Tidal master, musikken pauser

leistok

Medlem
Ble medlem
19.07.2007
Innlegg
14
Antall liker
7
20211205_132745.jpg
Prøver spille master filer på Tidal, men musikken pauser med ujevne mellomrom. Finnes det en instilling som fjerner dette?
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.353
Antall liker
35.076
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Ingen andre som er inne på din konto?
 

leistok

Medlem
Ble medlem
19.07.2007
Innlegg
14
Antall liker
7
Ingen andre som er inne på din konto?
Bruker en Linn dsi som streamer, ser denne slår seg på når eg bruker fjernkontrollen på pc, denne streamer radio når den slår seg på. Skal prøve å slå den helt av.
 
Sist redigert:

leistok

Medlem
Ble medlem
19.07.2007
Innlegg
14
Antall liker
7
Det var ikkje hjelp i å slå av Linn streameren, pc pauser fortsatt med ujevne mellomrom.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.316
Antall liker
83.392
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Kan det være noen settinger i strømsparingen som slår inn? Bare en tanke
 

leistok

Medlem
Ble medlem
19.07.2007
Innlegg
14
Antall liker
7
Kan det være noen settinger i strømsparingen som slår inn? Bare en tanke
Det virker ikkje sånn, for pc står på i fleire timer uten å skru seg av så lenge tidal er aktivt.
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.066
Antall liker
3.742
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Dette skjer fordi du har Tidal kontoen satt opp på en annen enhet som tydeligvis prøver å aksessere noe.
Om du ikke vet hvilken enhet det skal være dersom Linn enheten er slått av og det ikke er noen andre enheter (kan det være telefonen, eller kan du ha lagt inn kontoen din på en enhet du har solgt?) så bytter du ganske enkelt passordet ditt. Da vil ikke de andre enhetene klare å kødde til streamingen din. Og om du oppdager at det er noe i bilen som slutter å virke eller noe sånt, så vet du da hvorfor.
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.048
Antall liker
2.507
Omstart av switcher og routere kan noen ganger løse problemer med å strømme lyd og bilde.
 

leistok

Medlem
Ble medlem
19.07.2007
Innlegg
14
Antall liker
7
Omstart av switcher og routere kan noen ganger løse problemer med å strømme lyd
Dette skjer fordi du har Tidal kontoen satt opp på en annen enhet som tydeligvis prøver å aksessere noe.
Om du ikke vet hvilken enhet det skal være dersom Linn enheten er slått av og det ikke er noen andre enheter (kan det være telefonen, eller kan du ha lagt inn kontoen din på en enhet du har solgt?) så bytter du ganske enkelt passordet ditt. Da vil ikke de andre enhetene klare å kødde til streamingen din. Og om du oppdager at det er noe i bilen som slutter å virke eller noe sånt, så vet du da hvorfor.
20211205_224031.jpg
Har byttet passord, etter en stund kommer denne meldingen.
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.048
Antall liker
2.507
Finnes det valg "Logg ut alle enheter"?

En enhet som allerede strømmer blir muligens ikke krevd authetisert før den starter ny spilleliste eller starter på nytt etter pause.
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.623
Antall liker
1.487
Sted
Sunndalsøra
Har ikke noe problem m Tidal og MASTER.Bruker PC med USB isolator. Er heller ikke noe Master skjeptikker.Hører ikke noe mere forvregning. Master et er kommet for å bli 🙂
Qobuz og Roon kan være mere ustabil!
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.353
Antall liker
35.076
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Ingen andre som er inne på din konto?
De få gangene jeg har hatt det problemet har vært da noen har klart å hacke seg inn på min - og bruke min konto.
 

leistok

Medlem
Ble medlem
19.07.2007
Innlegg
14
Antall liker
7
"Avspillingen har blitt pauset fordi du spiller av musikk på Web" er ei feilmelding som kjem heile tida. Kva er feil?
Streamer Tidal via laptop og usb til H590.
Streamer problemfritt med Linn DSI og toslink til H590.
 
Sist redigert:

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.353
Antall liker
35.076
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Quick fix.. dumpa Tidal og MQA til fordel Qobuz og Hi res, funker gull.
Stabilt og flott lyd, men mange hulrom og mangler av album gjorde at jeg anskaffet meg tidal igjen, nå har jeg begge to.
 

leistok

Medlem
Ble medlem
19.07.2007
Innlegg
14
Antall liker
7
Stabilt og flott lyd, men mange hulrom og mangler av album gjorde at jeg anskaffet meg tidal igjen, nå har jeg begge to.
Ser der er litt mangler, vi får sende ønsker til dei ansvarlige på innkjøp.
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ
Topp Bunn