Thohaugs Lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Ja bilder og kanskje en 360 video hvor du fort og enkelt forklarer hva vi ser og hvorfor du har så mye masse i rommet :)
    Jeg river kinoen nå til uka, men skal få laget en video for å dokumentere det først og forklare alt om hvordan det er bygget opp og hvorfor som jeg kan legge ut her siden det har vært litt interesse for det.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Behold alt sammen. Så kan vi bruke den til fester (par ganger i uka). Farrin setter nok mer pris på det enn 10k pr mnd til utleie. :)
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    Ser du tar med boomboxen til messa?
    Kunne vært morsomt å få hørt..
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.005
    Antall liker
    12.886
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Ja vikingskipet burde vel være svært nok lytterom til disse.
    Men det blir vel LITT bakrunnstøy?
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.336
    Antall liker
    8.417
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Klarer jo over 120 db på 10 meter i friluft.
    Tror Thomas og co fyller skipet med lyd alene med dette:)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.975
    Antall liker
    6.131
    Torget vurderinger
    32
    Nå har jeg lest gjennom hele tråden. Utrolig morsom lesning.

    Ble jo inspirert etter å ha vært hjemme hos Sclalars der jeg skjønte på ham at du har hatt minst en finger med utformingen av rommet. (hjemme hos-reportasje fra rommet hans kommer i neste Stereo+)

    Kunne jo vært spennende å vite hva slags tiltak du mener man kunne gjort i en vanlig stue som ville gått gjennom kontrollen til "interiørmafiaen". Eller om det er "mission impossible".

    Roy
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Fetsund
    Nå har jeg lest gjennom hele tråden. Utrolig morsom lesning.

    Ble jo inspirert etter å ha vært hjemme hos Sclalars der jeg skjønte på ham at du har hatt minst en finger med utformingen av rommet. (hjemme hos-reportasje fra rommet hans kommer i neste Stereo+)

    Kunne jo vært spennende å vite hva slags tiltak du mener man kunne gjort i en vanlig stue som ville gått gjennom kontrollen til "interiørmafiaen". Eller om det er "mission impossible".

    Roy
    Takk for hyggelig kommentar :)

    Ja, det er jeg som har designet all akustikken i det rommet og kalibrert opp anlegget. Det flotte håndtverket av rommet er det all ære til sclalars for, det ble meget flott. Jeg ble også godt fornøyd med lyden der og følte at jeg traff hans preferanse ganske godt.

    Om jeg skulle laget noe til en vanlig stue, så ville jeg nok gått for gode kommersielle plater med stoff trykk fra RPG, som f.eks broadsorber eller absorbor.. Disse er en del dyrere enn DIY, men du kan klare deg med en god del mindre dybde. På bassfelle fronten ville jeg kjørt på med VPR (metallplate resonatorer) fra samme produsent. Disse har meget god effekt og er bare 10cm dype. Evt kan man bruke flere subwoofere rundt om i rommet med dsp for å kompensere litt for stående bølger. Jeg mener også at absolutt alle oppsett har godt av å ha en dsp i kjeden. Jo mindre du kan gjøre akustisk, jo mer blir den verdt i bassen.

    Første man uansett bør gjøre er å ta målinger og få kartlagt hvilke eventuelle problemer man har i rommet og hvor problemer er lokalisert. Det er absolutt mulig å få til gode tiltak som ser bra ut.
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn