Det er oftest slik ja, man kan høre et potensiale, men det er kun i et gjennomført og grundig oppsett man kan høre hva en HT virkelig er god forJa, som regel er det bedre å høre et oppsett hjemme hos noen. I butikker låter alt drit uansett, så og si uten unntak.
Hørte et par i Ski for en del år siden, drevet av CJ Premier12, usikker på hvilken pre og en ML eller Proceed cd-spiller. Minnes at det låt temmelig bra, stort og flott. Rytmisk var det heller middels, om årsaken til dette var høyttalerne aner jeg ikke.Noen som har hørt Shun Mook Bella Voce Reference høytalerer?
Jeg hørte dem i en hifi butikk i Praha, får noen år siden.Hva fikk deg til å spørre om disse?
(He said knowingly...)
Denne høyttaleren er spesiell.
Hele magien ligger i kabinettet.
Men den er ikke så lettdrevet som man skulle tro.
Dog, man ser de nesten aldri til salgs da...
Det har nok sin grunn.
Kunsten å lage ett bra kabinett, kunskapen om resonans
er noe som de aller fleste high-end firmaer rett og slett ikke kan.
De går for minst resonans... Jeg mener dette ikke alltid er lurt.
Meg om det.
Sounds like?
Har aldri sett de direkte sammenliknet med et annet merke.
Men jeg ville tippe at det er en Rockport høyttaler (Mira)
som også har noe av denne varmen og fylden i all lyd..
Jeg ville gått for Miraen selv da...
I know...Jeg hørte dem i en hifi butikk i Praha, får noen år siden.
De ga et veldig bra inntrykk!! Pluss at jeg fant en test hvor de hadde testet Audio Aero Capitolen power med denne høyttaleren. Og det skulle vist være fullklaff!
Her er testen.
http://www.soundstage.com/revequip/rise41.htm
Jeg hørte dem i en hifi butikk i Praha, får noen år siden.
De ga et veldig bra inntrykk!! Pluss at jeg fant en test hvor de hadde testet Audio Aero Capitolen power med denne høyttaleren. Og det skulle vist være fullklaff!
Her er testen.
http://www.soundstage.com/revequip/rise41.htm
Jepp, høres veldig ut som samme sted! Mye godsaker der!Praha?
Inn fra gaten, opp en rulletrapp og rett i himmelriket?
Dra og ta en lytt til Martin Logan Vantage eller Vista![]()
Det blir ikke så veldig mye bedre enn Avantgardene om man ser bort fra det estetiske daI dag har jeg verdt i Oslo og hørt på Tannoy Glenair, ProAc D38 og Avantgarde Acoustic Duo. Alle sammen låt veldig bra! Men fikk ikke no inntrykk av at Tannoy`ene og ProAc`ene var noe bedre Divaene mine, de var alle gode på sine måter. Der måtte jeg ha hørt mye mer.. Tror faktisk Divaene hadde trekt det lengste strået av disse.
Men med Avantgardene! Der var det virkelig MAGI! For en vokal! Alt virket så riktig! Realistisk, heter det vel! Dette føltes virkelig som min drømme høyttalerer! Men så var det prisen.Dem er ikke akkurat billige! Jaja, nå kan det se ut som det kan bli en budsjett sprekk i løpet av de nærmeste månedene! Hmm, tør jeg dette da?
Skal uansett høre på noen flere høyttalere, men fytti-katta Avantgardene var fantastiske, kan det bli bedre!?![]()
Prøv samme elektronikken på Divaene så får du nok magien du er ute etter.I dag har jeg verdt i Oslo og hørt på Tannoy Glenair, ProAc D38 og Avantgarde Acoustic Duo. Alle sammen låt veldig bra! Men fikk ikke no inntrykk av at Tannoy`ene og ProAc`ene var noe bedre Divaene mine, de var alle gode på sine måter. Der måtte jeg ha hørt mye mer.. Tror faktisk Divaene hadde trekt det lengste strået av disse.
Men med Avantgardene! Der var det virkelig MAGI! For en vokal! Alt virket så riktig! Realistisk, heter det vel! Dette føltes virkelig som min drømme høyttalerer! Men så var det prisen.Dem er ikke akkurat billige! Jaja, nå kan det se ut som det kan bli en budsjett sprekk i løpet av de nærmeste månedene! Hmm, tør jeg dette da?
Skal uansett høre på noen flere høyttalere, men fytti-katta Avantgardene var fantastiske, kan det bli bedre!?![]()
skjønner godt hva du mener.I dag har jeg verdt i Oslo og hørt på Tannoy Glenair, ProAc D38 og Avantgarde Acoustic Duo. Alle sammen låt veldig bra! Men fikk ikke no inntrykk av at Tannoy`ene og ProAc`ene var noe bedre Divaene mine, de var alle gode på sine måter. Der måtte jeg ha hørt mye mer.. Tror faktisk Divaene hadde trekt det lengste strået av disse.
Grattis, med alle dine kjøp ;D Bare husk, de skal ikke hittil gjengeld har jeg fått klarsignal for.... AVANTGARDE!!!!!!!!!
et par uno 2.1 er innkjøpt, og skal hentes i slutten av januar når vi flytter inn i ny leilighet. gjett om jeg har dagdrømt i jula, hehe.
;D ;D ;DGrattis, med alle dine kjøp ;D Bare husk, de skal ikke hit![]()
joda, takk for det. har egentlig solgt mer enn jeg har kjøpt i denne omgang. og avantgardene havner definitivt ikke hos dere, da de ikke passer lf's musikksmak så godt (tror jeg... har aldri hørt prog på dem). og husker jeg ikke feil, så fortalte han en gang at du steilet da du så bildene av dem... ;DGrattis, med alle dine kjøp ;D Bare husk, de skal ikke hit![]()
Ja, det skjønner jeg blir feil. Men det jeg tror jeg har kommet fram til er at hvis jeg først skal bytte høyttalere så vil jeg skifte til noe som er merkbart bedre. Og det følte bare med Duoene. Veit at de forsjellige lydrommene til butikkene har mye og si, så jeg skal tilbake Tannoyene i et større rom, samt lytte litt mere til duoene. Vurderer å ta med meg Capitolen og AN dac`en får å høre hvordan det matcher. Det eneste problemet er at Capitolen veier minst 50kg! ???Det blir ikke så veldig mye bedre enn Avantgardene om man ser bort fra det estetiske da
Jeg tror heller du skulle hørt på andre Tannoy-modeller, og absolutt ikke i det rommet. Men de andre aktuelle Tannoyene blir vel fort for dyre er jeg redd.
Imidlertid bør du jo også vurdere om det er riktig å sammenlikne høyttalere til 40-50k med Duo. Det er jo urettferdig for de merkene med de rimeligere modellene.
Kommer en egen Nano tror jeg. Tror de skal ligge på veiledende 80k. De skal jeg virkelig vurdere!Finnes det ikke og en sånn krympa Duo sak?
En slags mindre utgave av Duo?
Hva heter de igjen?
Edit:
Det var Uno nano jeg mente ja.
De skryter de visst veldig av! De må du også vurdere!
Føler akkurat det samme som deg her. Bare at jeg hørte på Duo og ikke Uno, men de låter nok rimelig likt. Gratulerer med et kjempe godt valg!skjønner godt hva du mener.
etter å ha hørt avantgarde eller andre hornhøyttalere i tilsvarende klasse, drevet av en low wattage set-forsterker, så kan du ikke gå tilbake til "konvensjonelle" systemer lengre. dette er noe som hjernen min har jobbet stille med de siste årene, men jeg har aldri hatt plass eller aksept fra min strengere halvdel for å slepe store horn i hus.
i det siste har jeg imidlertid dealet med frøkna, og lempet ut to store rørmonoblokker, et par duelund dca 2.0, pluss shitloads med andre "reservekomponenter". til gjengeld har jeg fått klarsignal for.... AVANTGARDE!!!!!!!!!
et par uno 2.1 er innkjøpt, og skal hentes i slutten av januar når vi flytter inn i ny leilighet. gjett om jeg har dagdrømt i jula, hehe.
like før jeg kjøpte uno'ene, var bl.a. merlin vsm mx, tannoy td10 og living voice avatar obx-r2 med i vurderingsrunden. men avgjørelsen var meget lett å ta: alle disse dynamiske høyttalerne er fantastisk gode, men representerer slett ikke noe kvantesprang ift til duelund dca 2.0.
når jeg skifter noe så avgjørende som høyttalere, så vil jeg gjerne ha en lydmessig revolusjon. det var det kun uno (versjon med 225-sub'er) som kunne by på i denne omgang.
boks er boks og horn er horn. ;D
Stikk innom en tur på Austrått så kanskje du forandrer mening ;DGrattis, med alle dine kjøp ;D Bare husk, de skal ikke hit![]()
Usannsynlig lite nyansert innlegg fra den kanten.....og muligens forskjellige måter å lytte til musikk på, og også forskjellige systemer med forskjellige hensikter.
Hos meg er Benchmark en katastrofe; som Jonas sier så stjeler den liv, musikalitet og glede fra musikken.. ikke til å undres da at jeg ble sittende å dvele over "dårlige innspillinger" istedet for "god musikk"..
jeg vedder imot! ;DGratulerer, Joaquin. Håper du greier å være trofast mot Uno
Vedder en kasse pils på at du er utro før det har gått 2år. ;D
Lf
Kjære, jeg har truffet en elskerinne. Vi har holdt sammen et par års tid og hatt regelmessig sex to-tre ganger i uken. Greia er nemlig den at hun er mye penere enn deg, og da er det vel ikke utroskap, er det vel?ps! hvis jeg går opp til duo eller trio, så er det vel ikke utroskap...?
Kjære, jeg har truffet en elskerinne. Vi har holdt sammen et par års tid og hatt regelmessig sex to-tre ganger i uken. Greia er nemlig den at hun er mye penere enn deg, og da er det vel ikke utroskap, er det vel?
;D