tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    I dag er det innevær i tkr Towers:

    301A0400-3986-486B-8FA5-9150544D2277.jpeg


    Har måkt gårdsplassen to ganger i dag. Ikke faen om jeg går ut enda en gang!

    Heldigvis finnes det jo innesysler. Vi prøver litt av hvert:

    FC6502AC-F2AA-4C73-BC19-0F0BCF26B90D.jpeg


    Og lar begge disse to bryne seg på hverandre.


    51148694-161B-4C8C-BCDE-47659E2F78D9.jpeg



    8B8B1AFE-4B70-4944-8FBF-910DF488BDD9.jpeg


    Må innrømme at jeg er blitt veldig glad i den ørlite grann «behagelige» lyden til Lyra Parnassus dct.

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Kuriosum: Enten har jeg blingset fullstendig da jeg satte på nye PU-kabler, eller så Anna Diamond feilmerket på pinoutene. Hadde plutselig introen på Sara K. på høyre kanal, mens Lyra ga samme intro på venstre kanal. Det samme gjorde London Decca Reference. Begynte å bli litt svett. Sjekket med digitalversjonen, som også var venstrevridd. Resultatet ble en liten "nødoperasjon" på kjøkkenbordet. Og nu går alt så meget bedre.

    1) Mc Anna D er farlig god. Der hvor DV Te Kaitora Rua var litt basslett, vartet Mc Anna opp med heftig og dyp bass. Ytterst detaljert var den også, faktisk så detaljert at jeg måtte til med støvpenselen for å fjerne bittesmå mengder støv fra nålen flere ganger under avspillingen. Det låt plutselig litt matt med et ørlite drag av forvrengning, og da var det støv på nålen.....:oops:

    2) I forhold til Decca Reference var det utrolig lite overflatestøy å høre fra Mc Anna. Lyra Parnassus hadde en tanke mer overflatestøy, men bare littegrann.

    3) Alle tre PUer er dynamikkmestere. Tør ikke skille dem, selv om Lyra Parnassus har en tanke mindre heftig bass.

    4) Decca Reference er fremdeles lydbildechampion her i gården, både på dybde og bredde.


    Mvh :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Fra vår korrespondent i de dype, tyske skogene:

    8D36CAD1-24DB-4BA9-9811-7C2342FCA935.jpeg


    En kniv for å vise skalaen.

    1800423A-EE06-4E3B-A560-E9D39DE9723D.jpeg


    …..Ved siden av et ulvespor sett i nærheten av Marwede i Lüneburger Heide. Jeg får poteavtrykket til å være ca 12-13 cm stort. Den ulven må være diger!

    Glad for at jeg ikke er bærplukker der nede…..

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Helt trygt å plukke bær der så lenge det ikke er elgjegere i nærheten ;)
    Lite med elg i de dype, tyske skoger. Lite med hjort etter hvert også. Det er minst 3, kanskje 4, ulveflokker i området. De tar godt for seg av viltet, bufeet også, come to think of it.

    Bøndene er pottesure, det er jo de som stort sett leier ut jaktterreng og har dyr på beite. (Nei, ikke utmarksbeite, innmarksbeite. Og den tyske staten betaler ikke ut erstatning for rovdyrskader på innmarksbeite med mindre inngjerdingen er solid, intakt og fortsetter minst 120 cm. ned i bakken.)

    Mvh
     
    Sist redigert:

    storab

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    537
    Antall liker
    790
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    Forstår problemet, men synd Asbjørnsen og Moe ga ulven et så dårlig rykte.

    Synes de er fine jeg.
    Denne ungdommen bor i Finland og genererer store inntekter sammen med slekta.
    _DSC5269.jpeg
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Joda, men det kan litt for mye av det gode også:

    ulver.png


    De beige sirklene er påviste ulveflokker i forbundsstaten Niedersachsen. Skalaen ser du under kartet. Og oversikten er fra 2020. Og der hvor de beige sirklene nærmest overlapper hverandre, der ligger Luneburger Heide.

    Mvh
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Et lite hjertesukk:

    -Finnes det ikke norske farmasøyter lenger? Etter hvert er det blitt en tålmodighetsprøve å ringe inn en resept.....Man får nesten alltid en apotekansatt i andre enden som snakker gebrokkent norsk, og som ikke er kjent her ute. Ok, her heter folk f.eks. Sangolt, Misje, Rong eller Spjeld til etternavn. skjønner at det kan være vanskelig, men det får da være måte på!

    Dagens:

    tkr: God dag, veterinær tkr, en resept
    Apotek: Hva er fødselsnummeret ditt?
    tkr: Hva skal du med det??
    Apotek: Hva ville du spørre om?
    tkr: Ingenting. Mitt navn er tkr, jeg er veterinær og ønsker å ringe inn en resept.
    Apotek: Åja, et øyeblikk. (Klikk, ny person, fremdeles gebrokkent)
    tkr: God dag, veterinær tkr, en resept. Inger Sewe. til katt.Ess , eee, dobbeltvee, eee.
    Apotek: Inger, og etternavn??
    tkr: Sewe. Ess eee, dobbeltvee, eee. Sewe.
    (Resept følger, hittekatt, skiter små, hvite makker. Ikke mye å velge i der. Bendelorm.)

    tkr: Kode S-FRD, mitt reseptnummer, hentes, ikke pluss.
    Apotek: - Og hva var navn på eier???
    tkr: (sukk.) Sewe. Ess for Svein, E for Erik, W for William, E for Erik!
    Apotek: Åja. Takk :rolleyes:

    SMS til eier:
    Hei Inger, resept ringt. Jeg håper den står på Inger Sewe. Jeg stavet det tre ganger for vedkommende.
    SMS svar:
    Det fikser eg, eg skal krangla meg til den resepten!
    SMS til eier:
    😀😀👍
    Mvh
     
    Sist redigert:
    Ble medlem
    27.10.2023
    Innlegg
    1.383
    Antall liker
    3.214
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Et lite hjertesukk:

    -Finnes det ikke norske farmasøyter lenger? Etter hvert er det blitt en tålmodighetsprøve å ringe inn en resept.....Man får nesten alltid en apotekansatt i andre enden som snakker gebrokkent norsk, og som ikke er kjent her ute. Ok, her heter folk f.eks. Sangolt, Misje, Rong eller Spjeld til etternavn. skjønner at det kan være vanskelig, men det får da være måte på!

    Dagens:

    tkr: God dag, veterinær tkr, en resept
    Apotek: Hva er fødselsnummeret ditt?
    tkr: Hva skal du med det??
    Apotek: Hva ville du spørre om?
    tkr: Ingenting. Mitt navn er tkr, jeg er veterinær og ønsker å ringe inn en resept.
    Apotek: Åja, et øyeblikk. (Klikk, ny person, fremdeles gebrokkent)
    tkr: God dag, veterinær tkr, en resept. Inger Sewe. til katt.Ess , eee, dobbeltvee, eee.
    Apotek: Inger, og etternavn??
    tkr: Sewe. Ess eee, dobbeltvee, eee. Sewe.
    (Resept følger, hittekatt, skiter små, hvite makker. Ikke mye å velge i der. Bendelorm.)

    tkr: Kode S-FRD, mitt reseptnummer, hentes, ikke pluss.
    Apotek: - Og hva var navn på eier???
    tkr: (sukk.) Sewe. Ess for Svein, E for Erik, W for William, E for Erik!
    Apotek: Åja. Takk :rolleyes:

    SMS til eier:
    Hei Inger, resept ringt. Jeg håper den står på Inger Sewe. Jeg stavet det tre ganger for vedkommende.
    SMS svar:
    Det fikser eg, eg skal krangla meg til den resepten!
    SMS til eier:
    😀😀👍
    Mvh
    Som å gå på en restuarant det der, like håpløst.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Får man noenting for ingenting? IMO nei. Prøver meg på en slags rangering av pickuper:

    Delt 1. plass:: Ortofon Mc Anna Diamond; Koetsu Coralstone (Begge er kilne å sette opp, men er det riktig, så er det veldig riktig.)

    Delt 2. plass: Lyra Parnassus dct; London Decca Reference; Sony XL - 88; Soundsmith Denon DL 103 R Gold ( Mindre lydbilde, hhv. litt sløret ift. de aller beste)
    '
    Delt 3. plass: DV Te Kaitora Rua; Transfiguration Phoenix (Manglende dypbass)

    Delt 4. plass: Ortofon SPU Gold , Accuphase Mc-1 ; Audio Note Io ii (Farget)

    Delt 5. plass: Resten av røkla.

    Med forbehold om feil. 🤔

    Mvh
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Du skal vel på konserten til sommeren ?
    Nei, dessverre. Alte Helden werden muede. Gamle helter blir trøtte etter hvert. Vet ikke lenger hvem jeg hadde likt å se live. De fleste heltene mine er forlengst over middagshøyden, og jeg er overhodet ikke lenger sikker på at de greier å levere.

    Mvh
     
    Ble medlem
    27.10.2023
    Innlegg
    1.383
    Antall liker
    3.214
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Nei, dessverre. Alte Helden werden muede. Gamle helter blir trøtte etter hvert. Vet ikke lenger hvem jeg hadde likt å se live. De fleste heltene mine er forlengst over middagshøyden, og jeg er overhodet ikke lenger sikker på at de greier å levere.

    Mvh
    Helt enig i hva du skriver, det jeg finner forunderlig er at ikke flere ser det samme, men tviholder på illusjonen om kvalitet!!
     
    • Love
    Reaksjoner: tkr

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.837
    Antall liker
    16.065
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Nei, dessverre. Alte Helden werden muede. Gamle helter blir trøtte etter hvert. Vet ikke lenger hvem jeg hadde likt å se live. De fleste heltene mine er forlengst over middagshøyden, og jeg er overhodet ikke lenger sikker på at de greier å levere.

    Mvh
    Jeg har hatt den den samme tvilen som deg. Men så har jeg fått hodet blåst av pensjonister som Whitesnake, The Stooges, Alice Cooper og Ian Hunter tidligere. Så jeg og fruen stiller ringside når Bruce kommer til Bergen 🙂
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har hatt den den samme tvilen som deg. Men så har jeg fått hodet blåst av pensjonister som Whitesnake, The Stooges, Alice Cooper og Ian Hunter tidligere. Så jeg og fruen stiller ringside når Bruce kommer til Bergen 🙂
    Hvis du har tid og anledning til en svipptur ut i Periferien, gi en lyd! :)

    Mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.891
    Antall liker
    13.923
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Nei, dessverre. Alte Helden werden muede. Gamle helter blir trøtte etter hvert. Vet ikke lenger hvem jeg hadde likt å se live. De fleste heltene mine er forlengst over middagshøyden, og jeg er overhodet ikke lenger sikker på at de greier å levere.

    Mvh
    Springsteen er unntaket.
    Trodde det rakk å se han i -99 på Valle Hovin, men han var piskadausen i full fres i DC i mars i fjor.
    Hvis du liker musikken hans, så ville du likt å se han. Trur eg.

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Springsteen er unntaket.
    Trodde det rakk å se han i -99 på Valle Hovin, men han var piskadausen i full fres i DC i mars i fjor.
    Hvis du liker musikken hans, så ville du likt å se han. Trur eg.

    mvh
    Antakelig. :)

    Uansett, billetter er unobtanium, så det får bare være.

    Ellers går jeg litt i barndommen for tiden:


    Mariachi Vargas de Tecalitlan en Nueva York. Artige greier!

    Mvh
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.593
    Antall liker
    1.321
    Sted
    Oslo
    Hadde besøk av en «slektning» i dag:

    Vis vedlegget 917367
    Vis vedlegget 917368
    Vis vedlegget 917369
    @ivarlo var innom med sin Sony PU, en XL 55.

    Ekte nerding på høyt plan, veldig gøy å sammenligne den med min egen Sony XL 88. -To PUer som knapt noen kjenner eller har hørt!

    Konklusjon: Kunne godt ha levd med begge to…..XL 55 var litt mer mellomtonebetont, med en skikkelig heftig bass, mens XL 88 var litt klarere med mer utstrakt diskant. Vi fant it at begge to var gode pickuper, men at Lyra Parnassus dct var aller best.:cool:

    Mvh
    Har du testet noen av dem med Sony sine platespillere? Har ps x70 og 8750, er på utkikk etter disse 😁
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har du testet noen av dem med Sony sine platespillere? Har ps x70 og 8750, er på utkikk etter disse 😁
    Ikke i eget anlegg, nei. Men @ivarlo har sin XL-55 vanligvis montert i en Sony dd studiospiller. Har glemt betegnelsen, men mener å huske at det er en Sony arm også. Den komboen har jeg hørt, og "skyvet" der er helt avsindig! :oops:
    Mvh
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.593
    Antall liker
    1.321
    Sted
    Oslo
    Ikke i eget anlegg, nei. Men @ivarlo har sin XL-55 vanligvis montert i en Sony dd studiospiller. Har glemt betegnelsen, men mener å huske at det er en Sony arm også. Den komboen har jeg hørt, og "skyvet" der er helt avsindig! :oops:
    Mvh
    Ser man får dem for 7000 kr på eBay , nesten så jeg tenker at det er innafor

    det er sikker px 9 👌😍
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.801
    Antall liker
    14.703
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med snasent headshell og bonuspickup!
     
    • Love
    Reaksjoner: tkr
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn