The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.422
    Antall liker
    17.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Du får trøste deg med at sikkert over 40000 andre har det på samme måte.
    Men lyd og pyro får du sikkert med deg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Sirkus. Stadionkonsert med 60k mennesker er hva det er. Treg start men tok seg opp etter hvert, og ekstranummeret var bra.
    IMG_20220724_223419.jpg


    Skal ikke påberope meg for å være noen Rammsteinentusiast. Synes at Du Hast og Auslander er noe av det beste fra den kanten, så vet dere hvor jeg står.
    IMG_20220724_220550.jpg


    Roet det ned ved å ta turen til Hifi&Vinyl i dag. Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe noe, me da far og døtre Wedøe hintet om ferietur, så så måtte lommeboken frem. Fikk en god deal, iaf liker jeg å tro det, og valget falt på musikk man har hørt 1000 ganger før og har det på CD. Får utvide horisonten en annen gang 🙄
    IMG_20220725_174058_edit_1216829934159634.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.248
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Handler dyrt og bra, ser jeg.
    Rabatten blir jo større da. 😊👍

    Blir vel som å høre køl-toget gå gjennom nabolaget nå! 🙂

    Hvis det er samme Wrecking Ball som jeg har så låter det så bra som det er ment å være. Helt annen opplevelse enn digitalt hjemme hos meg. Fine skiver.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Handler dyrt og bra, ser jeg.
    Rabatten blir jo større da. 😊👍

    Blir vel som å høre køl-toget gå gjennom nabolaget nå! 🙂

    Hvis det er samme Wrecking Ball som jeg har så låter det så bra som det er ment å være. Helt annen opplevelse enn digitalt hjemme hos meg. Fine skiver.
    Vel, ungene ser Olsenbanden jnr, så toget har gått for køltoget. Det sporet (Stimela) liker jeg å spille høyt, så det kan fort gå dager før anledning. Slam og dynamikk er da i fokus. Ofte får man enten det ene, eller det andre, men ikke nødvendigvis begge deler. Det låt iaf mektig da jeg hadde ayon Mercury 2/Impulse Ta’us/2x Kreisel 808 i forrige kåk.

    Liker at det det er noe mer når jeg først kjøper gammel musikk, som Wrecking Ball og Ok Computer. Da gir det iaf mening. Sånn sett skulle jeg ønske Mezzanine er noe mer enn det den er, men da hadde seff prisen skutt i været også😝.

    Gleder meg nå, og har mindre anger, når du skryter sånn av lyden på Wrecking Ball😛
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.035
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Billige plater med tanke på prisen for å se fyrverkeri på avstand på Bjerke. Misunnelig på platene, nja jeg har også kølatoget (som jeg liker godt). Misunnelig på Bjerke-greiene…..oh yes!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det beste er seff å få i både pose og sekk, og det kan skje noen ganger, som nå 😁

    Klarer ikke å vente. Er vel snart to år sist jeg hørte Stimela på eget anlegg, men husker at det var enda mer slam i forrige kåk enn nå. Til gjengjeld så varter Trafomatic og AA Uno Fino opp med et trøkk i mellombass som er bedre. Mer smekk. Og det er også en av forskjellene mellom Experience II og Mercury II (som også spilte med Fino i noen mnd). Dermed ikke sagt at førstnevnte er bedre på alt, altså. Får skrive noe om den saken en dag.
    IMG_20220725_211719.jpg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.248
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er flere versjoner av Wrecking Ball på LP. Denne har jeg sjøl, og den er i hvert fall veldig bra synes jeg. Har ikke hørt andre vinylutgaver så jeg har kun sammenlignet med CD og Tidal.

     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det er flere versjoner av Wrecking Ball på LP. Denne har jeg sjøl, og den er i hvert fall veldig bra synes jeg. Har ikke hørt andre vinylutgaver så jeg har kun sammenlignet med CD og Tidal.

    Tror at innerst inne håpet jeg på at du hadde sagt at min versjon var bedre, slik iag iaf har en plate som har bedre lyd enn hva du har. For all del, jeg lever veldig godt med at den er like god også. En milepæl uansett🎉.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.248
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Om den er bra/bedre hører du best sjøl. 😊
    Det er altså ikke samme?
    Er det en original 95?

    Som sagt vet jeg bare hvor bra den versjonen jeg linker til er.
    Det mener jeg er en remaster utgitt
    i anledning Record Store Day.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Om den er bra/bedre hører du best sjøl. 😊
    Det er altså ikke samme?
    Er det en original 95?

    Som sagt vet jeg bare hvor bra den versjonen jeg linker til er.
    Det mener jeg er en remaster utgitt
    i anledning Record Store Day.
    Det er samme som jeg har, ja. Vi har altså samme versjon.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gresset litt i overskuddslageret til broder rama. Flere som jeg allerede har fra før, men fant likevel meg noen skiver.
    IMG_20220801_185846.jpg


    De beste blir igjen til de som vil betale for seg og ikke kan dra nytte av broderkjærlighet. De aller beste blir holdt av til Jorwed, gjerne etterfulgt av kommentaren :-"Den der er til Jorwed, som han kan selge til typer som Evo". Greit å vite hvordan ting henger sammen og kjenner sin plass i næringskjeden😜
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Heldig er du som kan gresse i overskuddslageret av vinyl hos broder`n Gunner.
    Hils ham å si at den der "feinsmecker" skiva til Patricia Barber kan han sende ned til meg i indre Enfold mot forlangende selvfølgelig.
    Den trenger ikke å gå innom Jorwed ;-)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    patricia er allerede tinget bort, påwer
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nei, så søt! 😚
    IMG_20220805_205821.jpg


    Decware, her representert ved SE84CW-S med 2,4w SET, er et merke jeg har vært nysgjerrig på i snart 15 år. De påstår at dyrere saker i deres sortiment ikke gir bedre lyd, bare mer effekt og fleksibilitet. Vi får se.
    IMG_20220805_205757.jpg


    Begynner å hope seg opp med forsterkere her nå. Gøy å leke med flea watt når man først har lettdrevne ht. Men fire er tre for mye, så noe må ut, selv om jeg har utsatt den prosessen siden de spiller så fordømt bra. Ta kontakt om noe skulle være av interesse, med unntak Trafomatic.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    hadde gladelig shippet henne din vei hvis du var tidligere på banen, men er ikke i dette miljøet for å bryte avtaler.
    da har man ikke mange venner igjen til slutt.
    Det har jeg full forståelse for rama, og jeg er verken såret eller vonbroten over din avgjørelse siden jeg ville gjort akkurat det samme selv.
    Det kommer flere sjanser, og en vakker kald høstdag har jeg gruelig lyst til og voldgjeste deg for å lytte til det flotte oppsettet ditt.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Spiller så bra, men.blir varm. Langt varmere enn Welborne som gir kun 0,6w mindre.
    IMG_20220819_223645.jpg


    Det er seff ikke tilfeldig hva en latsabb som meg gidder å dra i hus. Sitter nå på et arsenal av forsterkere jeg fint kan leve med. Fint!
    IMG_20220819_223616.jpg


    Får bare leke meg mens de alle er her nå.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.035
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lekker liten sak. Nei, jeg snakker ikke om deg! 😡

    I og med at du virker lett og leken og sitter i rørlyset, er det å håpe at kroppens uregjerligheter nå er kurert!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk, og føkk ju? 🤔

    Decware‘n er ingen skjønnhet. En liten og rimelig tass, men man skjønner (selv) hvorfor Decware har fått sånn ry, selv om de styres av garre brautende og selvforherligende amerikanere. Blir litt for mye «Proudly made in the USA» for min smak. Uansett, glad jeg endelig har klart å få inn en til vurdering.

    Har knasket mengder av antibiotika og smertestillende i flere dager. Faenskapet har tatt knekken på smakssansen også, og det er vel det aller verste med hele denne blindtarmfadesen, for et matvrak som meg. Men nu blir alt så meget bedre! 🤗
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.317
    Antall liker
    63.035
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk, og føkk ju? 🤔

    Har knasket mengder av antibiotika og smertestillende i flere dager. Faenskapet har tatt knekken på smakssansen også, og det er vel det aller verste med hele denne blindtarmfadesen, for et matvrak som meg. Men nu blir alt så meget bedre! 🤗
    Jeg skåler for deg, og skal tenke på deg når min kone i morgen tryller frem den nydeligste rett med alt av urter og krydder man tenke seg 😎😍😊
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    spiller veldig bra, denne jålete krabaten.
    tilfører anlegget en varme og fylde som jeg liker godt, samtidig som bassen er fast og drivende.
    nå er jeg hjemme, også hos broder gunner.


    344D5FBC-413C-4EFC-AA98-FFB5FB4659C0.jpeg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Passer nok godt. Broren din virker jo å være litt mer jålete enn deg i klesveien.
    Smeller det fra pensjonisten med gule sneakers, flippskjegg, pynterørforsterker og ht i pianolakk 🤭

    Har møtt deg en eneste gang. Da gikk jeg i blazer og jeans. Angrer veldig på det nå😬! Neida! Synes at det er ok å variere. Er ikke tilhenger av å se ut som en potetsekk uansett anledning😜.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    spiller veldig bra, denne jålete krabaten.
    tilfører anlegget en varme og fylde som jeg liker godt, samtidig som bassen er fast og drivende.
    nå er jeg hjemme, også hos broder gunner.


    Vis vedlegget 847905
    Bra med 2nd opinion. Trafomaticen er den 7. forsterkeren jeg har dratt inn i det nye lytterommet (Arcam, ayon, Copland, First Watt, Welborne, Trafomatic og Decware + en til som jeg har glemt). Alle har spilt bra, men er enig i at denne kler ht og rommet best. Drivet, som du nevner, tror jeg kommer av en ekstraordinær snert i øvre mellombass. Også har vi jo den litt oppblåste 300b mellomtonen, som gjør at det lille rommet "vokser" litt i størrelsen. Men det er selvsagt helheten som teller mest
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg hadde vel på meg en forholdsvis ren, blå skjorte, jeans pg sneakers den eneste gangen jeg møtte karmana, og mener selv jeg så ganske fresh ut tatt i betraktnkng fire dagers fyll i bergen.
    men geiteskjeggpensjonistens besettelse av andre menns klesstil og utseende er behandlet tidligere i denne tråden i innlegg 5771, så jeg skal la det ligge.

     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Sitter EH 300b i originalt. Siden Experience 2 MK2 gjør det enkelt å bruke (ekte) mesh, så må jo slike prøves for å se hva som skjer.
    IMG_20220912_192314.jpg
    IMG_20220912_192422.jpg


    Klart, EML 300b er det som frister mest, men orker ikke å bruke 10k kr nå. Får prøve ut noe rimeligere først.
    IMG_20220912_192753.jpg


    Neste steg er andre likeretterrør.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Den ampen din må være en av de mest sexy her inne... At den fungerer ypperlig er jo bare et pluss. Synd at du ikke kunne i helga, du vil bli savnet din røver.. :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Den ampen din må være en av de mest sexy her inne... At den fungerer ypperlig er jo bare et pluss. Synd at du ikke kunne i helga, du vil bli savnet din røver.. :)
    Tja, vi får se hva jeg får til.

    Er på vei hjem etter en uke med Hvite Busser tur med trinnet. Å passe på 75 stk 15-åringer betyr samlet 20 timer med søvn (null sist natt). I morra blir det fotballturnering med minstegutten. Hjemme igjen først kl 17. Kanskje bursdagsfeiring på søndagen også.

    Det vil isf bli en ren sosial tur😊
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn