tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    893
    Antall liker
    572
    Det er aldri godt å si. :)

    Lydmessig minner den meg mest om Transfiguration Phoenix, som også skulle være et rått parti.

    Mvh
    Hvis den lyder som en Phoenix, er den virkelig vanvittig god!
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Litt nerding på en fredagskveld. To Denon Dl 103 - varianter:

    5B3B0122-2C91-4183-B7E4-A9BF2F2EF0A8.jpeg


    Til venstre Dl 103 SL, til høyre Sound Smith Dl 103 Gold.

    C04F16E1-CE50-4927-A667-57D4C12FDAAF.jpeg


    Begge kjørt på samme arm, samme RIAA, samme loading, samme EQ og samme plate:

    E60F5D0C-B19D-405C-A520-30A4377AC14B.jpeg


    SoundSmith Dl 103 har rubinkantilever, trehus, nytt oppheng og contact-line diamantsliping. Dl 103 SL har keramisk hus, nøyere toleranser enn vanlig Dl 103, men er ellers stock.

    Og hele premiepotten går til SoundSmith utgaven. For mer organisk lyd, en mellomtone i en helt annen kategori og bedre detaljering. Dl 103 SL får annenpremie for veldig bra, tørr og kraftig bass, men får trekk for å låte mer mekanisk. Ikke dårlig, for all del, og den høres helt grei ut inntil man bytter den ut med noe bedre.

    Fullstendig unyttig nerding for alle andre, jeg vet! Det er vel ingen her inne som har noen av dem. Men sånn går nu dagan......
    Mvh

    Edit: Min personlige teori er at kantilever og diamantslipning har mer å si enn man skulle tro. Det er logisk for meg at hus også har noe å si, men jeg har vanskelig for å tro at huset har like mye å si som diamantslipning og vekt på kantilever. Hvis noen tviler på hørselen min, er det bare å komme innom.
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    En rusletur i bydn:

    Midt mellom trafikkmaskinen, hoteller og høyhus på Nedre Nygård i Bergen ligger denne oasen:



    8E1B32AF-863B-4F0E-8618-A3227A15800F.jpeg

    714B4BCC-1BB6-47C4-A673-565920D68A9D.jpeg

    F4E4A607-D92B-4B13-9283-DD9AE2EFECC9.jpeg


    St. Jakobs kirke. 100 år gammel, ser den ut som om den har stått der i ca. 800 år…..

    En veritabel oase av stillhet i et ellers skarpt og bråkete bymiljø.
    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvis man river de meningsløse tilbyggene på høyre og venstre side, bør man kunne bo godt i overetasjen og ha et mer enn anstendig lytterom i første etasje. Skikkelig haifai hus dette 😆
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.419
    Antall liker
    3.536
    Sted
    Sunnmøre
    St. Jakobs kirke. 100 år gammel, ser den ut som om den har stått der i ca. 800 år…..
    Har alltid likt Nedre Nygård (og budd der i halvtanna år på slutten av 90-talet), men liker ikkje så godt den fortettinga som har skjedd med «Media City», fylkeskommunebygget osb.

    Realfagsbygget har eg ein viss sans for (eksteriøret, ikkje interiøret).
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har alltid likt Nedre Nygård (og budd der i halvtanna år på slutten av 90-talet), men liker ikkje så godt den fortettinga som har skjedd med «Media City», fylkeskommunebygget osb.

    Realfagsbygget har eg ein viss sans for (eksteriøret, ikkje interiøret).
    -Og jeg synes at Bergen hadde vært en mye vakrere by uten Realfagbygget og Rådhuset, men det er en helt annen diskusjon.

    På den annen side er jeg ganske glad for at de samme Brutalo-Modernistiske halvstuderte røvere av noen arkitektspirerer ikke fikk viljen sin mhp. å rive Bryggen og alt det gamle rasket for å sette opp "moderne" høyhus i stedet.

    Men vi kan jo være enige om at Nedre Nygård er flott. :)

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hvis man river de meningsløse tilbyggene på høyre og venstre side, bør man kunne bo godt i overetasjen og ha et mer enn anstendig lytterom i første etasje. Skikkelig haifai hus dette 😆
    Du får melde deg inn i Ten Sing, da kan du musisere der av hjertens lyst. St. Jakobs Kirke er ungdomskirke for Bergen Bispedømme.:D

    Mvh
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.655
    Antall liker
    21.456
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Litt nerding på en fredagskveld. To Denon Dl 103 - varianter:
    Sånn nerding er fint.
    Denon lager utmerkede MC-generatorer leser jeg annetsteds. Det er nok derfor at 103 kan bli så bra. En kvass slipning, en lett og stiv nålefane, et oppheng som passer nål og fane, et ordentlig hus.

    Tillegg: Det viktigste* i en pickup er det ingen snakker om: Motoren. Det er som med høyttalerelementer der kun @Snickers-is snakker om motoren og røkla blir fjerne i blikket.

    *Jeg har nåleslipning som nummer to. I lavkostland (om vi regner sub 3k for lavkost på en pickup 9) hadde jeg heller kjøpt en AT-VM540ML enn en AT-OC9XEB.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Sånn nerding er fint.
    Denon lager utmerkede MC-generatorer leser jeg annetsteds. Det er nok derfor at 103 kan bli så bra. En kvass slipning, en lett og stiv nålefane, et oppheng som passer nål og fane, et ordentlig hus.

    Tillegg: Det viktigste* i en pickup er det ingen snakker om: Motoren. Det er som med høyttalerelementer der kun @Snickers-is snakker om motoren og røkla blir fjerne i blikket.

    *Jeg har nåleslipning som nummer to. I lavkostland (om vi regner sub 3k for lavkost på en pickup 9) hadde jeg heller kjøpt en AT-VM540ML enn en AT-OC9XEB.
    - Og kantilever som #3?

    Mvh
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.655
    Antall liker
    21.456
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Må vel bli slik. Må få den fjonge slipningens vibrasjoner fram til generatoren uten for mye tap. Materiale har jeg ikke noe dogmatisk forhold til.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Må vel bli slik. Må få den fjonge slipningens vibrasjoner fram til generatoren uten for mye tap. Materiale har jeg ikke noe dogmatisk forhold til.
    Vet ikke om jeg er helt enig med deg......
    Har hatt flere forskjellige utgaver av Dl 103, og bytte av stift/kantilever gir ganske heftige lydforandringer. Egentlig større enn ved å gå fra 103 til 103 r eller s.
    Mvh
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.655
    Antall liker
    21.456
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nå ble jeg usikker. Slik jeg leser motargumentet ditt er vi enige.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Nå ble jeg usikker. Slik jeg leser motargumentet ditt er vi enige.
    Jeg var kanskje litt uklar:

    Jeg mener at det er større ulikheter mellom to forskjellige kantilevere/stifter på samme generator enn det er ved å gå fra en generastor til en annen (la oss si for diskusjonens skyld ved å gå fra 103 R til 103 S ) med samme type nålefane og stiftslipning.

    Eller- enda enklere: Etter min mening har nålefane og slipning større betydning enn generatoren.

    Mvh
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.655
    Antall liker
    21.456
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ja, da er jeg med. Det er ulike generatorer, men de har begge Denon-kvalitet.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.990
    Antall liker
    20.054
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    What has been seen cannot be unseen. Det går an å klæsse ihop en generator også.
    Akkurat Valentino.... "klæsse ihop" er presist det.
    Husker, jeg for nokk 20 år siden "flækket" en Rega-PU for å se den innvendig.
    Konklusionen blev enkel...... Skal ALDRIG eie en Rega-PU, uansett hvilket skryt den måtte få
    i allverdens HiFi-magasiner 😂
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.638
    Antall liker
    3.422
    Torget vurderinger
    1
    WOW en måned med stilhet i huset.o_O
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    WOW en måned med stilhet i huset.o_O
    I og for seg er det håp om at hovedjobben, å røske opp parketten i hele første etasje i tkr Towers og legge ny, skulle ta en god uke, kanskje to.

    Problemet er at jeg er gift, og hun jeg er gift med synes at det er en hel del oppussing som vi kan ta når første etasje ellers står tom-

    Man kjenner jo sine pappenheimere etter hvert : Hun syntes f.eks. at det var en glimrende ide å pusse ned spisebordet når vi først var i gang med ting. Jeg tilbød meg å flytte spisebordet ut på terrassen for henne og kjøpe sandpapir til eksentersliperen, så kunne hun stå der ute og pusse det ned. Hun tok imot tilbudet med bare sånn måtelig entusiasme....... :cool:

    Vi får se.

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Man må øyensynlig lide for den estetiske skjønnheten 😄 Hvordan skjedde forflytningen av «betongklossene» med lyd?
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Man må øyensynlig lide for den estetiske skjønnheten 😄 Hvordan skjedde forflytningen av «betongklossene» med lyd?
    Vha. Nils Flyttemann og et sekkehjul. :D Nils har jobbet i flyttebyråer i 20 år, og er garvet veteran i bransjen.

    Jeg fjernet Mangereggene og resten av pøet oppå høyttalerne først, og så klarte vi å flytte dem ut av stuen i løpet av 5 minutter, blytunge som de var. Selve nedriggingen av anlegget tok faktisk flere timer......

    Mvh
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Kvinnfolk blir aldri fornøyd, selv med ny slipemaskin 🤬 Hun ble kanskje sur når hun fikk bilstøvsuger til kvinnedagen også?
    Støvsuger på kvinnedagen? Hva blir det neste, blomster på fødselsdagen???

    Neida. Madammen er snill som dagen er lang, men hun er familiært belastet med et sånt Duracell-gen: Svigerfar tapetserte stue og kjøkken en gang i året! Å pusse opp er i blodet hennes, og ingenting er for mye styr, særlig når hun ikke akter å gjøre noe særlig selv......

    Foreløpig fasit er at spisebordet forblir upusset. Nå må jeg bare få henne overbevist om at en gullande god vegg som ble malt for 3 år siden ikke har bruk for et nytt strøk med maling bare fordi det er lett å komme til nå som anlegget er borte.

    Mvh
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.727
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Neida. Madammen er snill som dagen er lang, men hun er familiært belastet med et sånt Duracell-gen: Svigerfar tapetserte stue og kjøkken en gang i året! Å pusse opp er i blodet hennes, og ingenting er for mye styr, særlig når hun ikke akter å gjøre noe særlig selv......
    Kjenner til det. Burde «vi» ikke… ? Skulle «vi» ikke…? Kunne «vi» ikke…? 😉
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.507
    En rusletur i bydn:

    Midt mellom trafikkmaskinen, hoteller og høyhus på Nedre Nygård i Bergen ligger denne oasen:



    Vis vedlegget 898982
    Vis vedlegget 898983
    Vis vedlegget 898986

    St. Jakobs kirke. 100 år gammel, ser den ut som om den har stått der i ca. 800 år…..

    En veritabel oase av stillhet i et ellers skarpt og bråkete bymiljø.
    Mvh
    Rart å komme til denne plassen nå med rennende vann fra murveggen som skjermer mot trafikkstøy. Jeg haddde mine første leveår i bygning til venstre fra der fotografen har tatt disse bildene. :)

    Oasen du beskriver var den gang parkeringplass for kirken og dem som bodde i kvartalet. Med en av hovedfartsårene ut av sentrum langs bygningn bak fotografen som den gang huset en skjokoladefabrikk. :) Ikke helt trygt område for en 5 åring på 3 hjulsykkel den gang :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Kjenner til det. Burde «vi» ikke… ? Skulle «vi» ikke…? Kunne «vi» ikke…? 😉
    "Er det ikke på tide at vi maler huset...(?)"
    Det er veldig forvirrende......."Vi" har malt huset flere ganger......Men pussig nok har jeg til gode å se andre enn meg selv klatre opp et stillas med malingpøs og pensel i neven......

    Det kan da ikke være at vi blir lurt??? :eek:

    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn