The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Skulle du forville deg opp i Hønefosstraktene, så får du si i fra, så får du hørt a7 sammen med Ayon!😊
    Takker!
    Hønefoss, ja. Jeg kjøpte min bil der. Tok bussen dit og henta😅
     
    • Liker
    Reaksjoner: oal

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    703
    Antall liker
    1.548
    Torget vurderinger
    3
    Burde stått i skammekroken, alle mann, for å ha solgt disse vakre Ayon produktene... :rolleyes:
    Heiheiheihei!!!!!!!!!
    Det burde de/dere (har jo en cd2 fra deg) så ABSOLUTT IKKE!!!!!
    De står jo her og storkoser seg!!!!😀
    (Ikke Odin da)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Prøvde å finne din tråd, men mislyktes.
    Har du egen tråd? Hvis ikke, så start gjerne en 🤗


    En meget god tråd 😊
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7


    En meget god tråd 😊
    Takk, men det er jo bare musikk der. Driver ikke med sånn, jeg🤷🏻‍♂️. Her er det kun haifai for alle penga. Savner jeg lyd, så kjører jeg en sveip eller fem👌
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    703
    Antall liker
    1.548
    Torget vurderinger
    3
    Takk, men det er jo bare musikk der. Driver ikke med sånn, jeg🤷🏻‍♂️. Her er det kun haifai for alle penga. Savner jeg lyd, så kjører jeg en sveip eller fem👌
    Næmmen i alle dager!!
    Det var da voldsomt!!🤣
    Syns nå det er bra med litt forskjellige tråder jeg da!😊
    Haifai er det så mange her inne som skriver så mye om, og det er selvfølgelig helt supert!!!!
    Men jeg er mer på hjemmebane når jeg kan skrive litt om musikken jeg liker!!
    Må vel værra greit det??
    😊☀
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Næmmen i alle dager!!
    Det var da voldsomt!!🤣
    Syns nå det er bra med litt forskjellige tråder jeg da!😊
    Haifai er det så mange her inne som skriver så mye om, og det er selvfølgelig helt supert!!!!
    Men jeg er mer på hjemmebane når jeg kan skrive litt om musikken jeg liker!!
    Må vel værra greit det??
    😊☀
    Jada, bare kjør på med sånn musikkgreia, du.
    Til ære for deg, og musikken, får jeg snurre den ene skiva jeg har.
    1A85166D-9BF7-4E6D-8DC2-E643D7CCE27A.jpeg


    Må innrømme at det rant litt sikkel i munnviken da jeg så bildet av oppsettet ditt 🤤
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    703
    Antall liker
    1.548
    Torget vurderinger
    3
    Jada, bare kjør på med sånn musikkgreia, du.
    Til ære for deg, og musikken, får jeg snurre den ene skiva jeg har.
    Vis vedlegget 901261

    Må innrømme at det rant litt sikkel i munnviken da jeg så bildet av oppsettet ditt 🤤
    Takker!!😊
    Kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd!!
    Og Ayon er en utrolig god forsterker i mine ører!! Eneste minus er at det bare er Ayon som selger AA52 røra, og de er veeeeeldig langt fra billige!🤣
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takker!!😊
    Kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd!!
    Og Ayon er en utrolig god forsterker i mine ører!! Eneste minus er at det bare er Ayon som selger AA52 røra, og de er veeeeeldig langt fra billige!🤣
    No worries. De rørene varer en liten evighet (normalt minst 20k timer). Dessuten kan Mercury 2 lett kobles om slik at den tar 300b og 300b xls også. Spør Duet dersom det blir aktuelt.
    Ayon kommer med produkter som er bygd på AA52, så det lever godt ennå. Litt dyre, men de varer, samt ikke noe dyrere enn NOS og nyere fra WE, EML, KR, LV osv.
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    703
    Antall liker
    1.548
    Torget vurderinger
    3
    No worries. De rørene varer en liten evighet (normalt minst 20k timer). Dessuten kan Mercury 2 lett kobles om slik at den tar 300b og 300b xls også. Spør Duet dersom det blir aktuelt.
    Ayon kommer med produkter som er bygd på AA52, så det lever godt ennå. Litt dyre, men de varer, samt ikke noe dyrere enn NOS og nyere fra WE, EML, KR, LV osv.
    Det har du selvfølgelig helt rett i !!
    Gode rør koster ofte mye , uansett type!!
    Tenkte en stund på det du skriver om å koble om til 300B, men da hadde det nok blitt litt for lite kraft for A7.
    Og den låter jo veldig bra med AA52 røra!😊
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    For ikke å snakke om AA62b røra som satt i Odin II. Dobbel pris av AA52b, og fire stk🙈🙈
    Og Ayon har også AA82b rør🤪🤪
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det har du selvfølgelig helt rett i !!
    Gode rør koster ofte mye , uansett type!!
    Tenkte en stund på det du skriver om å koble om til 300B, men da hadde det nok blitt litt for lite kraft for A7.
    Og den låter jo veldig bra med AA52 røra!😊
    Seff gjør du ingenting før nåværende AA52b er brukt opp!
     
    • Liker
    Reaksjoner: oal

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    For ikke å snakke om AA62b røra som satt i Odin II. Dobbel pris av AA52b, og fire stk🙈🙈
    Og Ayon har også AA82b rør🤪🤪
    Var vel derfor du solgte de også ;)
    AA82b er ikke et rør, men et monster. Sikkert målemonster også. Frister meg ikke i det hele tatt.
     
    Sist redigert:

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Stemmer det, men skal innrømme at jeg var på nippen til å kjøpe den tilbake da jeg fikk tilbud om det. Beste forsterkeren jeg har hatt i hus.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ser at det er flere som sliter med digitalen om dagen. Ting som kræsjer og nekter å adlyde og greier 😪

    I et anfall av sympati sier jeg som TW:-"Get behind the mule!"
    IMG_20230317_232415.jpg


    God fredag. Love your nails! ❤
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Noen famler etter sin indre katt, mens andre jobber febrilsk med å overbevise seg selv til å trives med sin DD-spiller, selv om de ikke bruker den ofte🤭

    Selv har jeg fått ut noen fingre og er i gang med å tynne ut i utstyrsparken. Decware er solgt. Prøver å finne overskudd til å få sendt Welborne til Sverige. En spanjol ønsker å få sendt til seg Manley SH. Å selge hifi er en heltidsjobb, med tanke på hvor mange askholes og dekksparkere det er der ute 😝 (På seg selv kjenner man andre!🤣)

    Selv er jeg storfornøyd med hvordan anlegget spiller, både analogt og digitalt. Totalt sett den beste lyden jeg har hatt I mitt eie. Lite annet som frister, annet enn å kjøpe flere skiver. Streaming har jeg også, men knapt i bruk. Kanskje det er forbedringspotensiale der? Hadde vært moro å sjekke ut hva andre drivverk, for både vinyl og CD, kan by på? Næh, antagelig ikke….?🤷🏻‍♂️

    3ECFA395-E5F2-49DC-8F1F-0EE8968F3C0E.jpeg


    En av de få ganger jeg drar frem hip hop, babling og stemmeonani, men denne er bra og er vel å regne som en klassiker.
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.805
    Antall liker
    50.643
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jobber vel ikke så hardt med å overbevise at DD gjort riktig låter bra. Jobber mere med å overbevise at jeg ikke er lei mediet generelt😉.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.361
    Antall liker
    35.096
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Har man bare en, så tar man godt vare på den, er min filosofi her i livet. Pusser og gnikker, som med den ene kona jeg har 💌
    Anbefaler at du kjøper en til så den ikke blir utslitt så fort, greit å bytte på det - til slutt så blir den så slitt at det blir null friksjon når den skal brukes på kvelden, bortkastet tid - ved kjøp av en til - eller flere, så kan de bytte på jobben. Mindre jobb for de - mer glede for deg.


    Snakker om vinylplater så klart....
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Glad påsk!

    Trangt om plassen på toppetasjen:rolleyes:

    1680785853429.png


    Andre gangen jeg drar hjem en Clearaudio Concept. Det som fristet, var Maestro Wood pu'en. Kan fort være det jeg er ute etter på en MM, ment til å spille av rufsete og tynnlydene innspillinger, og andre "guilty pleasures"🤫
     

    Vedlegg

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    703
    Antall liker
    1.548
    Torget vurderinger
    3
    Glad påsk!

    Trangt om plassen på toppetasjen:rolleyes:

    Vis vedlegget 909146

    Andre gangen jeg drar hjem en Clearaudio Concept. Det som fristet, var Maestro Wood pu'en. Kan fort være det jeg er ute etter på en MM, ment til å spille av rufsete og tynnlydene innspillinger, og andre "guilty pleasures"🤫
    Glad påsk til deg også!!☀
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.990
    Antall liker
    20.054
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Glad påsk!

    Trangt om plassen på toppetasjen:rolleyes:

    Vis vedlegget 909146

    Andre gangen jeg drar hjem en Clearaudio Concept. Det som fristet, var Maestro Wood pu'en. Kan fort være det jeg er ute etter på en MM, ment til å spille av rufsete og tynnlydene innspillinger, og andre "guilty pleasures"🤫
    Maestro er en hinsides bra MM-pickup (y) (y)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Maestro er en hinsides bra MM-pickup (y) (y)
    Veldig enig ;) . En ordentlig god "daily beater". Er lettere sjokkert over resultatet, muligens fordi forventningen var lav. Den har de gode egenskapene til MM, samtidtig makter den å strekke seg både opp- og nedover, og det med nyanser og glød. Hadde vært moro å sette den i Nanotube, men jeg er lat.

    Min er V1. Skulle gjerne sammenlignet med V2. Kan også tenke meg en Satisfy arm fremfor nåværende Verify/Concept arm. Men jeg får roe meg ned. Dette er tross alt bare en nr2 rigg 😅

    (For de som måtte lure: Circle/Nanotube/Delos er bedre på alt, men koster også langt, langt mer. Likevel holder Concept/Maestro såpass nivå at jeg hører gjerne på riggen natta gjennom. Dette er første gangen jeg kan si noe slikt, etter 3-4 forsøk på "rigg nr2")
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.237
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med platespiller Nr2.
    Høres ut som du er veldig fornøyd med kjøpet. Skjønner at denne pick-upen gjør mye bra. Concept er også en god spiller, og slik jeg oppfatter den, er den såpass god at den passerer punktet der vinyl begynner å være interessant. 🙂
    Hva får du evt i gevinst med en Satisfy vs Verify?
    Det som går igjen i omtaler av Concept, er at den er kilen på underlaget. Det kan være en tanke å sette den på et bedre underlag. Andre føtter, f eks Isoacoustic, eller ei plattform vil utvilsomt være positivt for lyden. Det kan hende at det er en mer fornuftig investering enn å bytte armen (?).
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med platespiller Nr2.
    Høres ut som du er veldig fornøyd med kjøpet. Skjønner at denne pick-upen gjør mye bra. Concept er også en god spiller, og slik jeg oppfatter den, er den såpass god at den passerer punktet der vinyl begynner å være interessant. 🙂
    Hva får du evt i gevinst med en Satisfy vs Verify?
    Det som går igjen i omtaler av Concept, er at den er kilen på underlaget. Det kan være en tanke å sette den på et bedre underlag. Andre føtter, f eks Isoacoustic, eller ei plattform vil utvilsomt være positivt for lyden. Det kan hende at det er en mer fornuftig investering enn å bytte armen (?).
    Takk, Blues.

    Jeg tror at vi er ganske så enige om behovet for en nr2 spiller/-arm/-PU ;)? Hva er vitsen, egentlig?! Nei, egentlig ikke veldig mye annet enn fjas 🤪 . Men nå har jeg iaf fått med meg hvor god Maestro er, og kan ha den som en mulig kandidat om jeg engang trenger en ny PU til Hattemaker-pris, i motsetning til Hertug-pris🤭.

    Concept passerer absolutt punktet der vinyl begynner å bli interessant, ja. Det aller meste under, er mest til pynt og nostalgi. Synd at folk bedømmer vinylen ved å starte med slike undermålsspillere.

    Aner ikke ikke hva som er bedre med Satisfy, men den er jo klassen over, og er nok der armene fra CA begynner å bli interessante. Jeg tilhører de som mener at RIAA, arm, PU og drivverk er viktige, i den rekkefølgen.

    Concept er uhyre var på underlag. Bare det å sette dempegummi under, løftet lyden godt opp. Får se hva jeg har av tweaks liggende, for bruke mer penger, det er ikke aktuelt. Kjøper meg heller nye plater! ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn