There's no cure for madness - Valfy's godlyd og konkurs

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Har det ikke i meg å selge Cornwall etter 5-6 år i aktiv tjeneste :p
    De får stå til en fremtidig kjellerstue eller noe :)

    Hvordan er livet med Bladelius i forhold til andre ting du har hatt innom? Jeg har en S150 som skal fore D7, ihvertfall midlertidig.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Har det ikke i meg å selge Cornwall etter 5-6 år i aktiv tjeneste :p
    De får stå til en fremtidig kjellerstue eller noe :)

    Hvordan er livet med Bladelius i forhold til andre ting du har hatt innom? Jeg har en S150 som skal fore D7, ihvertfall midlertidig.
    Blitt et familiemedlem nesten de da :) Du får stue dem vekk en stund i på ente av nytte igjen. Bladelius er good stuff det. Finnes nok bedre, men ikke til prisen, spesielt brukt. Nå har jeg gått på smellen å kjøpt Auralic Vega dacen som Ove solgte nå. Må testes ut hva rn skikkelig high end dac gjør med lyden. Har også en Denon PMA 2000R jeg kjøpte av nostalgiske grunner. Den låter faktisk så bra som jeg husker den tilbake i 1999 :) Flott det ;) Håper høyttalerne dukker opp snart da. Du har for sikkerhets skyld sjekket utleveringsstedet om de mot formodning ikke har fått dem uten at det er registrert? Alt kan skje. Så jeg ville stukket og sett bare for å gjort det.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det med gløden for god lyd går i berg og dalbane, men siden jeg ikke bytter så mye og faktisk er kommet til et punkt der jeg vet at jeg har kommet godt i havn etter egne ambisjoner med valg av høyttalere og jeg har fått en fin synergi med forsterkerne mine så tar jeg det veldig med ro. Det blir mer fokus på kilder siden jeg faktisk har et par forsterkere som lever opp til mine forventninger. Selvfølgelig hadde det vært gøy med SET, noe som ikke trenger koste all verden med mine høyttalere.

    Gløden for musikken forsvinner aldri. Min lille JBL Go er ofte med når jeg besøker steder og personer uten hifi, og gutta får godfoten selv med den lille oransje boksen. Jeg er en person som liker omstendelige ritualer på badet med gammeldags safety razor, kost og såpe. Det går lett en halvtime når jeg har god tid, inkludert dusj og barbering. Da nytes musikken over noen lilla PC-høyttalere fra Creative som kostet en femtilapp på supertilbud på Komplett for flere år siden. Det eksisterer fryktelig lite under 150 hz og neppe særlig mye over 10 khz heller. Kilden er en Tiny DAB-radio, men musikkgleden der jeg står og digger med trynet fullt av barbersåpeskum er ikke mindre enn når jeg fyrer opp rørforsterkere. Men det er klart at jeg neppe hadde følt det samme hvis de lilla plastgreiene med en sølvfarget fulltone var mitt eneste valg over litt for lang periode.

    Jeg husker tilbake til da jeg var såpass ung at jeg kunne teste nye komponenter hjemme hver eneste uke. Energien unge menn kan legge inn i sine interesser er enorm, men jeg tror at hvis jeg hadde hatt det slik at jeg testet ut noe nytt mange ganger i året så hadde jeg nok gått litt trett etterhvert. Setter derfor stor pris på alle venner som faktisk legger ned mer tid i hobbyen enn det jeg selv gjør, slik at jeg får ufiltrerte rapporter fra folk jeg kjenner både smaken til og måten de formidler sine inntrykk. For jeg er den første til å forstå at slikt kan ta gnisten fra folk. Men da er det viktig å ha alternativt utstyr å spille av musikken med, gjerne snobbe ned litt og fokusere utelukkende på musikk og ikke hifi i en periode. Da blir gleden stor når inspirasjonen til å slå på det store anlegget kommer tilbake.

    Det er der jeg synes at det å drive med vintage i konsumentklassen er en grei syssel, nesten en redningsplanke. Og i mitt tilfelle betyr det også overgang fra rør til transistor når jeg spiller på vintageanlegget. Et godt vintageanlegg, selv om det er basert på komponenter i den rimelige ende, gir såpass mye musikkglede at det kan være greit å bare spille på det i perioder for å bli litt mindre blasert og å sette mer pris på det man faktisk har. Selv ville jeg aldri ha solgt meg helt ned for å begynne på ny, men har man penger til slikt så hvorfor ikke? Men jeg har dessverre sett flere som har gjort akkurat det i slike downperioder, og som har slitt med å få tilbake godlyden når feberen vender tilbake.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Uenig :)! For meg gir det stor glede hver gang jeg slår på anlegget og hører på musikk. Det skjer i ca 3-4 timer hver dag i ca 4-6 dager i uka. Kanskje bakgrunnsmusikk en gang i blant over aktive ht fra Audio Pro når jeg lager mat - og her må det innrømmes at det er stort sett kona som står for matlagingen:p. Ellers ingen til ytterst sjeldent musikk i bilen, ingen musikk på øret når jeg farter i naturen/fisker. Eller på jobben, eller ute og går. Altså ytterst sjeldent med musikk ellers.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det hender at jeg bruker hodetelefoner på fly, men det er mest fordi den aktive støydempingen gjør det hele mer avslappet med riktig valg av musikk. Jeg får alltid stor glede av hovedanlegget, spiller også flere timer hver dag. Litt for mange timer vil noen hevde, men jeg har jo hjemmekontor og sitter i sweetspot når jeg skriver eposter og lignende. Det er også årsaken til at jeg dukker opp på dette asylet til alle døgnets tider, det er så hyggelig å stikke innom når jeg tar meg en røykepause.

    Poenget mitt er at uansett så er det lidenskapen for musikk som gjør at vi har gode anlegg. I dag er det få som har hifi som hobby uten å ha en glødende interesse for musikk. For 30 år siden var det annerledes. Da var hifi anerkjente statussymboler og ikke en merkelig nerdegreie som ødelegger interiøret til en tålmodig hustru. Jeg husker flere på åttitallet som hadde en platesamling på kanskje 50 album og betydelig dyrere anlegg enn verdien på samlingen. De gav seg med hifi fordi de ble fanget av en interiørarkitekt, og når både plass i huset og økonomi gjorde det fullt mulig for dem å starte på ny så valgte de å gi blaffen. Musikk er redusert til noe P4 sender når de er på jobb, eventuelt en sydenhit madammen husker fra romjulen på Kanariøyene. Det var aldri musikken som betydde så mye, det var bare så enkelt at det var en interesse man hadde i mangel av andre interesser det kunne brukes penger på. Foto kunne man selvsagt bruke penger på, men det utstyret måtte brukes for at det skulle være et poeng. Dataspill var noe nytt, men parabol hadde mange. På Karmøy er båt og bil selvsagte hobbyer for unge menn, men det er uansett slik at stereoanlegg var noe som alle måtte ha og hadde du penger til det så kjøpte du gjerne som imponerte kompisene. Men som nevnt, hobbyen overlevde ikke fordi den er i seg selv uinteressant hvis ikke musikken er svært viktig.

    Det er ikke gitt at alle skal være så interesserte i musikk at de bruker tusenlapper på utstyr. Fra tidligere har jeg merket at endel litteraturinteresserte liker musikk men ikke har så stor interesse at de legger mye ressurser i det. Motsatt så finnes det også endel musikkinteresserte, spesielt rockere og denslags, som ikke er spesielt interessert i litteratur. Men har du en glødende interesse for litteratur så leser du en roman som du virkelig liker selv på PDF og laptop, akkurat som virkelige musikknerder ikke har noe problem med å nyte musikk i mono fra en liten høyttaler. All den tiden jeg tilbrakte i leiligheten i Roma var med en liten slepebrøler med CD og FM som kostet 200 kroner som medlemstilbud på Coop. En hel måned kunne det ofte gå før jeg endelig fikk høre musikk gjengitt over skikkelig hifi igjen. På det lengste har jeg vært et halvt år uten noe annet enn billige Koss (kjipere enn Porta Pro) og CD-walkman, og bilstereoen i Pajero-en jeg hadde i Kampala. Kompisen min som hadde PA på rommet sitt i Port Bell var heller ikke det jeg vil kalle hifilytting. Men gleden over CD-ene han brant til meg med ugandisk kontemporær musikk gav meg stor glede både i min Pajero og over hodetelefonene, selv om flere av sporene var mp3 på grensen til dårlig kvalitet.

    Jeg er jo litt dystopisk av meg, så jeg legger opp til å ha anlegg i forskjellige størrelser og med forskjellige tekniske løsninger i hus. Det er for å sikre meg at jeg har mulighet for god lyd på en hybel hvis ting går økonomisk i dass, eller hvis jeg går inn i et samliv som går i knas og jeg må bo trangt og billig i en periode. Derfor må jeg ha et par bokhyllehøyttalere framfor gulvstående når jeg kjøper meg et par ekstra høyttalere. Jeg har også konkrete planer om en Rega Brio R når de blir rimeligere på brukten. Det er for å sikre meg godlyd både fra mine MonoPulse og andre høyttalere hvis jeg motvillig må minimere størrelsen på selve anlegget. Hadde jeg fått igjen det samme på skatten som jeg fikk for tre år siden ville jeg kanskje kjøpt Guru Junior som muligens fortsatt er på salg til halv pris med litt ukurant fargekombinasjon. Og så hadde jeg kjøpt en Technics SL-10, SL-15 eller SL-7 for å minimere vinylrigg mest mulig.

    Det kan virke som om jeg har utviklet en angst for å leve et liv uten god lyd, og at jeg derfor skaper forskjellige alternativer som kan passe til enhver livsfase. Har egentlig aldri tenkt slik før, men nå føler jeg at jeg er så nær et akseptabelt mål i selve Krypten at jeg tillater meg å safe meg for det som kan møte meg i framtiden. Come rain, come shine, god lyd til å nyte min største lidenskap skal jeg ha, uansett hvor jeg bor og under hvilke omstendigheter. Det eneste jeg skal måtte trenge for å ha det slik er et rom som er mitt eget, og selv sosialkontoret gir meg eget rom hvis de innlosjerer meg på et hospits... Gud forby at noe slikt skulle skje. Jeg har forlengst funnet ut at jeg ikke kan leve uten musikk, og det er fullt mulig å få stort utbytte også lydmessig til nesten ethvert budsjett (over et visst minimum) som er kløktig satt sammen. Så akkurat som en heroinist som hamstrer dop når han har ressurser og tilgang så hamstrer jeg bittelitt for å aldri havne i den situasjonen som jeg var i som romer.

    Kanskje jeg er "litt" syk i hodet som musikkelsker, som enkelte frøkner i mitt liv har ymtet frampå om. Ok, jeg innrømmer det, jeg er rave gal. ^-^
     
    Sist redigert:

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Posten har sett seg lei på tunge løft med ditt navn på ;)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    "Faen, ikke han der igjen. Nå får han pokker meg vente litt før jeg gidder å bevege meg!"......
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Haha, de må bare roe seg. De virkelig tunge pakkene får man ikke en gang sendt i posten :p

    Den siste kom til Oslo nå i kveld, så da blir det forhåpentligvis Monopulse til bursdagsfeiringa for kjerringa i helga. Tipper ho blir fornøyd med designet, Hahahaha
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Kjenner dere denne fyren? Vanvittig behagelig musikk med noen gøye låter også

    E2CDAD57-6B69-4B0B-B2FA-AED3AF88BADA.jpg
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    En av de beste låtskriverne på planeten. Har blitt gammel nå, John Prine, men for et bra album.


    Sent from my iPad using Tapatalk
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, jeg har vel mast litt om den i min tråd, har jeg ikke? Den slapp ned i fanget på meg som ei bombe noen dager etter release, og ble spilt senest i går i Krypten. Den og Willie Nelsons nye, som også er et utrolig bra album. Begge de to gamle gubbenes albumer låter forresten helt fortreffelig, for å dreie det litt inn på lyd igjen.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Dette er jo musikk som gir økt leveglede. En direkte skam at man skal bli nesten 31 vintre gammel før slikt oppdages :p

    Tell me more..

    Må bli mer aktiv i både min egen og andres tråder..
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    I går fikk jeg ny streamer. En Auralic Aries LE tar plassen til en mye brukt Squeezebox Touch. Med SBT og Roon har jeg egentlig vært tilfreds, men det er en gang gøy med nye leketøy.

    Lydmessig tør jeg ikke si om jeg hører forskjell. Kanskje litt? Dacen min har en zero-jitter modus som er følsom for jitter. Så det er ihvertfall kanskje muligens plausibelt at det nå spiller bedre.

    Eiergleden er uansett mye større, og ikke minst hurtigheten av bibliotek-oppdatering og avspilling av musikk både lokalt og fra Tidal. Alt i alt en fin oppgradering.

    Ulempen er at styringsappen så langt kun finnes til Apple-ting, og jeg er en ivrig Android-bruker. Auralic jobber visst med et html5-grensesnitt sånn at Aries kan styres fra hvorsomhelst.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Jammen I svarte hhhhhh......

    Screenshot_20180504-133430.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    de straffer deg enda! :)

    også må du vel oppgradere signaturn din litt.. :p marantz og cornflakes? ;)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Cornflakes 4 life O0
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Dette er jo musikk som gir økt leveglede. En direkte skam at man skal bli nesten 31 vintre gammel før slikt oppdages :p

    Tell me more..

    Må bli mer aktiv i både min egen og andres tråder..
    Jeg tar gjerne på meg oppgaven med å forelle deg mer om John Prine

    Kort fortalt, mannen er en av de aller fremste i sitt landskap, uavhengig av om man kaller ham country eller singer/songwriter. Han var i starten av karrieren en av de mange som ble kalt "den nye Bob Dylan".

    Alle platene hans er vel verdt en lytt, men noen er nødvendigvis bedre enn andre.

    De fleste vil si seg enig i at debuten John Prine fra 1971 nok er aller best. Sweet revenge fra 1973 er også fantastisk og en trygg anbefaling videre. Den doble Rhino-samleren Great Days - An Anthology er meget godt valgt ut og dekker hele karrieren frem til 93, men den finnes ikke på streaming. Av de nyere platene er duettalbumet "In Spite of Ourselves" fra 1999 høydepunktet i mine ører. Her gjør han en rekke klassiske, ofte humoristiske countryduetter, sammen med mange av nåtidens beste countrydamer. Fire av låtene sammen med den vakreste countrystemmen i historien, nemlig Iris DeMent. Og da passer det vel å nevne at Iris DeMents My Life kanskje er 90-tallets flotteste countryalbum.

     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    John Prine og Townes Van Zandt er nok erkeeksemplene på musikernes musikere innen folk/americana-genren. :)
    Duettalbumet til Prine finnes endelig på Tidal. Lenge var det kun å finne på Spotify, men nå altså begge steder.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Dette er jo musikk som gir økt leveglede. En direkte skam at man skal bli nesten 31 vintre gammel før slikt oppdages :p

    Tell me more..

    Må bli mer aktiv i både min egen og andres tråder..
    Jeg tar gjerne på meg oppgaven med å forelle deg mer om John Prine

    Kort fortalt, mannen er en av de aller fremste i sitt landskap, uavhengig av om man kaller ham country eller singer/songwriter. Han var i starten av karrieren en av de mange som ble kalt "den nye Bob Dylan".

    Alle platene hans er vel verdt en lytt, men noen er nødvendigvis bedre enn andre.

    De fleste vil si seg enig i at debuten John Prine fra 1971 nok er aller best. Sweet revenge fra 1973 er også fantastisk og en trygg anbefaling videre. Den doble Rhino-samleren Great Days - An Anthology er meget godt valgt ut og dekker hele karrieren frem til 93, men den finnes ikke på streaming. Av de nyere platene er duettalbumet "In Spite of Ourselves" fra 1999 høydepunktet i mine ører. Her gjør han en rekke klassiske, ofte humoristiske countryduetter, sammen med mange av nåtidens beste countrydamer. Fire av låtene sammen med den vakreste countrystemmen i historien, nemlig Iris DeMent. Og da passer det vel å nevne at Iris DeMents My Life kanskje er 90-tallets flotteste countryalbum.

    Hjertelig takk. Skal finne tid til et aldri så lite dypdykk nå i helgen :)

    Gamlingene er veldig glad i det meste country, mens jeg synes mye høres likt ut og er særdeles kjedelig.
    Ekstra morro å oppdage musikk vi kan hygge oss med sammen. :)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    John Prine og Townes Van Zandt er nok erkeeksemplene på musikernes musikere innen folk/americana-genren. :)
    Duettalbumet til Prine finnes endelig på Tidal. Lenge var det kun å finne på Spotify, men nå altså begge steder.
    Har kun hørt litt på Van Zandt, uten å ha blitt frelst. Han fortjener vel kanskje en real sjanse han og.
    En plate eller to du synes utmerker seg?

    Jeg har tilgang til mye musikk utenfor Spotify og Tidal, så katalogen der er ikke så nøye.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    John Prine og Townes Van Zandt er nok erkeeksemplene på musikernes musikere innen folk/americana-genren. :)
    Duettalbumet til Prine finnes endelig på Tidal. Lenge var det kun å finne på Spotify, men nå altså begge steder.
    Har kun hørt litt på Van Zandt, uten å ha blitt frelst. Han fortjener vel kanskje en real sjanse han og.
    En plate eller to du synes utmerker seg?

    Jeg har tilgang til mye musikk utenfor Spotify og Tidal, så katalogen der er ikke så nøye.
    Flyin' Shoes er et av hans originalalbum, han gav ikke ut så veldig mange studioalbum fordi det tok så mange år mellom hvert. Jeg liker det veldig godt. Our Mother The Mountain regnes av noen for å være ujevn, jeg synes den er jevn nok. Det er mange live-album på Tidal og Spotify, og jeg som selv har opplevd ham live synes det er stas. Og så er det en av de artistene som det finnes virkelig seriøse samleplater av, bare sjekke strømmetjenestene. Også det han spilte inn på slutten av livet er bra saker, som No Deeper Blues. Men som nevnt så er Townes Van Zandt en artist jeg faktisk anbefaler å kjøpe et samlealbum av. Selv har jeg det glimrende dobbeltalbumet Anthology (1968-1979), men skal du hanke inn et samlealbum er kanskje Texas Troubadour det mest komplette med fire volum i en boks. Koster bare 250 på PK, men ligger også ute på strømmetjenester.


    No Place To Fall er fra Flyin' Shoes.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ser jo at du liker både hardt og hifi, Valfy, og bytter hyppig: Hvorfor ikke kjøpe noe alà Accuphase (som har uttak til to sett ht) og ha to sett høyttalere stående som man kan bytte i mellom. Tenker selv seriøst på å ha Klipsch og Harbeth stående ved siden av hverandre og ha en Accuphase som jeg kan skifte mellom ht, alt etter behov....

    Men nå har du jo byttet noe så jævlig ofte at jeg ikke har sett alle kombinasjoner du har prøvd og forkastet. ??????
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    John Prine og Townes Van Zandt er nok erkeeksemplene på musikernes musikere innen folk/americana-genren. :)
    Duettalbumet til Prine finnes endelig på Tidal. Lenge var det kun å finne på Spotify, men nå altså begge steder.
    Har kun hørt litt på Van Zandt, uten å ha blitt frelst. Han fortjener vel kanskje en real sjanse han og.
    En plate eller to du synes utmerker seg?

    Jeg har tilgang til mye musikk utenfor Spotify og Tidal, så katalogen der er ikke så nøye.
    Flyin' Shoes er et av hans originalalbum, han gav ikke ut så veldig mange studioalbum fordi det tok så mange år mellom hvert. Jeg liker det veldig godt. Our Mother The Mountain regnes av noen for å være ujevn, jeg synes den er jevn nok. Det er mange live-album på Tidal og Spotify, og jeg som selv har opplevd ham live synes det er stas. Og så er det en av de artistene som det finnes virkelig seriøse samleplater av, bare sjekke strømmetjenestene. Også det han spilte inn på slutten av livet er bra saker, som No Deeper Blues. Men som nevnt så er Townes Van Zandt en artist jeg faktisk anbefaler å kjøpe et samlealbum av. Selv har jeg det glimrende dobbeltalbumet Anthology (1968-1979), men skal du hanke inn et samlealbum er kanskje Texas Troubadour det mest komplette med fire volum i en boks. Koster bare 250 på PK, men ligger også ute på strømmetjenester.


    No Place To Fall er fra Flyin' Shoes.
    Ser jo her nå at jeg var knappe ti år da han døde av hjertefeil nyttårsaften 1997 grunnet langvarig narkobruk.
    Å lese litt historie gjør fort at man verdsetter musikken på en litt annen måte.

    Av og til er det ganske skuffende å være født så sent, og ha gått glipp av hypen og glansdagene til mange av de virkelig store artistene og bandene.
    Det å bli kjent med Pink Floyd, Zeppelin, Sabbath, Johnny Cash osv. lenge etterpå er veldig kjekt, men langt fra det samme som når det sto på som verst, antar jeg..

    Heldigvis lever musikken evig. :)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Ser jo at du liker både hardt og hifi, Valfy, og bytter hyppig: Hvorfor ikke kjøpe noe alà Accuphase (som har uttak til to sett ht) og ha to sett høyttalere stående som man kan bytte i mellom. Tenker selv seriøst på å ha Klipsch og Harbeth stående ved siden av hverandre og ha en Accuphase som jeg kan skifte mellom ht, alt etter behov....

    Men nå har du jo byttet noe så jævlig ofte at jeg ikke har sett alle kombinasjoner du har prøvd og forkastet. ������

    Hehe, det er jo en tanke.. Dessverre tror jeg ikke det blir veldig populært å dra inn to høyttaler-par i stua - samtidig.. :p

    Synes jeg har vært råflink i det siste. Cornwall har jeg hatt i 5-6 år. AMR-dacen har jeg hatt litt on-off de siste to åra.
    Skulle bare mangle at man eksperimenterte litt innimellom. ;D

    Hadde forresten Accuphase E-360 på Cornwalla i et lite rom. Det var ikke helt optimalt, mener jeg å huske..
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, en av de må jo gå. Kan jo ikke sitte på begge når de gjør nøyaktig samme jobb.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Det er jo galskap å kjøpe slike gaver til hverandre, men jeg føler meg som en million bucks hver gang jeg tar den på armen, så det er kanskje verdt det ;D
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Decisions, decisions..
    18åringen var faktisk 30årsgave fra svigerfamilien. :)
    Bare synd den er så dyr at man sjelden drikker et glass med god samvittighet, haha.

     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk plate! Kjøpte NBC-radioshowet fra 1968 på Record Store Day, dobbel vinyl med både 6 og 8 PM-showet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn