Tips om Jazz artister

Espen L

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2010
Innlegg
3.970
Antall liker
10.453
Sted
Skien
Hei
Spiller mer og mer Jazz og detter stadig tilbake til Oscar Peterson som jeg liker svært godt.
Det som er synd at man ikke for oppleve den mannen live i dag da han tok kvelden i 2007!
Noen som har tips på noen jazz artister som er i samme "gata" som Oscar Peterson som fortsatt gir ut skiver og ikke minst holder konserter?




Mvh: EspenL
 

Singh

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2006
Innlegg
1.655
Antall liker
1.714
Torget vurderinger
1
Amhad Jamal kan anbefales, men han begynner og bli godt voksen.
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Forsøk å høre litt på Rossano Sportiello og se om du liker ham. Han er født i 1974, og still going strong.

Biography
 

mandag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
231
Antall liker
139
Torget vurderinger
1
Brad Mehldau Trio - f.eks. Blues and Ballads - er i Masters/Tidal.

Han spiller på nasjonal jazzscene 13. mai.....
 

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Innlegg
2.251
Antall liker
2.142
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Hei
Spiller mer og mer Jazz og detter stadig tilbake til Oscar Peterson som jeg liker svært godt.
Det som er synd at man ikke for oppleve den mannen live i dag da han tok kvelden i 2007!
Noen som har tips på noen jazz artister som er i samme "gata" som Oscar Peterson som fortsatt gir ut skiver og ikke minst holder konserter?


Mvh: EspenL
OP har sikkert kvaliteter jeg ikke helt har tatt meg tid til å utforske, men skal du ha noen pianospillende nålevende virkelig store jazzguruer, må det nærmeste være Chick Corea på Kongsbergjazz 5. juli. Anbefales på det varmeste Espen L. Og råker du borti en konsert med Herbie Hancock er jo heller ikke han å forakte. Sist hørt på Moldejazz 2010, var det det(?). Stor jazz, om enn kanskje ikke helt OP...
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Forsøk å høre litt på Rossano Sportiello og se om du liker ham. Han er født i 1974, og still going strong.

Biography
Sjekket ham ut nå jeg også. Veldig fint!
Han er morsom og virtuos, og greier samtidig å kombinere de beste tradisjoner fra jazz og klassisk. Han burde nesten hatt en egen tråd her på sentralen, slik at flere ble oppmerksomme på ham. 8)
 
Topp Bunn