Tiltak i regelverket for å unngå store krangler (i f.eks. kabeltråder)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Fakta? Fakta er at jeg vet at Odin lyder bedre enn f.eks. Valhalla. Grunn til at jeg vet det, er selvsagt at jeg har lyttet til begge.
    Noe sier meg at en del av de med mest boblende engasjement her ikke vet.

    Da spørs det hvem som kan påstå å sitte med fakta...
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nei. Det eneste holdbare er lytting.

    Tror dere virkelig at dere noen gang overbeviser noen som helst?
    Hvilke "dere"? Jeg er så vidt jeg vet ikke medlem av noe lag eller noen "side" her. ...Og hvem er det jeg/"vi" prøver å overbevise, og om hva? Jeg argumenterer mot sensur av hvem som skal få lov til å snakke om hva og hvor, på HFS.

    Jeg er helt enig med deg i at for at du selv skal finne lyden du liker best må du lytte deg frem til komponentene du liker best, men det er nå engang subjektivt og kan ikke brukes som dokumentasjon for at noe er "best" på generelt grunnlag. Med den rette kompetansen (som ikke jeg nødvendigvis har) er jeg sikker på at man kan si noe fornuftig om hvordan et produkt vil lyde ved å studere tekniske data og måleverdier. Hvorfor er det så søkt? Likevel tror jeg ikke det er noen som kun bruker måleresultater til å avgjøre hva de skal kjøpe.

    Jeg mistenker at du bare har utviklet en så stor (uforståelig) antipati mot "måling" at du ikke klarer å la være å komme med slengbemerkninger hver gang du ser noen snakke om det å måle/kvantifisere lyd. (Eller engang noe skrevet av de som pleier å snakke om "måling".)
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Fakta? Fakta er at jeg vet at Odin lyder bedre enn f.eks. Valhalla. Grunn til at jeg vet det, er selvsagt at jeg har lyttet til begge.
    Noe sier meg at en del av de med mest boblende engasjement her ikke vet.

    Da spørs det hvem som kan påstå å sitte med fakta...
    Mine opplevelser er langt fra subjektive.
    Ja, da spørs det hvem som kan påstå å sitte med fakta?
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.429
    Antall liker
    2.857
    Torget vurderinger
    3
    Jepp. Men som alltid med et altoppslukende engasjement, så ser man det ikke selv. Denne tråden handler om tiltak i regelverket for å unnga krangling. Nå handler den, nok en gang, om målernes meninger om dyre kabler. Først er man forarget over en såkalt sensur-iver, før man begir seg ut i rund-dansen igjen.
    Tja. Litt avsporing må man regne med, men her er det da holdt på et ganske så saklig nivå. Helt til ca to minutter på halv ett i dag. ;)

    Og er det egentlig så off topic? Det ble påstått at måleresultater og "bevis" ikke er gyldige argumenter i kabeldiskusjoner, og da er det helt "on topic" å svare på dette. Videre ble det snakket om dokumentasjon, og den eneste etterprøvbare og objektive dokumentasjonen av lyd jeg kan se, er måleparametre. Subjektive opplevelser er selvsagt det viktigste for lytteren, men som sagt...

    Nei. Det eneste holdbare er lytting.

    Tror dere virkelig at dere noen gang overbeviser noen som helst?
    Så de som har produsert utstyret du lytter til har kun brukt ørene. for det eneste holdbare er lytting vet du.
    Og alle målegrafene fra Seas fabrikker er tull.For det eneste holdbare er lytting. joda fungerer fint det her.
    Og med dette synes jeg at mitt innlegg her er like verdifult for debatten som ett av dine Lars Erik.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Nei. Det eneste holdbare er lytting.

    Tror dere virkelig at dere noen gang overbeviser noen som helst?
    For å ha glede av platene sine er det lite annet enn lytting til dem som gjelder, samt kanskje å holde litt på covere og slikt.

    Når det gjelder hvordan man skal bygge og sette opp et system så det gjengir lyd så godt, gitt ens preferanser og premisser, som mulig så er lytting ikke det eneste som gjelder. Velfungerende komponenter og systemer er ikke bygd av ignorante aper med gullører. HiFi er og blir teknikk som hviler på kjente fysiske prinsipper.

    Alle er nok etterhvert kjent med din tilnærming: Du vet ingenting om hvordan ting virker og vil heller ikke vite. Du lytter og smiler og strør om deg med smileys. Du insisterer på at det eneste som betyr noe for deg er hvordan det låter hjemme hos deg og du gir blanke i hva andre måtte mene. Allikevel er du ivrig til stede i en rekke diskusjoner der du først og fremst prøver å presentere din virkelighet som noe som har noen som helst relevans for andre.

    Folk generelt er tung materie og lar seg ikke så lett rikke. Du fremstår heller ikke som påfallende mottagelig for innspill, så til det vel retorisk mente spørsmålet ditt: Nei, få av de rettroende, om noen, og nok aller minst du, vil noensinne la seg overbevise om at en mekanistisk forståelse av HiFi-systemers virkemåte har noe som helst for seg for entusiaster.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Fakta? Fakta er at jeg vet at Odin lyder bedre enn f.eks. Valhalla. Grunn til at jeg vet det, er selvsagt at jeg har lyttet til begge.
    Noe sier meg at en del av de med mest boblende engasjement her ikke vet.

    Da spørs det hvem som kan påstå å sitte med fakta...
    Du VET at Odin lyder bedre enn Valhalla fordi du hører det, og Målert Målesen VET at i hans anlegg vil ikke forskjellen i de elektriske egenskapene til kablene gi noen hørbar effekt. Du kjøper Odin, han gjør ikke. Begge er fornøyde. Forskjellen er at Målert Målesen kanskje kan dokumentere sin påstand med et utregnet "bevis". Det trenger ikke du bry deg om som vet at hos deg låter det bedre, men du må jo kunne akseptere at Målert legger frem sin overbevisning med samme "boblende engasjement" som du legger frem din. På samme måte som at han må akseptere at du synes Odin låter bedre uansett hva fysikken og matematikken til Målert måtte tyde på. At han deretter forsøker å finne en vitenskaplig forklaring (Det ligger jo åpenbart i Målerts natur.) på hvorfor noen hører forskjeller som han VET ikke skal være der, burde vel også gå an å akseptere? ...Eller i det minste reagere på med et minstemål av folkeskikk. (Noe som selvsagt også gjelder begge veier.)
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Fakta? Fakta er at jeg vet at Odin lyder bedre enn f.eks. Valhalla. Grunn til at jeg vet det, er selvsagt at jeg har lyttet til begge.
    Noe sier meg at en del av de med mest boblende engasjement her ikke vet.

    Da spørs det hvem som kan påstå å sitte med fakta...
    Du VET at Odin lyder bedre enn Valhalla fordi du hører det, og Målert Målesen VET at i hans anlegg vil ikke forskjellen i de elektriske egenskapene til kablene gi noen hørbar effekt. Du kjøper Odin, han gjør ikke. Begge er fornøyde. Forskjellen er at Målert Målesen kanskje kan dokumentere sin påstand med et utregnet "bevis". Det trenger ikke du bry deg om som vet at hos deg låter det bedre, men du må jo kunne akseptere at Målert legger ferm sin overbevisning med samme "boblende engasjement" som du legger frem din. På samme måte som at han må akseptere at du synes Odin låter bedre uansett hva fysikken og matematikken til Målert måtte tyde på. At han deretter forsøker å finne en vitenskaplig forklaring (Det ligger jo åpenbart i Målerts natur.) på hvorfor noen hører forskjeller som han VET ikke skal være der, burde vel også gå an å akseptere? ...Eller i det minste reagere på med et minstemål av folkeskikk. (Noe som selvsagt også gjelder begge veier.)

    Jeg ventet på den. Da er det bare å gjenta denne;

    Det er akkurat det som er poenget mitt. Vi har ulike ståsted og preferanser. Og ulike prioriteringer. Og det er som det skal være.
    For meg, og sikkert en del andre, er måleresultater totalt underlegne og uinteressante i forhold til hvordan man opplever lyden. Ergo vil man aldri kunne enes. Når enkelte av dere legger ut lange avhandlinger om måleresultater dere har funnet, skrolles det fort forbi. Det vil igjen si at slikt er mest for menigheten. Da skulle man tro det ville passe aller best på målinger og testmetodikk?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    For meg, og sikkert en del andre, er måleresultater totalt underlegne og uinteressante i forhold til hvordan man opplever lyden. Ergo vil man aldri kunne enes.
    Jo, der er vi faktisk fullstendig enige. Når det kommer til hvordan anlegget lyder, er opplevelsen fullstendig altoverskyggende, og hvis jeg synes noe låter bra, så trenger jeg ikke bekreftende målinger for å synes det.

    MEN: For meg er det også interessant, og en del av hobbyen med hifi (Ikke en del av det å lytte til musikk. "Musikk" er musikk, og "hifi" er komponenter.) å vite HVORFOR det låter bra og kunne forklare akkurat hva som gir den opplevelsen. Det er der litt kjennskap til fysikk, vitenskap og måleparametre kan komme inn. For meg er dette givende og morsomt, mens andre kan synes det er meningsløst og idiotisk.

    Hvis begge parter kunne forvente litt gjensidig flegmatisme til det at vi ikke deler denne interessen, og bare akseptere at vi er forskjellige (slik du nettopp siterte deg selv på, men øyensynlig ikke etterlever), ville trivselen stige betraktelig.
     
    Sist redigert:
    V

    vredensgnag

    Gjest
    På "What's Best Forum" har det gått en tråd som etterhvert har utviklet seg til å bli episk, og som handler om subjektive/objektive preferanser. Den begynte med sedvanlig vrangvilje i forhold til motpartens ståsted, og har etterhvert utviklet seg til å bli både meningsfylt og innholdsrik, med gode innspill fra mange deltakere. Den har vært en fryd å følge.

    Da tråden rundet 100 sider kommenterte man følgende sitat, som er verdt å ta til seg:

    Attempting to bring a little more spatial “flavor” to the reproduction process, loudspeakers are available in directivities ranging from conventional front-firing, through bipole (bidirectional in phase), dipole (bidirectional out-of-phase), predominantly-reflecting, to omnidirectional. These present listeners with very different combinations of direct and reflected sounds, and in most of them the room is a major determinant. Stereo, therefore, is not really a system at all but, rather, a basis for individual experimentation.
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Fakta? Fakta er at jeg vet at Odin lyder bedre enn f.eks. Valhalla. Grunn til at jeg vet det, er selvsagt at jeg har lyttet til begge.
    Noe sier meg at en del av de med mest boblende engasjement her ikke vet.

    Da spørs det hvem som kan påstå å sitte med fakta...
    Faktum, i flertall fakta, er et saksforhold som ikke logisk kan motsies. Et faktum er altså en sannhet med grunnlag i virkeligheten.

    Det her her Lars_erik du blir alt for lite nyansert. Det faktum du her påberoper stemmer ikke så lenge saksforholdet logisk kan motsies. Du kan ikke dokumentere det som du påberoper deg fakta på foruten ditt eget subjektive syn. Hvis det er slik at fakta kan påberopes ved kun lytting må du også akseptere at en annen kan påberope det faktum at lakrissnører er bedre enn Odin fordi han har lyttet seg frem til det.

    Hele diskusjonen blir absurd så lenge ikke noe kan dokumenteres og det er kun subjektive argumenter som skal benyttes.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Fakta? Fakta er at jeg vet at Odin lyder bedre enn f.eks. Valhalla. Grunn til at jeg vet det, er selvsagt at jeg har lyttet til begge.
    Noe sier meg at en del av de med mest boblende engasjement her ikke vet.

    Da spørs det hvem som kan påstå å sitte med fakta...
    Faktum, i flertall fakta, er et saksforhold som ikke logisk kan motsies. Et faktum er altså en sannhet med grunnlag i virkeligheten.

    Det her her Lars_erik du blir alt for lite nyansert. Det faktum du her påberoper stemmer ikke så lenge saksforholdet logisk kan motsies. Du kan ikke dokumentere det som du påberoper deg fakta på foruten ditt eget subjektive syn. Hvis det er slik at fakta kan påberopes ved kun lytting må du også akseptere at en annen kan påberope det faktum at lakrissnører er bedre enn Odin fordi han har lyttet seg frem til det.

    Hele diskusjonen blir absurd så lenge ikke noe kan dokumenteres og det er kun subjektive argumenter som skal benyttes.
    Man kunne tatt din innvending for god fisk, Geir, om det ikke var for Lars-Eriks utsagn om at: Mine opplevelser er langt fra subjektive.

    I
    lys av det faller dine antakelser om subjektivitet, er jeg redd. Vi befinner oss i et alternativt univers, simpelthen. En underlig klode, der opp er ned, osv.
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.404
    Antall liker
    3.196
    Vel, uten at jeg skal trekke lars_erik sine fakta i tvil,
    han hører det han hører,
    så er jo objektive sannheter også subjektive,
    så eventuelle absurditeter er derfor nærmest inkludert i det antatt alternative univers?
    Eller noe sånt.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Hele diskusjonen blir absurd så lenge ikke noe kan dokumenteres og det er kun subjektive argumenter som skal benyttes.
    Hifisentralen blir et nokså kjedelig sted hvis alt skal dokumenteres, og mange er her inne for å dele subjektive lytteerfaringer. Jeg er helt enig med dem som mener at erfaringer skal kunne deles uten at det stadig skal bli etterspurt dokumentasjon. Veldig ofte blir dette etterspurt når en vet at vedkommende ikke kan legge frem noe slikt, og det tar liv av diskusjonen, og slikt gjør at folk unngår å dele erfaringer, og det er vi ikke interessert i.

    Som jeg har sagt 1000 ganger - det er en rett plass og tid for alt. Hvis en ønsker å diskutere det tekniske ved noe, så kan dette gjøres i egne tråder, og det er ingen hensikt å spørre etter dokumentasjon til "normale" brukere som ikke har peiling på slikt.
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    Hele diskusjonen blir absurd så lenge ikke noe kan dokumenteres og det er kun subjektive argumenter som skal benyttes.
    Hifisentralen blir et nokså kjedelig sted hvis alt skal dokumenteres, og mange er her inne for å dele subjektive lytteerfaringer. Jeg er helt enig med dem som mener at erfaringer skal kunne deles uten at det stadig skal bli etterspurt dokumentasjon. Veldig ofte blir dette etterspurt når en vet at vedkommende ikke kan legge frem noe slikt, og det tar liv av diskusjonen, og slikt gjør at folk unngår å dele erfaringer, og det er vi ikke interessert i.

    Som jeg har sagt 1000 ganger - det er en rett plass og tid for alt. Hvis en ønsker å diskutere det tekniske ved noe, så kan dette gjøres i egne tråder, og det er ingen hensikt å spørre etter dokumentasjon til "normale" brukere som ikke har peiling på slikt.
    Etter det jeg klarer å få med meg, er det ikke mange som krever dokumentasjon på subjektive lytteerfaringer..?

    Det blir noe helt annet når den som presenterer sine lytteerfaringer presenterer dem som objektive almengyldige sannheter relatert til bestemte komponenter. Når det da samtidig ikke finnes vitenskapelig fundament bak påstandene, må det være lov å både reagere og diskutere?
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Man kunne tatt din innvending for god fisk, Geir, om det ikke var for Lars-Eriks utsagn om at: Mine opplevelser er langt fra subjektive.

    I
    lys av det faller dine antakelser om subjektivitet, er jeg redd. Vi befinner oss i et alternativt univers, simpelthen. En underlig klode, der opp er ned, osv.
    -Jenseits subjektivitet und objektivitet

    Jo, vi beveger oss nok i slikt terreng.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.457
    Litt tankevekkende at det er en menneskerett å kunne benytte sin ytringsfrihet til å si at Ali på den andre siden av jorden er en idiot som dyrker Mohammed og Allah, men man kan ikke si at Arne i nabohuset er dum når han kjøper vanvittig overprisete ledninger.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Har mange ganger humret litt når en kabel blir "ledning" når den koster astronomiske summer :)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Krangler dere om det skal være lov å krangle også nå?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Litt tankevekkende at det er en menneskerett å kunne benytte sin ytringsfrihet til å si at Ali på den andre siden av jorden er en idiot som dyrker Mohammed og Allah, men man kan ikke si at Arne i nabohuset er dum når han kjøper vanvittig overprisete ledninger.
    Når vi forsøker å skape et trivelig forum så er ikke det så tankevekkende for min del. Vi har også hørt alt før, og det som overrasker meg er hvorfor enkelte må gjenta seg selv gang på gang. Det er lov å spørre en kristen eller muslim om vedkommende har noen vitenskapelig forklaring, men det blir kjedsomt hvis en skal spørre hver gang en treffer vedkommende. Da gjøres det kun for å irritere, for en vet jo fra første gangen at vedkommende ikke kan legge frem noe annet svar enn at han "tror".

    Da må det være bedre om en diskuterer ulike aspekter i respektive tråder. Det er helt greit med en "krangletråd" om kabler hvis det er utgangspunktet, men å kalle noen for dum hvis de ønsker å dele erfaring om en "overpriset" kabel er verken hyggelig eller tillatt. Hvis du ønsker å benytte ytringsfriheten til det fulle så er det mange muligheter for det, men på forum som Hifisentralen så har vi full rett til å sette våre egne regler. Hvis jeg reiser hjem til deg og sier at kona di er dritstygg, så tror jeg ikke rekker å påberope meg noen ytringsfrihet før jeg får en midt i fleisen, og i følge norske lover er også ytringsfriheten nokså begrenset når det gjelder utsagn som er injurerende, drittkasting osv.

    Som jeg hele tiden har antatt, så vil diskusjonen rundt evnt. regelendringer ende opp med to leire - en som er for litt tøffere linje, og en som er imot. Som sagt, dette er ikke enkelt.

    Mvh
    Høvdingen
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    Hele diskusjonen blir absurd så lenge ikke noe kan dokumenteres og det er kun subjektive argumenter som skal benyttes.
    Hifisentralen blir et nokså kjedelig sted hvis alt skal dokumenteres, og mange er her inne for å dele subjektive lytteerfaringer. Jeg er helt enig med dem som mener at erfaringer skal kunne deles uten at det stadig skal bli etterspurt dokumentasjon. Veldig ofte blir dette etterspurt når en vet at vedkommende ikke kan legge frem noe slikt, og det tar liv av diskusjonen, og slikt gjør at folk unngår å dele erfaringer, og det er vi ikke interessert i.

    Som jeg har sagt 1000 ganger - det er en rett plass og tid for alt. Hvis en ønsker å diskutere det tekniske ved noe, så kan dette gjøres i egne tråder, og det er ingen hensikt å spørre etter dokumentasjon til "normale" brukere som ikke har peiling på slikt.
    Det som er poenget er at de skal legges frem som de er, det vil si subjektive meninger og ikke fakta. Kabeldebatten fremstår som en rekke av subjektive meninger og ingen dokumentasjon. Stadig vekk ser jeg anbefalinger på kabler til uerfarne folk der prislappen burde tilsi at man skulle være meget forsiktig med en slik anbefaling da det hele er basert på subjektivitet.

    I min andre hobby er det stort sprang mellom nybegynner og erfaren. Skulle den erfarne begynne å anbefale på sin egen subjektive mening og la disse fremstå som fakta så kan dette bli meget dyrt for den uerfarne.

    Jeg kan ikke tenke meg at HFS skal være et sted der kun dokumenterte ting skal kunne diskuteres. Går man inn i trådene "hva lytter du til i dag" så finner man den lengste tråden i HFS historie utelukkende basert på subjektivitet, kjemisk rensket for krangel. Den femstår ikke som noe annet enn det den er og det er medlemmenes subjektive mening om hva god musikk er. For de fleste av oss så vil kanskje 5-10 prosent av musikken som legges frem der regnes som god musikk, men det blir ikkje krangel av det fordi det er ingen som påberoper seg retten til å si at deres musikksmak representerer det beste innenfor musikk. Hadde man på toppen av det hele sagt at dette var fakta fordi det var det man lyttet til så regner jeg med at krangelen var i gang.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Jeg syns du har et viktig poeng, Geir. Hva slags inntrykk ønsker man å gi til spesielt dem som begynner i denne hobbyen, eller som har lyst til å snuse på god musikkgjengivelse etter å ha lyttet til et JVC-kombianlegg i noen år?
    Om de får beskjed om at de står overfor en lang og krevende oppgraderingsløype om de skal ha håp om å oppleve noe som ligner god gjengivelse, og at denne i stor utstrekning handler om å investere i kablage, og da gjerne via en kvanteboks eller to, så kjøper vel vedkommende en ferieeiendom i Spania i stedet, med svømmebasseng og egen garasje.

    Vi bruker selvsagt altfor mye energi på disse kabeldiskusjonene - i forhold til komponenter og momenter der det er lite å diskutere.
    Men at enkelte hevder rett til å kalle diskusjon og meningsforskjeller for "krangling," får de ta på egen kappe. Den oppfatningen er ene og alene ment som agitprop, for å heve temperaturen under meningsmotstanderne, som skal henges ut som hobbyødeleggere i forhold til det å skulle drive et ukritisk hyllestforum der "opp i pris" er ensbetydende med vunnet kvalitet.

    Men nå har jeg eget anlegg oppe igjen, etter lang lyttepause. Det var forresten en fryd å få fart i det igjen!
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Dette blir annerledes. Hvis Lars Erik skriver om sin erfaring med Norost kabler så blir han forespurt tekniske forklaring, og det blir kjedsomt. Hvis derimot en bruker ønsker råd om kabler så blir det noe helt annet. Da er det helt greit å få frem alle aspekter.

    Hvis en bruker ønsker råd ved og bare lese på HFS, så finner han nok fort ut at det er flere veier til Rom.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Tror denne rivaliseringen er sund jeg. Det er viktig at det er meninger fra begge hold, så nykommerne innen hifi kan lese og så velge hvilken sti som som passer dem. Men det er vel sånn at når det stormer som værst her vil vel enkelte snu i "døra" fordi de tror de er kommet til galehuset.
    Skulle det modereres i den ene eller andre retning ville jo mange havne inn på feil sti, og det er jo ikke bra.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg minner om at vi er på et forum som heter hifi-sentralen ikke anti hifi-sentralen.

    Mvh
    Roysen
    Kanskje den frekkeste insinuasjonen så langt?

    Tror du virkelig at alle som finner prisnivået på denne kabelen egentlig og dypest sett ikke er interessert i troverdig og engasjerende gjengivelse av musikk?

    I så fall tar du grundig feil, forsiktig sagt.
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    594
    Er den heimelaga? Skjems nesten av å være møring (dog nordmøring, ikke sunnmøring, fri og bevare meg). Og verdenspatent, visste ikke at det fantes! Og kvantetunell. Selv de mest hårsåre HFSere må få problemer med å forsvare den der!
     
    N

    nb

    Gjest
    Kanskje den frekkeste insinuasjonen så langt?

    Tror du virkelig at alle som finner prisnivået på denne kabelen egentlig og dypest sett ikke er interessert i troverdig og engasjerende gjengivelse av musikk?

    I så fall tar du grundig feil, forsiktig sagt.
    "Noen" har jo tidligere akket og oiet seg over at det ikke er tilstrekkelig mange på dette forum å diskutere oligark-HiFi med. Så ikke godt å vite.
     

    YoungNeils

    Medlem
    Ble medlem
    29.10.2007
    Innlegg
    16
    Antall liker
    0
    Hadde virkelig håpet ingen skulle bite på den annonsen! Fint at noen fikk henledet oppmerksomheten på den da... Om det er samme person som har laget annonsen el ikke har jeg ingen formening om.
     
    N

    nb

    Gjest
    Hadde virkelig håpet ingen skulle bite på den annonsen! Fint at noen fikk henledet oppmerksomheten på den da... Om det er samme person som har laget annonsen el ikke har jeg ingen formening om.
    At det er en tulleannonse er rimelig åpenbart.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Jeg minner om at vi er på et forum som heter hifi-sentralen ikke anti hifi-sentralen.

    Mvh
    Roysen
    Kanskje den frekkeste insinuasjonen så langt?

    Tror du virkelig at alle som finner prisnivået på denne kabelen egentlig og dypest sett ikke er interessert i troverdig og engasjerende gjengivelse av musikk?

    I så fall tar du grundig feil, forsiktig sagt.
    Har jeg nevnt pris? Har jeg nevnt den kabelen du henviser til i denne tråden? Ikke legg ord i munnen på meg!!!!!

    Mvh
    Roysen
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Selv ikke etter at Høvdingen har talt svært godt, gir man seg.
    Det er ikke verre enn at man fra nå av diskuterer tekniske ting på teknikk sidene. Der vil dere få diskutere grafer og målinger helt i fred.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct
    N

    nb

    Gjest
    Har jeg nevnt pris? Har jeg nevnt den kabelen du henviser til i denne tråden? Ikke legg ord i munnen på meg!!!!!
    Til orientering så er det dessverre ikke slik at hva noen tror noen mener kun er avhengig av hva noen sier at han faktisk mener. Det er gjerne slik at det danner seg et visst bilde over tid. Dette bildet harmoniserer ikke nødvendigvis 100% med slik man selv gjerne vil bli oppfattet. Det gjelder meg, det gjelder deg og det gjelder alle andre.

    Dine forsøk på å legge bånd på hva som er lov å debattere på dette forum er etter hvert blitt en del av - denne gangen er det lett fordekt som et inderlig ønske om kritiske bemerkninger så lenge de er saklige (presumtivt basert på din egen oppfatning av hva som er saklig eller ikke) og uansett hvor mange ganger du måtte gjenta at du gjerne ønsker slik debatt velkommen så er det sannsynligvis svært få som faktisk tror på at du ønsker den velkommen. Deal with it.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.918
    Antall liker
    1.923
    Sted
    Sortland
    [ Ikke legg ord i munnen på meg!!!!!

    Mvh
    Roysen
    Hvor mange ganger har jeg lest dette utsagnet fra deg?
    Hva betyr det? Har leseren misforstått det du skrev?
    Det er desverre slik at når man setter ord på papir er det opp til leseren å tolke budskapet i ordene.
    Nei Roy, ingen ''legger ord i munnen på deg'', alle som leser det du skriver tolker det på en eller annen måte -
    og (poenget her er at) alle tolkninger kan være like gyldige.
    Basert på leserens kjennskap til deg og din bakgrunn og selvsagt (mest) leserens egen bakgrunn, holdninger og erfaringer.

    (Akademiske karrierer er basert på denne innsikten.)

    Så: nei, ingen legger ord i munnen på deg - leserne tolker det du skriver. Om leserne tolker det på en annen måte enn du har ment
    kan det ha flere årsaker. Vond vilje og kranglevorenhet er ikke alltid det riktige svaret.

    mvh
    Hans Rogn-Sørensen
     
    Sist redigert:

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.389
    Antall liker
    11.118
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Jeg minner om at vi er på et forum som heter hifi-sentralen ikke anti hifi-sentralen.

    Mvh
    Roysen
    Kanskje den frekkeste insinuasjonen så langt?

    Tror du virkelig at alle som finner prisnivået på denne kabelen egentlig og dypest sett ikke er interessert i troverdig og engasjerende gjengivelse av musikk?

    I så fall tar du grundig feil, forsiktig sagt.
    Har jeg nevnt pris? Har jeg nevnt den kabelen du henviser til i denne tråden? Ikke legg ord i munnen på meg!!!!!

    Mvh
    Roysen
    Roysen; ro deg ned, vær så snill. Det ville tatt seg mye bedre ut om du faktisk prøvde å bruke litt tid på å forstå hva det var med "anti-hifisentralen" utsagnet ditt som det gikk an å reagere på, i stedet for å være så pompøst og selvhøytydelig krenkbar.

    I stedet for å lage stor ståhei mens du forteller andre hvordan de skal oppføre seg, så kunne du kanskje ta din egen medisin. Det hadde jo vært fint å se at du krever noe av deg selv. Din egen (nett)adferd har du uendelig mye større mulighet til å påvirke, enn andres..
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    [video=youtube;rdIWKytq_q4]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rdIWKytq_q4[/video]
    Kan man spørre om relevansen, og hvorfor bambadoo, moderator, mener at dette er verdt en liker? Er poenget at man "lures", og at bambadoo er enig i dette?
    Er det tilfelle, er det kanskje på tide å ta sin rolle som moderator opp til seriøs vurdering.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct
    C

    cruiser

    Gjest
    Litt gøyalt klipp og man bør da se humoren i dette, hvertfall når man ser hvem som poster videoen.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Litt gøyalt klipp og man bør da se humoren i dette, hvertfall når man ser hvem som poster videoen.

    Ser ingen humor i at bambadoo, som tidligere har blitt beskyldt flere ganger for å moderere ut fra egne meninger, setter en liker på dette. Det bare understreker at man har hatt et poeng når man har tatt opp vilkårligheten i modereringen.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn