Høyttalere Tips til høyttalerbytte

jakoblars1

Medlem
Ble medlem
09.11.2020
Innlegg
12
Antall liker
57
Sted
Drammen
Jeg er 25 år og ganske fersk når det gjelder hifi, men har lyst til å oppgradere litt ifra laveste budsjettklasse.

Har idag:
Cambridge Azure 840A
Dali Zensor 7
SVS SB1000 sub (med DSPeaker AntiMode 8033)

Har ganske nylig skaffet cambridg'en, men vil nå oppgradere til noen litt bedre høyttalere.
Jeg kan godt kjøpe brukt og tenker rundt 10-15k budsjett (-pluss/minus)
Jeg får høre at jeg burde gå for noe lettdrevet.

Har vurdert:
Dali Opticon 6 Mk2
Kef R700
Tannoy XT8F

Noen som har erfaringer med disse, og/eller noen anbefalinger?

Jeg er ikke ute etter noe festhøyttalere, men noen greie allround høyttalere da jeg hører/lytter på det meste av musikk, alt fra Celine Dion til Rammstein.
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
592
Jeg har hørt alle du nevner, og mitt valg hadde nok blitt Kef av de du nevner.
Men du burde også ta en lytt for å høre hvem du liker best.
Det er selvfølgelig mange andre merker å velge blant også.
Monitor Audio kan være ett merke å ta en lytt på, da feks Silver eller Gold serien.
 

Caron

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.09.2014
Innlegg
349
Antall liker
482
Sted
Svelvik, Vestfold
Altså folkens; - er det med størst møyliga tyssssstnad vi ønsker nye medlemmer velkommen her på sentralen? Og samtidig lager tråder hvor vi bekymrer oss for hifi-interessens framtid og klager over de unges overgang til blå tenner og ørepropper?

Kom igjen da! Stig nå ned fra de høye hester og gi mannen litt hjelp/tips her!

Velkommen til Hifisentralen (hmm, smileys virker visst ikke for øyeblikket, jaja...)

Sjøl foreslår jeg Fyne F501/502 eller Zu Audio Omen Mk II, der særlig sistnevnte har hele 97 dB følsomhet og 12 ohms impedans og kan drives av forsterkere ned mot 4W. Begge disse alternativene får supre kritikker og burde være gode alternativer, om enn litt over ditt budsjett, noe det jo finnes gode finansieringsløsninger for. Lykke til!
 

Mars19

Utestengt pga. dårlig oppførsel
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
670
Antall liker
244
Sted
Andebu
Torget vurderinger
1
Jeg er 25 år og ganske fersk når det gjelder hifi, men har lyst til å oppgradere litt ifra laveste budsjettklasse.

Har idag:
Cambridge Azure 840A
Dali Zensor 7
SVS SB1000 sub (med DSPeaker AntiMode 8033)

Har ganske nylig skaffet cambridg'en, men vil nå oppgradere til noen litt bedre høyttalere.
Jeg kan godt kjøpe brukt og tenker rundt 10-15k budsjett (-pluss/minus)
Jeg får høre at jeg burde gå for noe lettdrevet.

Har vurdert:
Dali Opticon 6 Mk2
Kef R700
Tannoy XT8F

Noen som har erfaringer med disse, og/eller noen anbefalinger?

Jeg er ikke ute etter noe festhøyttalere, men noen greie allround høyttalere da jeg hører/lytter på det meste av musikk, alt fra Celine Dion til Rammstein.
Ligger et par Monitor Audio pl100 på finn til 14 000. Du har jo subwoofer så det tror jeg kan bli bra. Pene er de og. :)
 

Mars19

Utestengt pga. dårlig oppførsel
Ble medlem
14.02.2017
Innlegg
670
Antall liker
244
Sted
Andebu
Torget vurderinger
1
Det går sikkert å prute en tusenlapp eller to og.
 

Erik.M

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
118
Antall liker
78
Torget vurderinger
4
Har ikke hørt de selv, men en kompis skryter veldig av Buchhardt S300.

Ellers er jo Proac veldig bra og finnes av og til på finn
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Kunne jo vært interessant å vite hva som er målet med oppgraderingen.
Hva ønsker ts mer av eller høyere kvalitet på?
Selv har jeg ikke kjennskap til noe av utstyret som er ramset opp, enten i eie i dag eller som alternativer.
Men å vite hva som er målet med oppgraderingen, kan gjøre det enklere å komme med tips og synspunkter.

mvh
Proffen
 

pjdrums

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.09.2010
Innlegg
68
Antall liker
25
Dynaudio lager jo også gode allroundere, eller martin logan sine dynamiske. Men som Proffen påpeker er det fint med litt
mere opplysninger om hvilke kvaliteter som ønskes. Veldig mye bra der ute. Selv liker jeg høyttalere som er litt tilgivende da
de er lettere å høre på i lengden.
 

jakoblars1

Medlem
Ble medlem
09.11.2020
Innlegg
12
Antall liker
57
Sted
Drammen
Kunne jo vært interessant å vite hva som er målet med oppgraderingen.
Hva ønsker ts mer av eller høyere kvalitet på?
Selv har jeg ikke kjennskap til noe av utstyret som er ramset opp, enten i eie i dag eller som alternativer.
Men å vite hva som er målet med oppgraderingen, kan gjøre det enklere å komme med tips og synspunkter.

mvh
Proffen
Ja, kunne kanskje vært tydeligere på det.

Zensor 7 har jeg egentlig vært forholdsvis fornøyd med de 3 årene jeg har hatt de. Det hjalp jo mye når jeg la til subwoofer og en bedre forsterker (hadde Denon PMA800ne tidligere som ikke helt leverte etter min mening). Når jeg først gikk til innkjøp av stereoanlegg for 3 år skulle jeg bare ha noe greit som funket til en rimelig pris, men har etterhvert blitt mer interessert i hifi.
Kan ha med å gjøre at på den tiden leide jeg en sokkelleilighet hos et eldre ektepar, mens jeg nå eier egen bolig og har mer "spillerom".

Nå ønsker jeg mer dynamikk, oppløsning og tydlighet i mellomtone og diskant. Synes Zensorene er litt "grøtete" og lukket. Ikke er de så tilgivende å høre på i lengden heller.
Har vært i butikker å hørt litt på forskjellige alternativer (deriblandt Dali Opticon 6 mk2) og blitt imponert over oppløsning, fyldighet osv. Har ikke så mye peiling på det som finnes der ute på markedet så når jeg først skal gå til innkjøp av noe "litt mer premium" (litt opp fra laveste budsjettklasse) er det greit å høre hva folks erfaringer er.

Målet er vel og en dag i fremtiden ende opp med et godt Hi-End anlegg, men trappe opp litt i det små etterhvert som årene går og samtidig bli kjent med div merker osv.
 

jakoblars1

Medlem
Ble medlem
09.11.2020
Innlegg
12
Antall liker
57
Sted
Drammen
Takker for innspill så langt :)

Noterer meg det som blir nevnt her
Dynaudio, fyne 501-502, zu audio omen mk2, monitor audio pl100, buchhardt, proac, martin logan
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
I og med at jeg som sagt ikke har hørt noe av stæsjet som ramses opp, må jeg nesten bare spørre.
Har du testet ut med andre forsterkere enn din nåværende?
Har vel bare en gang tidligere hørt Cambridge, og da syntes jeg det låt litt tynt og "hardt".
Vet at det ligger et par høyttalere på finn som jeg TROR kan være meget behagelige å lytte til.
Kjenner ikke selger, men hørte en gang i verden stativhøyttaleren av samme merke/modell, og det var en positiv opplevelse - selv om hifipusheren var mildt sagt alternativ.
Det er snakk om et par Opera Grand Mezza. Se på de på finn. Gevinst? Masse penger å legge i musikk, i og med at du kan få høyttalerne langt under budsjettet på 10-15k...........

mvh
Proffen
 

jakoblars1

Medlem
Ble medlem
09.11.2020
Innlegg
12
Antall liker
57
Sted
Drammen
I og med at jeg som sagt ikke har hørt noe av stæsjet som ramses opp, må jeg nesten bare spørre.
Har du testet ut med andre forsterkere enn din nåværende?
Har vel bare en gang tidligere hørt Cambridge, og da syntes jeg det låt litt tynt og "hardt".
Vet at det ligger et par høyttalere på finn som jeg TROR kan være meget behagelige å lytte til.
Kjenner ikke selger, men hørte en gang i verden stativhøyttaleren av samme merke/modell, og det var en positiv opplevelse - selv om hifipusheren var mildt sagt alternativ.
Det er snakk om et par Opera Grand Mezza. Se på de på finn. Gevinst? Masse penger å legge i musikk, i og med at du kan få høyttalerne langt under budsjettet på 10-15k...........

mvh
Proffen

Har testet Zensorene med 3 forsterkere (en billig yamaha hjemmekinoreciever, denon pma800ne, cambridge azur 840A).

Cambridgen synes jeg fungerer bra allround og får mye ut av høyttalerne da den bl.a er forholdsvis strømsterk. Kan forsåvidt skjønne litt hva du mener med tynt og hardt på enkelte punkter, men enn så lenge er jeg fornøyd med den.

Opera grand mezza er notert.
Selgeren på finn skryter fælt av de. Han skriver "De går spesielt godt til klassisk musikk, soul, chill out og jazz".

Men er dette gode allroundere da tro? Det går alltids ann å finne ut av ved å sende han en melding osv.

Takker for innspill :)
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Ja, det var det da. Finnes nok "bedre" høyttalere til rock, da de nok kanskje er litt for "varme" i klangen, noe som kan gjøre at de kanskje vil høres litt "bløte" ut. Men det blir gjett g fra min side, samtidig som jeg har sansen for det som kanskje kan kalles Sonus Faber-lyden...

Mvh
Proffen
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
592
Har testet Zensorene med 3 forsterkere (en billig yamaha hjemmekinoreciever, denon pma800ne, cambridge azur 840A).

Cambridgen synes jeg fungerer bra allround og får mye ut av høyttalerne da den bl.a er forholdsvis strømsterk. Kan forsåvidt skjønne litt hva du mener med tynt og hardt på enkelte punkter, men enn så lenge er jeg fornøyd med den.

Opera grand mezza er notert.
Selgeren på finn skryter fælt av de. Han skriver "De går spesielt godt til klassisk musikk, soul, chill out og jazz".

Men er dette gode allroundere da tro? Det går alltids ann å finne ut av ved å sende han en melding osv.

Takker for innspill :)
Opera grand er nok ikke de aller beste allround høyttalerne der ute, til det er de litt for snille i spillestilen og i litt snille i bunn. Men
som selger også sier er de gode på sine ting.
 

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Innlegg
2.396
Antall liker
1.867
Torget vurderinger
8
Jeg er 25 år og ganske fersk når det gjelder hifi, men har lyst til å oppgradere litt ifra laveste budsjettklasse.

Har idag:
Cambridge Azure 840A
Dali Zensor 7
SVS SB1000 sub (med DSPeaker AntiMode 8033)

Har ganske nylig skaffet cambridg'en, men vil nå oppgradere til noen litt bedre høyttalere.
Jeg kan godt kjøpe brukt og tenker rundt 10-15k budsjett (-pluss/minus)
Jeg får høre at jeg burde gå for noe lettdrevet.

Har vurdert:
Dali Opticon 6 Mk2
Kef R700
Tannoy XT8F

Noen som har erfaringer med disse, og/eller noen anbefalinger?

Jeg er ikke ute etter noe festhøyttalere, men noen greie allround høyttalere da jeg hører/lytter på det meste av musikk, alt fra Celine Dion til Rammstein.
Klipsch RP280 vanskelige og slå til prisen etter min mening. Spiller alt fra Jazz, blues til heavy med bravur og vokser voldsomt på elektronikken, krever litt luft rundt seg men ellers greie og plassere. Krever få watt men liker kvalitet. Er ofte på tilbud og fåes brukt til 6-7 lapper
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Min smak er at jeg foretrekker det litt mot det behagelige. Høyttalere som Monitor Audio PL100 er veldig bra, men de er ikke så egnet, etter min smak, på Celine og Rammstein. Det blir masete.
Kikket på Finn og fant Dynaudio Focus 220 til 11.000. Min stemme går til de, men de liker store forsterkere. De har vesentlig mer bass enn Dali og en langt snillere klang som gjør de til gode allroundere.
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
592
En annen høyttaler som kan anbefales er Kef XQ40 det er en meget god allrounder.
Dynaudio Focus serien er dessverre ganske tungdrevne, Excite serien en anelse lettere men dog.
 

jakoblars1

Medlem
Ble medlem
09.11.2020
Innlegg
12
Antall liker
57
Sted
Drammen
Kan komme med en liten oppdatering på hva jeg endte opp med, for de som er interessert :)

Det ble Fyne Audio F501 (i dark oak uførelse).

Veldig fornøyd etter snart et år med de i hus.

Jeg syntes de leverer veldig bra på mellomtone og spesielt diskant. Endelig ble diskanten mer tilstede helt frem til ørene.
Men det jeg fant ut etter hvert var at Cambridge 840A forsterkeren ikke helt matchet med F501'ene.. Hvis jeg syntes lyden var litt tynn og hard før, ble den hvertfall det med nye/bedre høyttalere.

Så endte opp med å bytte forsterker også til Yamaha A-S1100 som etter min mening ble en veldig god system match.

Siden jeg bor i leilighet med murvegger og tregulv har jeg sliti litt med resonans og akustikk.
Da har jeg utforsket med "Loke"-akustikkplatene til Norsk Akustikksenter som gjorde underverker for romklang og lyd.
Kan også nevne at det i posten er på vei to sett GAIA III høyttalerføtter som jeg har hørt mye bra om :)

Skal sies at man har blitt litt mer engasjert i hifi under covid lockdown osv..
 
P

parafinoksen

Gjest
Gratulerer med nye høyttalere (på etterskudd) og forsterker. Hifi og (god)lyd er moro.

Du vet det sikkert allerede, men plassering av høyttalere og lytteposisjon er ekstremt viktig fordi det gir så store utslag i lydbilde og -kvalitet. Denne kalkulatoren http://noaudiophile.com/speakercalc/ er veldig kjekk («rule of thirds»-plasseringen fungerer best hos meg) og hjelper en til å minimere påvirkningen fra rommet.
 

jakoblars1

Medlem
Ble medlem
09.11.2020
Innlegg
12
Antall liker
57
Sted
Drammen
Gratulerer med nye høyttalere (på etterskudd) og forsterker. Hifi og (god)lyd er moro.

Du vet det sikkert allerede, men plassering av høyttalere og lytteposisjon er ekstremt viktig fordi det gir så store utslag i lydbilde og -kvalitet. Denne kalkulatoren http://noaudiophile.com/speakercalc/ er veldig kjekk («rule of thirds»-plasseringen fungerer best hos meg) og hjelper en til å minimere påvirkningen fra rommet.

Takk, takk.

Plassering er vesentlig, ja .. Aller helst skulle man bare gjort om hele rommet til et fullblods lytterom, men man prøver jo hele tiden å tøye grensen for hva som er innafor i et rom som skal være mer eller mindre funksjonelt som "stue" også ^^

Da tenker jeg at man får prøve de tiltakene som funker i forhold til det evige "funskjonell stue- dilemmaet".
 
P

parafinoksen

Gjest
Takk, takk.

Plassering er vesentlig, ja .. Aller helst skulle man bare gjort om hele rommet til et fullblods lytterom, men man prøver jo hele tiden å tøye grensen for hva som er innafor i et rom som skal være mer eller mindre funksjonelt som "stue" også ^^

Da tenker jeg at man får prøve de tiltakene som funker i forhold til det evige "funskjonell stue- dilemmaet".
Samme dilemma her. Løsningen for meg er å ha høyttalerne på en granitthelle med hjul, slik at jeg lett kan trekke ut høyttalerne til optimal plassering når jeg har anledning til det. Til vanlig står de nærmere veggen og med ganske kraftig innvinkling for å få stor sweetspot.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.388
Antall liker
20.804
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Ah. Beklager. At det var handlet gikk meg hus forbi. Gratulerer til ts.
Jeg velger høyttalere som gi kan gi meg illusjonen av å være i et konsertlokale der det spilles uforsterket musikk.
Når musikkreferansene ikke inkluderer slik musikk og opptak kan jeg ikke anbefale.
 

