The KW-sound 2011

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Tar du på deg snekkeroppdrag KW ? ;D


    Flott dette !!
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Godt endelig å se fronten på KAS 270 :)

    Fin symetri med 3xKaran på den ene halvdelen.

    Jeg ser du satte sorte sidevanger på den lille hyllen nederst til høyre. Hvorfor brukte du ikke samme som resterende ?
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Takker gutter!

    Eik skrev:
    <Jeg ser du satte sorte sidevanger på den lille hyllen nederst til høyre. Hvorfor brukte du ikke samme som resterende ?>


    Et forståelig spørsmål Eik, men du kjenner meg 8)

    Jeg har handlet en god del hobbyplater og prøvd å beregne kapping som medfører svært lite rest (som ikke brukes).
    Har kun kjøpt ganske få av de (3-4 stykker) i eik, den ene er de to hyllene i benken som utgjør akkurat ei plate 50x150= 1x50x106 + 1x50x43,7 ;D
    Edit; her må jeg nok korrigere meg sjøl litt, ikke viktig men det bør være riktig :D
    50 cm dype hobbyplater finnes ikke, så jeg sitter med en på 150x 10cm ekstra fra plata som er 60 cm dyp, finner sikkert på noe å bruke den til.

    De som er malt sort er furu som har blitt naturlige rester etter alle de andre rammene utenom to i eik.

    Får jeg abstinens fra snekkeriet, og ser fornuftig bruk av ei hel eikeplate til så er det fort gjort å lage det i eik (istedet).

    Jeg er enig i at sideveggene om ikke annet hadde gjort seg best i eik, bakplata vil jeg nok eventuelt beholde som den er, der er det laget hull til netkabel og signalkabler til riiaen.
    Topplata ligger bare løst oppå.

    Her hvordan det ser ut bak der.



    Akkurat plass til harddisken, rød markering der kabler går ut/inn til riia og blå markering for netkabelen.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.897
    Antall liker
    13.956
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Strøkent gjennomført, KW! Dyktig kar 8)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.666
    Antall liker
    32.671
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Meget bra KW, en mann for trearbeider trer frem ;)
    Den Karan "halvdelen" er råbarsk :D

    gismo
     
    N

    nb

    Gjest
    Gratulerer med nytt selvlaget husalter!

    Jeg tror ikke jeg har fortalt om det her, men var på besøk hos KW for en tid tilbake for en lytt primært på KEF-høyttalerene. Basert på min lille visitt kan jeg ikke si annet enn at KW har fått til noe av det absolutt bedre jeg har hørt.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    gismo skrev:
    Meget bra KW, en mann for trearbeider trer frem ;)
    Den Karan "halvdelen" er råbarsk :D

    gismo
    Takker !
    Uten sammenligning for selve arbeidet, men jeg har leita etter et gammelt sterkt gulnet avisutklipp fra "Glåmdalen" avisa (ca. 1928-30), hvor det sto avbildet en"ung mann"(min far) med sine trearbeider omtalt som en nevenyttig ungdom (men fant det ikke nå).................kanskje ligger det litt i genene.
    Som det meste annet.........det er ikke vanskelig så lenge en kan og/eller skjønner det.
    Dette som jeg har drevet med nå, går mer på planlegging og nøye måltagning, saging med deretter millimeterpresisjon ble jo foretatt på maxbo.............bore hull, skru sammen og male er jo egentlig svært enkelt................det er nøyaktighet samt ikke hastverk som er kluet.

    Det hjelper også på at det har blitt mye snekring av fuglebur/volierer gjennom de siste 30+ åra.

    Takker RoDa...........strøkent nok...........gadd aldri å sparkle i hjørnene for listverket som holder platene på plass, men ganske godt sammenføyd dog.

    Mvh.KW
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    nb skrev:
    Gratulerer med nytt selvlaget husalter!

