The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    medlem215396

    Gjest
    Har en nabohurpe her også som en må forholde seg til, føler med deg 😊 men kjenner ingen trang til å dra ned hele arten av den grunn 😀 har greit utfall ved å markere misnøyen, samtidig normalbehandle, være et eksempel. Omtrent som med unger.

    Lurer på om jeg var for rask med å pakke bort vinyl og gå 100 % digital, har lyst på lampe her og, men trenger det strengt tatt ikke 🙃
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har en nabohurpe her også som en må forholde seg til, føler med deg 😊 men kjenner ingen trang til å dra ned hele arten av den grunn 😀 har greit utfall ved å markere misnøyen, samtidig normalbehandle, være et eksempel. Omtrent som med unger.

    Lurer på om jeg var for rask med å pakke bort vinyl og gå 100 % digital, har lyst på lampe her og, men trenger det strengt tatt ikke 🙃
    Ja, hvordan jeg kan dra ned hele arten nabohurpe, der andre heller tar vare på den, får nok stå som et mysterium 🤔

    Forøvrig er det flott at du vraker vinylen. Håper flere gjør det samme slik at hypen forsvinner og prisene atter dumpes 😁
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Ja, hvordan jeg kan dra ned hele arten nabohurpe, der andre heller tar vare på den, får nok stå som et mysterium
    Det var ikke deg jeg tenkte på Gunner 😀 case closed.
    Vel, mitt bidrag får være å introdusere vinyl i all hemmelighet.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.463
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    På anmodning :
    Alle unntatt Falkøye har behov for lampe ved platespilleren, ellers kan man komme i skade for å spille Jim Reeves når man egentlig har lyst til å høre Jularbo.
    Skjeden er vel skadd uansett, om det finnes en av de to nevnte i samlingen? Eller er det noe enhver musikkelsker bør ha? :ROFLMAO:
    I så tilfelle må jeg vurdere både innkjøp av nevnte artister OG lampe.

    Hvis man stort sett spiller samme plata, ((som mange gjør), så avtar behovet for lampe, for de drevne kan da (selv i mørket!)
    finne godlåta på ei plateside kun på fingerspitztgefuhl. Jo færre plater i samlingen, dess mindre behov for lampe vil jeg si.
    Enhver musikkelsker bør kunne klare seg med Dire Straits og Pink Floyd, (Eventuelt med litt Knopfler, Waters og Gilmour i tillegg) sånn at det skal være mulig å memorere. Ellersmessig er det vel graden av tussmørke og degradering av synsnervene som bestemmer lampebehovet.

    Ellers er det bra med godt lys for å synliggjøre møkk og bøss. Drawback med det er at mange ender opp med å vaske plata i stedet for å spille den, men det er jo egentlig ikke lampa sin feil.
    Godt poeng! Har sporenstreks løpt til Jula for å kjøpe arbeidslamper som skal synliggjøre alt møkk og bøss i hele huset. Bedre med støv på hjernen enn et rent helvete, eller hvordan det var. Kjenner det rykker litt i kroppen å vise fram støvet, men kanskje det er en god ting. Lurer på om det ikke er sånn at lampebehovssyn + lampe = ikkelampebehovssyn - lampe? Sånn at f.eks du (sier ikke nå at du er gammel eller ser dårlig, men for eksempelets skyld) ser det samme med lampe som f.eks jeg (sier ikke nå at jeg er ung eller ser bra men for eksempelets skyld) ser uten lampe? Videre vil det kunne føre til at du mener det er så fint at det ikke bør vaskes, og jeg ville vasket nærmest hver eneste plate. Hm

    Det er kun fordeler med å ha lampe ved spilleren, så det er forsovet et underlig spørsmål fra hr RoDa. Jeg mistenker at det er en felle, og at det muligens ligger en skjult agenda i dette spørsmålet.
    Det er mulig jeg tar feil, men det er sjelden.
    Målemessig er det sikkert bedre med lampe enn uten, hvis du da bare måler lumen. Men det kan gå galt å bare stole på målinger. Du kan da få like ræva lys, som du får ræva lyd ved å kjøpe målemonsterkomponenter og mikrofon. Tussmørke er på mange måter som 2de harmonisk forvrengning, det gjør livet litt deiligere å leve.
    Jeg hadde en gang en lampe - fra Ikea - tror det var noe sånt: https://www.ikea.com/no/no/p/naevlinge-led-arbeidslampe-svart-80404422/
    Det var et helt jævli blått klasse-D lys som ødela lyden. En blaff med den for å treffe rett spor i vinylen og det var som det skremte godlyden ut av rillene og det lå en CD-plate på tallerken. grøss.

    Hører hva du sier, skjønner hva du måler, men tror ikke helt på det.
    Kanskje en blindtest vil hjelpe?
    Eller, mon tro om det finnes lamper med litt varmere, analogt lys? Ikke sånn KlasseDblått?

    mvh, sommer agurk og sånn
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Våknet til dette nå.
    Ankom i går. Varmt og dødt. Få vak å se. Blir enda varmere i dag, opp mot 27*C🔥. Er alt for sent ute. Turen blir tatt mest bare for å slippe å sitte i Oslo og ergrer meg😁.

    Vis vedlegget 735697
    Får håpe fisken biter mer enn knott, mygg og klegg :).. Skitt fiske
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Postkort fra hvor som helst i vakre Norge 😍

    IMG_20210722_135020.jpg


    Det er visstnok nattfiske som gjelder, dvs kl 22-02, med sk svømmepupper. Fisse, dette fisket behersker ikke jeg.

    Et eksemplar av da shait. Fiskes med små rykk på tvers av strømmen.
    IMG_20210722_135908.jpg
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Bare en måte å overleve denne heten på, og det er å strippe ned. Så får de av dere som ikke tåler et prakteksemplar av en pappakropp, bare rynke på nesa og hoppe til en annen tråd. Klegg og mygg elsker meg iaf 😋.

    IMG_20210722_184110.jpg


    Middagen. Enkelt og greit, så hvile ut før nattas kamp mot storørreten 🤞
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Seff har jeg på meg underbuksa. På tur alene kan alt skje, som at det plutselig dukker opp to yppige venninner som er på haiketur gjennom Rendalen, og de finner det for godt å insistere på å overnatte i det trange teltet mitt, i samme sovepose.

    Man tar forholdsregler.

    Heldigvis er sjansen for at det skjer like stor som noe på motsatt ende av skalaen, at alle nissene her HFS skulle dukke opp og underholde meg med målepjatt og vise meg grafer og sitater, som de tilfeldigvis har lagret på mobilen sin, og insisterer på at jeg skal kjøpe det de har mekket opp.

    Man tar forholdsregler.

    Karmis er sin egen kategori. Der trenger man ingen forholdsregler.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gunner du har en solbrenna som får hvilken som helst landevei sykkelist sjalu, kun brune armer og bein med skarpe kanter👍🚴‍♂️😎
    Haha, landeveissykling, ja. Blir sliten av å sykle til nærmeste butikk, 700 m fra huset, på elsykkel. Korte ned den kjedelige tiden med å ta meg en røyk på veien.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ingen stor fisk ennå😔. Kun en som passet godt som stekefisk. Den tok på første kast i nattens mulm og mørke, så jeg trodde at storfiskhimmelen skulle åpne seg, men det var kun denne ene lurefisken.
    Fikk tips om et par nye plasser og fiskemetoder, så blir her en natt til 😎
    IMG_20210723_000831.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ingen stor fisk ennå😔. Kun en som passet godt som stekefisk. Den tok på første kast i nattens mulm og mørke, så jeg trodde at storfiskhimmelen skulle åpne seg, men det var kun denne ene lurefisken.
    Fikk tips om et par nye plasser og fiskemetoder, så blir her en natt til 😎
    Vis vedlegget 735914
    En natt til så sees vi imorgen :)..
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    En natt til så sees vi imorgen :)..
    Det, min gode mann, kan jeg ikke love. Er liksom ikke i nabolaget akkurat. Dessuten er trestavsparketten hos rama enda slitt enn min. Bli enda mer usivilisert, altså? Nei, vet du hva... 🤔
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det, min gode mann, kan jeg ikke love. Er liksom ikke i nabolaget akkurat. Dessuten er trestavsparketten hos rama enda slitt enn min. Bli enda mer usivilisert, altså? Nei, vet du hva... 🤔
    Slutt å mekre på den parketten.. Vi er da ikke med i " homsepatruljen" 🥳.. Like langt som det er for meg omtrent, så no fucking excuses.. :ROFLMAO:.. Egentlig bare en klønete måte å si at det hadde vært fint å se deg igjen..
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Slutt å mekre på den parketten.. Vi er da ikke med i " homsepatruljen" 🥳.. Like langt som det er for meg omtrent, så no fucking excuses.. :ROFLMAO:.. Egentlig bare en klønete måte å si at det hadde vært fint å se deg igjen..
    Isf er du sjefshomsen I patruljen, og jeg letthoppende bak i rosa og lilla klær og falske øyevipper 😁. Det var jo du som kom med den smått utrolige parkettvurderingen i tråden til musicus. Jeg husker ikke så godt det som er verdt å huske, men teite ting sitter faktisk ganske så bra!😜

    Og ja, hadde vært kjekt å møtes igjen, smukken.
     
    Sist redigert:
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    parkett, ja.
    og på andres gulv, til og med.
    mye man skal gjøre til en kampsak her i livet.
    gi nå faen, sier jeg.

    forresten, det er større sjanser for at jeg jogger til afrika i sommer enn at gunner rekker hjem fra rena før 12 imorgen.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Man kan jo lure på om dette Garrard 401 prosjektet noensinne blir realisert, men noe er da på plass. Et drivverk, to plinther, men ingen arm er resultatet så langt 😏
    IMG_20210728_223249.jpg

    IMG_20210728_223040.jpg

    IMG_20210728_223052.jpg


    Hva arm angår, så har det vært "nesten" noen ganger, men det har ikke flasket seg. Hadde vært kjekt med en SME, så jeg slipper å få lagd nytt armbord. Men en Jelco kan jo passe designmessig også.
    IMG_20210728_223112.jpg

    IMG_20210728_223018.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis med kremplinth!
    Takker, Verm:). Du burde jo kjenne det godt da det var jo du som importerte det i sin tid? Kun til en 9’’ arm, så det begrenser utvalget, men ser iaf nettere ut.
    Synd det ikke er bare å flytte Nanotube One over….
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vakkert Gunner, vakkert.
    Gongrats sir blir pent det der 😊
    Thanks, mates! 🤗

    Ser bra ut, ja. Helt umoddet, og forblir nok slik også. Oppgraderingene er dyre, og ser ikke for meg å bruke masse penger på en spiller nr 2. Så mye plater har jeg ikke!

    Får leke med den til noen byr meg en sum jeg ikke kan si nei til 🤣
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    pen stand, det verket.
    Visst, rent og pent. Renset og satt sammen igjen av en som virkelig kunne disse Garrardene. Har ligget i esken siden jeg kjøpte. Luktet nesten som NIB da jeg pakket det opp 😅
    Jeg kunne jo nada om dette, så det var viktig å heller betale for noe som var på stell.
     
    Sist redigert:

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.538
    Antall liker
    3.042
    Torget vurderinger
    2
    Thanks, mates! 🤗

    Ser bra ut, ja. Helt umoddet, og forblir nok slik også. Oppgraderingene er dyre, og ser ikke for meg å bruke masse penger på en spiller nr 2. Så mye plater har jeg ikke!

    Får leke med den til noen byr meg en sum jeg ikke kan si nei til 🤣
    Vikinglotto ❌
    Eurojackpot 🤞
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn