The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.779
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nice! 👍
    En deilig blanding av italiensk skjønnhet, kjølig skandinavisk design, japansk pragmatisme og amerikansk brutalitet.

Hadde et par forgjengere av dine EA3. Vakre saker!
    Faktisk akkurat denne kombinasjonen
    IMG_0961.jpeg
    IMG_0962.jpeg

Antagelig noe av det penere jeg har eid av ht, men skal innrømme at jeg er veldig fleksibel hva design angår. Elsket feks mine ProAc 1SC også, som var jo noe helt annet. Seff på Target R6 stativer.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.779
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Solgte du dine Electa Amator? Hvor mange tårer har du grått siden da?
    Hehehe, jeg hadde muligheten til å kjøpe maken noen år senere, men da var det andre ht som jeg var nysgjerrige på. Disse likte jeg trynet på så godt at jeg eide dem i to omganger 😋.

IMG_0963.jpeg Noe helt annet enn italiensk skjønnhet, kan man trygt si.

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.779
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.779
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Slapp av litt’a!
    Ække sikkert den pausen blir så lang😊
    Det har du helt rett i. Tar meg selv i å lese meg opp om, og ser etter, rørforsterkere hele tiden :LOL:
    Jeg mener, jeg har jo hatt SS mange ganger før, i alle varianter. Hvorfor skal det være annerledes denne gangen?

Kanskje noe med el84 gir mindre varme i dassen?

• Love
    Reaksjoner: oal

Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    2.396
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hm, nå som jeg tar en pause fra rør, så er det kanskje duket opp for en renessanse med stativht?🤔

Største ulempe med små (og tungdrevne ht, sammen med SS), er at man gjerne må skru opp i SPL før de våkner, er min erfaring.

88 db, så trenger litt watt. McIntosh MA9500 har 300 Watt, og høytalerene trenger de. Klarer fint å fylle et rom med lyd. Men de er litt mørkere, og DAC Tambaquien som også er mørk, klarer ikke å drive diskanten, bruker derfor McIntosh DA2 DAC, til Trinnov Nova blir koblet opp.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.779
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

88 db, så trenger litt watt. McIntosh MA9500 har 300 Watt, og høytalerene trenger de. Klarer fint å fylle et rom med lyd. Men de er litt mørkere, og DAC Tambaquien som også er mørk, klarer ikke å drive diskanten, bruker derfor McIntosh DA2 DAC, til Trinnov Nova blir koblet opp.
    Klarer ikke å drive diskanten?! Høres rart ut. Er dog ikke helt sikker på hva du mener🤔

Nei, alle vet jo at Tambaen er så som så. Gi den til meg, du. Jeg har planer om å rigge opp et lite anlegg på soverommet. Er litt OK å slumre til jazz på morgenen i helgene🆗

Trinov Nova krevende å sette opp?

Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    2.396
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Klarer ikke å drive diskanten?! Høres rart ut. Er dog ikke helt sikker på hva du mener🤔

Nei, alle vet jo at Tambaen er så som så. Gi den til meg, du. Jeg har planer om å rigge opp et lite anlegg på soverommet. Er litt OK å slumre til jazz på morgenen i helgene🆗

Trinov Nova krevende å sette opp?
    Tambaquien fungerer som en digital R2R dac, den er litt redusert i diskanten i forhold til et kredskort dac. Kredskort dac fungere mye bedre til SF, tambaquien flyttes derfor sideveis til hodetelefon forsterker.

Venter på litt bistand til LAN-kabel flytting, når det er på plass, kobles Nova opp!

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.779
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tambaquien fungerer som en digital R2R dac, den er litt redusert i diskanten i forhold til et kredskort dac. Kredskort dac fungere mye bedre til SF, tambaquien flyttes derfor sideveis til hodetelefon forsterker.

Venter på litt bistand til LAN-kabel flytting, når det er på plass, kobles Nova opp!
    Spent på hva Nova får til.

Tambaen til headfi, luksusdyr!

Grammofonriggen er ikke høyest prioritert, skjønner jeg?

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.779
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vell, er ikke fysisk plass til så mye i høyden, etter at Nova kommer på plass.
    Hva tenkte du på med platespilleren? Ny RIAA ?
    Tja, kommer an på hvor mye du bruker/prioriterer vinylriggen. Dere var jo en klan som brukte denne ProJect riaaen. Hvor mange er det igjen nå? For all del, den gir sikkert masse for pengene.

Jorwed får jo stadig inn mye snacks. Kanskje det er mulig å låne for å teste?

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.779
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    CD-spiller er dævv, som sagt. Sitter en 10 a i brønnen. Synes det er mye, men ok, jeg har bestilt to nye siden slike ikke er å oppdrive i fysisk butikk jeg vet om.

Prøvde å få lyd gjennom gammeldags platespiller, som uansett pris ikke kan hamle opp med en moderne DAC til tusen kr, iflg de som kan lyd. Uansett, det viste seg at 2/3 av inngangene på forsterkeren er defekte, etter noe hodekløing.

Åpner med noe Kraftwerk:whistle:
    IMG_0974.jpeg

Setter på noe myk demping under spikesene på ht. De gode, gamle Holfi platene tas frem - noen som husker de?. Sikkert utgått på dato nå, men de får gjøre jobben så lenge. Faen, jeg er gjerrig! 😣
    IMG_0969.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn