|
Takker.Flotte bilder! Å fiske sørpå blir lett et kraftig antiklimaks etter en fisketur i NN![]()
Takker for info, tror at vi spiste middag der i går. Tilsynelatande er gastronomien i Hammerfest fullt i innvandrerhånd, hele betjeningen snakket arabisk seg imellom, og mer eller mindre gebrokkent norsk med gjestene.Og der var jeg altfor sen i avtrekket, men nede på brygga til venstre for de 3 glassprofilerte (mørke blå) i det firkanta lysegule murbygget lå det tidligere en cafè som lød navnet Qa = Kua. Der fikk man kjøpt utmerket lunsj, og en lokal ostekake som smakte himmelsk etter en dag ute på bølgen eller i fjæra. Hadde flere oppdrag der oppe mellom 2007-2010 for kommunen sammen med en kollega. Vi sporet utlekking av miljøgifter til og i havnebassenget.
Vis vedlegget 1128205
Hehe, helt enig og takker!Om den derre gledesløse byråkraten hadde dukket opp, så vil jeg anta han hadde blitt kjeppjaget til havs med en godt tørket tørrfisk.
Deretter ser jeg for meg at innbygerne hadde smelt "himerten" i bordet i den koselige landhandelen, rullet seg en ekstra fet rød mix og fyrt opp.
Det får da være grenser for "velmenende overformunderi"
Ellersmessig ser det ut for at herremannen og fruen beveger seg i en geologisk forkastningssone hvor berglagene er stuvet opp nesten 90 grader, og står nå vertikalt i stedet for å ligge horisontalt. Kjør på med innkjøp til fruen, og god tur videre.
Vet ikke hva det heter. Reisafjord Hotell ligger ca. 50 meter bak ryggen min.Utafor Kramvigbrygga??
Du har sikkert rett.Aha... Sørkjosen - ikke Sørreisa??? Fikk det ikke helt til å stemme med de fjella i bakgrunnen..
Takker! Hyggelig at noen leser dette her.Flotte bilder og gode fortellinger! Best av alt, du klarer på fasinerende vis å formidle «levde liv», du gjør det levende![]()
Du skal vel ikke ha det lettere enn en annen stakkar?Nå føler jeg meg virkelig gammel……
Mvh
Skyldig etter tiltale!Du skal vel ikke ha det lettere enn en annen stakkar?
Jeg satt nettopp her i sofaen og gråt av å måtte erkjenne at jeg ikke kjente igjen min hjemplass Sørreisa på bildet ditt.
Har jeg virkelig glemt hvordan det ser ut der? Har jeg bodd så lenge sørpå?
Heldigvis var det bare du som er gammel og surrer med navnet på plassene
Til revolver:
Takk for at du deler @tkr .
Jeg var en tur i Finnmark tidligere i uka. Fikk med meg Alta, Hammerfest, Honningsvåg, Nordkapp, Lakselv og tilbake til Alta.
Sol på Nordkapp og torsketunger på Corner i Honningsvåg var høydare. Samt besøk på museet til Area Nett (tidl Repvåg Kraftlag) med fantastisk historie om Finnmark, gjenoppbygging etter krigen og linken til kraftproduksjon og distribusjon.
Fikk kjøre selv mellom Olderfjorden og Alta og må innrømme det klødde i hele kroppen av lyst til å fortsette ferden på E6 sørover i stedet for å ta fly.
Har sikkert noe med alder å gjøre, den trekkraften til nord i landet er sterk. Fantastisk vakkert, rått og brutalt.
mvh