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Innlegg
873
Antall liker
127
Sted
Bergen
Oj...fikk heller ikke med meg at det var handlet :) jaja...
Gratulerer med nye høyttalere !
 
P

parafinoksen

Gjest
Ah. Beklager. At det var handlet gikk meg hus forbi. Gratulerer til ts.
Jeg velger høyttalere som gi kan gi meg illusjonen av å være i et konsertlokale der det spilles uforsterket musikk.
Når musikkreferansene ikke inkluderer slik musikk og opptak kan jeg ikke anbefale.
Da er jeg med.

Men det kan vel være at spennet (fra Dion til Rammstein) innbefatter uforsterket musikk? Mener du at det ikke finnes høyttalere som sluker alt? Eller blir det litt «jack of all trades, master of none»?
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.388
Antall liker
20.804
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg klarte ikke å se det for meg.
Jack of all trades er fint det altså. Men en slik høyttaler må kunne gjengi uforsterkede/uprosesserte stemmer og instrumenter tatt opp i diffusfelt realistisk. Jeg synes svært mange faller igjennom der.
 
Sist redigert:

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.166
Antall liker
508
Ah. Beklager. At det var handlet gikk meg hus forbi. Gratulerer til ts.
Jeg velger høyttalere som gi kan gi meg illusjonen av å være i et konsertlokale der det spilles uforsterket musikk.
Når musikkreferansene ikke inkluderer slik musikk og opptak kan jeg ikke anbefale.
Nå låter det ofte ikke all verdens bra på konserter, selv har jeg tatt meg selv i å irriterer meg voldsomt over lydkvaliteten mer enn en gang, så kan ikke fatte at du skal ha noe slik som et mål... Mulig jeg misforstår noe her, for selv kan jeg bare minnes en konsert hvor jeg var tilfreds med lyden (og det var helt i starten av min hifi-interesse tilbake til tidlig 90-tallet), øvrige konserter har jeg mye å utsette på lyden på samtlige konserter være seg om det har vært stort eller mindre lokale... Kanskje du skulle se mot PA-utstyr dersom konsertlyd er det du foretrekker, det er jo PA-utstyr som benyttes på konserter...

Oppklare gjerne dersom jeg har misforstått deg på noe, mulig du snakker om konsertopplevelser med akustiske instrumenter og uten at de er plugget til noe, altså bare lyden av instrumentene i et lokale... I så fall kan jeg forstå din filosofi, men straks man kobler til PA-utstyr og høyttalere til konsertbruk så blir jo det ofte ødeleggende slik jeg ser det, med desto kritikkverdig lydresultat som jeg har forsøkt å beskrive over her...
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.166
Antall liker
508
Jepp. Jeg snakker ikke om forsterkede konserter.
Da gir det hele plutselig mening og det er en forståelig filosofi, jeg lurte en stund på om du var fornøyd med konsertlyd generelt, for det kan høres virkelig ille ut når det plugges til... :)
 
