tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.954
    Antall liker
    5.537
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Fikk den i hus i går jeg også. Regner med den blir spilt her i kveld 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    I går nerdet jeg litt. Jeg testet denne:

    FA8F7722-9FDE-42D8-92DA-1EAA7009503E.jpeg


    Mot denne:

    59A61F0F-FCDB-4B89-A3D5-5E4B4D0135F3.jpeg


    Forsøkte etter beste evne å gi dem like forhold. SoundSmith ble montert på FR 64 S, hvor jeg vet at den trives, og Koetsuen ble montert på FR 64 Fx. Loading ble satt på 50 Ohm, som skulle være in the ballpark for begge to.
    Litt vanskelig med SoundSmith, jeg har ikke klart å finne noen anbefalinger fra produsenten for loading eller nåletrykk, og min Mail til produsenten har hittil forblitt ubesvart. Men det høres ikke så halvgæli ut med ~ 2g og 50 Ohm.
    Headshell ble noe tregreier for begge to.

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Resultatene var litt blandadrops. På den ene siden som forventet, på den andre siden litt overraskende.

    IMO låter SoundSmith Gold forbausende likt Koetsu Coralstone i dynamikk, presentasjon og lydbilde. Detaljeringen er fullt på høyde, og lydbildet bare uvesentlig mindre. Dynamikk er der i bøtter og spann, men to områder skiller seg ut:
    1) Koetsuen går dypere i bassen, og med det følger også litt mer bass-slam.
    2) Jeg liker ikke å bruke det ordet, men Koetsuen låter litt mer organisk.
    Jeg tror at jeg vet årsaken. For meg virker det som om SoundSmith Gold betoner de øverste frekvensene litt mer. Det gjør at den virker litt mer detaljert enn Koetsuen. Men hører man etter, er det liten tvil om at detaljene er der med Koetsuen også....

    Litt artig, dette her. For det første er det nesten utrolig hvor langt man kan dra en Denon DL 103 R, som er donor-PU for SoundSmith Gold, og for det andre er det påfallende hvor almengyldig the law of diminishing returns er. Nå er jo SoundSmith Gold heller ingen billig-PU, jeg mener å huske at nypris var rundt $ 1850. Likevel blekner det i forhold til Koetsus $ 14999,95. 😳

    Jeg tror at jeg kommer til å holde meg til litt billigere PUer heretter. Men ikke f*** om jeg selger Koetsuen....

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Madammen skal på senvakt. Julaften tar vi i morgen. I dag tok vi heller en liten formiddagstur:

    KxUmYldxSVm%zmXg8y7m6g.jpg


    Fra vinduene i annen etasje kan man såvidt se at "Pilen" fortsatt flyter. Perfekte vilkår, vindstille og sol. Den beste julepresangen vi kunne få etter uker med pissregn, vind og tussmørke.

    YrQBh2k5RPKluunkdxrHAQ.jpg


    Madammen i nisselue og rød redningsvest. Det er tross alt jul bare en gang i året......

    rwtl0eugTEWgVukJ+XBXlw.jpg


    ...Og nissen følger med på lasset.....

    +OA3pHWQRViErCQVZSu+Bg.jpg


    Under to bruer, og gjennom et tynt islag i den innerste delen av Arefjorden.

    h2SWiGKUR+uzn4EubOPORw.jpg


    Nissen hoppet i land først. Gammel, enøyd og kvithåret som han er, er han lettere til beins enn tkr......
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    ...Til gjengjeld blir tkr belønnet med kaffe og kake når han får kreket seg ut av båten

    Qm3hSTveQv+CtxlFxW557w.jpg


    Då får nissen heller stirre litt mismodig. Har han bare et milligram næringsvett, får han dra rundt i kveld og bomme julegraut hos naboene.

    IMG_9825.JPG


    Dagene er korte, solen står lavt.

    FaedaAJOSCSpJ87tYMxgUg.jpg


    vizO9mAPRnS7yq%+f2bSCQ.jpg


    Tkr er lett ufør for tiden. Det viste seg å være en skikkelig prolaps, noe fastlegen bedyret at det ikke var. Båtkjøring går fremdeles.

    IMG_9843.JPG


    Stort mer er ikke å fortelle. En god jul til alle fra tkr og Madammen.

    da17c2a2-e909-4730-8c1d-16b4ee6a7b99.jpg


    Snart er møkkaåret 2020 historie. Vi håper og ønsker at vi og alle andre skal få et bedre 2021. Det skal tross alt ikke så mye til.

    Mvh tkr og Madammen
     

    plasma

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.11.2009
    Innlegg
    843
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    God jul ja 2020 har vært utfordrene. Da er det sikkert godt å ta en tur i idylliske arefjorden. God jul
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    God jul ja 2020 har vært utfordrene. Da er det sikkert godt å ta en tur i idylliske arefjorden. God jul
    2020 har vært et ordentlig møkkaår! Arefjorden hjalp litt på humøret, og jeg har store forhåpninger til denne for å lette enda mer på humøret:

    weihnachtsoratorium.jpg


    En god jul til deg og dine!

    Mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Madammen og mannen med den store latteren ønskes en riktig god jul med ønske om et langt bedre nyttår her fra Indre Enfold.
    Den turen på Arefjorden så ut som ren sjelefred tkr :)
    Nå må jeg hive meg rundt å ta en liten tur i skogen før småtrollas utålmodighet setter dagsorden, og tung julemat serveres alt for tidlig for en eksil sørlending.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Madammen og mannen med den store latteren ønskes en riktig god jul med ønske om et langt bedre nyttår her fra Indre Enfold.
    Den turen på Arefjorden så ut som ren sjelefred tkr :)
    Nå må jeg hive meg rundt å ta en liten tur i skogen før småtrollas utålmodighet setter dagsorden, og tung julemat serveres alt for tidlig for en eksil sørlending.
    Og en god jul ønskes tilbake til den trivelige asylanten fra Sørlandet og alt anheng! Håper vi kan treffes igjen i "nye og forbedrede" 2021.

    mvh
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Når man først skal titte innom på gamle tomter er ikke dette den verste tråden å stikke innom.
    Godt så at det fortsatt er aktivitet i en av de bedre trådene her inne, må få lov
    til å ønske herskapet en riktig så trivelig jul.
    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Når man først skal titte innom på gamle tomter er ikke dette den verste tråden å stikke innom.
    Godt så at det fortsatt er aktivitet i en av de bedre trådene her inne, må få lov
    til å ønske herskapet en riktig så trivelig jul.
    Mvh
    Næh, den mannen! 😃

    Hvordan går det med deg? En sann glede å se livstegn igjen fra deg, du er savnet. En god jul til deg og dine ønsker jeg deg, og du er hjertelig velkommen innom på denne tråden når det måtte passe deg.

    Mvh Tønnes
     
    Sist redigert:

    hpm-1100

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.04.2011
    Innlegg
    730
    Antall liker
    489
    Sted
    Askøy
    Torget vurderinger
    26
    ...Og der røk jeg på en liten smell! En slik en er på vei til tkr Towers:

    Vis vedlegget 677985

    En julepresang fra far til far. Hører på en lånt en akkurat nå, og what do you know, der lå det en til salgs på Audiogon.... 😀

    Mvh
    Flott pu, har hatt den og har Ac-3 nå, gode begge to.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Endelig!

    AAD39D1F-E3D3-4085-9AB0-F4DEDB36B189.jpeg


    Etter å ha brukt en god måned fra Junaiten til tkr Towers ankom julepresangen fra Far til Far

    CBE8933D-3DD7-42CF-BDD1-08BCACB79307.jpeg


    054827FA-A1BC-47D9-9011-FA8B53A0F69B.jpeg


    Må innrømme at jeg er litt spent. Nåla og cantileveren ser greie ut. Nå blir det litt oppmontering med lett skjelvende hånd.

    Mvh
     

    hpm-1100

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.04.2011
    Innlegg
    730
    Antall liker
    489
    Sted
    Askøy
    Torget vurderinger
    26
    Ikke bra nei. Hører du noe fra selv pu eller er det helt død?
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fokkings fokk, som noen sier øst i Tiggerstaden 😡 Mye kan tyde på at det finnes flere rævhol en Trump der borte 😡
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    Så kjedelig tkr. Håper det er et eller annet du har blingset på og at alt er i orden likevel. Litt underlig at det er fullstendig dødt i begge kanaler.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    hpm-1100

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.04.2011
    Innlegg
    730
    Antall liker
    489
    Sted
    Askøy
    Torget vurderinger
    26
    Kjedelig når det går den veien med nye innkjøp, jeg har opplevd ved pickup bytte at det er enkelt å glemme små detaljene men har du sjekket alt et par ganger og det kommer ingen lyd fra selv pu, er den nok defekt. Veldig kjedelig. Håper du har brukt PayPal ved kjøpet, da ordne det seg uansett selger er villig eller ikke.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Fokkings fokk, som noen sier øst i Tiggerstaden 😡 Mye kan tyde på at det finnes flere rævhol en Trump der borte 😡
    Jeg vet ikke helt. Det en av de største handlerne på Audiogon med 100% positiv tilbakemelding og 20-30 handler i måneden. Vanskelig å tro at han farer med kjeltringstreker, men man vet jo aldri.

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Så kjedelig tkr. Håper det er et eller annet du har blingset på og at alt er i orden likevel. Litt underlig at det er fullstendig dødt i begge kanaler.
    Helt enig med deg, Fosse, jeg har aldri opplevd at en pickup ankommer hos meg død som en dodo. Ikke knyst i den!

    Mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg vet ikke helt. Det en av de største handlerne på Audiogon med 100% positiv tilbakemelding og 20-30 handler i måneden. Vanskelig å tro at han farer med kjeltringstreker, men man vet jo aldri.

    Mvh
    Audiogon, hadde følt meg relativ trygg da. Krysser fingrene for deg.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Kjedelig når det går den veien med nye innkjøp, jeg har opplevd ved pickup bytte at det er enkelt å glemme små detaljene men har du sjekket alt et par ganger og det kommer ingen lyd fra selv pu, er den nok defekt. Veldig kjedelig. Håper du har brukt PayPal ved kjøpet, da ordne det seg uansett selger er villig eller ikke.
    Godt tips. Jeg har brukt Paypal! :)

    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn