The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.895
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    IMG_20260315_131921.jpg

Over til noe helt annet🤗

Kjøpte meg ny klokke. Elsker formen, som er mer maskulin enn de runde. Greit med et alternativ. Panerai har jo den formen også, og noen modeller med rundt 40 mm, som passer, men får ikke meg selv til kjøpe en slik nå. Kanskje..... 🤔

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.895
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med ny klokke @The Gunner 🤩 Tid er penger og du lever bare en gang! Derfor så bør @musicus og deg unne dere en Brinkmann, f.eks en Bardo eller Taurus😉
    Vis vedlegget 1185840
    Vis vedlegget 1185841
    Aiaiai, vakre saker😍. Låter sikkert godt også. Likevel mener jeg at det som låter godt, vil også holde seg. Hiend har tatt helt av på pris. Nå koster enkle skoesker av ht lett 120k. Hvor mye, om noe, bedre låter de enn feks overnevnte SF Electa Amator 2? Når det gjelder analoge avspillere, er jeg enda mer i tvil. Kanskje det er selvbedrag, men jeg klarer ikke å se hva som kan gjøres bedre enn det jeg allerede har, spesielt riggen til høyre (og armen i riggen til venstre).
    IMG_20230505_141445 (1)_edit_594450892373353.jpg

Alt har sin pris, og det er ikke urimelig å tro at hvalitet (og kosmetikk!) koster. Riggen til høyre kostet over 110k i sin tid (drøye 200k justert for inflasjon). Antagelig ikke siste ord innen platespillere/arm. Innenfor rimelig relevant sammenlignbar pris, omregnet til dagens valuta: Hvor mye kan man forbedre en sirkel, før det blir gjentagelse, bare ny forkledning og sideveisforflytning?

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.895
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har brukt formiddagen på å sortere platene etter at de ble lempet ut i panikk under vannlekkasjen. Nå går det an å finne det man vil høre på. Nesten.

Det ble ingen messe i år heller. Angrer bittelitt på det. Det gjør jeg nesten hver gang i ettertid. Registrerer at folk nå skjønner at den lyden de får servert i et trangt hotellrom, ikke er representativt for hva et produkt kan. Bare dårer som tror slik om dagen. Messelyd er messelyd. I gamle dager var det stuerent å komme med rene reviews av det ene og det andre etter et messebesøk, og noen trodde gjerne på det også.

Etter én uke med Clones Audio 25irx, så er foreløpig vurdering som følger: Den spiller upåklagelig. Tight, krystall klar, punchy, PRAT, attack osv. Men mangler feks bloominga, naturligheten og «mykheten» til en god SET - ikke helt overraskende. Blomsterspråk, ja, men det er my-fi (ref @Karmana). Savner jeg rør? Jepp, men heller det her enn en SS kl A, siden det fortsatt ikke er rør, men med varmen jeg prøver å bli kvitt. Uansett, det er deilig å ha alt påskrudd og bare droppe inn for litt musikk når det enn måtte passe.

Så, ingen vakre rørglød å hvile øyne på lenger. Da får man trøste seg med å velge litt forskjellige design på sine nyervervede klokker. Variasjon i uttrykket og bruksområder.

att.PaTjIHsFC9fb23DreDb0dnqKWePt3_WtBCTxI7qp34Y.jpeg

Sist redigert:

Bergfinn

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    15.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Med mindre jeg må, så er jeg ikke opptatt av XLR eller ei. Jeg bruker det som låter best, feks en forsterker uten balansert som låter bedre enn en balansert. Så får andre være mer opptatt av andre ting. Og tro meg, det er endel andre ting å ta å med i vurderingen ved anskaffelse av et produkt. Man må bare velge sine prioriteringer. Dine er neppe som mine
    Greia er vel at, om du opplever mindre støy på balansert (XLR) når du kan velge mellom balansert vs rca på en forsterker, så velger man naturlig nok XLR/TRS fremfor RCA.
    En typisk utfordring ifm. høyttalere med høy følsomhet.

Jeg har stort sett svært dårlig erfaring med RCA tilkoblinger på drivere med høy følsomhet.
    Typisk 100 dB ++

Bergfinn

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    15.383
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Her til dags forvandles også blått til noe mere behagelige fargetoner.
    Liker stort sett ikke farget lyd, så noe mere jordnært er absolutt å foretrekke.

1000010235.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn