tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.913
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Joda det drar med seg en del som ekstra kabler og div men absolutt verd det :)

mvh
    Joda, men i tkr Towers var ekstrakostnadene begrenset til et sett med høyttalerkabler. Alt annet går over DB 25- kabler, og der var det bare snakk om å bruke 2 eller 4 utgangngskontakter. (Hver DB 25 kontakt har i alt 8 utgangskontakter)

Og høyttalerkabler hadde jeg også liggende. :)

Mvh

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.984
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Regner med du fortsatt er strålende fornøyd med høyttalerne? Kunne god levd med slike her hos meg :)

mvh

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.984
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Godt å høre :) Er veldig glad i Infinity og har hatt noen innom men det er veldig lenge siden men de krever mye krefter, noe du har nok av :)

mvh

• Liker
    Reaksjoner: tkr

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.913
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Godt å høre :) Er veldig glad i Infinity og har hatt noen innom men det er veldig lenge siden men de krever mye krefter, noe du har nok av :)

mvh
    De liker helt klart krefter, ja . :) Ca. 1 kW pr. side ser ut til å gjøre susen.

Jeg er neppe ferdig med rattingen, men foreløpig har jeg lagt til ca. 1 dB i bassen under 32 Hz og lagt inn en FET-emulering (som funker litt som en kompressor). Det ga den lille ekstra "piffen" som jeg håpet på.

Mvh

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.214
    Torget vurderinger
    9
    Vel, jeg har ikke så bra resultater med biamping, men brukte 2 forskjellige amper da... Som det er med filtrering og annen "tukling" og nivåsetting av signalene så føler jeg det reduserer kvaliteten. Keep it simple fungerer best i mine ører...

• Liker

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.913
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Vel, jeg har ikke så bra resultater med biamping, men brukte 2 forskjellige amper da... Som det er med filtrering og annen "tukling" og nivåsetting av signalene så føler jeg det reduserer kvaliteten. Keep it simple fungerer best i mine ører...
    Jeg er enig i at biamping har sine egne problemer. Har prøvd mye rart, og det eneste som har funket problemløst her i huset har vært vært biamping med to identiske amper. Ellers har det vært så ymse, ja: Tonale forskjeller, gainforskjeller, you name it.

Mvh

• Liker
    Reaksjoner: JK

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.517
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Den så litt juggel ut den kabelen din, har du vurdert en helt grei proff kabel til et par lapper?

Screenshot - 2025-05-06T232757.493.png

• Liker

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.913
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Den så litt juggel ut den kabelen din, har du vurdert en helt grei proff kabel til et par lapper?

Vis vedlegget 1119491
    Jada.

Har spesialbestilt DB 25 kabler fra Canare Audio med RCA-kontakter i stedet for balanserte. Det er de som er montert i anlegget nå. Den avbildete kabelen fant jeg i rotekassen min,

Mvh

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn