The Horny Kid

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Jeg tror bjarnetv er inne på noe når det gjelder CAMO-farge. Det er noe PA over de bassene som skjærer bare bittelittegranne med resten. Men så lenge fruen ikke sier noe - why bother?
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.046
    Antall liker
    2.798
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Om butikken er trantømt skal jeg i et anfall av ren veldedighet vise Magnus en annen sjelefred ( og jeg er stadig takknemlig for de jomfruelige 2002 jeg kjøpte av ham)
    Sjøkreps og fransk hvitvin
    :cool:
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.046
    Antall liker
    2.798
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Hm en patologisk sjøkreps angst
    Forsterket av tanken på den vemmelige smaken av en passelig hvit Burgunder ?
    Aner jeg at noen gråter for sin syke mor?
    Når det værste ( frøken)smittemaset har gitt seg tror jeg sannelig at det er på tide å treffes
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Hm en patologisk sjøkreps angst
    Forsterket av tanken på den vemmelige smaken av en passelig hvit Burgunder ?
    Aner jeg at noen gråter for sin syke mor?
    Når det værste ( frøken)smittemaset har gitt seg tror jeg sannelig at det er på tide å treffes

    Om du klarer og få i en veganer sjøkreps.. så står den ikke til påske !!!! :cool:
     

    VegardW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    4.046
    Antall liker
    2.798
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Om du klarer og få i en veganer sjøkreps.. så står den ikke til påske !!!! :cool:
    Den står forhåpentlig til påske….
    I mitt univers kan sjøkreps gi en nær ultimat matsanse opplevelse, det finnes sikkert alternativer som er hårreisende gode for en veganer.
    Lett å
    Tråkke i grøften : det er mye vi ikke vet om hverandre
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    6.350
    Den står forhåpentlig til påske….
    I mitt univers kan sjøkreps gi en nær ultimat matsanse opplevelse, det finnes sikkert alternativer som er hårreisende gode for en veganer.
    Lett å
    Tråkke i grøften : det er mye vi ikke vet om hverandre
    Tanken som teller, så takk! :)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    6.350
    Her er det bare å bygge et passende plassbygget "skap, hylle og benk løsning" med spilevegg og demping på egnede steder. Kabinettene kan kles inn med stoff på rammer.

    Utfordringen er at rommet vil aldri se stort og romslig ut noe mer. Kun et par små stativhøyttalere som klarer det :p
    Har litt bedre plass en det som fremkommer av bildet, så det tar faktisk ikke så mye plass av totalen. Det vet ikke fysisk størrelse jeg var satt ut av, heller headroom og lyden generelt:)

    Stua er 85m2 med tilstøtende gang og trapperom.
    2B8D703D-E810-415E-AC56-0CE3A992C82A.jpeg

    Ser jo knapt høyttalerne fra andre sida 😅

    83E6BE83-4E60-4F6D-82F9-0829517F9EE3.jpeg
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Tøft med store systemer, spesielt hvis man før har fått litt refs av besøkende om at man har store høyttalere .... Mine 70 kilos svarte "perler" ser ut som barneleker på gulvet sammenlignet med de 225cm basstårna som står rett bak nå. Fælt når man drar på besøk og linjekilder på drøye to meter visuelt ser små ut ... 😅
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer med vanvittige suber. Etter hva jeg forstår helt i tett av det som finnes.

    Har du lyttet til de mindre modellene? Jeg forstår at de store har mer av alt, men det kunne vært interessant å vite om forskjellen mellom små og store blir større jo høyere volum man lytter til.

    Edit: Ja, ser jo at det er stor forskjell på hvor dypt de spiller. Meningsløst spørsmål fra meg dette 😅
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.231
    Sted
    Langesund
    Noe mindre, men med minst like stor kapasitet. Går ikke fullt så dypt på papiret.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.231
    Sted
    Langesund
    Norge åpner for et normalt liv igjen, og da setter vi i gang med hjemmebesøk med det samme. Ikke det at det har vært helt tørke derom:)

    Dobbelt med basser siden sist jeg var innom og en runde med kyndig Audiolense skruing har heiset lyden inn i himmelen, og egentlig en bit over det jeg trodde var mulig i en vanlig stue...vanlig og vanlig, ikke akkurat! Stor vil jeg si. Med et minimum av akustikktiltak og masse luft rundt og bak anlegget virker det ikke som rommet slører på noen måte, heller beriker, og musikken slipper flott. Både det dynamiske aspektet og den tonale balansen kjenner jeg igjen fra eget rom ...snodig;)

    Skummelt bra jobba og kos deg masse med godlyden.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.903
    Antall liker
    13.160
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    fett med deilig volum å boltre seg på
    ser gjerdet har blitt flyttet foran peisen..... :ROFLMAO:
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    6.350
    Takk for besøket i dag, Shy!

    Må jo skrive litt om helgen som har vært. Etter å ha fått god hjelp i tidligere rom fra @TrompeteN, tinget jeg på besøk av ham for tips om tuning og akustikk.
    Litt bakgrunn: da jeg koblet opp anlegget her i stua for første gang åpnet jeg Audiolense, åpnet korrigeringsprosedyren fra forrige rom, target fra forrige rom og trykket "make filter" etter en rask og tydelig halvhjertet måling sen nattestid. Lyden som kom ut av anlegget da var langt utenfor det jeg forventet meg å få etter første forsøk. Jeg er vant til kald klang, slank bass og guffen lyd i åpne stuer med store vindusflater. Nå var det varme, god bass, ryddig lydbilde og atmosfære.
    Forbedringspotensiale - helt klart - men ut av boksen så var dette en ren glede. Har hørt mye musikk de siste ukene!

    Men så må man jo videre. Fikk endelig opp alle 4 subbene, tatt ny og mer grundig måling, og startet på å justere litt på prosedyre og frekvenskurve. Kom ikke særlig videre. For å være ærlig sliter jeg med å mikse inn mer og gøyal midbass/bass uten å mudre til øvre bassområde/nedre mellomtone.

    Men. På lørdag troppet altså Trompetmannen opp på døra, klar for den samme hyggelige praten og musikkgleden som tidligere. Jeg tror han opplevde noe av det samme som meg - en viss overraskelse over hvor lite lyden virker preget av rommet. Etter noen runder med musikk jeg selv opplever som vellydende med egen justering, setter vi opp noen akustikkpaneler på frontvegg, samt i hjørnet ved peisen. Så får han PC'en på fanget med frie tøyler til Audiolense. Tror det går nesten 2 timer uten at vi sier stort, mens jeg ser det arbeides både med prosedyren AL glatter måling og korrigerer responsen etter og targetkurven. Atle bruker en annen innfallsvinkel og metode enn meg, det er helt klart. Her tunes anlegget først paddeflatt og uten noen form for heving i bassen. Det lyttes til klassisk og jazz for å tune klangfarger og tonalitet. Jeg hører at det stadig blas opp mer og mer detaljer og naturlig lyd, og låter jeg hørt på daglig de siste ukene fremstår med mer detaljer enn jeg har lagt merke til like lett som nå.
    Så mikses det inn bass. Jeg vet ikke helt hvordan han får det til, men jeg har mindre heving totalt sett nå enn tidligere, men har en stramhet og punch som overgår det jeg får til selv.

    Jeg er imponert, takknemlig og veldig, veldig fornøyd med jobben. Anbefaler alle som vil skvise potensialet ut av oppsettet/rommet sitt å bestille noen timer av denne mannen. Evnen til å legge objektive kvaliteter til bunn, men likevel tolke mine lyttepreferanser inn i miksen er fantastisk.

    Nå går Royal Ballet på A80 og fruen smiler i godstolen. Livet kunne vært verre!
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.508
    Antall liker
    14.231
    Sted
    Langesund
    fett med deilig volum å boltre seg på
    ser gjerdet har blitt flyttet foran peisen..... :ROFLMAO:
    Ja de som hadde noen flere m² å boltre seg på.
    Et gjerde har to sider, og noen ganger er det for å verne barn fra skade og andre ganger barn fra i å skade.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.321
    Torget vurderinger
    0
    Takk for en fin lørdag Emokid!
    62755080-8C84-45C3-AAB5-C8F9637AA392.jpeg

    985378C9-A095-4308-95E0-CA97D16CF224.jpeg


    Føler meg privilegert som får være med på flyttelasset fra gamlehuset og over til villaen som kan se utover både Porsgrunn og Skien fra sofaen i stua. Gratulerer så mye med flott hus. Her tipper jeg dere får det som plommen i egget i mange år fremover. Det var hyggelig gjensyn med fru Emokid og barna. Svigers var på besøk og huset levde som det skal gjøre hos en barnefamilie en helt vanlig lørdag. Peisen var tent og bevertningen var av kjent Emokid merke. Kaffe er blitt blant hverdagens høydepunkter og etter en tidlig morgen og et par timers kjøring var det deilig å komme frem å bli servert Emo-kaffe. Kan bekrefte at de ikke leker kaffe i det nye huset heller 😊

    De sorte NNNN kassene får virkelig konkurranse her. Det første jeg la merke til da jeg kom opp i stua var nemlig utsikten og la nesten ikke merke til anlegget. Den utsikten var du heldig med Magnus😁

    AD729616-AEE3-4D6E-8205-9EF6F51C7CEA.jpeg

    190FC0D6-F841-4235-9955-66940A7AD527.jpeg

    Stua er stor og flott og delt i to som bildene over her viser. Jeg var litt spent på hvordan trappeoppgangen som var åpent ned til første etasje ville slå ut, men heldigvis var de bekymringene ubegrunnete. Tidligere har det vært en lov som sier at man må ha symmetri i rommet for å få god lyd og Emokids stue er nesten så usymmetrisk som den kan få blitt. Nå som man har digitale verktøy er ikke symmetri så viktig lenger og usymmetri kan fort løse akustiske utfordringer som ikke hadde kunne løses digitalt. I mine øyne er det største fortrinnet til de moderne korreksjonssystemene at man enkelt kan oppnå tilnærmet lik respons i begge kanaler og nøyaktig justering i øvre mellomtone og opp. Gamechanger rett og slett.



    Emokid er i mine øyne en skikkelig skikkelig flink fyr som har stor gjennomføringskraft, nysgjerrighet og tilgang på ressurser. Lyden hos han står ikke tilbake for noe jeg har hørt til nå og det er vanskelig for meg å se hvordan det kan bli så mye bedre. Kjenner jeg deg rett slår du deg ikke til ro med dette og det blir spennende å se hva du finner på og hvor du er om 10-15 år.

    Jeg fikk dessverre ikke bilde av sofaen, men de har to sofaer med ryggene mot hverandre. Den ene pekende mot peisen og den andre mot anlegget. Genialt å kunne ha bakgrunnsmusikk til peiskosen.

    Takk for at jeg fikk komme! Vi snakkes

    682BC388-7747-40B6-9E4F-A8BF459BC756.jpeg

    1C9EB284-4091-4D13-A4EC-6C70C06181A0.jpeg
     
    Sist redigert:

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    6.350
    6F8A4166-710F-4DAC-9823-FB0930FC1B4C.jpeg


    Da var det på igjen med sliping.

    E733EA8C-F5C5-42A2-A53A-555C137DEAE5.jpeg

    2 lag sperregrunn og sliping mellom strøkene.

    85950A11-35F8-4587-9560-C7E29AF749C9.jpeg


    Første lag med sparkel på. I går kveld fikk jeg pusset dette og lagt på andre strøk.

    Heldigvis står jeg ikke bare inne og surrer, men hadde årets første dag i hagen. Må ha opp gjerde mot skrenten, og fikk ryddet litt gammelt buskas som sto i veien.

    5A34A7C8-A5F9-4343-B8CB-ED124EB786B5.jpeg

    Fikk meg en solid påminner på inntrykket jeg fikk av eiendommen på visning på sommeren i fjor.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Du får be om hjelp når den skal på plass.
    Blir noen kilo denne, hvor mye?
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    6.350
    Fikk et lite justeringsbehov på spilleren, så inntil det er fikset gikk fokuset over på baseplate og bronseføtter. Vi tåler vel et bilde til før natten tar oss….

    A65E4770-25A8-4B23-84EC-B58940E189C3.jpeg
     
    Sist redigert:

    stianG

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    628
    Antall liker
    663
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    27
    Det blir en heftig GT-2000! Har du fått laget tallerken i messing også?
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    6.350
    Tårn, motorplate og føtter er i bronse:)
    Gikk ikke for ny tallerken, følte det ble for risikabelt gitt pris og pasning mot lager, vanskelig å måle seg til. Men, ser det er mulighet for en sub-platter skrudd opp i undersiden av original-tallerken.
    Har skissa litt på en slik i bronse, men får se.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn