Tips til nye høytalere? Prisklasse 40k+-

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
;D

Takk Snickers-is ;D

Da har vi en avtale. En kasse pils levert på døra.

Lf
god dammit...
og jeg som allerede har vært på tråden til artsound for å diskutere oppgradering til duo...
men jeg skal nok holde ut, lf, og innkasere pilsen, selv om jeg har som nyttårsfortsett å drikke mindre...

T

timc

Gjest
..og muligens forskjellige måter å lytte til musikk på, og også forskjellige systemer med forskjellige hensikter.
Hos meg er Benchmark en katastrofe; som Jonas sier så stjeler den liv, musikalitet og glede fra musikken.. ikke til å undres da at jeg ble sittende å dvele over "dårlige innspillinger" istedet for "god musikk"..

Denne dac'en skulle jeg ha hatt dersom jeg var interessert i å høre alle de dårligste tekniske aspektene ved cd-platene mine på et sølvfat, og ikke ville la meg distrahere av gløden og spillegleden til musikerne, eller klangrikdom i instrumentene.

Mvh Vidar P
Er nødt til å si meg enig med Vidar P. Prøvde DAC1 i flere kombinasjoner med akkurat dette resultatet. RME ADI2 opplevde jeg som betydelig bedre.

Mvh

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Usannsynlig lite nyansert innlegg fra den kanten...  :(

Matching er ofte et nøkkelord og noe som poengteres fra den P-ske side ganske ofte. Det gjelder også for dette produktet.
Legg merke til at jeg kommenterte et resultat i mitt eget system, ikke generelt. Jeg sa "..hos meg.."  :D
Hos meg stjal den liv og glød fra musikken, men hva den gjør hos deg vet jeg fint lite om :)

Jeg kjenner ikke denne DAC'en godt, og etter en kjapp lytt så fristet den ikke til særlig nærmere bekjentskap i mitt system heller for å være ærlig.. og da var vi der igjen, dette med matching og smak. Hadde du hørt mitt system, så hadde du hørt akkurat det samme som meg tipper jeg.. det passet dårlig.

Det er alltid betimelig å motvekte universell skryt av apparater som ikke er så universelt kompatible som pressen noen ganger ser ut til å gi inntrykk av, når det viser seg at produktene ikke er "løsningen" for alle og enhver.

Mvh Vidar P

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5
Stikk innom en tur på Austrått så kanskje du forandrer mening ;D
Du lytter da med ørene og ikke øynene, ikke sant............ :p
Hysj, hysj, ønsker ikke at go' lyd skal overskygge for synet i min stue ;)

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hysj, hysj, ønsker ikke at go' lyd skal overskygge for synet i min stue ;)
Neivel, men husk at det er lettere å lukke øynene enn ørene............. :p

Master Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
08.07.2006
Antall liker
1.509
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
0
ML Vantage - vil skape mange magiske opplevelser i det nye år...

Lykke til med valget!

U

utgatt60135

Gjest
Jeg skal prøve å få hørt på disse høyttalerene i løpet av de nærmeste ukene:

ProAc D38
Tannoy Glenair
Montana EPS2
AudioNote an-e (hvis de finnes i oslo området?)
WLM Lyra

Er det noen flere jeg burde få opp på lytte lista mi?
Støtter de to første forslagene, videre ville jeg hatt med Gradient Revolution og Martin Logan Vantage (og muligens Dali Euphonia MS4?).

_Jan_

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Da er Diva`ene solgt :( Litt trist... Men skal nok bli artig å få noe nytt inn! Lurer veldig på disse Avantgardene samnt at jeg har lyst til å høre på Martin Logan Vantage.. Dette blir spennende tider i møte!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
det ligger et sett uno series 2 på bruktbørsen nå...

_Jan_

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Hei,

Nå driver jeg å tester rør på oppsettet mitt! Har funnet en kombo, jeg virkelig liker. ;D Nå stor koser jeg meg virkelig! Begynner virkelig å synes det låter slik jeg vil, så jeg skal absolutt ikke bytte høyttalere!

Slenger med et lite bilde, så kan dere jo tippe hva jeg lytter på? Litt enkelt for noen, men...:) Har ikke hatt tid til å rydde, det låter for bra! ;)

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.793
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
hyggelig å se at mine gamle høyttalere har funnet seg et godt hjem.

_Jan_

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
De to første er rett. Det er en Audio Aero Capitole forsterker, Audio Note 2.1 sig dac og Audio Note M3 pre sig.:) Men det er ikke Mirage høyttalere..

_Jan_

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Nærmer seg nå, men det er ikke Snell.. :)

_Jan_

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Gratulasjoner til Hagto! :) Det er riktig, det er et par Audio Note AN-E SP 413..

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Lekkert anlegg, unge mann...men hva er det mine øyne skuer på vinylsiden? En britisk harv?? Zero 100? (gammel og billig Garrard som noen av uforståelige årsaker mener spiller musikk. Tilfellet er snarere at den spiller begge sidene på en gang.... ;))

_Jan_

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Lekkert anlegg, unge mann...men hva er det mine øyne skuer på vinylsiden? En britisk harv?? Zero 100? (gammel og billig Garrard som noen av uforståelige årsaker mener spiller musikk. Tilfellet er snarere at den spiller begge sidene på en gang.... ;))
Takk Takk :) Ser en del bedre ut når det er ryddig der, men blir så fort rotete nå man tester rør og kabler..

Meget godt observert, Impulse.. Det stemmer, det er en Garrard Zero 100 SB. Men belte har ryket, så det må skiftes. Noe som veit hvor man kan få tak i det?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Kvitt deg med skrammelet og kjøp deg en anstendig platespiller, mann! Du kan da ikke besudle et så nydelig oppsett med en Garrard Zero 100! Skal det være gammel Garrard, må det være 301 eller 401....
Jeg vet jeg antakelig pådrar meg vintagekameratenes uforminskede vrede nå, (kanskje din også, Jan?) men det får stå sin prøve.. Et anlegg i denne klassen fortjener en skikkelig platespiller.

_Jan_

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Hehe, det er bare min fars gamle platespiller, som jeg hadde lyst til å teste.. Kunne tenke meg å prøve en skikkelig platespiller på anlegget, men det må nok vente en stund, da jeg ikke har så mye penger til hifi for tiden. Bruker alt for mye på cd`er.. :)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Hehe..Tenkte det var noe sånt, ja. En Zero 100 er av uforståelige grunner verd noen hundrelapper på nettet, så det er kanskje en tanke. Det er mye vanvittig fint å få brukt på vinylsiden når du bestemmer deg for å hive deg utpå. La de som ønsker seg jobb på teknisk museum slite med Zero´en......... ;-)

Topp Bunn