There's no cure for madness - Valfy's godlyd og konkurs

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Utmerket bassfelle det der. La det ligge. Blir bedre og bedre med årene når det er passe innspilt.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Skal man noen gang bare få hørt på musikk?

    ADy57O7.jpg
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Må innrømme at jeg blir mer og mer usikker på hva som skyldes religiøsitet, og hva som skyldes galskap. En bra blanding er det i alle fall. 8)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Må innrømme at jeg blir mer og mer usikker på hva som skyldes religiøsitet, og hva som skyldes galskap. En bra blanding er det i alle fall. 8)
    Galskap er ihvertfall rota til mye bra. ;)

    Skjær vekk alle beina.
    Nå har jeg kappa de 20mm kortere enn Oddvar, sånn at jeg har mellomtona rett over øregangene, og diskanten rett under. Dette fungerer helt klart best så langt. Stativene er nå 40cm med spikes.

    Edit: Vanvittig forskjell!

    Roligere diskant, mer tyngde og mer definert bass er de to første tingene som stikker seg ut. Spiller som Oddvar minus 20mm pluss spikes.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Nei dæven han steike no må dåkk fan sjå t helvete å oppfør dåkk som skikkelige mannfolk. Det her førbainna kjerringmashelvete kan dåkk smør på brøskiva å trø langt opp der endetarmen møt tynntarmen. No ha æ ikkje fått i mæ nokka alkohol enda så bildan BI naturligvis litt uklår når nævvan skjelv så inn i helvete som de gjør!






    Unnskyld til følsomme sjeler.
    :rolleyes:
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Skremte jeg vekk alle sammen nå?
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.645
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Nei vi følger med, bak gardinene-

    det ser mye bedre ut når du kutta beina- når kan vi få høre lyden? Legger du ut en snutt på tuben?
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Det kan ordnes. :)

    Mikrofoner i moderne telefoner er vel ikke så aller verst til sånt?

    Låtønsker?
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.645
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    what a wonderful world - fra denne skiva - nydelig - Låter svært godt fra mine Harbeth

    image.jpeg
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Heheh, en av favorittskivene mine faktisk. ;D
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Nei vi følger med, bak gardinene-

    det ser mye bedre ut når du kutta beina- når kan vi få høre lyden? Legger du ut en snutt på tuben?
    Du mener vi skal høre lyden av hans oppsett via et opptak?
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.645
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Bak gardinene låter alt godt.
    selvfølgelig kan ikke lyd gjengis via en Iphone eller lignende,om en ikke kan høre så hadde det jo vært gøy å se høytalerene rundt om i opptak.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Bak gardinene låter alt godt.
    selvfølgelig kan ikke lyd gjengis via en Iphone eller lignende,om en ikke kan høre så hadde det jo vært gøy å se høytalerene rundt om i opptak.
    Jeg synes faktisk man kan få et lite inntrykk av høyttalere fra videoer. Kommer selvsagt an på mikrofonkvalitet mææn.

    Vi kan no gje da et ærlig forsøk. :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.255
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Nei dæven han steike no må dåkk fan sjå t helvete å oppfør dåkk som skikkelige mannfolk. Det her førbainna kjerringmashelvete kan dåkk smør på brøskiva å trø langt opp der endetarmen møt tynntarmen. No ha æ ikkje fått i mæ nokka alkohol enda så bildan BI naturligvis litt uklår når nævvan skjelv så inn i helvete som de gjør!






    Unnskyld til følsomme sjeler.
    :rolleyes:
    Ka det e slags kjærringkjefting det her? Trudde du snakka om nordlæning med 2 tattoveringe.. må være de 2 extra æ har som gjør det her svakt.. ;)

    Neida, grattis med fine høytalera. Du har også en pen liten forsterker som man har vært litt nyfiken på lenge.. ikke rein liten i size den 3000 tingen ;)
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg bestillte et par SP100 for ca. 20 år tilbake som dessverre aldri dukka opp. Gikk jeg glipp av noe stort, eller spiller R2 i en helt annen liga?

    Husker forøvrig BC1 som en engasjerende musikkformidler i små rom, men det er lenge siden.
    B
     
    Sist redigert:

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Huff, har så lyst til å gi dere begge to skikkelige svar, men tiden strekker ikke heelt til her.. Skulle vært på fest for halvannen time siden, men jeg klarer faen ikke rive meg bort her. ALT spiller bare helt vanvittig, totalt uavhengig volum.

    Det er et godt tegn at man liker bedre å sitte hjemme alene med ei flaske whisky, enn å være på fest med kjerringa...sant...?


    Bergfinn: jeg har sett flere som foretrekker gamle SP100 foran den nye serien, så ja, noen fortjener smekk. :)

    Å du din jækla norlæning - du e så støgg i kjeften at æ gidd bærre faen ikke prat meir me dæ i kveill.

    Neida, blir å skrive litt mer om Teacen her i morra. Er ikke mye negativt å si!
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.255
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Å du din jækla norlæning - du e så støgg i kjeften at æ gidd bærre faen ikke prat meir me dæ i kveill.

    Neida, blir å skrive litt mer om Teacen her i morra. Er ikke mye negativt å si!
    Hehe.. good one ;)

    Ps: whisky is for pussys... langt unna seksånitti ;)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Soooo..

    Det var i en god blanding av stolthet og dårlig stemning at jeg endelig klarte å slukke forsterkeren i går kveld. Dette ble dokumentert på en videosnap jeg sendte til kjerringa hvor jeg fysisk trykte inn knappen.

    I dag når jeg kom opp igjen var det lys i forsterkeren...hææææ? Hadde det vært så pinglete innbruddstjuver her at de ikke klarte å bære anlegget ned i Transiten sin? Dette måtte i så fall ha vært audiofile tyver, da de tydeligvis har tatt seg tiden til å HØRE på anlegget. Det var ihvertfall min første tanke..

    10 sekunder etterpå oppdaga jeg ei nesten tom øl som jeg 100% sikkert vet ikke sto der i går.. WTFF?

    Jodda.. Jeg har tydeligvis vært så full etter festen i natt at jeg har hørt på anlegget lenge nok til å drikke nesten ei heil øl (tipper 15-20 minutter i tilstanden jeg måtte ha vært i), og jeg har absolutt INGEN minner om det.
    Aner ikke hva jeg har hørt, eller hvor høyt jeg har hørt det. Jeg aner ikke om kjerringa var her, eller om ho hadde lagt seg.

    To ting er ihvertfall garantert: Det er hardt å være nordlæning, og jeg har definitivt hatt det jævlig trivelig! :cool:
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Fin den, valfy :)

    Du har vel hatt tankene helt andre steder enn på selve festen når du var der i går/natt. Fort gjort når man kommer hjem til noe som virkelig har satt sine spor. Virker som om du er fornøyd :)

    Det var godt du ikke sulla pilsen utover forsterkeren.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.064
    Antall liker
    16.905
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Låter d best i fylla eller edru? Og hvor går hifi lykkepromillen? Før synes eg d var fantastisk å se The Wall etter en bytur. Naboene var nok ikke enig😖🤓
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Fikk bestilt meg to ganger tre meter Chord Odyssey 4 for den nette sum av 200 kroner nå i helga. Wut?
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    En ting er ihvertfall sikkert, jeg skal over på rør igjen.
    Er i diskusjon med Hallvar om å låne en Primaluna Dialogue Premium. Lurer også på HP-utgaven.

    Mala er veldig grei i forholdt til utlån, men alle disse LM Audio-forsterkerene er jo så hinsides tunge. Blir fort 14-17 kroner for sending begge veier. LM Audio 501ia er spesielt av interesse. Litt magi, og mye power!
    Hører ikke ofte veldig høyt, men jeg klarer ikke leve uten muligheten... Tror jeg?

    Noen på Vestlandet som har en slik? ;D
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    HØ HØ HØ! :rolleyes: Jeg er gramatikknasist. Blir rett og slett furten når jeg bommer selv.

    Har du enda Benchmarken? ;D
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Noen som skal fra Akershus til Bergen i nærmeste fremtid, som kan ta med en tung forsterker til meg???
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    En ting er ihvertfall sikkert, jeg skal over på rør igjen.
    Er i diskusjon med Hallvar om å låne en Primaluna Dialogue Premium. Lurer også på HP-utgaven.

    Mala er veldig grei i forholdt til utlån, men alle disse LM Audio-forsterkerene er jo så hinsides tunge. Blir fort 14-17 kroner for sending begge veier. LM Audio 501ia er spesielt av interesse. Litt magi, og mye power!
    Hører ikke ofte veldig høyt, men jeg klarer ikke leve uten muligheten... Tror jeg?

    Noen på Vestlandet som har en slik? ;D
    Hva mener du fraktprisen skulle være? Jeg tror jeg betalte 200 kr for å sende en 216IA tilbake engang, og syntes jo ikke det var ille i det hele tatt. Bestilte den samme forsterkeren tilbake asap gjorde jeg da også, men på mer permanent opphold ... :) Skal du låne 501IA eller 518IA veier jo de nesten dobbelt så mye, så litt mer i frakt blir det nok, ja ... Skal vi se ... kr 371,- koster det da, takk! :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn