Tidal

okalles

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
383
Antall liker
32
Sted
Hordaland
Har prøveabo på Tidal. Så det evige spørsmål om streaming. Har sony experia xz premium som kilde. Skal eg bruke chromcast audio til HD30 eller knote med bubbleUPnP. Har litt problem med navigering i Bubble så vanskeligt å bytte mellom disse 2 for å sammenligne. Sikkert mange lignende tråder men------
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.463
Antall liker
35.293
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Trådløs (wifi) fra mobil til CC, mini toslink fra CC til hd30...
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.463
Antall liker
35.293
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Kan ikke tenke meg noe annet...
 

okalles

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
383
Antall liker
32
Sted
Hordaland
Ser at det vrimler av streamere på markedet, men vet ikke om det hjelper all den tid mobilen er kilde
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.463
Antall liker
35.293
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Mobil og CC... det holder nok i første omgang. Så får du heller se om du kommer til å satse på tidal etter prøvetiden.
 

okalles

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
383
Antall liker
32
Sted
Hordaland
Hehe, for roe ned ja , titt med nytt.(y). Har slått av mobilen og det spiller like fult via BubbleUPnP så vet ikke kor flaskehalsen ligger.
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.405
Antall liker
1.550
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jeg er ganske sikker på at jeg leste at Tidal har redusert prisen på Tidal HIFI til 99kr, men jeg betaler fortsatt 149kr ig finner ikke noe abonnement til 99kr.

Er det jeg som surrer?
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
838
Antall liker
420
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jeg er ganske sikker på at jeg leste at Tidal har redusert prisen på Tidal HIFI til 99kr, men jeg betaler fortsatt 149kr ig finner ikke noe abonnement til 99kr.

Er det jeg som surrer?
Familie HiFi?

Prisene står oppgitt hos Tidal…
Eller er du så snill at du abbonerer via Apple, og donerer penger til de også? :unsure:

Tidal priser…
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.405
Antall liker
1.550
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Når jeg logger på Tidal så får jeg ikke opp de abonnementene der, men linken gir flere abonnement.

Hifi er vel ikke så veldig hifi, men mer haifai.
Tror denne tjenesten gradvis blir faset ut til fordel en fransk konkurrent
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
838
Antall liker
420
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Når jeg logger på Tidal så får jeg ikke opp de abonnementene der, men linken gir flere abonnement.
Du skriver ikke om du er abonnent via Tidal sine nettsider, eller ikke.
Men når du får opp andre(i ditt tilfelle dyrere) priser, så er det noen du betaler ekstra til.
Det er derfor du ikke får medlemskap i Spotify via Apple, pga Apple tar seg betalt 30% ekstra.
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.405
Antall liker
1.550
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Du skriver ikke om du er abonnent via Tidal sine nettsider, eller ikke.
Men når du får opp andre(i ditt tilfelle dyrere) priser, så er det noen du betaler ekstra til.
Det er derfor du ikke får medlemskap i Spotify via Apple, pga Apple tar seg betalt 30% ekstra.
Jeg har abonnement rett fra Tidal ja.
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
838
Antall liker
420
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
@ynot Da er det bare å ta kontakt med Tidal og be om en forklaring på hvorfor du betaler så mye som du gjør.

Må si meg enig med deg om fremtiden til Tidal, feilsteget MQA kan gjøre at de graver sin egen grav.
Bruker selv Apple music og Tidal, men har også Spotify pga kompabilitet og min kone bruker det.
Qobuz er ikke på ønskelisten, men jeg har tiltro til tjenesten de tilbyr.
Ser ikke behovet for så mange strømme-tjenester som jeg har nå, så Tidal forsvinner nok snart.
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.565
Antall liker
1.474
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Syns å merke at Tidal ofte legger til "ambience" og gjør opptakene skarpere. Får da mye "ekko"/romfølelse generelt i musikken. Har ikke denne utfordringen på egne rippede tracks. Der funker det som det skal. Eller er det bare sånn at denne lydtypen har blitt mer "moderne".

:eek: Kanskje det bare er i hodet mitt på grunn av mye lyd i det siste. :giggle: :giggle:

Bruker Audirvana uten up/down sampling.
 
Sist redigert:
  • Liker
Reaksjoner: HoJ

X3

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2004
Innlegg
554
Antall liker
255
Torget vurderinger
2
Synes også tidal låter noe skarpere enn for eksempel qobuz, vurderer og kutte ut Tidal pga dette.
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ

Caucaso

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.03.2011
Innlegg
285
Antall liker
88
Torget vurderinger
17
Har hatt problemer å koblere med Tidal 2 dager nå. Det er forsvunnet Tidal logos i mitt Roon systemet og jeg finner ikke mine albumer men da jeg åpner Tidal appen der ligger alt, hva faen er dette for nå? hvordan gjør jeg ?jeg gikk ut og byttet passord men det hjelper ikke
 
Topp Bunn