Tidals Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Tenk om man kunne få lydkvaliteten til tidal på spotify. Det hadde gledet meg stort.
    Spotify låter ikke bra rett og slett.

    Er det urealistisk å håpe på lossless fra spotify?
    Vel, de har snust litt på ideen, men foreløpig har det blitt lagt på is: Spotify is Testing Lossless Audio | Gizmodo UK

    Men om Tidal skulle bli nedlagt eller kjøpt opp, kan det vel tenkes at enten Spotify eller noen andre strømmetjenenester tilbyr lossless. Det vil uansett etterlate et tomrom i markedet om ikke noen strømmealternativer kan tilby bedre kvalitet enn MP3 (når vi nå har blitt vant til at det finnes). Med dagens internetthastigheter kan jeg ikke helt forstå hvorfor Spotify er så nølende med å gå opp til lossless. Dette sitatet fra den over to år gamle artikkelen er vel snart ikke noe argument lenger? Det er iallfall lov å håpe :)

    Vis vedlegget 399395
    Dette var merkelig.
    Tidal via Roon på min avspiller er instant uten lag, også når man 'spoler'
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Tenk om man kunne få lydkvaliteten til tidal på spotify. Det hadde gledet meg stort.
    Spotify låter ikke bra rett og slett.

    Er det urealistisk å håpe på lossless fra spotify?
    Vel, de har snust litt på ideen, men foreløpig har det blitt lagt på is: Spotify is Testing Lossless Audio | Gizmodo UK

    Men om Tidal skulle bli nedlagt eller kjøpt opp, kan det vel tenkes at enten Spotify eller noen andre strømmetjenenester tilbyr lossless. Det vil uansett etterlate et tomrom i markedet om ikke noen strømmealternativer kan tilby bedre kvalitet enn MP3 (når vi nå har blitt vant til at det finnes). Med dagens internetthastigheter kan jeg ikke helt forstå hvorfor Spotify er så nølende med å gå opp til lossless. Dette sitatet fra den over to år gamle artikkelen er vel snart ikke noe argument lenger? Det er iallfall lov å håpe :)

    Vis vedlegget 399395
    Dette var merkelig.
    Tidal via Roon på min avspiller er instant uten lag, også når man 'spoler'
    Jada, bare tull fra spotify sin side. Streaming av lossless går litt usikre tider i møte kan det virke som. Også jeg som har solgt cd spilleren min :(
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.299
    Antall liker
    3.090
    Torget vurderinger
    4
    Så at Tidal tapte $28 millioner i fjor, Spotify økte omsettingen med 80% men også de taper fortsatt mye penger, $173 millioner. Fortsetter det slik så er det vel fordel Apple music da Apple har nok penger på bok. Mange som misliker Apple men de har økonomiske muskler som gir de en stor fordel om de bestemmer seg for å vinne kampen om streaming kundene. Vi som vil ha lossless streaming er nok for få til at det er her de setter fokus, selv Tidal har under 50% av kundemassen sin på lossless.
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Jeg strømmer med Tidal Hi-Fi lossless. I appen på iPhone står det indikert at det er Tidal Hi-Fi. Men i stua strømmer jeg Tidal via Sonos, digitalt ut til separat dac. I sonos appen er det ingen indikasjon på hvilken kvalitet jeg får. DACen viser 44kHz, men jeg har ikke cd spiller m digital utgang og kan ikke sammenligne.
    Får jeg Tidal Hi-Fi via Sonos?
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.058
    Antall liker
    4.924
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg strømmer med Tidal Hi-Fi lossless. I appen på iPhone står det indikert at det er Tidal Hi-Fi. Men i stua strømmer jeg Tidal via Sonos, digitalt ut til separat dac. I sonos appen er det ingen indikasjon på hvilken kvalitet jeg får. DACen viser 44kHz, men jeg har ikke cd spiller m digital utgang og kan ikke sammenligne.
    Får jeg Tidal Hi-Fi via Sonos?
    Regner med at det er Sonos CONNECT du har. Den skal ha full integrasjon med Tidal, og når du abonnerer på Tidal Hi-Fi skal du ha lossless kvalitet.

    sonos_connect.jpg


    Les eventuelt mer på Hi-Fi Klubbens sider: https://www.hifiklubben.no/streaming/sonos/sonos-connect-musikkstreamer/
     

    Chianti

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.09.2013
    Innlegg
    98
    Antall liker
    53
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    4
    Takker for det! :)
    Jeg strømmer med Tidal Hi-Fi lossless. I appen på iPhone står det indikert at det er Tidal Hi-Fi. Men i stua strømmer jeg Tidal via Sonos, digitalt ut til separat dac. I sonos appen er det ingen indikasjon på hvilken kvalitet jeg får. DACen viser 44kHz, men jeg har ikke cd spiller m digital utgang og kan ikke sammenligne.
    Får jeg Tidal Hi-Fi via Sonos?
    Regner med at det er Sonos CONNECT du har. Den skal ha full integrasjon med Tidal, og når du abonnerer på Tidal Hi-Fi skal du ha lossless kvalitet.

    Vis vedlegget 406885

    Les eventuelt mer på Hi-Fi Klubbens sider: https://www.hifiklubben.no/streaming/sonos/sonos-connect-musikkstreamer/
     

    Pug-Nose

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    173
    Antall liker
    53
    Jeg har nylig skaffet meg Tidal og har et spørsmål.

    Når jeg legger til et album som favoritt (stjerne) på datamaskinen, og i etterkant spiller av dette albumet på min Squeezebox er det ofte ikke alle sangene blir inkludert i spillelisten.

    Noen som har opplevd lignende og har en annen måte å få med alle sangene i et album på?
     

    Pug-Nose

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    173
    Antall liker
    53
    Mistenker at jeg er litt for utålmodig og at det tar litt tid før spillelisten lastes opp på squeezeboxen. Når jeg sjekket samme spilleliste nå var plutselig alle sangene der... Rart.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det er en "kjent" feil, det der. Skjer med standard plugin på Squeezebox.
    Jeg bruker TIDAL via ickstream og da funker det bedre, og alle låter er med.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Hjelp! Tidel fungerer ikke med chromecast audio

    Jeg har brukt Tidal med chromecast audio siden den ble integrert i Tidal. Det har fungert stort sett utmerket, men de to siste dagene får jeg bare melding om problemer med kommunikasjon med chromecast enheten.
    Får lyd som viser at kobling er satt opp når jeg trykker på ikonet i Tidalappen, men musikk, neida.

    I Google home appen er status på chromecasten at den caster fra Tidal.

    Har forsøkt det jeg kan komme på, resette router, CC audio tilbake til fabrikkinnstillingene, sette den opp på nytt, gå over alle koblinger, prøve med en annen CC audio osv, uten resultat.
    Noen her som har opplevd det samme og har noen forslag?
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har brukt Tidal med chromecast audio siden den ble integrert i Tidal. Det har fungert stort sett utmerket, men de to siste dagene får jeg bare melding om problemer med kommunikasjon med chromecast enheten.
    Får lyd som viser at kobling er satt opp når jeg trykker på ikonet i Tidalappen, men musikk, neida.

    I Google home appen er status på chromecasten at den caster fra Tidal.

    Har forsøkt det jeg kan komme på, resette router, CC audio tilbake til fabrikkinnstillingene, sette den opp på nytt, gå over alle koblinger, prøve med en annen CC audio osv, uten resultat.
    Noen her som har opplevd det samme og har noen forslag?
    Har fortsatt ikke funnet noen løsning på problemet, men kan det være integrering i Tidalappen som skaper problemer? CC audio fungerer med lyd fra NRK TV sin app, men ikke fra Tidal og Deezer. Har sendt Mail til Tidal, men foreløpig ingen respons.
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    803
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    avinstallere "home"
    avvinstallere Tidal
    Installere Tidal
    installere "home"
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    avinstallere "home"
    avvinstallere Tidal
    Installere Tidal
    installere "home"
    Har ventet i det lengste med å forsøke dette, da det er så mye offline innhold som må lastes ned igjen, men får gjøre et forsøk hvis ikke Tidal svarer snart.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    avinstallere "home"
    avvinstallere Tidal
    Installere Tidal
    installere "home"
    Har ventet i det lengste med å forsøke dette, da det er så mye offline innhold som må lastes ned igjen, men får gjøre et forsøk hvis ikke Tidal svarer snart.
    Da forsøkte jeg med å avinstallere Tidal og home på iPhone. Satt opp CC på nytt, får testtonen og tilkoblingstone, men innhold blir ikke castet. I Home står status at CC caster fra Tidal. Kan ikke skjønne annet enn at det må ligge i Tidal sitt system.

    Skal ta med meg CC og en aktiv høyttaler og forsøke å koble opp på nettverket hos foreldre også. Virker det ikke der heller, så må det være forhold utenfor min kontroll som er årsak.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    avinstallere "home"
    avvinstallere Tidal
    Installere Tidal
    installere "home"
    Har ventet i det lengste med å forsøke dette, da det er så mye offline innhold som må lastes ned igjen, men får gjøre et forsøk hvis ikke Tidal svarer snart.
    Da forsøkte jeg med å avinstallere Tidal og home på iPhone. Satt opp CC på nytt, får testtonen og tilkoblingstone, men innhold blir ikke castet. I Home står status at CC caster fra Tidal. Kan ikke skjønne annet enn at det må ligge i Tidal sitt system.

    Skal ta med meg CC og en aktiv høyttaler og forsøke å koble opp på nettverket hos foreldre også. Virker det ikke der heller, så må det være forhold utenfor min kontroll som er årsak.
    Da er det forsøkt med annet trådløst nettverk også. Chromecast spiller fortsatt ikke Tidal, dvs Google home viser at den gjør det, men ingen lyd.
    Så jeg gir opp Tidal/chromecast inntil videre, og har tatt frem igjen AirPort express og bruker AirPlay. Det fungerer, men er ikke like brukervennlig. Håper på å få en tilbakemelding på mailen jeg sendte til Tidal om problemet, fortrinnsvis med en løsning. Tror problemet er hos Tidal siden jeg får castet lyd fra NRK sin app b
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Kjedelig! Virker som om Tidal er problemet, ja.
    Veldig irriterende!!
    Jeg kjøpe CC for å slippe AirPlay som jeg ikke syntes var så brukervennlig. Alt av varsler som kommer inn på iPad går videre i anlegget, slik at det forstyrrer avspilling. Pluss at det ikke går direkte til avspiller, men via iPad eller iPhone.

    Hvis jeg ikke får svar/løsning ganske kjapt, blir det kjøpt en Bluesound til som julepresang til meg selv.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Kjedelig! Virker som om Tidal er problemet, ja.
    Veldig irriterende!!
    Jeg kjøpe CC for å slippe AirPlay som jeg ikke syntes var så brukervennlig. Alt av varsler som kommer inn på iPad går videre i anlegget, slik at det forstyrrer avspilling. Pluss at det ikke går direkte til avspiller, men via iPad eller iPhone.

    Hvis jeg ikke får svar/løsning ganske kjapt, blir det kjøpt en Bluesound til som julepresang til meg selv.
    Hmmm.... veldig rart.... det virker altså med Tidal på iPad men når du velger CC fra "available devices" så forsvinner bare lyden mens du ser at sangen fortsatt avspilles? Og det fungerer fint fra andre CC enablede apper som f.eks nrk og youtube?
    Har du forsøkt med Spotify også?

    Jeg har også CC Audio og testet akkurat det samme her hos meg nå og det fungerer helt fint så det er iallefall ikke noe universelt problem. Kanskje din CC ikke er helt iorden? Kan man fabrikk-resette den på noe vis tro?
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Kjedelig! Virker som om Tidal er problemet, ja.
    Veldig irriterende!!
    Jeg kjøpe CC for å slippe AirPlay som jeg ikke syntes var så brukervennlig. Alt av varsler som kommer inn på iPad går videre i anlegget, slik at det forstyrrer avspilling. Pluss at det ikke går direkte til avspiller, men via iPad eller iPhone.

    Hvis jeg ikke får svar/løsning ganske kjapt, blir det kjøpt en Bluesound til som julepresang til meg selv.
    Hmmm.... veldig rart.... det virker altså med Tidal på iPad men når du velger CC fra "available devices" så forsvinner bare lyden mens du ser at sangen fortsatt avspilles? Og det fungerer fint fra andre CC enablede apper som f.eks nrk og youtube?
    Har du forsøkt med Spotify også?

    Jeg har også CC Audio og testet akkurat det samme her hos meg nå og det fungerer helt fint så det er iallefall ikke noe universelt problem. Kanskje din CC ikke er helt iorden? Kan man fabrikk-resette den på noe vis tro?
    I Tidalappen får jeg melding om problemer med kommunikasjon med chromecast, men symbolet er blått og det står spiller av i chromecast. I Homeappen står det at den caster Tidal.
    Har ikke forsøkt med Spotify eller YouTube. Det er en chromecast audio jeg bruker, ikke vanlig chromecast.

    Cromcasten er flere ganger resatt til fabrikkinnstillingene, Tidal er slettet og lastet ned igjen, samme med Google Homeappen. Har også forsøkt med en annen CC audio, byttet kanal på router, satt opp et annet trådløst nett, men ingenting har fungert.
    Forsøkt med å bytte dac, bruke rca istedenfor optisk osv.

    Tidal fungerer med AirPlay, Bluetooth osv, men ikke til CC.

    Så venter med flere tiltak til jeg har fått svar fra Tidal. De trengte flere opplysninger fra meg før de kunne feilsøke, noe de har fått.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Når du trykker på det blå cast ikonet i Tidal, får du da opp volumindikatoren nederst slik som her? :
     

    Vedlegg

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Når du trykker på det blå cast ikonet i Tidal, får du da opp volumindikatoren nederst slik som her? :
    Godt spørsmål, den har jeg ikke sjekket, men jeg har heller aldri brukt den volumkontrollen. Skal koble opp igjen og sjekke selv om jeg tviler på det er årsaken.

    Når jeg trykker på castikonet første gang og velger aktuell chromecast så får jeg tone i anlegget, men ikonet blir ikke blått. Trykker jeg på nytt, skifter den til blå og et rødt banner øverst på skjermen viser feilmelding om problemer med kommunikasjon med chromecasten.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Når du trykker på det blå cast ikonet i Tidal, får du da opp volumindikatoren nederst slik som her? :
    Godt spørsmål, den har jeg ikke sjekket, men jeg har heller aldri brukt den volumkontrollen. Skal koble opp igjen og sjekke selv om jeg tviler på det er årsaken.

    Når jeg trykker på castikonet første gang og velger aktuell chromecast så får jeg tone i anlegget, men ikonet blir ikke blått. Trykker jeg på nytt, skifter den til blå og et rødt banner øverst på skjermen viser feilmelding om problemer med kommunikasjon med chromecasten.
    Da har jeg sjekket, volumet var ikke skrudd ned på volumkontrollen. Konfigurere CC på nytt, og får alle de lydene som skal komme, også den som kommer når den kobler opp via Tidal, men ingen lyd.
    I Tidalappen står det at jeg spiller av via CC, og i Homeappen står det at CC kaster fra Tidal. Merkelig dette!!
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Når du trykker på det blå cast ikonet i Tidal, får du da opp volumindikatoren nederst slik som her? :
    Godt spørsmål, den har jeg ikke sjekket, men jeg har heller aldri brukt den volumkontrollen. Skal koble opp igjen og sjekke selv om jeg tviler på det er årsaken.

    Når jeg trykker på castikonet første gang og velger aktuell chromecast så får jeg tone i anlegget, men ikonet blir ikke blått. Trykker jeg på nytt, skifter den til blå og et rødt banner øverst på skjermen viser feilmelding om problemer med kommunikasjon med chromecasten.
    Da har jeg sjekket, volumet var ikke skrudd ned på volumkontrollen. Konfigurere CC på nytt, og får alle de lydene som skal komme, også den som kommer når den kobler opp via Tidal, men ingen lyd.
    I Tidalappen står det at jeg spiller av via CC, og i Homeappen står det at CC kaster fra Tidal. Merkelig dette!!
    Ja, veldig merkelig. Ikke er det selve CCA'n for du har forsøkt med en annen enhet, og du har også forsøkt hjemme hos andre med annen router og nett...... hmmmmm.
    Kan det være noe med Tidal kontoen din og antall devicer du spiller av på eller noe sånt?
    Hadde vært interessant og forsøkt med en annen konto?
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Når du trykker på det blå cast ikonet i Tidal, får du da opp volumindikatoren nederst slik som her? :
    Godt spørsmål, den har jeg ikke sjekket, men jeg har heller aldri brukt den volumkontrollen. Skal koble opp igjen og sjekke selv om jeg tviler på det er årsaken.

    Når jeg trykker på castikonet første gang og velger aktuell chromecast så får jeg tone i anlegget, men ikonet blir ikke blått. Trykker jeg på nytt, skifter den til blå og et rødt banner øverst på skjermen viser feilmelding om problemer med kommunikasjon med chromecasten.
    Da har jeg sjekket, volumet var ikke skrudd ned på volumkontrollen. Konfigurere CC på nytt, og får alle de lydene som skal komme, også den som kommer når den kobler opp via Tidal, men ingen lyd.
    I Tidalappen står det at jeg spiller av via CC, og i Homeappen står det at CC kaster fra Tidal. Merkelig dette!!
    Ja, veldig merkelig. Ikke er det selve CCA'n for du har forsøkt med en annen enhet, og du har også forsøkt hjemme hos andre med annen router og nett...... hmmmmm.
    Kan det være noe med Tidal kontoen din og antall devicer du spiller av på eller noe sånt?
    Hadde vært interessant og forsøkt med en annen konto?
    Da har jeg lastet jeg ned Spotify og tok 7-dagers free premium. Spotify spiller som bare julig via CC, så da er jeg overbevist om at det er Tidalappen som er problemet. Men er merkelig at det ikke skjedde noe bedring da jeg avinstallerte den og la den inn på nytt.

    Jeg har kun tre enheter som spiller av Tidal. En iPad, iPhone og et Samsung nettbrett en sjelden gang.
    Var ikke gjort noen endringer i dette da det sluttet å fungere.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Da har jeg sjekket, volumet var ikke skrudd ned på volumkontrollen. Konfigurere CC på nytt, og får alle de lydene som skal komme, også den som kommer når den kobler opp via Tidal, men ingen lyd.
    I Tidalappen står det at jeg spiller av via CC, og i Homeappen står det at CC kaster fra Tidal. Merkelig dette!!
    Ja, veldig merkelig. Ikke er det selve CCA'n for du har forsøkt med en annen enhet, og du har også forsøkt hjemme hos andre med annen router og nett...... hmmmmm.
    Kan det være noe med Tidal kontoen din og antall devicer du spiller av på eller noe sånt?
    Hadde vært interessant og forsøkt med en annen konto?
    Da har jeg lastet jeg ned Spotify og tok 7-dagers free premium. Spotify spiller som bare julig via CC, så da er jeg overbevist om at det er Tidalappen som er problemet. Men er merkelig at det ikke skjedde noe bedring da jeg avinstallerte den og la den inn på nytt.

    Jeg har kun tre enheter som spiller av Tidal. En iPad, iPhone og et Samsung nettbrett en sjelden gang.
    Var ikke gjort noen endringer i dette da det sluttet å fungere.
    Er vel jeg som blander kortene litt her for det er vel bare i offline mode det er begrensninger på antall enheter. Så lenge du er online bare ett sted så skal vel Tidal fungere på alle devicer tror jeg....

    Blir spennende å høre hva Tidal svarer deg etterhvert..... er snodig dette.
     

    kimat

    Medlem
    Ble medlem
    31.10.2012
    Innlegg
    39
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Hei dere,

    Det står sikkert noe om dette i tidligere poster, men er det noen som vet om Tidal vil komme med remote til mobil, slik at tidal kan spilles fra PC, men styres fra mobil?
    Slik det er på Spotify.
    Jeg vingler litt mellom å benytte spotify eller tidal og dette faller i fordel spotify :/
     

    kimat

    Medlem
    Ble medlem
    31.10.2012
    Innlegg
    39
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Du kan laste inn Amarra for tidal. Den koster kroner da men det fungerer. På kjøpet får du en bra avspiller med tweaking muligheter for lyd som fungerer bra.
    Takk for tipset, mulig jeg prøver denne da :)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Da har jeg sjekket, volumet var ikke skrudd ned på volumkontrollen. Konfigurere CC på nytt, og får alle de lydene som skal komme, også den som kommer når den kobler opp via Tidal, men ingen lyd.
    I Tidalappen står det at jeg spiller av via CC, og i Homeappen står det at CC kaster fra Tidal. Merkelig dette!!
    Ja, veldig merkelig. Ikke er det selve CCA'n for du har forsøkt med en annen enhet, og du har også forsøkt hjemme hos andre med annen router og nett...... hmmmmm.
    Kan det være noe med Tidal kontoen din og antall devicer du spiller av på eller noe sånt?
    Hadde vært interessant og forsøkt med en annen konto?
    Da har jeg lastet jeg ned Spotify og tok 7-dagers free premium. Spotify spiller som bare julig via CC, så da er jeg overbevist om at det er Tidalappen som er problemet. Men er merkelig at det ikke skjedde noe bedring da jeg avinstallerte den og la den inn på nytt.

    Jeg har kun tre enheter som spiller av Tidal. En iPad, iPhone og et Samsung nettbrett en sjelden gang.
    Var ikke gjort noen endringer i dette da det sluttet å fungere.
    Da har jeg fått svar fra Tidal support og en løsning som fungerte :)

    Jeg hadde gjort NESTEN alt rett da jeg avinstallerte og installerte Tidal igjen. Det jeg IKKE hadde gjort, og som må gjøres, var å slå av og på IPad før jeg installerte på nytt.

    Nå spiller Tidal igjen via chromecast audio og alt er bare velstand :)
     

    Schumacher

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    870
    Antall liker
    97
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Hei.
    har en flunkende ny Pioneer SC-LX801 mulitkanalsforsterker.
    Denne har Spotify Connect, Tidal, Tuneln, Pandora etc innebygd etter hva jeg kan se.
    Jeg abonnerte ikveld på TIDAL HIFI.
    Men TIDAL-appen på min nye Sony Xperia XZ med Andriod 7.0 finner ikke Pioneer-ampen?
    Er ikke dette kompitabelt som med Spotify Connect slik at man kan bruke mob, pad eller pc til å gjøre det meste-det seg være administrere innhold, avspilling og søk?
    Jeg har laget meg en lang spilleliste på TIDAL innlogget på pc.
    Jeg finner denne via iControlAV5-appen til Pioneer-ampen når jeg logger meg inn via den appen. Men dette blir tungtvindt og lite brukervennlig.
    Skal det virkelig ikke gå an å administrere lyd og avspilling via TIDAL-appen til SC-LX801 som det så glimrende og lett går an via Spotify Connect?
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    TIDAL er den første og eneste streamingtjenesten til å tilby innspillinger i masterkvalitet med MQAs revolusjonerende teknologi.
    HiFi-medlemmer kan nyte MQA-katalogen under den nye fanen "Masters" i din TIDAL PC/Mac-app. Les mer på TIDAL.com/Masters #TIDALMasters #MQATakeMeThere
    http://tidal.com/no/masters

    Men, spille av via Roon... nei... det går ikke.

    Du snakker om å treffe målgruppen sin.

    3eA2qMp.jpg
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.819
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Finner ingen fane som heter "Masters" på min Tidal HIFI app på min iPad jeg??

    gismo
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    KILLING ME SOFTLY...

    ...med Roberta Flack spiller i MASTER-kvalitet fra Tidals spiller i Mac OS Sierra. Og lyden er - som vanlig - upåklagelig (placeboen lenge leve, men det er ikke poenget her...).

    ;-)

    Men det er en ting jeg ikke forstår, og det er hvordan en slik avspilling er mulig. Min DAC, som ligger i Genelecs høyttalere, er ganske sikkert ikke MQA-sertifisert. Med andre ord konkluderer jeg slik:

    ==> MQA-filen sendes til min lokale Tidal-avspiller på Macen, og her konverteres/omkodes MQA-signalet til ordinær lydstrøm som ordinært avspillingsverktøy takler.

    Jeg har for øvrig sjekket at Tidal-spilleren skifter automatisk mellom MASTER og HIFI.

    Noen som vet hvordan MQA-teknologien fungerer hos Tidal?
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Finner ingen fane som heter "Masters" på min Tidal HIFI app på min iPad jeg??

    gismo
    "Master-quality albums and tracks will be available on mobile and web applications at a later date", skriver Tidal.
     
    Sist redigert:

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Hah! Restart av Roon Core gjorde susen!

    Nå streames det fra Tidal -> Roon -> SOtM sMS-200 -> Mytek Brooklyn DAC.

    MQA lyser pent opp.

    #happy
     

    Tand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    1.370
    Finner ingen fane som heter "Masters" på min Tidal HIFI app på min iPad jeg??

    gismo
    Tror det bare går gjennom Mac/PC for øyeblikket, du må laste ned Tidal Appen.

    Streamer Master / 96 K fra Macen til Rednet/Berkeley og det var ett soleklart løft hos meg. Mer ro og større dynamisk kontrast.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.819
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Finner ingen fane som heter "Masters" på min Tidal HIFI app på min iPad jeg??

    gismo
    Tror det bare går gjennom Mac/PC for øyeblikket, du må laste ned Tidal Appen.

    Streamer Master / 96 K fra Macen til Rednet/Berkeley og det var ett soleklart løft hos meg. Mer ro og større dynamisk kontrast.
    Ok, skal sjekke med min PC da, takker!

    gismo
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn