ti-på-bånn-listen !

K

kbwh

Gjest
Modern Talking var fæle greier ja. Nå kom jeg på en dame fra min sene barndom (og videre): Bonnie Tyler. Jøje meg.
 
O

OldBoy

Gjest
Modern Talking var fæle greier ja. Nå kom jeg på en dame fra min sene barndom (og videre): Bonnie Tyler. Jøje meg.
Bonnie Tyler, ja, med direkte assosiasjoner til Michael Bolton, som om mulig er enda verre.
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Modern Talking var fæle greier ja. Nå kom jeg på en dame fra min sene barndom (og videre): Bonnie Tyler. Jøje meg.
Husker en oppgave fra gymnaset i engelsktimen: Presenter noe du liker eller misliker.

Jeg tok søsterens Modern Talking-kassetter (!) og brukte to kassettradioer til å sette sammen en rudimentær miks på følgende måte: Verset fra første sang, refrenget fra neste, verset fra neste sang etc.  Det ble 5 minutter med grusom Modern Talking.  Deretter presenterte jeg det for klassen og spurte hvor mange ulike låter de trodde de hadde hørt.  De fleste tipsene gikk på 4-5.  Jeg hadde mikset sammen over 10 låter.  Dette illustrerte det jeg allerede visste: Alle Modern Talking-låter er like.  Fæle greier og altså en uendelig reprise.
 
K

kbwh

Gjest
Var det Modern Talking som hadde originalen til Rudbergs Ut mot havet?
 
B

BjarteM

Gjest
Utvilsomt noe av det jævligste norsk musikkindustri har klemt ut de siste 5 år. Sangerinnen er jo helt blottet for talent, og musikken er et eneste stort mas.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.163
Antall liker
6.829
Torget vurderinger
4
Husker en oppgave fra gymnaset i engelsktimen: Presenter noe du liker eller misliker.

Jeg tok søsterens Modern Talking-kassetter (!) og brukte to kassettradioer til å sette sammen en rudimentær miks på følgende måte: Verset fra første sang, refrenget fra neste, verset fra neste sang etc.  Det ble 5 minutter med grusom Modern Talking.  Deretter presenterte jeg det for klassen og spurte hvor mange ulike låter de trodde de hadde hørt.  De fleste tipsene gikk på 4-5.  Jeg hadde mikset sammen over 10 låter.  Dette illustrerte det jeg allerede visste: Alle Modern Talking-låter er like.  Fæle greier og altså en uendelig reprise.
Det hadde jo vært et genialt stykke performance- / installasjonskunst for å vise det moderne menneskets musikalske forflatning....høstutstillingen?....Astrup Fearnly betalte vel et 50-talls mill for Jeff Koons nipsfremstilling av Wacko Jacko og Bubles the Chimp....faen Roffe, - du kan bli rik !!
 

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Innlegg
873
Antall liker
127
Sted
Bergen
Lift me -Madrugada-Brun :p :p

Kjenner det begynner å klø på kroppen når den spilles!
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Utvilsomt noe av det jævligste norsk musikkindustri har klemt ut de siste 5 år. Sangerinnen er jo helt blottet for talent, og musikken er et eneste stort mas.
Har stor forståelse for at folk har ulik musikksmak. Kan også være med på at "Gåte" kan oppleves masete for mange. Men, jeg stusser veldig når du sier "Sangerinnen er jo helt blottet for talent". Kan du nevne noen du mener har talent, så jeg kan prøve å forstå hvordan du tenker!??

Mvh. Frank
 
B

BjarteM

Gjest
Har stor forståelse for at folk har ulik musikksmak. Kan også være med på at "Gåte" kan oppleves masete for mange. Men, jeg stusser veldig når du sier "Sangerinnen er jo helt blottet for talent". Kan du nevne noen du mener har talent, så jeg kan prøve å forstå hvordan du tenker!??

Mvh. Frank
Umulig å nevne alle jeg mener har talent, men la meg nevne noen få:
Lou Reed, Andrew Eldridge, Michael Krohn, Ween, Anne Clark,Cat Power,Ani deFranco og hundrevis av andre. Men det var vel ikke poenget med denne tråden?

Problemet med vokalisten i Gåte er at hun synger på en ufattelig irriterende og uharmonisk måte.
 
T

theStig

Gjest
Største problemet med Gåte er produksjonen. Jeg har aldri hørt værre lyd noen gang...
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Alle CD,ene med Green Day, de har kun en god melodi og da er det fa.. meg godt gjort å selge så mange CD,er, men Bono utalte at det var verdens beste band, og da selger det vel seg selv.


Gidder ikke nevne alle melodiene, blir deppa av mindre :'(.
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Bjørn rosenstrøm er ute med ny plate, hjeeeeeelp!
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.555
Antall liker
2.738
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
noen som husker gruppa Opus, med "hiten" Life is life fra the 80`s?.............
har fortsatt mareritt om den sangen................
 

Axl

Medlem
Ble medlem
04.05.2005
Innlegg
45
Antall liker
0
Det meste av kommers pop kan du stort sett plukke fra nederste hylle.. Grandiosas TVreklame "Lørdagspizza" burde absolutt være med på den lista.. Også hele VG-lista bør være med på lista..

Axl
 
E

espenj2005

Gjest
Smurfepappa Ravi tar kaka. Så godt som allt som spilles på P4(de har jo samme jævlige spilleliste hver dag)
En jeg ikke husker/vet navnet på med et par låter hvor den ene starter med "my life is precious, my life is pure" hvor hele søtsuppa rimer fra ord til ord. ble spillt sønder og sammen på radio for en tid siden.Er det meg det er noe galt med som forakter artisten og sangene hans så mye? Kjenner at sikringene i toppen smeller i serie når den blir spillt på radio.....
AAAAARGH! Godt å kunne dra på seg litt øresus av god gammel Sabbath på vinyl for å føle seg bra igjen.
 

Jost1

Fersking
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1
Antall liker
0
De Lillos !!!!
Det finnes bedre kvinnelige vokalister.
 

porcus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2005
Innlegg
159
Antall liker
0
Bonnie Tyler, ja, med direkte assosiasjoner til Michael Bolton, som om mulig er enda verre.
Jeg har faktisk litt sansen for Bonnie Tyler. Fremstår litt som en Rod Steward med baller, og det er jo en åpenbar forbedring. Og Jim Steinmans sanger er heller ikke å forakte.
 
K

kbwh

Gjest
Hmm, Porcus.
Steinman skal ikke på ti-på-bånn-listen, men huff! Meatloaf skal heller ikke på listen men huff ogå!
 

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.244
Antall liker
3.471
Sted
Horten
Torget vurderinger
7
Har arvet en vinyplate med Bröderna Lindqvist -Jämtland Är Bra. Svensk dansebandmusikk med trekkspill anno 1978.


:-X
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.163
Antall liker
6.829
Torget vurderinger
4
Nei, det var noen andre ;-)
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.136
Antall liker
10.612
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
We Built This City
Starship

Chorus:
We built this city, we built this city on rock an' roll
Built this city, we built this city on rock an' roll

Say you don't know me, or recognize my face
Say you don't care who goes to that kind of place
Knee deep in the hoopla, sinking in your fight
Too many runaways eating up the night

Marconi plays the mamba, listen to the radio, don't you remember
We built this city, we built this city on rock an' roll

Chorus:
We built this city, we built this city on rock an' roll
Built this city, we built this city on rock an' roll

Someone's always playing corporation games
Who cares they're always changing corporation names
We just want to dance here, someone stole the stage
They call us irresponsible, write us off the page

Marconi plays the mamba, listen to the radio, don't you remember
We built this city, we built this city on rock an' roll

Chorus:
We built this city, we built this city on rock an' roll
Built this city, we built this city on rock an' roll

It's just another Sunday, in a tired old street
police have got the chokehold, and we just lost the beat!

Who counts the money underneath the bar
Who rides the wreaking ball into our guitars
Don't tell us you need us, 'cos we're just simple fools
Looking for America, coming through your schools

(I'm looking out over that Golden Gate bridge
on another gorgeous sunny Saturday and I'm seeing bumper to bumper traffic.

Don't you remember (remember)

(Here's your favorite radio station, in your favorite radio city
The city by the bay, the city that rocks, the city that never sleeps)

Marconi plays the mamba, listen to the radio, don't you remember
We built this city, we built this city on rock an' roll

Chorus:
We built this city, we built this city on rock an' roll
Built this city, we built this city on rock an' roll

Chorus:
We built this city, we built this city on rock an' roll
Built this city, we built this city on rock an' roll

(We built, we built this city) built this city (we built, we built this city) (repeats out)
http://www.usatoday.com/life/music/news/2004-04-18-worst-songs_x.htm
 

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Innlegg
754
Antall liker
2
Smurfepappa Ravi tar kaka. Så godt som allt som spilles på P4(de har jo samme jævlige spilleliste hver dag)
En jeg ikke husker/vet navnet på med et par låter hvor den ene starter med "my life is precious, my life is pure" hvor hele søtsuppa rimer fra ord til ord. ble spillt sønder og sammen på radio for en tid siden.Er det meg det er noe galt med som forakter artisten og sangene hans så mye? Kjenner at sikringene i toppen smeller i serie når den blir spillt på radio.....
AAAAARGH! Godt å kunne dra på seg litt øresus av god gammel Sabbath på vinyl for å føle seg bra igjen.
P4 suger, men Ravi's Dødssøt er ei kongelåt om knark!
Han er et utrolig talent. Håper bare han vokser forbi den første forelskelsen snart. Mye søtsuppe akkurat nå.
Selvsagt var Tsjeriåo elendig, men Monroes er bra!
 

Springbank

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.09.2003
Innlegg
132
Antall liker
3
noen som husker gruppa Opus, med "hiten" Life is life fra the 80`s?.............
har fortsatt mareritt om den sangen................
En avsporing fra det tråden startet med, nemlig norske vederstyggeligheter.
Forøvrig gir det en skadefro glede å høre fæle sanger radbrukket; jeg kan anbefale Laibachs "Leben heisst Leben" som kur mot kvalme utløst av ovennevnte Opus-låt.

Eller hvis du f.eks. er drittlei av Stairway to Heaven, så finn fram Frank Zappas versjon med reggaetakt og blåsere på gitarsoloen. Et eller annet sted mellom hyllest og latterliggjøring...
 

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Innlegg
4.960
Antall liker
517
hei !

laibach kan være kur mot så mangt ! de "ruler" !

mvh. s,
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
om ikke akkurat 10 på bånn så iallefall 10 dølle.

The Strokes
The Darkness
Tori Amos
Alanis Morisette
Silje Nergård
Kari Bremnes
Gåte
Prince
Briskeby
Heidi Hauge
 
O

om.s

Gjest
Alt som lukter av calypso og steelband, skal man være konkret så synes jeg Silje Nergaard suger på jazz + mye annet som er fortrengt.....

mvh
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Jeg innrømmer at jeg får negativ gåsehud og angst av en dyktig (ja, faktisk!) mann som Rein Aleksander. Suppesang med god stemme. Misbruk av et enormt talent. Han deler så absolutt skjebne med en like dyktig "mann", nemlig Jan Werner Danielsen.

Det er bare en del ting man ikke kan rå med.

Honkey
 
T

theStig

Gjest
Rein Alexander er dårligste jeg har hørt på lenge. Makan til radbrekking.... foretrekker Sputnik fram for han.
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.989
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Tror kanskje han allerede er nevnt, men da får han bare tåle det en gang til; Gaute Ormåsen! Ellers må jeg putte Celine Dion langt opp på lista
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
En avsporing fra det tråden startet med, nemlig norske vederstyggeligheter.
Forøvrig gir det en skadefro glede å høre fæle sanger radbrukket; jeg kan anbefale Laibachs "Leben heisst Leben" som kur mot kvalme utløst av ovennevnte Opus-låt.
Så enig så enig, Laibach kurerer gruff!
Musikkvideoen til nevnte sang er jo også herlig Laibachsk, hvis man kan si det

Ellers må jeg si at Odd Nordstoga, han klarer jeg bare ikke :p Og så må jeg henge meg på et tidligere innlegg, Gaute Ormåsen "kjærlighet er mer enn forelskelse". Fy for noe makkverk :'(
 
T

Thomas1

Gjest
Halleluja...live skiven til "guitarbuddies"
Makan til skuffelse. Kan noen være så vennlige å sette 12 fisefilter, 8 kaffefilter og 2 sett med levende kullfilter foran mikrofonen til Alijandro før han tar til å begynner å synge?! Dette er mitt bidrag til 10 på bånn listen...Takk.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
20.992
Antall liker
6.216
Den siste plagen fra Ravi er grusom. Noen må snart se til å slippe balletaket på den karen. IAAIAAIAAIAAAAAA
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.136
Antall liker
10.612
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ravi er fryktelig. Selv har jeg sterke aversjoner mot Sondre Lerche. En artist som alle radiokanaler bare må spille. I likhet med Briskeby.
 

ronnytt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.08.2004
Innlegg
479
Antall liker
0
om ikke akkurat 10 på bånn så iallefall 10 dølle.

The Strokes
The Darkness
Tori Amos
Alanis Morisette
Silje Nergård
Kari Bremnes
Gåte
Prince
Briskeby
Heidi Hauge
Dette var direkte sjokkerende, Boffen! Ærlig talt, putte PRINCE inn på en ti på bånn-liste er det mest sinnssvake jeg noen gang har sett (selv om smaken er som baken ::) ) Personlig ville jeg kastet stereoanlegget på søpledynga om jeg ikke hadde hatt tilgang til en eneste Prince-låt...
Ti på bånn:
alt av DDE
alt av Rune Rudberg
alt av Sputnik (om enn "litt morsom" i rett situasjon)
prettiest girl in Oslo -Big Bang
diverse Halvdan sivertsen
diverse terje tysland
diverse jan eggum
diverse dollie deluxe
Mexico - lynny trekrem
Touchy med Aha
Forøvrig er jeg enig i det en sa her tidligere, at Jan Werner Danielsen har en fantastisk stemmeprakt som, til de grader blir misbrukt på svulstige svisker.
Forøvrig har jeg omtrent ikke en eneste norsk plate, lite som fenger meg her. Mari Boine har en del fet instrumental world-musikk, men jeg sliter litt med stemmen hennes..

Et par utenlandske irriterende låter:

Money for nothing (Dire straits)de har mye bra, men denne er fæl.

Don`t you want me baby - Human league (noe av det verste 80-talls søppel som er laget)
 
T

tjn

Gjest
om ikke akkurat 10 på bånn så iallefall 10 dølle.

The Strokes
The Darkness
Tori Amos
Alanis Morisette
Silje Nergård
Kari Bremnes
Gåte
Prince
Briskeby
Heidi Hauge

Kjempeliste, og hvis jeg tilfører Pink Floyd så blir den enda bedre.
 

CFD

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.01.2006
Innlegg
66
Antall liker
0
Modern Talking var fæle greier ja. Nå kom jeg på en dame fra min sene barndom (og videre): Bonnie Tyler. Jøje meg.
Modern Talking ja.. Selvom jeg er en liten drittunge iforhold til mange her på forumet så er det et band som vekker vonde minner. Senest for 3uker siden i Kina.

Skulle en tur inn til "byen" og taxien vi tok skrudde på Modern Talking på full guffe og etter mange sanger fikk vi han til å bytte det ut ,men da var det noe kinesisk musikk som iallefall ikke var noe bedre.

Samt når jeg var 14 og satt på gutterommet og skulle høre på Metallica og Offspring så kom det Modern Talking for fulle mugger. Hadde jeg hatt samme høytalerne nå så hadde det blitt andre boller ;)

Dere har mange rare meninger. Silje Nergaard er en av de jeg hører mest på for øyeblikket. Iallefall Albumet At first light.
 

usb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2005
Innlegg
108
Antall liker
0
Ti på bånn?

Det er lett.

Kari Bremnes - Whatever
Kari Bremnes - Whatever
Kari Bremnes - Whatever
Kari Bremnes - Whatever
Kari Bremnes - Whatever
Kari Bremnes - Whatever
Kari Bremnes - Whatever
Kari Bremnes - Whatever
Kari Bremnes - Whatever
Kari Bremnes - Whatever

;D

O.

P.S Supersilent-konserten i kveld var formidabel!!!
Har ikke hørt om Whatever skiva engang. Er'n så ræva?

:D

mvh
 

Vedlegg

Topp Bunn