P

parafinoksen

Gjest
Jepp. Jeg snakker ikke om forsterkede konserter.
Men er det slik å forstå at høyttalere som gjengir «akustiske begivenheter» bra, da ikke er like godt egnet til forsterket musikk? Hva er i så fall eksempler på høyttalere som er best på uforsterket musikk?
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.388
Antall liker
20.804
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
En særdeles ufullstendig liste, og jeg har ikke hørt alle:
De jeg har (men de rocker og jazzer også slik jeg liker det)
Magnepan 1.6
Linkwitz LX521
Hva som helst som Franco Serblin konstruerte
Quad ESL-63 og derivater
Respons
LS 3/5A og varianter
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.166
Antall liker
508
Men er det slik å forstå at høyttalere som gjengir «akustiske begivenheter» bra, da ikke er like godt egnet til forsterket musikk? Hva er i så fall eksempler på høyttalere som er best på uforsterket musikk?
Nå gjengir noen høyttalere noe lyder bedre enn andre og omvendt, dersom for eksempel en naturlig stemme er referansen så er mono noe som fungerer bedre enn stereo og en liten barnesko-eske stor LS3/5A gjengir stemmer mer realistisk enn kjempehøyttalere (intet realistisk med stemmegjengivelsen til store millionhøyttalere men de gjengir nok til gjengjeld et kirkeorgel mer realistisk og der strekker jo ikke de små til)...
Men nå vil jeg si at de fleste søker seg mot en lyd som langt fra er realistisk, de fleste vil ha noe som er larger than life, intet ille i det altså for det handler jo om å finne noe som passer ens egne preferanser - vi søker nok alle etter den lyden vi selv vil ha og i de fleste tilfeller blir jo resultatet noe ganske annet enn det helt naturlige...
Jeg tør påstå at for de fleste hifi-interesserte så er den naturlige lyden en skuffelse lydmessig, for ofte får man jo så mye mer fra et godt stereoanlegg, detaljer ingen hører eller legger merke til til hva gjelder det naturlige - men når alt blir så mye større slik det gjerne blir med gode oppsett, ja da trer de detaljene frem og tar form og er noe som snakkes om i hifi-kretser (og derav også skuffelsen med det naturlige for der finner man ikke igjen det samme), tapping på mikrofonen for eksempel eller andre særegenheter som at artist fukter leppene etc.
Jeg har lyttet til stemmer med hifi-interesserte som har kommentert tale-opptak og lyden av disse, snakket om hvor bra stemmegjenngivelsen er og hvor realistisk alt er... Ingen har enda fortalt meg hvor god lyd det er i stemmen min (eller andre sin), dersom det naturlige er referansen så er jo enhver sin stemme perfekt lydmessig i det miljøet (akustikken) den befinner seg i... Men igjen, det er ikke det naturlige folk trakter etter vil jeg si, selv de som hevder så og jeg har selv vært en av dem og tar meg selv til stadighet i å nevne at jeg liker det naturlige... Men jeg vet jo selv at det er litt bullshit, siden jeg og de fleste andre liker det som er litt større enn virkeligheten og gjerne i stereo heller enn mono, effekter som har lydmessig verdi er folk generelt glad i selv om de ofte fravirker fra det helt naturlige...
 
U

utgatt60135

Gjest
Ingen har enda fortalt meg hvor god lyd det er i stemmen min (eller andre sin), dersom det naturlige er referansen så er jo enhver sin stemme perfekt lydmessig i det miljøet (akustikken) den befinner seg i...
:D

Det naturlige blir borte med en gang du du setter en mikrofon foran og hører et annet sted.

Så har du de som prøver å erstatte det tapte med farget HiFi (såkalt naturlig lyd), de som bare vil ha best mulig gjengivelse av det unaturlige opptaket (nøytralt) og de ett eller annet sted i mellom (de fleste).

Ingen fasit, bare preferanser :).
 

jakoblars1

Medlem
Ble medlem
09.11.2020
Innlegg
12
Antall liker
57
Sted
Drammen
Legger inn et bilde av dagens oppsett listet under

Høyttalere: Fyne Audio F501, SVS SB1000 Sub x2 Forsterker: Yamaha A-S1100 Platespiller: Kenwood KP-1022 (1975) m/ortofon 2M Blue Tech: Cambridge DacMagic, Yamaha WXC-50, DSPeaker Antimode 8033, Soundstring kabler, IsoAcoustics Aperta sub, GAIA III, Loke akustikkplater

20220128_002202-1.jpg
 
P

parafinoksen

Gjest
Fint oppsett!

Men signaturen i innleggene dine, den er skrevet på tull, ikke sant? For i den vandrehistorien har vel alt som kan krype og gå av kjente gitarister sagt dette om Sunde.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Legger inn et bilde av dagens oppsett listet under

Høyttalere: Fyne Audio F501, SVS SB1000 Sub x2 Forsterker: Yamaha A-S1100 Platespiller: Kenwood KP-1022 (1975) m/ortofon 2M Blue Tech: Cambridge DacMagic, Yamaha WXC-50, DSPeaker Antimode 8033, Soundstring kabler, IsoAcoustics Aperta sub, GAIA III, Loke akustikkplater

Vis vedlegget 791416
Flott anlegg 😊
 
Topp Bunn