En lett brukt P25 er en kjempegod spiller, ekvivalent til hvem-som-helst i ytelse, og en suverent bra match med AT OC9 iallefall... såpass kan jeg si, vi har en slik kombo selv. Ytelsesmessig er en P25 temmelig lik en P5.
P25 med RB600 vil gi klangfarger som ingen spiller med RB300 klarer, sistnevnte arm er god jøje meg, men er en klar flaskehals hva angår klangfarger; den virker litt "grå", selv på de aller beste drivverk.
Om minnene fra Luxman's vakuumspillere er noe å stole på; selv hadde jeg helt klart holdt en knapp på de moderne spillerne, og det skulle ikke forbause meg om en P25 e.l. ville klart utklasse disse tanksene fra fordums tid. Nå til dags vet man langt mer om hva som gjør vinyllyd, og det er ikke nødvendigvis høy vekt! Drivverk, armer og pu'er er blitt utrolig mye bedre nå enn de var bare for 10-15 år siden, især gjelder dette i den billigste ende og i mellomklassen synes jeg.
Forøvrig; disse kullfiberarmene til ProJect har jo fått lunken mottakelse andre steder, det er visst ikke veldig stor enighet om deres fortreffelighet? Forøvrig (2); AT OC9 er å få tak i som mk2-versjon, altså ML (MicroLine-nål) Den er litt mer tilgivende enn den originale, og selges latterlig billig (rundt 2k inkl mva) via nettbutikker. Jeg har etpar selv, og har bare lovord å si om de, for alle som ønsker toppklasse hifi-ytelse for en billig penge fra sin pu.
Mvh Vidar P