There's no cure for madness - Valfy's godlyd og konkurs

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Grattis med konge-tv! Jeg er fortsatt superfornøyd etter å ha B6 i stuen i over ett år :D
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Grattis med konge-tv! Jeg er fortsatt superfornøyd etter å ha B6 i stuen i over ett år :D
    Takk! Min første skikkelige TV, faktisk. HDR er helt rått, selv på "lysfattige" OLED ;D
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Sett Spendor på Torget nå Valf?
    Jada, litt kostbart for meg som ikke bryr meg om høyttalera er 2 uker eller 2 år gamle. :)
    Liker finishen, men ikke SÅ mye.
    Har et par i premium dark på hånden for 22k. Dessverre har jeg en forkjærlighet for helt ordinær cherry. :p
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Da var valget tatt, og jeg skal midlertidig ut av rørverdenen, mens en som er ivrig på liker-knappen her inne har fått seg en fantastisk flott LM 508. ;D
    Fikk det aldri til å "føles" greit å slå på rørforsterkeren for å spille eller se film.
    Jeg er kanskje jævlig sær og spesiell, men det la faktisk en demper på hele greia, haha. En rørforsterker slår man på når man skal høre musikk, og kun da, bom basta. :p

    Ikke er jeg spesielt gira på å ha lydplanke, flere forsterkere osv. heller.

    Litt trist, men sånn ærre. Jeg skal definitivt tilbake til rørverdenen når man får dedikert lytterom. :)

    Nå skal det inn en tidligere transistorvenn igjen, ihvertfall midlertidig. :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.852
    Antall liker
    50.904
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Luxman 590 er det beklagligvis få av på brukten :(

    O
     

    Oura

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    496
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    4
    Da var valget tatt, og jeg skal midlertidig ut av rørverdenen, mens en som er ivrig på liker-knappen her inne har fått seg en fantastisk flott LM 508. ;D
    Fikk det aldri til å "føles" greit å slå på rørforsterkeren for å spille eller se film.
    Jeg er kanskje jævlig sær og spesiell, men det la faktisk en demper på hele greia, haha. En rørforsterker slår man på når man skal høre musikk, og kun da, bom basta. :p

    Ikke er jeg spesielt gira på å ha lydplanke, flere forsterkere osv. heller.

    Litt trist, men sånn ærre. Jeg skal definitivt tilbake til rørverdenen når man får dedikert lytterom. :)

    Nå skal det inn en tidligere transistorvenn igjen, ihvertfall midlertidig. :)

    Greit å ha tatt en avgjørelse. Skjønner jo også tankegangen din på sett og vis...:)

    Det som er viktig er at du er komfortabel med det du har i den sammenhengen det skal brukes, ellers funker det jo ikke. Men tror nok du vil finne tilbake til rør ganske fort...

    Har en mistanke om hvem som får fet lyd i kjellern sin ;)
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Litt sånn har jeg det om dagen også,mere artig og fin justere det utstyret jeg har. Angående AMR så savner jeg den litt jeg også,men Luxmanen gjør jobben 90% så det får duge. Bare hyggelig foresten;) legger pengene i analog biten først og fremst.
    At du trives med LM er jo veldig bra for deg,bruk heller tid og energi på å fin tune lyden i den(er jo enklere det med rør) Spendor er bra saker det men et stykke i fra klipsch lydmessig,jeg holder en knapp på spendor men det er meg;) kos deg med lyden i helgen Valfy du har gjort deg fortjent til det!

    O
    Jeg lurer på om du har rett Ove.. Derfor spekulerer jeg nå på å selge både LM og AMR for å hente kapital til dyrere Spendor >:D
    Hører veldig mye på roligere vokal-musikk, og der er ikke Cornwall kongene, selvom de spiller morro, engasjerende og med fin live-faktor..
    Har ikke lyst til å legge veldig mye mer penger i anlegget per nå, så da må noe ryke :rolleyes:

    Ny tråd kanskje; Valfy starter fra scratch ^-^
    Vi kan bytte høyttalere.

    http://www.hifisentralen.no/forumet...47-hammershaugs-hifi-loft-13.html#post2657582
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Litt sånn har jeg det om dagen også,mere artig og fin justere det utstyret jeg har. Angående AMR så savner jeg den litt jeg også,men Luxmanen gjør jobben 90% så det får duge. Bare hyggelig foresten;) legger pengene i analog biten først og fremst.
    At du trives med LM er jo veldig bra for deg,bruk heller tid og energi på å fin tune lyden i den(er jo enklere det med rør) Spendor er bra saker det men et stykke i fra klipsch lydmessig,jeg holder en knapp på spendor men det er meg;) kos deg med lyden i helgen Valfy du har gjort deg fortjent til det!

    O
    Jeg lurer på om du har rett Ove.. Derfor spekulerer jeg nå på å selge både LM og AMR for å hente kapital til dyrere Spendor >:D
    Hører veldig mye på roligere vokal-musikk, og der er ikke Cornwall kongene, selvom de spiller morro, engasjerende og med fin live-faktor..
    Har ikke lyst til å legge veldig mye mer penger i anlegget per nå, så da må noe ryke :rolleyes:

    Ny tråd kanskje; Valfy starter fra scratch ^-^
    Vi kan bytte høyttalere.

    http://www.hifisentralen.no/forumet...47-hammershaugs-hifi-loft-13.html#post2657582
    Jeg tør ikke kvitte meg med Cornwall, sorry, ;D
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Nå har sorgen lagt seg litt, og man er ute på nye eventyr.
    Jeg har kjøpt en Velodyne DD18, som jeg egentlig ikke aner hva jeg skal med, haha.. :p

    Må vel ha meg en S-Video til HDMI-converter om jeg skal få opp kalibreringsprogrammet på TVen min..
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Jeg føler en sterk dragning mot både CIII OG FIII om dagen. Bør jeg gi etter?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg føler en sterk dragning mot både CIII OG FIII om dagen. Bør jeg gi etter?
    Ikke uten å ha hørt dem, syns jeg. Har hatt CIII selv nå i fire år til sommeren, og det er en sjarmerende høyttaler med mange fine kvaliteter, men den er ikke perfekt. Hvis du derimot liker Heresy og vil ha mer av det samme kan det være relativt safe.
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Mine HIII har overtatt plassen til Spendorene(som et forsøk) og blir stående, ser det ut til. De to har helt forskjellige kvaliteter, og HIII har sine svakheter, men de er så forbannet morsomme og lytte til! Savner fortsatt bass, men de har aldri spilt så bra som de gjør nå. Plutsligheten/dynamikken, den sylskarpe plassering av instrumenter, og et lydbilde som bretter seg ut i full bredde helt tilbake til skuldrene er så vanedannende.

    Forte III er vel tett på i gjengivelse, men koster også det samme.


    Postet fra lomma, uten garantier.
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Mine HIII har overtok plassen til Spendorene(som et forsøk) og blir stående, ser det ut til. De to har helt forskjellige kvaliteter, og HIII har sine svakheter, men de er så forbannet morsomme og lytte til! Savner fortsatt bass, men de har aldri spilt så bra som de gjør nå. Plutsligheten/dynamikken, den sylskarpe plassering av instrumenter, og et lydbilde som bretter seg ut i full bredde helt tilbake til skuldrene er så vanedannende.

    Forte III er vel tett på i gjengivelse, men koster også det samme.


    Postet fra lomma, uten garantier.
    Lenge siden jeg har brukt Heresy som annet enn bakhøyttalere sist jeg kjørte surround, men jeg husker når oppgraderte fra HIII til CIII at jeg syns de gjorde alt Heresy gjør, bare bedre og med mer bass.

    Kan tenkes ting er litt mer nyansert, og at Heresy faktisk er de kjappeste men jeg syns alltid begrensningene nedover i bassen var litt kjipe å leve med. Jeg burde høre litt ordentlig på dem igjen snart.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Ring og oppgi kollinummer og spør hva som skjer.....
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Ring og oppgi kollinummer og spør hva som skjer.....
    De har aldri vært til hjelp tidligere, så jeg orker ikke bruke tid på det flere ganger.

    Solgte en forsterker til 40k som ble borte i posten. Svaret var at jeg får vente å se. :p
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Øverste bilde på denne siden er en del av det som kommer. Noen med skarpe øyne her? ;D
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Jeg bare tipper altså... Vis vedlegget 489853
    Nesten riktig. Jeg koser meg nesten like mye med musikk i bilen og fra en Klipsch KMC3 på jobb, som jeg gjør hjemme, så jeg vurderer å hive hele hobbyen ut vinduet :)
    Er nesten der selv..

    Det går som regel fort over. :)
    Jeg har tid til å bruke anlegget stort sett hver eneste dag, så det tas litt for gitt.
    I visse perioder hvor jeg er bortreist eller slikt er det ingenting som slår å synke ned i sofaen med Ipa i glasset og god musikk på hifin. :)

    For mange år siden jeg hadde jeg perioder hvor jeg var møkkalei, og prøvde å kun ha noe billige greier stående. Abstinensene kommer FORT! :p
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Høyttalera som kommer er Spendor D7 i Walnut, den desidert flotteste finishen. ;D Spesielt sammen med det sølvfargede diskanthuset, mmmm.

    Hatt dem før, og har igrunn vært rastløs siden en kompis stakk av med de..

     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Joda. Her brukes anlegget mest som varmeovn :)

    Hører mest musikk på kontoret på jobb, så må nok kjøpe noe lurt å ha der :)
    Men må frigjøre litt først.. for mye elektronikk her nå :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Grattis med nye talere igjen :) Skal du selge Cornwall siden disse kommer inn? Eller blir det ja takk begge deler? ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn