tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• MFA

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Antall liker
    2.521
    Torget vurderinger
    1
    Ingen dyrlege i verden kan redde den stakkaren der! Jakt på gang på Møvik også. Grendalaget advarer mot å oppholde seg utendørs. I morges stirret jeg rett på en bukk på vei til jobb. Da jeg fikk fomlet frem telefonen var den vekk.

vilt hilsen

Atle

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.337
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ingen dyrlege i verden kan redde den stakkaren der! Jakt på gang på Møvik også. Grendalaget advarer mot å oppholde seg utendørs. I morges stirret jeg rett på en bukk på vei til jobb. Da jeg fikk fomlet frem telefonen var den vekk.

vilt hilsen

Atle
    Ja, mitt profesjonelle øye så med en gang at det eneste fornuftige tiltaket for det dyret var partering og nedfrysing.(y)

Hadde snekker/jeger Helge på besøk i går. Han hadde sett 6 hjorter på eget val denne uken, og han jakter på Litlesotra, som er liten og tett befolket. Hvordan det ser ut på Storesotra , tør jeg nesten ikke tenke på.

Mvh

Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: MFA

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.337
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    God natt:

Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken versjon er best.......

Mvh

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.755
    God natt:

Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken versjon er best.......
    Trenger du å ha som mål og favorisere den ene versjonen fremfor den andre?
    Flotte på hver sin måte.
    Lila byr på seg selv (nær sagt som alltid), og her viste hun meg at hun behersker "range" og stemmen ennå mer enn jeg trodde.
    Det er noe med den dama som bare røsker tak i meg.
    Det er ikke mulig og ikke bli påvirket av henne liksom.

Chavela Vargas versjon er langt mer dempet og sart.
    Og med Frida Kahlo begavede malerkunst, og stillfotos får låten et helt annet alvor.
    Frida slet som kjent vanvittig med kroppen og fysisk smerte i store deler av livet.
    Jeg så for et år siden eller så en drøy times dokumentar om damen, og det var lite hyggelig å få innsyn i hvordan hun hadde det før hun forlot denne jammerdal.
    Rart i grunn hvordan vi klamrer oss til livet når vi har det så ille.
    Dog sterkt å se hvor kjær hun var i en mann, og vis a versa tross det fysiske elende.

Natta tkr, og takk for snutten med Lila Downs :cool:

• Love
    Reaksjoner: tkr

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.337
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Trenger du å ha som mål og favorisere den ene versjonen fremfor den andre?
    Flotte på hver sin måte.
    Lila byr på seg selv (nær sagt som alltid), og her viste hun meg at hun behersker "range" og stemmen ennå mer enn jeg trodde.
    Det er noe med den dama som bare røsker tak i meg.
    Det er ikke mulig og ikke bli påvirket av henne liksom.

Chavela Vargas versjon er langt mer dempet og sart.
    Og med Frida Kahlo begavede malerkunst, og stillfotos får låten et helt annet alvor.
    Frida slet som kjent vanvittig med kroppen og fysisk smerte i store deler av livet.
    Jeg så for et år siden eller så en drøy times dokumentar om damen, og det var lite hyggelig å få innsyn i hvordan hun hadde det før hun forlot denne jammerdal.
    Rart i grunn hvordan vi klamrer oss til livet når vi har det så ille.
    Dog sterkt å se hvor kjær hun var i en mann, og vis a versa tross det fysiske elende.

Natta tkr, og takk for snutten med Lila Downs :cool:
    Værsågod. :) Lila Downs er en fremragende liveartist, og ja - stemmen er det ingenting å innvende på!

Det er en aldrende Chavela Vargas vi hører i dette opptaket. Jeg fikk øyeblikkelig assosiasjoner til denne damen:

Stemmen er ikke lenger helt hva den var, men frasering og fremførelse er fremdeles magisk. (y)

Fun fact: Det gikk sterke rykter om at Chavela Vargas var en av elskerinnene til - ja, nettopp - Frida Kahlo.

Mvh

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn