|
Origi Live har isolatoren til salgsLidt rart og uforståeligt "This Isolator will not be available for online web purchasing." hva menes med det? må man reise ditt for å få kjøpt den ???
Mvh Tom-Erik
Enig, er vel for ca 5kr. i deler+lidt arbeide! hmm..$$$$$$$Prøv heller å grip problemet ved roten. Dersom du har en kombinasjon som matcher, skal man ikke ha behov for noe slikt.
Prisen er jo ellers helt latterlig![]()
Har selv laget en i møbelputene fra biltema, ganske fast matriale, vet ikke om den gav noen forbedring men den gjorde nytten, jeg fik rett VTA. Bortsett fra det tror jeg på at der er noe å hente ved demping mellom arm/pickup, men som så mye annet innen hifi er der vel snak om bitte små forskeller, forskeller du kun vil høre om du har et åbent sindVil ikke en korkplate i passende tykkelse gjøre omtrent samme jobben?
Kork er et rimelig dødt materiale og skulle være i stand til å ta opp i seg vibrasjoner før de når armen?
Jeg bare spør...
He he. (joda, en må benytte muligheten, er det ikke så?)Kanskje Affa kan forklare idèen, han bør vite en del om mekanikk.
Hvis man kan anta at loopen er helt uten tap vil jeg tro det, ja. Problemet er vel at dette er et ideal som ikke er oppnåelig i praksis, vil jeg tro.He he. (joda, en må benytte muligheten, er det ikke så?)
Men til saken, jeg trodde det var en fordel rent mekanisk om en hadde en "closed loop" i PU, arm, plinth og tallerken.
Har matchet arm og pu med hensyn til egenresonans, så det er ikke noe problem.Prøv heller å grip problemet ved roten. Dersom du har en kombinasjon som matcher, skal man ikke ha behov for noe slikt.
Prisen er jo ellers helt latterlig![]()
Dette blir noe annet tror jeg. "Tiptoes" blir vel mer analogt til spikes på høyttalere.??dette er ikke noe nytt:
har selv en plate med "tip-toes" fra modsquad til å ha mellom pu og hus.husker jeg kjøpte den på 70-80tallet og den ble vel ikke akkurat noen suksess hos meg
IMO
Var selv ute og shoppet en brukt (50 timer) Helikon Mono. Får ikke hørt den før i mai, men artig læll. Noen som har erfaringer med den? (Min første Lyra også, forresten)Tok derfor sjansen på å kjøpe en brukt, skulle den mot formodning ikke falle i smak taper man mindre ved eventuelt videresalg.
Ble denne:
http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?anlgcart&1145540695