The KW-sound 2011

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Har ryddet og forandret litt i kjeller, låner også en pre slik at det nå blir lyd fra Bel Cantoene.
    Fikk det ikke til å virke med Weiss 202 som pre.............. ::)

    Hadde jo 4 stykk moduler Golden Horn (til overs) liggende og de er nå plassert som vist på bildet.
    Ryddigere ved bakveggen nå, og lyden imponerer meg ved disse Dynaudio Fokus når de nå drives av BC eVo 2, det er jo kontroll og effekt i lange baner.

    Jeg låner en Aura Devira Gold av Joachim og den gjør jobben her godt i mine ører.

    Kunne nå ta ut proppene på Dynaudioene da dette høres bedre ut enn det gjorde med MF A300 og portene åpne...........aner ikke hvorfor (og selvfølgelig et subjektivt inntrykk).



    Hører at jeg bør jobbe litt mer med demping enn allerede gjort i den andre delen av rommet, men det er da ganske så lyttbart.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Flott bakvegg i ren KW-design!
    - Du mangler bare en hydraulisk svingstol + pølseklype for å nå musikken, men lyden kommer vel fremdeles fra eple-kilden?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Herlig bakvegg KW, ser ut som du splitter og diffuserer signalene i alle retninger her.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Takker!
    Det så jo nesten slik ut fra start, men jeg har fjernet en øvre del av seksjon til venstre, flyttet noen cdhyller dit samt fjernet 5 av de (2 et erstattet med videohyller) så laget ei hylle hvor de to GH modulene står på i midten der (nede).

    Midlertidig ordning i den andre enden.



    Prøver å få tak i 4x7,5 cm akustikkplater (samme som jeg har 4 av i taket).
    2 skal stå der de sorte som skimtes bak der står nå og de to andre skal plasseres i lengderetning (60 cm siden som høyde) i førstereflekspunktet for Fokusene på siden av de.
    Der låner jeg akkurat nå 2 av furutechpanelene fra stua.
    Daadene blir da stående oppå hverandre (nesten til taket i kroken).

    Edit; Ja, lyden kommer fra iMacen via AE til EmmLabs. styres nå med iPod Touch.



    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Godt å se at Belcanto'ene er i orden igjen.

    Selv om jeg ble overrasket hvor bra Musical Fidelity var sammen med Dynaudio, så er det vel noen hakk bedre nå tipper jeg.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Det er det Eik.

    Jeg blir bare mer og mer glad i og imponert over Fokus 140, og enda bedre skal det bli med litt mer akustikktiltak som nevnt over.

    Mvh.KW
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.572
    Antall liker
    7.108
    Grumpy skrev:
    Da jeg så dette bildet kom jeg i tanker om det skulle være mulig å lage seg et skikkelig vinstativ bak høyttalerne mine som samtidig kunne fungere som diffusorer...
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Her er det (stereo)pølser og rødvin som gjelder 8)

    Mvh.KW
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Da er jeg godt i gang med rammer til akustikkplatene.
    I motsetning til tidligere hvor jeg kjøpte furu glattkant med hva det ofte fører med seg av skjevheter bl.a.
    så har jeg denne gang satset på hobbyplater, som jeg får kuttet opp i størrelser som passer, hos Maxbo.
    Dette var mye greiere å jobbe med og lettere å få pent og riktig.
    Kjøpte eik til stuepanelene (de to på 60 cm bredde), resten blir furu.

    Inne i min (vinter)hage



    Ut i min hage



    Første ramme nesten ferdig, da er det bare 9 igjen 8)
    Har jo to rom som disse skal brukes i.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Nice, oljer du terrassen i samme slengen ;D
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Aldri blitt oljet, heller ikke vasket på alt for mange år, må jo stå i stil til resten av hagen.
    Jeg la inn det bildet hvor det så minst stygt ut.
    Har dog ikke noe negativ innvirkning på lyden (inne), men er farlig glatt der enkelte dager, snart kommer snøen og da blir det hvitt og fint ;D

    Jeg har satt sammen 4 stykk nå og maler de fortløpende.



    Den på høykant er for stua og kun sortmalte lister foran (samt føtter), mens de som skal i kjeller og av furu blir helt sorte.
    Disse 4 får også sorte akustikkplater, ytterligere 4 stykk skal lages og de får 10 cm tykke opalplater i rammene, og alle de skal i kjeller.

    De (med fururamme) blir enten malt i samme farge som veggen, eller bare beholdt i furu, får se om jeg gidder å male.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Det er derfor jeg lager mobile moduler/rammer ;)

    Har bestillt benk (kasse) i eik, som skal stå mellom subbene, på plateskredderiet............det vart dyrt ja.
    Det er selve platene som er dyre for sin egen del (imo) , men nå får jeg de til uka så da forsvinner den (i kirsebær) som nå står i stua ned som ny benk til anlegget i kjeller............gjenbruk ::)
    Dynaudioene er jo i kirsebær og fargen er så godt som lik, da skal Lack i bjørk vekk derfra.


    Ny i stua, og jeg har tenkt å lage ei hylle sjøl ca. 14-15 cm fra topplata, slik at jeg får plassert ampen nederst eventuelt med strømforsyninga til Linestagen ved siden av.............blir så fint atte.



    Settes rett på rågummi, av samme type som både HT. og subber står på, dog litt hardere type.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Jeg er helt sikker på at dette blir bra. Tar en tur når du er ferdig.
    Har også hørt du har fått ett nytt bassfenomen som virker noe merkelig......mystisk

    Tor
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det var ikke samme kurver som nest siste gang og ingen av oss skjønner hva som har skjedd.
    Ingen forandringer er gjort, så mystisk er det.
    Bryr meg ikke noe om dette før ny benk og akustikkforandringene er på plass.

    Nå har jeg nettopp skrudd sammen de fire siste rammene, de for 10 cm opalhvite platene.
    Har igjen å kjøpe og sette på lister foran som holder platene på plass.

    Har inntil videre satt ned alle de sorte og virkningen var god..........ikke vanskelig å høre.



    På siden foran HT. skal den ene hvite "henge" på langs slik at den dekker litt under og litt mer over Dynaudioene (den sorte som står der nå skal i stua)
    Så vil den andre hvite bli stående på høykant mellom den og Daadene, så får jeg se om de er noe vits i (der) i det hele tatt.
    De blir jo flyttbare så her kan det eksperimenteres, når alle er ferdig.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Nå tror jeg at du koser deg fælt med rammene dine KW. Kanskje såpass at du glemmer både lunsj og middag - stemmer det?
    - Herlig er ihvertfall ;D
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Kos innenfor faste rammer ja.
    Lunsjtid er frokost for meg ;)

    Da var de 4 siste* ferdig og alle står nå i kjeller.




    *Jeg antydet at det skulle bli 10, og det kan det bli, da jeg har ei plate igjen.
    Dersom jeg vil ha full bredde med dette i sort bak anlegget i stua, så blir jeg nødt til å dele den siste i to å lage to rammer til med 30 cm bredde.
    Jeg har jo helt ut så langt det går med GH i dag, så det ville jo være kjekkere med like mye (ut til karnapp og ut til HH V6 høyre side.
    Får nå se om jeg gidder det da.

    Fikk jo mer flyt i produksjonen underveis og de siste 4 ble også skikkelig hånd i hanske, platene gikk akkurat inn uten å bli presset og uten slerk.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    johnnygrandis skrev:
    Nice, oljer du terrassen i samme slengen ;D
    I dag oljer jeg den nye eikebenken, som skal inn mellom subbene.



    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det var da fælt så nevenyttig du har blitt da, kw!

    prøver du å sette meg i et dårlig lys?
     

    ambiance

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.01.2007
    Innlegg
    524
    Antall liker
    161
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    3
    noruego skrev:
    Grumpy skrev:
    Da jeg så dette bildet kom jeg i tanker om det skulle være mulig å lage seg et skikkelig vinstativ bak høyttalerne mine som samtidig kunne fungere som diffusorer...
    Det hørtes dyrt og matnytting ut. :D

    A.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har rigget opp alt fra stua minus Karanampen og vinylrigg nede i kjeller og slik ser det ut der nå.



    Når den nye benken i eik er helt ferdig (med den hylla jeg skal lage sjøl). så blir anlegget oppe rigget til igjen.
    Med Karan linestage og sannsynligvis Weiss dacen og macminien.

    Den sorte akustikkplata foran lcd skjermen, var for å hindre refleksen fra blitzen, den skal ikke stå der.

    Fikk akkurat to slakteblokker inn i benken som platform for Bel Cantoene........på millimetern.

    Funker bra lydmessig med alle 8 akustikkplatene...............kanskje jeg må lage fler 8) , siden de sorte i hjørnene jo skal opp i stua.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bør jo legge til at det er 4 plater i taket også, men de har vært der noen år.
    Jeg vet ikke om jeg skal se positivt på det eller..............hvorvidt en blir klokere med alderen 8)

    Jeg begynte å få en ide om en slik 4 platers i taket til (altså enda en til).
    Da slo det meg :-[ ............hvorfor i all verden lagde jeg den første slik.



    Ubegripelig i dag, det hadde jo vært mye enklere og lurere og laget det slik at de 4 lå ved siden av hverandre og tett sammen..........penere og enklere, totalstørrelsen blir jo den samme, 240x120.

    Altså 4 x 60 cm sider ved siden av hverandre, de er stive nok til og kun bli holdt oppe i hver 120 cm lengderetning.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det er jo mye gøyere å lage fire små enn en stor ;D
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Får vel lage noen mindre da, trenger et par som skal være på 40 cm bredde.

    Nå først er det klargjøring av den nye benken til stua.

    Ekstra hylle er innkjøpt, kuttet til og fått sin første olje.
    Vinkellist i aluminium som hylla skal hvile på likeså.

    Først saget i riktig lengde så boret hull.



    Så laget en avstandsmal og merket av og skrudd fast.



    Da kan jeg ringe til sterkeEik å be om hjelp til å bære eik inn å plassere mellom subbene.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.897
    Antall liker
    13.956
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dæven så du DIYer, KW!
    Moro å følge med på snekring og akutriks. :)
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Det går nok likar med snekkerverktøy enn loddebolt her ja.

    I går bar Eik eik og møbelet står nå i stua, med forsterkeren og Regaen på plass.

    Hylla

    må tørke til imorgen, men da skal den på plass og anlegget rigges opp igjen.




    Jeg nok lage de nevnte 2x 40 cm paneler til der bak, ikke bare for lydens skyld, men for helheten utseendemessig.

    Furuplata bak riiaen nederst der, er en ide/tanke jeg har om sperre sikten over riaaen alternativt strømforsyningen og ned bak der (hvor Powerplanten PP blir stående på gulvet), den vil i så fall bli malt sort.
    På det området som da blir ledig bak den men fortsatt i "benken" har jeg da tenkt å sette harddisken.

    På en måte har jeg lyst til å ha de tre karankomponentene rett over hverandre til venstre i benken, men det kan være så som så...............over 80 kilo på venstre side og så kun Rega,riaa, macmini og Weiss dac på høyre siden, ihvertfall vektmessig ubalanse :-\

    En annen løsning er strømforsyninga til Karanlinestagen nede til høyre, selve linestagen øverst til venstre og så alle småkomponentene i den midterste hylla..........dacen stå til høyre der grunnet 2 stykk digitalkabler en optisk og en elektrisk fra henholdsvis digitaldekoderen og BD spilleren, som ikke er lange nok til plassering venstre side.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Sannsynligvis er det slik det blir plassert, dog med en plan om å lage en (opp/ned) u-hylle over riaaen som får "taket" ca. 9 cm under hylla hvor dacen står.



    Dette blir da en ekstra hylle og planen er å sette Macminien der rett under Weissdacen, dette vil jeg ha bl.a. for å skjule innsyn mest mulig til kabler og annet bak benken, som jo ikke har rygg.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.897
    Antall liker
    13.956
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ble bra dette!
    Hva med å lage en ikke-opp-ned-U hylle?
    Sånn at den henger fra hylla over?

    i rødt her:
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Det var noe i den retning jeg opprinnelig hadde tanker om dersom jeg lagde en langbenk som også dekket over subbene.
    Men jeg syntes at den "inntappingen" for å få en slik benk stabil, ble noe dyr........ca. 7K (altså 3,5 K i hver ende.
    Derfor endte jeg på det jeg nå har, med bunn og dermed stablilitet.

    Ikke dum ide, men litt av vitsen er samtidig å få en rygg på denne hylla som skal stoppe ca. 8 cm før enden av benken bakover...............der skjønner du ;) ........der skal Mybook-harddisken stå.

    Takker for innspill, men det blir nok som jeg har planer om, og mine flatsølv i bomull rca kabler til riia er akkurat lange nok til å nå ned til riia, bare å lage hull til de på ryggplata der i bakkant.
    Selve bakplata blir ikke gående helt ned til bunnbenkeplata (1-2 cm klaring), dette for å få inn netkabelen til riia.

    Dersom en ser på bildet (det siste) så kan en skimte den blanke hardisken bak riiaen der, og den har lys som indikerer (blinker) når den er i farta/jobber, det vil jeg også gjerne se minst mulig til.
    I og med at dette hyllearrangementet blir stående løst er det bare å løfte på den for å få inn netkabelen.

    Mvh.KW
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.897
    Antall liker
    13.956
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Høres ut som du har tenkt gjennom dette, for å si det mildt ;D
    Peis på, blir helt sikkert bra. :)

    Funker det greit med sånn benk som underlag for P25?
    Eller kanskje du bare har den til pynt? :D :D
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    KW skrev:
    Det var noe i den retning jeg opprinnelig hadde tanker om dersom jeg lagde en langbenk som også dekket over subbene.
    Den tanken er ikke så dum KW. En tilpasset eikeplate med "cones" e.l. under. Visuelt mener jeg det blir både mer helhetlig, samt bedre plassutnyttelse. Jeg landet på en nær tilsvarende løsning både av hensyn til bedre plassutnyttelse, samt at at Basis-spilleren er for dyp for disse std. IKEA-greiene.



    Ellers synes jeg du ikke akkurat sparer på energien om dagen KW. Deilig å vite at du svetter, mens slike som meg kan bombardere tråden din med det ene tåpelige forslaget etter det andre ;D
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    @Grumpy

    Jeg må rette deg til..........Den tanken var ikke så dum......... ;D

    Forøvrig så bruker jeg gummi ikke koner ;D

    Jeg har forlatt langbenkideen, men antar at du nå kanskje tenker på en plate oppe på denne (som jeg nå har fått laget) igjen, som forsåvidt også har vært innom min lille hjerne.

    Jeg får nå plass til det jeg har og PPP (powerplanten) står plassert på gulvet inntil vegg bak der riiaen står.
    sideveis med front mot høyre og kontaktuttakene mot venstre.........det blir enklere å komme til da.
    Den står ca. 30 cm. fra bakkant eikebenken, det er hele 84 cm. fra bakkant benk til vegg og 70 cm. til front plasma og akustikkplater.
    Ganske kjekt de gangene det skal kobles fra og til.

    Du handler og handler ser jeg JR på strykerommet er rimelig.............. stopper der ;)

    @Roda

    Jeg bruker noe tid på dette ja, sitter i sweetspot og tenker og tenker og ser og ser og måler og måler cm.

    Det er en viss utvikling fra noen år tilbake hvor noen slitte hvite (5 cm.) akustikkplater var stillt opp lent mot veggen litt her og der.

    Jeg må innrømme at jeg ikke bruker Regaen særlig ofte, men enkelte kvelder kan fort bli rene vinylkvelder.

    Mvh.KW
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hylle omtalt skrudd sammen.



    Med topplata som er i eik, og det i furu er tenkt malt sort (mye maling igjen)



    Bakkant er lengre/bredere for å sperre innsyn til rotet bak.

    Prøveplassert i i seksjonen.



    Der skal macmini plasseres under dacen og så riiaen nederst.

    Antar at jeg da også vil se mindre til kabler ut/inn fra macmini.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.283
    Antall liker
    2.526
    Torget vurderinger
    1
    Ser nesten ut som du har pensjonert deg fra pensjonstilværelsen og startet som snekker på fulltid ;)


    Snart på tide med litt harde fakta…………………
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er noe aktiv for tiden ja.

    Det er satt opp i stua, så jeg er klar for hjelp når det måtte være jeg.
    Kanskje burde jeg få laget til de to siste 42cm (utvendig) brede akustikkplatene som fyller ut til siden bak der...................tror nok det ja, det er jo tross alt litt styr og jobb med måling.
    Jeg har materialer til rammene, men mangler en sort akuplate, den jeg har skal jo kuttes til 38 cm......
    derfor må jeg ha en til.

    Mvh.KW
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Flere dager uten bilder jo.

    Nå har jeg fått festet akustikkplatene som tidligere forklart på siden av høyttalerene.
    I lengderetning som dekke litt under og litt over Dynaudioene.
    Det ble brukbart og med plass til en GH (Golden Horn) oppå.
    Jeg kan jo variere med sorte og opal omhverandre her og akkurat nå går det i opal 8)
    Matcher forøvrig Daadene.





    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Da er det ferdig i stua både i, foran og bak benken.
    Det ble vellykket og etter planen.


    Så godt som alt rot skjult fra sweetspot.


    Og hele bakveggen nå dekket med nye akustikkplater i rammer (til karnapp og HH V6)

    Nå er det klart for måling (og justering)...........................................Roald ::)

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ser supert ut, kw
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn