Thule PR350B utgang til subwoofer

frankjohnny

Medlem
Ble medlem
10.05.2012
Innlegg
9
Antall liker
0
Sted
Molde
Jeg har hatt en Thule PR250B i mange år som har vært koblet opp til Dynamic Precission A1 og Anthony Gallo TR3 sub. Dette har fungert godt i mitt oppsett med surround og Stereo( Forsman VSS4 front, og Anthony Gallo strada 2 som bakhøyttalerne ).
Men så fikk jeg tak i en Thule PR 350B, og ville da koble opp denne i stedet. Problemet nå er at jeg ikke får signal ut til sub’en.
Den gamle 250’en har 2 utganger til Sub, men 350’en har bare 1.
Sub’en har også 2 innganger, og derfor kjørte jeg med 2 kabler fra pre til sub på den gamle, men nå altså bare 1. Er det dette som er årsaken til at det ikke kommer lyd i sub’en?
Jeg har gått gjennom alle innstillinger på preforsterkeren og mener alt skal være rett.
 

oter11

Medlem
Ble medlem
16.10.2021
Innlegg
40
Antall liker
27
Sted
brumunddal
du har brukt en kabel splitter?du må splitte den ene kabelen til de to inngangene på subwooferen
 

frankjohnny

Medlem
Ble medlem
10.05.2012
Innlegg
9
Antall liker
0
Sted
Molde
Jeg har ikke brukt en splitter nei, bare den ene kabelen fra utgangen på thule’n til den ene inngangen på sub’en. Er det da årsaken til at det ikke er liv i sub’en?
 

oter11

Medlem
Ble medlem
16.10.2021
Innlegg
40
Antall liker
27
Sted
brumunddal
om du ikke har lfe utgang\inngang på forsterker og subwoofer,så må du ha splitter
 

frankjohnny

Medlem
Ble medlem
10.05.2012
Innlegg
9
Antall liker
0
Sted
Molde
Jeg hadde bare den doble kabelen jeg brukte på den gamle preampen, så nå kjøper jeg likeså godt en ny kabel som går fra en utgang og over på to innganger
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.554
Antall liker
3.746
Torget vurderinger
96
Jeg har ikke brukt en splitter nei, bare den ene kabelen fra utgangen på thule’n til den ene inngangen på sub’en. Er det da årsaken til at det ikke er liv i sub’en?
Nei, selvsagt ikke. Mye tull som serveres her. Du kan selvsagt bruke bare en av inngangene på sub, og heller skru opp volumet med ca 3 dB økning. Virker det ikke er det noe annet som er feil.

Hvilken subwoofer har du?
 

frankjohnny

Medlem
Ble medlem
10.05.2012
Innlegg
9
Antall liker
0
Sted
Molde
Nei, selvsagt ikke. Mye tull som serveres her. Du kan selvsagt bruke bare en av inngangene på sub, og heller skru opp volumet med ca 3 dB økning. Virker det ikke er det noe annet som er feil.

Hvilken subwoofer har du?
Jeg har en Anthony Gallo TR-3 som er fra 2014 ca
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.417
Antall liker
1.305
Sted
Horten
Om ikke noe som helst er endre i oppsette, enn å bytte til ny pre-amp, så bør man jo mistenke at problemet ligger i den nye pre-amp.
Sannsynlighet for at kabler/kontakter dør ved et sånnt bytte er jo små.

Ville nok ha koblet tilbake den forrige pre-amp og sjekket om alt fungerer igjen. Om den gjør det, da er sannsynligvis problemet den nye pre.
 

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Innlegg
5.554
Antall liker
3.746
Torget vurderinger
96
Byttet fra Thule PR250 B som har 2 sub utganger, til PR350B som bare har en utgang. Sub’en virket fint på den første pre-ampen
Det er helt irrelevant om det er en eller to subutganger. Det er noe feil med PR350B eller du har gjort noe feil i oppsettet.
 
Topp Bunn