
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    johnnygrandis skrev:
    Slenger meg på med gratulasjonene med knallfine produkter.....

    Har samme "klikking" i den nyinnkjøpte forforsterkeren min(moon p-5)her for jeg også utslag i HT i form av en såvidt hørbar "ploop".Slengte meg hodestups ned i bruksanvisningshefte å fant raskt ut at Preampen var laget slik med hensyn til best mulig lydgjengivelse og at disse "skjønhetsfeilene"vil være tilgivende med tanke for best mulig lydkvalitet.

    Mvh Johnny
    Hei!
    Takker for den informasjonen og grat., for jeg har vært/er veldig i villrede om dette.
    Jeg hadde tenkt til å spørre om dette i techhjørnet, om det virkelig er slik at det en nødvendighet med hørbar lyd (selve musikken) ut fra høyttalerne selv ved absolutt laveste volum.
    Har nå fått bekreftet via importør og mr. Karan, at de hadde klart kommet frem til at det var (noe) forringende for lydkvaliteten å gjøre det på en anderledes måte.
    I et helt dedikert lytterom med mulighet for å "mute/pause" signalet fra cdspiller, så ville problemet for meg vært lettere å takle.
    Slik jeg har "ordnet" meg så har jeg for det første musikken via airport fra mac til dac, macen står bakerst i stua (ingen fjernstyring av iTunes foreløpig, men det vil jo komme etterhvert), dermed heller ikke mulighet for pause fra godstolen.
    For det andre så har jeg Pioneerplasmaen koblet til anlegget, og med så mange timer jeg spiller musikk hver dag, så har jeg innimellom tv på men lyden av, og har til nå bare svitsjet inngang til tvlyd, ved behov (f.eks. nyheter)
    Jeg kan jo forsåvidt sette på selve tvht. mute off, men da er det jo fortsatt musikk på selve anlegget p.g.a. lyd selv ved nullstilling på volum (ganske lavt men tydelig hørbart)
    Likeså med vinylspilling og skiva er ferdig, da har jeg pleid å mute til jeg får avsluttet/byttet side.
    Uansett veldig uvant, men på sikt så vil jeg jo få muligheten til en eller annen form for fjernstyring av iTunes.
    Dersom noen her mener at det ikke medfører riktighet at det kan være lydforringende å muliggjøre null lyd ved bunnivå på volumjustering, så vil jeg gjerne høre det (forklaringen).
    Jeg tror forsåvidt at forklaringen kan medføre riktighet for lydegjengivelsen nå med det nye linestaget har nådd nye høyder :D
    Kom meg f... ikke i seng før 2330 i går og måtte stå opp 0500 i dag for å være på jobb 0600 ;D
    Begynner å bli noe sliten etter tidligvakt hele uka og en weekend med lite søvn også på Hortenmessa.
    Mvh.KW
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    Slike "evighetstråder" trenger å sprites opp litt;

    Her er et små kasser som har startet sin vei gjennom Europa på vei til Sandefjord.....



    Mer i egen tråd når de ankommer.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Nydelig de der ;)
    Vil likevel tro at du kan mute og også ha total stillhet med volum på 0?
    Har du satt strømforsyninga et stykke fra kontrollenheten?
    Jeg har min ca. 70 cm i fra.

    Til Erland, jeg venter med å tippe til du har startet egen tråd, men har en ide allerede, både hva det er og i fra hvilket land.
    Må legge til at jeg tar ofte feil ;D
    Mvh.KW
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    KW skrev:
    Til Erland, jeg venter med å tippe til du har startet egen tråd, men har en ide allerede, både hva det er og i fra hvilket land.
    Må legge til at jeg tar ofte feil ;D
    Mvh.KW
    Her ikke tenkt å lage noen utpakkingstråd av dette, hverken her eller siden;

    Eskene på bildet skal ikke åpnes, og er "The Silver Rock" trafo volumkontroller fra Audio Consulting i Sveits!

    Det har ikke vært mulig å prøve eller høre, da det ikke finnes så mange av dem omkring. Ut fra å ha studert måten de er laget på, samt en god dialog med designeren, har jeg tatt sjansen.

    Ifg. rennomè er dette verdens beste volumkontroll - ingen ved siden - ingen i nærheten!

    De finnes kun i Audio Consulting sin egen preamp. Pga prisen, har ingen andre funnet det kommersielt forsvarlig å benytte dem.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn