There is honor in being a Dog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.506
    Antall liker
    2.946
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    ;)

    Og kjekt å se deg her inne igjen.

    (er selv litt av og på for tiden...)
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Kikker innom fra tid til annen, det går litt i sykluser dette @emotikon.
    Men musikk er like viktig som før seff...ingen stillstand der.

    Jakter forsåvidt fortsatt på min zen-setup: enkelt, effektivt, visuelt rent men bra lyd. Nærmer meg stadig :D

    Denne siste forsterkeren fikk jeg i går (knapt hørt på den, men foreløpig er det bare fest),
    etter å ha testet ymse en periode (kommer muligens tilbake til det, hvis jeg får tid)
    og gjort mange gode og nye erfaringer..men lander stadig disse konklusjonene:

    - Horn er fortsatt stor stas
    - Musikk er like viktig som før, kjøper nå nesten bare vinyl og litt HD digital.
    - SET + rør (med unntak av Nelson Pass sine First Watt-greier, de er utrolig bra) er fortsatt the shit.
    - Fortsatt glad for at min nåværende kone overtalte meg til å IKKE selge vinylsamlingen, du verden for en tabbe det hadde vært.
    - SET amps på mer enn 10 watt er bare tull for meg
    - Hifi-bransjen er full av bs, mer eller mindre. Gamle, tullete menn.
    - Det går faktisk an å gjøre helt fantastiske kjøp hvis man vet hva man vil ha og er litt tålmodig

    @griffenfeldt:
    Det står noen enkle EH 6l6gc i den nå, og 6j8pj som smårør.
    Så det gir nå 2x6 SET watt....hvis jeg putter KT88 i den blir det 2x10w og en litt annen tonalitet.
    Denne spiser nær sagt alt mulig av rør, så det kommer til å bli forsket på sakene! :)
    Billig moro, men fantastisk byggekvalitet og lyd!

    @musicus:
    Jepp! :D Ingen grunn til det egentlig, bare at....jeg hadde lyst til å prøve noe nytt, og jeg er superfornøyd.
    Radiusen spiller veldig bra, er fornuftig konstruert og er litt mer rocka en WB. Så jeg har ikke angret på det.
    Men har fortsatt ikke kjøpt eller eid drømmespilleren min (som ikke er noe snobbeobjekt, men dog)

    God lørdag, alle!

    O.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    U

    utgatt25555

    Gjest
    @musicus:
    Jepp! :D Ingen grunn til det egentlig, bare at....jeg hadde lyst til å prøve noe nytt, og jeg er superfornøyd.
    Radiusen spiller veldig bra, er fornuftig konstruert og er litt mer rocka en WB. Så jeg har ikke angret på det.
    Men har fortsatt ikke kjøpt eller eid drømmespilleren min (som ikke er noe snobbeobjekt, men dog)

    God lørdag, alle!

    O.
    Jo god lördag...

    Ser den med lysten på noe nytt, har ikke hört så mye på Roksan greiene til Mr Touraj Moghaddam, men er veldig imponert over det han levert med sitt nye selskap Vertere acoustics, kabler og platespillere/arm. :)..

    mvh
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Denne altså....

    image.jpg


    Ble forelsket i Decware sin lille Zen SET amp for noen år siden, men det var litt lite headroom...og den var designet og bygget av en erkeingeniør, fantes jo ikke noe fiinish man kunne bli glad i..

    Så jeg solgte den til en kompis, og har hatt litt ymse siden ...ren transistor, kraftigere rene SET rørkonstruksjoner, hybrider...og så leste jeg om denne lille karen. Designet i Canada og produsert i Kina gjør prisen latterlig lav. Så lav at man kan leve med å gjøre et bomkjøp. Kom over en som var i landet og slo til. Og har blitt voldsomt overrasket. Bygg og finish er imponerende, tyngden forteller også en historie, det eneste jeg ikke liker er ht-terminalene...kommer kanskje til å bli oppgradert til wbt.
    2x6 watt med standardrør (som ikke er all verden, nye er på vei), spiser en haug med power-rør, nær sagt hva aom helst..så det blir gøy å finne The One. Tidlig i samlivet med den fortsatt, blir alvor når nye rca smårør og Mullard KT88 kommer til uke...da tror jeg forøvrig den leverer 10 watt. Jaja. Man får holde på :cool:

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    I min jakt på lean music machine for my home, er jo også estetikk et poeng i seg selv. Visuell balanse, reduksjonisme, hvor langt kan jeg gå før det ikke er noe moro lenger? Har hatt en haug med DACs og RIAAs i alle prisklasser (ok, ikke über highend, der er jeg ikke), dvs opp til 30-40000 pr komponent. Men de fleste tar mye plass, både fysisk og visuelt, og det irriterer...med unnak av Little Big Phono preamp fra Einstein, som jeg muligens burde beholdt...men en kveld jeg var i det eksperimentelle hjørnet bestemte jeg meg for å teste some new Schiit. 4 dager etter var de jaggu levert, dvs i går..the listening begins.

    image.jpg


    image.jpg


    Så med visuell balanse, der kilder og amp har hovedrolle small boxes of Schiit gjør konverteringsjobbene, ser riggen slik ut:

    image.jpg


    O.
     
    Sist redigert:

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Lekkert 'O

    Vet du noe mer om Lasse Klein får ut fingeren og lager flere lamper forresten? Ser det er mange som ønsker nytt opplag og han er åpen for det!
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Ja...dette er ikke lett for Lasse, han må få på plass en bedre avtale skal det bli mer produksjon tror jeg.
    Det er dialog...men ikke så mye....så en smule usikkert :)

    O.
    Lekkert 'O

    Vet du noe mer om Lasse Klein får ut fingeren og lager flere lamper forresten? Ser det er mange som ønsker nytt opplag og han er åpen for det!
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Nye små greier på vei inn, Ole? Siden du setter slike lyder på trykk?
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    En konsekvens av et valg som viser seg å være et av de absolutt bedre.

    image.jpg


    O.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.921
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis! Digger det settet der. :)
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Takk :)
    Har nå fått plassert det bedre, skal jo ikke stå sånn må vite.
    Fantastisk headamp! Som ble utløst av helt andre endringer...dvs at jeg mistet jacken på ny forsterkerløsning.
    Så noe måtte gjøres.

    O.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.921
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ikke det dummeste du kunne gjort, da 8)
    Måtte ta de ut på berget her i hagen for å ta bilder da jeg lånte de en gang i verden ;)


    1-IMG_6307.JPG
     

    Dire Wolf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    3.369
    Antall liker
    9.389
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Dog. Tråden din er spektakulær. Det har den vel vært i noen år nå.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Takk - I think. Har vært ekstremt lite aktiv her de siste årene...men veien mot det optimaliserte
    og enkle er jeg fortsatt på :) Dypt humoristisk at forsterkeren som nå gjør jobben er den billigste jeg noensinne har hatt,
    det kan vel tenkes at det skjer noe der etterhvert, hvis jeg finner The Holy Grail...kan det være en SET fra Finale Audio?
    Time will show :rolleyes:

    O.

    Dog. Tråden din er spektakulær. Det har den vel vært i noen år nå.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Det skulle altså ta meg 15 år eller noe slikt, å oppdage hvor ufattelig kult det er med passiv forforsterker. Testlåner en Khozmo nå (som låter fantastisk, hvis det går an å si det i det hele tatt), og ser samtidig på alternativer...for dette skal jeg ha. Noen her som har noen sterke anbefalinger til passiv pre?

    O.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn