The Horny Kid

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Nja er det AL eller er det forventningene til at noe automagisk skal finne din go`lyd, etter x-antall turer til The Shy og sett target komme og gå er jeg ganske sikker på at man fint kommer i mål med AL om man gidder og bruke tid. Og uansett må ting være litt på stell, for korrigering av et ræva utgangspunkt gir nok så med så resultat og det helt uavhengig type dsp.
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Vis vedlegget 912836
    Er ikke rart posten kommer frem med slik merking!

    Deilig Sluklamp på spilleren, takk @Sluket!

    Vis vedlegget 912837
    Jeg tror at både Posten, PostNord og alle de andre skjønner hvor dette skal når det er adressert slik, ryktet går foran deg. Jeg sendte engang en kort med en minst like kryptisk adressering fra Kreta.: Til dama i videosjappa ved Plesnerparken i Skien (hun hadde bedt meg sende kort når jeg sa jeg skulle på ferie.) Jeg ante jo ikke hva hun het... men det kom frem, jeg fikk se det med egne øyne ettersom det ble behørig festet på veggen ved kassa i videosjappa... Så TOFU KING er helt innafor:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Det var mye varme toner i det bildet, og regner med at lyden varmer minst like mye.
     
    Sist redigert:
    • Haha
    Reaksjoner: LMC

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Hvordan endte dette?
    Hei!

    Det startet med den justeringen du leser om i samme innlegg. Siste uken har jeg gjort noen videre justeringer:
    - nøye tidsjustering innbyrdes mellom driversettene, sjekk av summering.
    - justering av bassrespons for å får det så likt på høyre/venstre side som mulig.
    - etterjustering av frekvensrespons i hele anlegget.

    Nå er lyden alt annet enn kjedelig! Ganske mange knepp opp i morofaktor og smekk i forhold til utgangspunktet. Tonaliteten er også ivaretatt.
    Skal gjøre nye runder med AL og lydkortet etter hvert, og går med noen teorier om utfordringen jeg mener å ha der. Så får vi se om jeg klarer å få has på de i praksis når jeg kommer så langt. Vil tyne mest mulig ut av oppsettet med manuell, forsiktig PEQ basert på flere sett målinger / average-målinger, før jeg sammenligner det med en optimalisert AL-justering.
    Resultatet av dette vil bestemme veien videre.

    Har for øvrig byttet ut SUT til aktiv headamp på EMT TSD15SFL, inn i LAMM LP2. Fy satan, det våknet!
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.476
    Antall liker
    3.300
    Torget vurderinger
    1
    Nå er lyden alt annet enn kjedelig! Ganske mange knepp opp i morofaktor og smekk i forhold til utgangspunktet.
    Det var godt å høre.

    Skal gjøre nye runder med AL og lydkortet etter hvert, og går med noen teorier om utfordringen jeg mener å ha der. Så får vi se om jeg klarer å få has på de i praksis når jeg kommer så langt. Vil tyne mest mulig ut av oppsettet med manuell, forsiktig PEQ basert på flere sett målinger / average-målinger, før jeg sammenligner det med en optimalisert AL-justering.
    Resultatet av dette vil bestemme veien videre.
    Blir spennende å følge utviklingen!

    Det startet med den justeringen du leser om i samme innlegg. Siste uken har jeg gjort noen videre justeringer:
    - nøye tidsjustering innbyrdes mellom driversettene, sjekk av summering.
    - justering av bassrespons for å får det så likt på høyre/venstre side som mulig.
    Du deler vel dypbassen ved ca 80Hz som før? Justerer du denne individuelt for hver kanal (2x mono), eller måler og korrigerer begge kanaler (summert) i stereo?
    Jeg har gjort det første, men skal nå prøve ny korreksjon basert på summert stereo. Bruker dog REW/analog PEQ.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    80hz ja. Måler og korrigerer hver for seg. Når det er sagt har de klart seg med et enkelt eq-punkt hver, i tillegg til lavpass så klart.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.852
    Torget vurderinger
    23
    Etter 40 er nytt nick påkrevet, fra EmoKid til EmoMan!
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Gratulerer med dagen og kos deg med god bønnesuppe og litt musikk ;)

    Omtrent kjent deg siden du var en kid. Tiden flyr av gårde...
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    Er ikke krampeaktig innkjøp og spilling av analoge medier oppi en ellers dsp- og målebefengt hifihverdag nok, mener du? 😉
    Nja, er ikke det mer "story of your life"? Jeg tenkte mer i retning av Porsche, x-games-karriere, kjøresegihjelmotorsykkel, ubåt osv. For ikke å snakke om at garderoben må byttes ut med Converse, baggy jeans og Ed Hardy-T-skjorter så man kan krampeaktig tilkjempe seg noen ekstra år som forvokst 90-talls tenåring.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Kjører nok bare på som vanlig. Noen vil nok se på det som midtlivskrise i seg selv. BMX, shabby klær og en og annen moshpit på sinnakonsert innimellom.
    Trenger litt kontraster til klassisk, jazz og arbeidslivet, og motsatt.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Vis vedlegget 999301 Vis vedlegget 999302
    Feirer meg selv (40!) med fri, tomt hus, anlegget på, fyr i peisen, vinyl i posten og nyjustert båndspiller. Merker det kunne vært mye verre!

    Hadde lunsj med Brian Haave i dag. Han har jo nettopp vært hos deg en tur og lyttet, han synes det spilte knall bra hos deg (y)

    Kos deg med det flotte systemet :)

    Mvh: Espen L
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Hadde lunsj med Brian Haave i dag. Han har jo nettopp vært hos deg en tur og lyttet, han synes det spilte knall bra hos deg (y)

    Kos deg med det flotte systemet :)

    Mvh: Espen L
    Hyggelig - ganske fornøyd selv også nå:)
    Står litt igjen på det estetiske/ferdigstillelse, men får se om jeg får ut fingeren etterhvert 🙄
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Hyggelig - ganske fornøyd selv også nå:)
    Står litt igjen på det estetiske/ferdigstillelse, men får se om jeg får ut fingeren etterhvert 🙄
    Har du lirka det på plass med global Audiolense, som en siste finpuss, eller ble det ikke noe av?
    Tid for en lytt til uken?
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.830
    Antall liker
    5.474
    Sted
    Holmestrand
    Kjører nok bare på som vanlig. Noen vil nok se på det som midtlivskrise i seg selv. BMX, shabby klær og en og annen moshpit på sinnakonsert innimellom.
    Trenger litt kontraster til klassisk, jazz og arbeidslivet, og motsatt.
    BMX avkrever respekt, og er en syssel man med stolthet kan utøve uansett alder. Muligens med eksponensielt økende stolthet som funksjon av alder?
    På tross av langt framskreden sykkelinteresse gjennom nærmere 60 år, så er det noe jeg aldri har prøvd selv.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    BMX avkrever respekt, og er en syssel man med stolthet kan utøve uansett alder. Muligens med eksponensielt økende stolthet som funksjon av alder?
    På tross av langt framskreden sykkelinteresse gjennom nærmere 60 år, så er det noe jeg aldri har prøvd selv.
    Ser mange av de tidlige forbildene mine holder på fortsatt, så skal ha en del år igjen ja:)

    Har nye deler liggende klar for sykkelombygging og er klar for ny sesong! Gleder meg til kvelder som denne:

     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    bra!
    han trenger litt "analog oppdragelse" :ROFLMAO:
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Ingen grunn til kritikk når det spiller sånn som nå. Platespilleren overrasker meget positivt i forhold til sist.

    Registrerer en litt annen overgang til bassen en det jeg har her hjemme, Hva som er mest riktig blir bare en smakssak.
    Det være seg tape, lp eller digitale filer, så vil jeg vel si at alle mediene har gode musikkopplevelser å by på
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.609
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Vis vedlegget 1004606
    Hadde sjefen innom for en inspeksjon etter siste runde justeringer og innkjøp. Fikk lite kritiske innspill, tror jeg er inne på noe…
    Sjefen er et stempel jeg ikke er helt komfortabel med, og når en blir snikfotografert mens en diller med telefonen virker det litt arrogant.
    Var jo bare det at jeg ville dokumentere en aldeles flott opplevelse, og dele med besøket jeg selv hadde på Lørdag.
    I den tråden var jeg jo også inne på det med å reise litt rundt for å utvide litt horisont. Der vil jeg vel påstå jeg har gjort en god jobb.

    https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/akustikk-i-furtebua.46240/page-77#post-3968641

    En litt annen vinkel - Ikke lenge mellom de bildene ble tatt
    1710134354256.png
     
    Sist redigert:

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    «Sjefen» sier bare noe om hva jeg synes om hva du selv har fått til og hvor høyt jeg setter dine innspill😉
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn