Thorens 125 og SME 3009 SII

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Er det noen som har erfaring med det klassiske oppsettet Thorens 125 paret med SME 3009 SII (ikke "improved")?
Jeg driver og teller på knappene om jeg skal handle. Har lenge gått med en drøm om et klassisk Thornes drivverk og ditto arm. Men ... vil det låte bra med en dugandes MC-pu. Pr i dag så har jeg Trans Rotor Cellina (7 år gammel og innstegsmodellen til TR) med Rega-arm og MC ZYX Bloom pu. Men så er det liksom det da; jeg vil jo handle noe som ikke er dårligere da - helst hakket bedre. Jeg skylder å si at Thorens 125-drivverket, likeså arma, er "servet" på skikkelig måte, strøkent vil jeg si.

Vel, kva trur dykk?:D

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.734
Sted
Hus
Tja, har Thorens TD 124 Mk2 hjemme med denne armen, og den er god på MC pickuper. Vikig med knivlager av stål som de originale SII armene hadde Improved fikk knivlager av plast. Plintopphenget på denne er vel stivere enn det er på TD 125 vil jeg tro. :)

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
14.349
Sted
Ytterst i havgapet...
Artig artikkel.... Jeg har nemlig en 125 Mk-I til renovering. Plinten er litt shabby, så jeg lager nok ny plint til denne. Ser egentlig ikke noen logisk grunn til å bygge om elektronikken annet enn å skifte lytter. Forskjellen mellom MkI og II er egentlig bare diskret diff.forsterker mot opamp i MkII. Har også en TP-16 arm i prima stand, men vurderer å bytte til en annen arm, SME eller Jelco...

Sist redigert:

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Takker for svar alle - så nå går jeg her og klør meg i hodet om jeg skal handle! Jeg skylder å si at på dette oppsettet følger det også med en Ortofon MC 20 Super ... Men som sagt, det er ingen vits i å handle om det låter dårligere enn det jeg har, men det vet man jo ikke da ...:cool:

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
41.922
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Hvis du spiller på TD 160 Super fra før vil jeg si det er ett step opp. Har hatt begge , og har både TD 125 og TD 126 i samlingen nå. Hvis prisen er OK ville jeg bare slått til.

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Hvis du spiller på TD 160 Super fra før vil jeg si det er ett step opp. Har hatt begge , og har både TD 125 og TD 126 i samlingen nå. Hvis prisen er OK ville jeg bare slått til.
TD 160 Super´n har jeg solgt, nå har jeg bare Trans Rotor´n. Som sagt, jeg brenner for et klassisk oppsett, men lyden må også være der! Så....tja, jeg må vel kanskje slå til da.

Topp Bunn