    Jeg tror ikke jeg har fortalt om det her, men var på besøk hos KW for en tid tilbake for en lytt primært på KEF-høyttalerene. Basert på min lille visitt kan jeg ikke si annet enn at KW har fått til noe av det absolutt bedre jeg har hørt.
    Takk så mye og for besøket, det var hyggelig å høre, en liker alltid å høre at andre liker det en selv har strebet mot.
    Samtidig er jeg ydmyk nok til å skjønne at ikke alle har samme eller tilnærmet (helt) like preferanser/mål de streber mot.
    Det ser en etter enhver avholdt messe.

    Mvh.KW
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.283
    Antall liker
    2.526
    Torget vurderinger
    1
    KW skrev:
    Da er det ferdig i stua både i, foran og bak benken.
    Det ble vellykket og etter planen.


    Så godt som alt rot skjult fra sweetspot.


    Og hele bakveggen nå dekket med nye akustikkplater i rammer (til karnapp og HH V6)

    Nå er det klart for måling (og justering)...........................................Roald ::)

    Mvh.KW



    Så snart 24 timer i døgnet strekker til er jeg på plass………….
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Du får bare si ifra når døgnet får 30 timer ;)
    Mvh.KW
     

    EHED

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Innlegg
    1.256
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Kanskje noen burde stille opp med noe ordentlig måleutstyr ;)

    Meget flott gjennomført, KW. Skikkelig imponert nå....

    Må nok ta en ny lytt etter at du har fått absorbert litt ja?
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.283
    Antall liker
    2.526
    Torget vurderinger
    1
    Hva i svarte $£@£€£@ mener du min resonansedempede målehjelm og det nedfryste, rhodium belagte målebåndet som er innsmurt i linolje ikke er bra nok :p

    Jeg kan tilføye at jeg er akustisk frakoblet underlagt på mine fotformsko og både kw og jeg har ikledd oss måleørene

    Jeg vedlegger bilde av meg da kw ikke liker offentliggjøring av sin person ikledd disse.
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Dette får dere ta dere i mellom, jeg bare sitter her og kvitrer.

    Takker Ehed for det andre.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    gismo skrev:
    Meget bra KW, en mann for trearbeider trer frem ;)
    Den Karan "halvdelen" er råbarsk :D

    gismo
    Jeg skrev i et tidligere innlegg;

    Uten sammenligning for selve arbeidet, men jeg har leita etter et gammelt sterkt gulnet avisutklipp fra "Glåmdalen" avisa (ca. 1928-30), hvor det sto avbildet en"ung mann"(min far) med sine trearbeider omtalt som en nevenyttig ungdom (men fant det ikke nå)

    Derimot så har jeg funnet det jeg antar er originalbildet fra avisnotisen.
    Her avbildet bak barndomshjemmet hans i Øvre Grue.............som nå bare er et tomt jorde ved siden av hytta vår.


    Her snakker vi om trearbeider gismo ;)

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Se her, ja.

    Du har det mao i genene. Da er det bare å kjøre på!
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.666
    Antall liker
    32.671
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei KW.

    Artig å se sånne gamle bilder av sånt flott arbeidet fra lokalavisa vår :)
    Som Eik nevner så er det jo klart du har dette i blodet og det er jo bare å videreutvikle dette KW.
    Kanskje noe som ligger til oss her inne på "skogen", liker selv å jobbe med tre fremfor noe annet materialet :)
    Vi har jo en annen felles kjent, som også bør har det i blodet, han har en far som har gjort utrolig mye flott med tre og tilhørende verktøy ;D
    Snakkes.

    gismo
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ikke noe nytt på Hi-Fi fronten her, men med mer overskudd enn på mange år, og ferdig med snekkeriet av akustikkplaterammer, så har jeg gått over til rydd og kastbransjen.
    En bunke med "jord"kabler (SC og nevnt i kabelhjørnet) er gitt bort.
    3 ganske så fulle X1 lass er kjørt på dynga og det blir ganske så sikkert et fullt lass til.
    Masse (det meste) rekvisita fra min andre hobby (som i en del år nå har vært svært dalende) skal avhendes på en eller annnen måte (fugleholdrelatert).

    Begynte på (kald)loftet, der hvor alt av embalasje lite nok til å få opp gjennom nedtrekksluka (minus eskene til Kef 207 og subbene).
    Det ble bedre plass der oppe, da en del ble kastet, men det meste av embalasje taes vare på, så lenge det er plass..........Furutechpaneler, daader og masse audiokomponentesker/trekasser.

    I denne operasjonen da jeg startet på loftet under, "fant" jeg 8) et rom som nå er ryddet rengjort malt vegger og tak.
    Det er på 3x4 meter gulvflate med skråtak fra ca. 2,4 inn i rommet, kun 208 totalhøyde til tak.
    Her har jeg foreløbig samlet (nesten) alt av eldre audio/bilde komponenter som jeg har tatt vare på og som ikke blir kastet/gitt bort nå i første omgang.
    Her har jeg plass, så det blir mitt eget lille historiske museum, noe virker og annet ikke.

    Har tenkt å få til et lite anlegg der oppe mest for moro skyld, med bl.a. kassetspiller og cdspiller (om noen av de (cdspillere) virker da).
    Uansett nå er det samlet og stillt ut :D



    Stort sett bare "folkemodeller" (les billigtyper av diverse)

    Min første cdspiller står der, min første platespiller kan/vil nok bli stående der (oppe), min første videomaskin står der, min første forsterker/receiver kan bli plassert der (Tandberg TR 1000) med mindre jeg ikke skulle få igjen (grunnet lite bruk) en Yamaha reciever (som virker).

    Fy så mye en har tatt vare på og som ikke i det hele tatt er blitt brukt på mange år.
    Slik skal jeg jobbe meg nedover i huset.

    Trodde dette rommet var det eneste i huset med 10 ampere kurs, men neida det var 16 ampere her også, uten at det er av den minste viktighet i dette tilfellet.
    Egentlig nærmest et tulleprosjekt, men nå er det ihvertfall ryddet og malt og blitt et aldri så lite museum, med forhåpentligvis mulighet for lyd om enn rommet ikke er særlig godt egnet.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Da ble det lyd der øverst og den "minste" kassetspilleren virket ihvertfall.
    med Zhaulo dac og Airport Express så ble det godlyd ut av Keesonic høyttalerne (fatttigmanns Rogers LS 3/5 A, som de vel ble kallt i sin tid.
    Plasserte noen akustikkgreier som har blitt til overs (etter at bildene er tatt) og her er alt eldre utstyr (utenom Zhaulodacen da) til og med cordfløyelsstolen (svært lav) som jeg sitter i.
    Hyllene hvor det meste er stablet til venstre i rommet er faktisk på mange måter fornuftig formet for audiokomponenter..........brukbar bredde 56cm og brukbar dybde og med mellomrom til kabler mellom alle hyller (og bakvegg) og høyder (3 moduler her) vintage Ikea.





    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    EHED

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Innlegg
    1.256
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Skikkelig Vintage-anlegg :)

    Du må nok snekre noen nye(gamle) høyttalerstativer da vel - blir for moderne de der....
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    EHED skrev:
    Skikkelig Vintage-anlegg :)

    Du må nok snekre noen nye(gamle) høyttalerstativer da vel - blir for moderne de der....
    Du har selvfølgelig rett, ved siden av Zhaulodacen er også Dynaudiostativene av nyere dato.
    Ht.kablene er gamle Omni fra Taralabs, for korte til bruket der oppe, de ble med fra kjøkkenet så jeg slapp å demontere/montere, skal skiftes til noe lengre.
    Har samme i større lengder, men kommer til å velge noe annet billig og mykere.
    Ht. terminalen på TR 1000 er jo bare et par skruer.

    Mvh.KW
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.666
    Antall liker
    32.671
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Og det var da anlegg nr ? KW ;)
    Artig og den TR 1000 gir meg jo gode minner :)

    gismo
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    gismo skrev:
    Og det var da anlegg nr ? KW ;)
    Artig og den TR 1000 gir meg jo gode minner :)

    gismo
    Kan vel (nesten) kalle det for anlegg 4 og flere høyttalerpar har jeg ikke, med mindre (kom akkurat på det nå) jeg skulle gå igang med å fikse opp Sonabht. stående her og få igjen min Yamaha receiver, da skulle det vel fort kunne bli............5 8)
    Det er nå bare 2 av de som har en viss klasse da, og for at det skal bli 4 (eller 5) så må det eventuelt en pre til i anlegg 2 (eller 3)..........det blir sjonglert litt frem og tilbake her.

    Bare tull egentlig med mer enn et anlegg når en er eneste lytter og ikke er interessert i (surround) film/kinoanlegg ;D

    Mvh.KW
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    skal si du står på, kw.

    snart like bra utvalg og demofasiliteter som en middels hi-fi-butikk du nå.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    mesut skrev:
    skal si du står på, kw.

    snart like bra utvalg og demofasiliteter som en middels hi-fi-butikk du nå.
    Ja, jeg kjenner meg ikke igjen slik jeg driver for tiden.

    I går fikset jeg noe akustikk greier der oppe og med lyd trådløst fra iMacen i stua gjennom zhaulodacen så ble det absolutt hørendes, dog med sterk begrensning i bass selvfølgelig.

    Lyden fra kassetspilleren derimot var sorgens.......det var bare dårlig.
    Prøvde både selvinspillt og ferdigkassett, like dårlig :-\

    Hva rengjør en spillehoder med, dette er så lenge siden at jeg har glemt helt.

    Trolig er det også selve magnetbåndene som har tapt seg, de er jo 40 år gamle og vel så det.
    Skal se om jeg får sjekket ut dette.........først rengjøring så prøve nytt opptak, har nok noen uinspillte/ubrukte bånd liggende.

    Bilder med og uten takbelysning, nå har jeg hytteturalternativ der i øverste etage ;D
    Kjekt med iPodTouch som fjernstyring da 8)





    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    kise

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    557
    Antall liker
    19
    Jeg har stående en del magnethode rens bokser
    disse er fra merket safeclean.
    Du må gjerne få arve en slik en.

    Mvh
    Christopher
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Det kan jo være greit å ha.........takker.
    Nå har jeg prøvd annen kassett og lyden virket det ikke å være noe galt med..........
    var nok bare uheldig med de to første jeg prøvde............eller kannskje apparaturen måtte brukes/stå på litt først.

    Prøvde i går kveld den andre, det kommer lys, men ikke noe bevegelse ved play/spoling o.l.


    Synd fordi dette er en bedre og mer påkostet utgave (Sansui SC 3330- 8kilo) enn den som virker Sansui SC 1300.

    Tok av topplokket i dag og slik ser den ut inni.



    Tok ut sikringen som røk i operasjonen, men det var uansett ikke den som var gåen, ellers ville det ikke lyst.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.645
    Antall liker
    3.278
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Elsker de gamle "peak level" meterne! Hvorfor har ikke dagens CD spillere det?
     
    N

    nb

    Gjest
    Kalle Klovn skrev:
    Elsker de gamle "peak level" meterne! Hvorfor har ikke dagens CD spillere det?
    Trengs ikke, du kan bare anta de står på stort sett max hele tiden...
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Nå som du er i kasettspiller-modus, kunne du jo forsøke å skaffe deg en slik en, KW! 8)

     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.276
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    "Lyden fra kassetspilleren derimot var sorgens.......det var bare dårlig.
    Prøvde både selvinspillt og ferdigkassett, like dårlig :-\

    Hva rengjør en spillehoder med, dette er så lenge siden at jeg har glemt helt.

    Trolig er det også selve magnetbåndene som har tapt seg, de er jo 40 år gamle og vel så det.
    Skal se om jeg får sjekket ut dette.........først rengjøring så prøve nytt opptak, har nok noen uinspillte/ubrukte bånd liggende."


    Jeg opplevde noe av det samme tidligere i vinter. Tak fram min gamle og "gode" Denon og skulle høre gjennom noe grom blues.. Helt håpløst. Renset i øst og vest, til ingen nytte. Endte med at jeg ga bort spilleren i ren frustrasjon. Tror nok det var båndene som var halvveis avmagnetiserte..
    Samme kan det være, skal nok ikke over på tape igjen :p

    M
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn