The Last One's Stereo I Skauen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Dere får kose dere med julebrus :)

    Her går det i en kopp kaffe med sol som tilbehør. Ikke så verst når man kan ta kaffekoppen i T-skjorte så tidlig på dagen.

    Hører kun vannet som sildrer pga snø som smelter. Det her blir nok en knallfin dag :)

    IMG_20180415_093210.jpg
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Jææ, pent par?

    Svigers gifta seg borgelig i dag. Steike god mat der det ble holdt på Vaaganhuset i Klæbu. Koselig hele sullamitten.

    Alkoholfritt med fest til høsten.

    received_10156189883721142.jpg


    Photo editing_Cloud20180511.jpg


    received_10156190129046142.jpg


    Musikk og stereo har heller vært nedprioritert med været som har vært den siste tia. Meldt 20 pluss igjen fram til 17 mai igjen fom i morgen.

    (Selbusjøen har fylt seg stappfull med vann igjen, Joachim :) Var en tur i går. Bare ta turen etter ørret.)
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Du slo ikke på stortromma å kuppet din flotte frøken også i samme slengen?? :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Nei, det skjer nok ikke :) Finnes andre måter vise at man vil leve i lag på :)

    Men du dæven, for et vær man har opplevd de siste månedene... Turer i fleng sånn som ståa er nå.

    IMG_20180513_191122.jpg


    Samtidig som det ser ut til at Ranheim holder på den gode statistikken på hjemmebane.
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Nydelig bilde. Fikk lyst til å la jobb og forpliktelser fare og ta med huskybitchen på fjelltur i morgen.


    Blir med tanken.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    drit i arbeid.. det er bare så mye jobb med sånt! ;) hadde gitt mye for noen månder fri.. :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Har forsåvidt vært på arbeid, kan man kalle det for arbeid.

    Første klippen i år på plentraktor for huseierlaget vi bodde tidligere. 5 timer på en sånn kar gjør noe med hodet :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    For en dag. Vært ute utnytt det gode været
    .
    Sykla på tur hjem. Har blikk-kontakt med bilfører på vei over er uregulert veikryss. Kommer kvinnelig syklist fra andre siden av krysset... Der havnet hun oppå panseret av bilen. Traff henne først i låret. Sykkel rimelig skadd. Bakhjul vridd, samme med girsystem bak. Der står jeg som en tilbakestående idiot som skal roe ned bilfører og syklist som er mer eller mindre i sjokk begge to.

    Tre timer siden. Sitter her fortsatt med skjelven. Ikke noen god opplevelse.

    Håper og tror syklisten kom ut av det uten noen skader.

    Da er det godt komme hjem til en kald en med Nils Lofgren som bakgrunnsmusikk.

    received_10156200011811142.jpg
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Nesten 2 mnd siden siste lyd i tråden. Blir nok fort 2 mnd til.

    Kjløpt seg traktor :) Stereo utgår fram til... tja... Sommeren er på hell?

    God sommer :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Aiai, den der er seriøst underholdende skulle jeg mene. Gratulerer med grisetøff traktor
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Luksusproblem Har lagt ut RF52 for salg.

    Nå er det interesse, men de sitter langt inne selge. Det er sjeldnere og sjeldnere de ligger ute på brukten.

    Fortsatt ikke fått svart vedkommende som har vist interesse.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Begynner det å kjile litt i stereo avdelingen? :)

    Det blir nok lengere imellom dem brukt ja, men du kan jo trøste deg med at kansje finner du et par rp250f på brukten og får en liten oppgradering ;)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Aldri fått hørt RP fra Klipsch. Pølsepris på 52 forer du de med riktig elektronikk. Mye moro man har hatt med de.

    Nå står de bare støver ned til TV'en i 2 etg. Må vel ta en avgjørelse på om de selges ila morradagen. Akkurat nå heller jeg mot at de blir stående.

    Med mørketia kommer lengselen etter stereo. Det la heller ingen demper på lysten på noe kurant etter at man blir kontaktet på Finn av medlemmener her på sentralen som fortsatt lever i beste velgående på stereofronten.

    Det er mye snasent enkelte har/får i hus :)

    Håper på at det tar seg opp om ikke så alt for lenge her hjemme selv. Må ha noe vettugt pusle med på vinters tid.

    Vi får se :)
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Kan vel aldri være meg du hinter til her, Anders :)

    Hadde jeg vært deg, og gitt at du ikke trenger de ca 3kkr som du får for dem akkurat nå, så hadde jeg beholdt dem inntil videre. Er som du sier utrolig mye for pengene.

    Har ikke hørt Rp250 eller-260, men har kjøpt 280 to ganger i håp om at de skulle gjøre jobben for meg. Men synes de var såååååå kjedelige. Solgte dem kjapt første gang og ble usikker på om jeg hadde gitt dem for dårlige betingelser og tid, så når jeg kom over ett par til til kurant pris, bestemte jeg meg for å gi dem en ny sjanse.
    Kunne spart meg for det. Rp160 derimot synes jeg var en morsom høyttaler, så det er ett alternativ jeg kan anbefale. Men de tar jo like mye plass med stativer og blir ikke billigere enn Rf52 heller. Ligger en Consonance a100 plus effektforsterker på Finn til ett par lapper. Sikkert gjort seg bra sammen med Sansui, så hadde du vært i gang igjen :) Vurdert den sjøl som alternativ til å brenne rør til TV-lyd

    Evt hadde du sikkert fått mer glede av JBL-ene om du solgte -52 og la de pengene i en fornuftig DAC.. mange valg :D

    Det er mange skjelvende veier til Rom, så du må nesten finne din selv :)


    Aldri fått hørt RP fra Klipsch. Pølsepris på 52 forer du de med riktig elektronikk. Mye moro man har hatt med de.

    Nå står de bare støver ned til TV'en i 2 etg. Må vel ta en avgjørelse på om de selges ila morradagen. Akkurat nå heller jeg mot at de blir stående.

    Med mørketia kommer lengselen etter stereo. Det la heller ingen demper på lysten på noe kurant etter at man blir kontaktet på Finn av medlemmener her på sentralen som fortsatt lever i beste velgående på stereofronten.

    Det er mye snasent enkelte har/får i hus :)

    Håper på at det tar seg opp om ikke så alt for lenge her hjemme selv. Må ha noe vettugt pusle med på vinters tid.

    Vi får se :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Det ble for hett i topplokket når det ble vist interesse. Trakk de fra salg på Finn tidligere i dag.

    Får se etter noe eldre tyngre Sansui til de etterhvert. BA-F1 spilte opp til dans så det holdt den tid den var i hus :)

    Time will sjå.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Den consonancen han nevner kan jeg love deg gir knall match på rf52.. ;) da snakker vi good lyd til pølsepris
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hadde den integrerte utgaven på rf25 i ganske lang tid.. en kompis har hatt den nå i 15år på sine rf3..

    Må si den komboen virkelig spiller musikk :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Takk for råd til forsterker til dere begge, men RFene blir nok ikke prioritert med det første.
    De står som sagt på TV'en i 2 etg. Blir lite brukt. Stua er i 1 etg.

    Skal jeg først prioritere lyden så er det 308 som måtte bli prioritert.
    Planen er forhåpentligvis en komplett stereo uten at hverken 308 elller RF52 er involvert.

    Skulle det ikke gå den veien så kan det være aktuelt komplettere noe rundt RF52 :)
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    RF'ene røk på en smell igjen på Finn. Blir de solgt kjøper man en rimelig DAC til JBL'ene. Får man heller kose seg med noe mer komplett etterhvert :)

    Sånn utenom det så er det mye turer om dagen. Sommeren er ok den, men jeg lurer jaggu på om høsten ikke er hakket bedre. Søkke fint ute i marka/skogen om dagen.

    IMG_20180925_180819.jpg
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Den HiFi'en...

    Etterbetaling endte opp i opp med gammel gjeld. Betalte ut sambo i samme slengen, slik at man kan ta en tur i banken snart, søke på lån til egen bolig. Sambo kommer seg i OK betalt jobb ila de neste 6 mnd.

    Hadde egenelig forsonet meg med at HiFi'en ble lagt på hylla for en god stund framover. Men tror du ikke noe man har hatt lyst prøve lenge i egen stue dukket opp på Finn her i Trøndelag. Da var det bare tømme de få kronene man hadde på sparekonto, slå til :)

    Tar uansett litt tid før man får prøvd det ut. Nå må det spares til DAC og forsterker. De små tingene som får smilet på plass :)

    Fikk en fin tur med bikkja tidligere i dag. Blir færre av de om dagen, da vinterdekk til tjukkasen ikke har kommet i hus enn så lenge.

    IMG_20181114_162603.jpg
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Joa, kjøpt og betalt. Henter de i morgen.

    Tror uansett de er for stor skal de spille optimalt her i heimen. Men vi planlegger flytte/kjøpe noe ila et års tid. Så de er ikke helt bortkasta, skulle stua bli for liten.

    Nå må det spares til kurant forsterkeri framover. Gidder ikke kjøre halveis på de, så noen kroner må spares opp.

    Blir moro. Har hatt lyst prøve rakkerne i lang tid.

    Ståa er bra hjemme hos deg?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Kjekt at du har fått kloa i noe du har hatt lyst på lenge :) Spennende å se hva det er. Antar du røper det etter henting? ;)
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Joa, kjøpt og betalt. Henter de i morgen.

    Tror uansett de er for stor skal de spille optimalt her i heimen. Men vi planlegger flytte/kjøpe noe ila et års tid. Så de er ikke helt bortkasta, skulle stua bli for liten.

    Nå må det spares til kurant forsterkeri framover. Gidder ikke kjøre halveis på de, så noen kroner må spares opp.

    Blir moro. Har hatt lyst prøve rakkerne i lang tid.

    Ståa er bra hjemme hos deg?
    Er spent på hva du har dratt i hus! Tipper på Cornwall:)

    Jo takk, Anders, livet går videre sies det. Det gjør jo det, men savnet og ensomheten ligger på lur hele tiden. Tar en dag om gangen, og det går ganske greit. Guttungen har fått lærekontrakt og i dag lappen, så jeg blir vel sittende her alene etter hvert. That's life.

    Håper du også har det greit.
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Er ikke så rart at det fortsatt kjennes på kroppen. Er jo strengt tatt ikke så alt for lenge siden. Redd skrive noe galt. Mtp hva du går/har vært gjennom.

    Umulig sette seg inn i en slik situasjon. Men håper du i det minste gjør det beste ut av det. HiFi'en gir sikkert litt positivt tilbake :)

    Gratulerer til guttungen med lappen og kontrakt som læring om ikke annet :)
     
    Sist redigert:

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Nei, Cornwall hadde blitt overkill her hjemme.

    Hadde man hatt såpass med kronasjer til rådighet, har man nok heller helt mot Forte som står hjemme hos deg :)

    De skal uansett ikke settes fram før om noen mnd. Går rett i kottet enn så lenge. Så det er ikke store hemmeligheten.

    IMG_20181119_192958.jpg


    Grillen skal definitivt stå påmontert. Pene er de ikke se til, spesielt uten grill. Men jeg tror det de kan finne på gi fra seg av lyd med riktig elektronikk veier opp for det :)

    Tar ikke størrelsen på stua kjapt livet av lyden. Er lov håpe på det beste til man har fått prøvd ut. Det er såpass til plass at man kan dra de et stykke ut fra veggen med litt luft på sidene om ikke annet.

    Neste skritt blir finne noe kurant elektronikk.
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Er ikke så rart at det fortsatt kjennes på kroppen. Er jo strengt tatt ikke så alt for lenge siden. Redd skrive noe galt. Mtp hva du går/har vært gjennom.

    Umulig sette seg inn i en slik situasjon. Men håper du i det minste gjør det beste ut av det. HiFi'en gir sikkert litt positivt tilbake :)

    Gratulerer til guttungen med lappen og kontrakt som læring om ikke annet :)
    Du kan trygt spørre og skrive slik du vil, er stabilisert og i drift:)
    Musikk har alltid vært en viktig del av livet mitt og slik er det fortsatt. Kanskje viktigere enn noen gang. Musikk fra spesielle perioder og musikk vi opplevde sammen gjør meg emosjonell, men lytter også til dette. Lytter meste til ny musikk - eller veldig gammel, som f.eks East-West med Butterfield Blues Band. Fantastisk bra album der Chicago Blues møter psykedelisk rock(for første gang(?). Orginalpressingen i mono fra 1966 funker som hånd i hanske på Forte III. Bruker også en del tid på den nye britiske jazz-scenen. Mye fett.
    Rett etter at Hanne døde, de første dagene på jobb igjen, lyttet jeg til det da ferske albumet til Mount Eerie: A Crow Looked At Me. Albumet som er innspilt og omhandler tiden etter at Phil Elverum mistet sin kone Genevieve. Aldri har musikk fylt meg med mer mørke og smerte. Sliter fortsatt med dette albumet.

    https://pwelverumandsun.bandcamp.com/album/a-crow-looked-at-me

    Takk for gratulasjon!
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Nei, Cornwall hadde blitt overkill her hjemme.

    Hadde man hatt såpass med kronasjer til rådighet, har man nok heller helt mot Forte som står hjemme hos deg :)

    De skal uansett ikke settes fram før om noen mnd. Går rett i kottet enn så lenge. Så det er ikke store hemmeligheten.

    Vis vedlegget 518175

    Grillen skal definitivt stå påmontert. Pene er de ikke se til, spesielt uten grill. Men jeg tror det de kan finne på gi fra seg av lyd med riktig elektronikk veier opp for det :)

    Tar ikke størrelsen på stua kjapt livet av lyden. Er lov håpe på det beste til man har fått prøvd ut. Det er såpass til plass at man kan dra de et stykke ut fra veggen med litt luft på sidene om ikke annet.

    Neste skritt blir finne noe kurant elektronikk.

    Wow RF-63! Rock'n'roll! Da trenger du ikke bytte mer. Disse trenger ikke all verden for å spille, men blomstrer vel først med skikkelig elektronikk. Håkon Rognlien har skrevet flere mil om dette, og du har sikkert lest mye av det. Tenker du rør, transistor eller klasse-D?

    Gratulerer så mye!
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    RF63. Er vel en av de godt likte Klipsch blant flere. Grattis :) Du får holde på de og fore dem med god elektronikk etterhvert ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn