- Ble medlem
- 27.03.2007
- Antall liker
- 33.258
- Sted
- Nede i fjæresteinene
- Torget vurderinger
- 2
|
Hehe,Har du gått i kloster? På Selja`?
På det øverste bildet ser man en nazihilsen, og det nederste minner svært om NS propaganda fra krigen...En liten gåte:
Hva er forbindelsen mellom dette:
Vis vedlegget 256085
Og dette?:
Vis vedlegget 256084
mvh
Ja, en må jo lure på om Vatikanet hadde egen PR- avdeling.Artig, den Sunnivalegenda. Tydelegvis skriven av etter oppskrift av legenda om Sankta Ursula og dei 11000 (!) jomfruene. Eit vesentleg propagandainnslag då Vestlandet skulle kristnast, og det tredje bispesetet i landet grunnleggjast. Veldig irriterande med det pave-dekretet av 7.september 1170, som gjorde at bispesetet vart flytta til Bjørgvin. Hadde ikkje det skjedd, hadde sikkert Deffe no vore distriktsbuande i staden for bergensar....
Det skulle jeg!Du skulle tatt kontakt før - eg var omvisar i klosteret som sommarjobb i gymnasdagene....
Du skal ikke se bort fra at det blir flere besøk i det hjørnet av Norge, nei.Vi får ta det neste gong...
Det var trolig fire kirker på øya: Selve klosterkirken som også var domkirke og vigslet til den engelske helgen St.Albanus, hulekirken vigslet til St.Mikal, St.Sunnivakirken på de imponerende stenterassene utenfor hulen, og en soknekirke på Bø på fastlandssiden av øya. Selve klosteret har trolig huset 15-20 munker som drev jordbruk, og minst like mange legfolk var knyttet til klosteret.
Du har så rett, så rett. My bad, det gikk litt i surr med engelske helgener. St. Albanus er riktig.Må kommentere "Tilegnet St. Pankratius, en engelsk helgen. Som i St. Pancras Station."
Klosteret var vigsla til St. Albanus.
Bispesete frå 1068. Grunnlagt av Olav Kyrre, og fyrste bispen var Bjarnvard den sakslendske. Deretter Svein og Magne (ein av dei grunnla klosteret, og måtte då rive den nydelege treskipa baslika-kyrkja og lage ei funksjonell klosterkyrkje i staden. Trist.
Bispen Pål var sistemann som Selja-bisp. Han måtte flytte til Bjørgvin, og tok Sunniva-skrinet med seg. Men det var paven som hadde skulda, sidan han skreiv eit dekret om at alle bispesete skulle vere i kaupangar. Dårleg ide, meiner no eg.
LOL!Forsiktig med vatnet der, om du kjem om sommaren. Sauebeite....
Takker tilbake, og håper at du henger med litt til. Er ikke helt ferdig ennå......Flott tråd (igjen) tkr, takker for turen!
Neste gang, AA, skal vi ta oss bedre tid....Vi fant stien utover mot Ytre Fure, men da var det alt begynt å bli kveld, og vi var sultne og trøtte. Jeg lover å ta kontakt når vi drar på de trakter igjen!Neste gong kan du ta turen til Ytre Fure. Fantastisk plass. Eg kjenner folk som har vokse opp der, m.a. kom tidlegare fylkesordførar Julius Fure frå denne garden. Ser ganske tøft ut, spesielt når du ser at nausta står "langt til fjells", fordi sjøen ikkje skulle slå inn dørene. Men folka gjorde det ganske godt, på grunn av m.a. laksefiske.
Det vert sagt at Fure-folka sin oppsparte kapital "på kistebotn" vart grunnlaget Selje Sparebank tuftast på. Ein svært god bank, fram til dei starta fusjonsbølgja...