Høyttalere Tips til bittesmå høyttalere for plassering i bokhylle

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rizzo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Innlegg
    248
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Mentoren er på ingen som helst måte den ideele høyttalern for verken rommet eller den bruken jeg har av dem. Ting har vært styrt av hva jeg har funnet tilgjengelig og til hvilken pris. Disse må stå i hylle og jeg er enig dine uttalelser angående bassport etc. Disse er neppe de siste høyttalerne i dette rommet, dersom jeg får beholde oppsett der etter pandemislutt. Uansett var poenget at det funker bra med Mentor pr nå, på tross av den åpenbare "feilbruken" mtp plassering :)
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.817
    Antall liker
    5.468
    Sted
    Holmestrand
    Tja. Jeg synes de er bra og interessante.
    Kjøpte mine for en 50-lapp på loppemarked. Virket ikke, men bare jobb og ingen utgift å fikse.
    En kompis overtok og brukte dem i ganske mange år.
    Da han døde, fikk jeg dem tilbake.
    Sjekk finn.no eller steder som selger. Ikke så bilig lenger. Husker ikke opprinnelig pris.
    Husker de hang i musikkrommet på skolen, men de ble sjelden eller aldri brukt.
    Jeg har også solgt en del av dem i min korte karriere i radio/TV-butikk ungdommen, men kan ikke huske hvordan de låt.
    Ser morsomme ut, spesielt de i litt friske farger.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.512
    Antall liker
    6.908
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3

    pp

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2003
    Innlegg
    366
    Antall liker
    56
    Kanskje små Klipsch kan være en løsning? De minste aktive eller passive. Da får du horndiskant som ikke går rett i sidevegger, og det kan kanskje være en fordel i små rom? Det er i hvert fall mitt inntrykk, horndiskanten gjør høyttaleren lettplassert og jeg unngår "diskantgjalling" i veggene.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn