Tips til god og rimelig XLR

C

Cyber

Gjest
Er på jakt etter en god og rimelig XLR -> XLR signalkabel som skal gå mellom en Parasound-forforsterker og på sikt 2 Abrahamsen v4.0 effekttrinn. Har dere noen tips til noen rimelige og gode?

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Rimelig er jo et relativt begrep men se litt på xtreme-cables. Disse krever imidlertid lang innspillingstid før de presterer. (ca 100 timer). Men da presterer de veldig bra.

C

Cyber

Gjest
Takker for tips, men jeg endte opp med en Monster m1000i 1 meter XLR - skal visst være meget bra og så den var anbefalt i Hifi Choice.

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Elektron skrev:
Rimelig er jo et relativt begrep men se litt på xtreme-cables. Disse krever imidlertid lang innspillingstid før de presterer. (ca 100 timer). Men da presterer de veldig bra.
Jeg er skeptisk overfor "innbrenning" af kabler. Tror udelukkende det drejer sig om tilvænning.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Duelund_Support skrev:
Elektron skrev:
Jeg er skeptisk overfor "innbrenning" af kabler. Tror udelukkende det drejer sig om tilvænning.
Skeptisk var jeg også........ Men har i de siste årene erfart at det virkelig er tilfelle.
Siste eksempel var etter kjøp af Absolute høyttalerkabler hvor jeg kjøpte to sett. Det ene var spilt på i ca 300 timer, det andre (demosett) sannsynligvis bare ca 50 t. Biwiret disse, og syntes etterhvert at det skjedde en endring. Singlewiret de derfor hver for seg, og det var klar forskjell på de to settene. Gjentok dette et par ganger senere, og forskjellen ble mindre for hver gang.

Mvh

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Duelund_Support skrev:
Elektron skrev:
Jeg er helt innforstått med at det også finnes en psykologisk side her og at tilvenning selvsagt også har betydning. Imidlertid er jeg helt enig med Olaps i at forskjellen på uinnspilt og innspilt kabel er hørbar.

Elektron

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
305
Elektron skrev:
Duelund_Support skrev:
Elektron skrev:
Jeg er helt innforstått med at det også finnes en psykologisk side her og at tilvenning selvsagt også har betydning. Imidlertid er jeg helt enig med Olaps i at forskjellen på uinnspilt og innspilt kabel er hørbar.

Elektron
Da er i tilfelle forskjellen garantert målbar også!

Topp Bunn