The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    du har jo sittet dønn stille i båten hva høyttalere angår siden du flyttet inn i nåværende kåk, så jeg støtter ideen om å teste ut andre høyttalere, selv om impulsene i perioder (hvor øvrig utstyr har vært på stell) har spilt glimrende.
    om ikke annet, så for å gjøre deg kjent med rommet og hvordan ulike høyttalere vil oppføre seg der.
    jeg måtte danse meg gjennom en god del høyttalere før jeg fikk noenlunde oversikt over hva som gjør hva i stua mi.
    men det er nok lurt å ikke selge impulsene sånn uten videre, ja.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kloke ord, broder. Fem år er det nest lengste en komponent har vært i mitt eie WB Circle er 6-7 år).

    Det jeg har lest og hørt om Cheviot tyder på at de appellerer til min smak, og ikke minst representerer noe annerledes enn Ta'us.
    Har tenkt litt på Klipsch CW før, siden de er mer tilpasset hjørner/vegg, men er redd de blir for lite "allround" for meg, og ikke oppløste nok heller. De er ute av bildet.
    En annen kandidat er AN AN/E siden de er perfekte i hjørnene, men orker ikke det uendelige oppgraderingsopplegget deres.

    Men antagelig er denne tankevandringen et utslag av at C211 er nede pt. Det er jo ikke mange uker siden jeg hadde nok med å innspille Delos og rør, og var storfornøyd da det falt på plass.

    Uansett, Cheviot/Arden høres gøy ut.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^Det følger med skumpropper til å putte i bassportene på Arden (og sikkert på Cheviot også), hvis du er redd det skal bli for mye bass med hjørneplassering.

    Men av egen erfaring er kanskje ikke dette høyttalere som spiller optimalt med SET og begrenset effekt, selv om det absolutt kan funke bra på roligere musikk og beherskete nivåer. De er takknemlige for litt mer power, for å si det sånn.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.434
    Antall liker
    12.532
    Sted
    Sørlandet
    Min erfaring er at koakshøyttalerne til Tannoy egentlig trives ganske godt i hjørnene og at dem har godt av litt hjelp i bassen på bekostning noe perspektiv. Et eksempel her fra finn.no;



    -BB-
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Jeg heier på deg The Gunner.
    Har du lyst å prøve høyttalere som funker med hjørneplassering så go for it.

    Tilgangen for både demo og hjemlån er jo ikke så aller værst der borte på det sentrale østland.

    Du må bare slepe latsabben opp av sofaen først. :cool:
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    ^Det følger med skumpropper til å putte i bassportene på Arden (og sikkert på Cheviot også), hvis du er redd det skal bli for mye bass med hjørneplassering.

    Men av egen erfaring er kanskje ikke dette høyttalere som spiller optimalt med SET og begrenset effekt, selv om det absolutt kan funke bra på roligere musikk og beherskete nivåer. De er takknemlige for litt mer power, for å si det sånn.
    Skumputer, raggsokker og gummiballer, ja, de har jeg hatt gjennom årene, og ikke har jeg vært flinke til å bruke de heller.
    Satser på å finne noe som passer rommet så mye som mulig og slipper slike "exstras" som bare bringer flere nevroser:p

    Det er det, at ved et ht-bytte, så vil andre deler av kjeden gå også - dominoeffekten.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    ^Det følger med skumpropper til å putte i bassportene på Arden (og sikkert på Cheviot også), hvis du er redd det skal bli for mye bass med hjørneplassering.

    Men av egen erfaring er kanskje ikke dette høyttalere som spiller optimalt med SET og begrenset effekt, selv om det absolutt kan funke bra på roligere musikk og beherskete nivåer. De er takknemlige for litt mer power, for å si det sånn.
    Skumputer, raggsokker og gummiballer, ja, de har jeg hatt gjennom årene, og ikke har jeg vært flinke til å bruke de heller.
    Satser på å finne noe som passer rommet så mye som mulig og slipper slike "exstras" som bare bringer flere nevroser:p

    Det er det, at ved et ht-bytte, så vil andre deler av kjeden gå også - dominoeffekten.
    Ja, pass deg nå. Trodde de svære Hørning skulle bli. Men hva skjedde? For mye penger og for lite vett... Klassisk audiofil kombo..
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Min erfaring er at koakshøyttalerne til Tannoy egentlig trives ganske godt i hjørnene og at dem har godt av litt hjelp i bassen på bekostning noe perspektiv. Et eksempel her fra finn.no;



    -BB-
    Ja, Tannoy har jo mangfoldig av modeller, så noen fasit er det jo ikke. Men når produsenten kommer med en anbefaling for sine modeller, så velger jeg å ta hensyn til slikt. Bilder av Cheviot/Arden på nettet peker også mot fri(ere) plassering.

    Flott bilde! :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg heier på deg The Gunner.
    Har du lyst å prøve høyttalere som funker med hjørneplassering så go for it.

    Tilgangen for både demo og hjemlån er jo ikke så aller værst der borte på det sentrale østland.

    Du må bare slepe latsabben opp av sofaen først. :cool:
    Hey, det er -5*C og iskald vind ute, ffs!:mad::rolleyes:
     

    Frikken

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    851
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    9
    Likte godt Turnberry og angrer litt på at jeg ikke testet litt ulike forsterkere på de. Fikk demo på Cheviot hos Stereofil i fjor vinter , de satt ikke like godt i mine ører. Spent på hva du ender på
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kan få låne mine Snell. Teste om hjørne funker.
    Takker, klart hjørner funker. Det gjelder å finne ht som er tiltenkt en lignende oppgave, og dernest forsterker som passer de.
    Lett som en plett!
    Vanskeligste delen er å finne pengene :p
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^Det følger med skumpropper til å putte i bassportene på Arden (og sikkert på Cheviot også), hvis du er redd det skal bli for mye bass med hjørneplassering.

    Men av egen erfaring er kanskje ikke dette høyttalere som spiller optimalt med SET og begrenset effekt, selv om det absolutt kan funke bra på roligere musikk og beherskete nivåer. De er takknemlige for litt mer power, for å si det sånn.
    Skumputer, raggsokker og gummiballer, ja, de har jeg hatt gjennom årene, og ikke har jeg vært flinke til å bruke de heller.
    Satser på å finne noe som passer rommet så mye som mulig og slipper slike "exstras" som bare bringer flere nevroser:p

    Det er det, at ved et ht-bytte, så vil andre deler av kjeden gå også - dominoeffekten.
    Nei, har aldri likt sånne krykkeløsninger som å tette igjen pustehullene på en høyttaler jeg heller, og jeg bruker det ikke på Arden heller. Ville bare nevne at muligheten er der. :)

    Vet faktisk ikke hvordan Arden gjør seg i hjørner siden jeg aldri har prøvd, og siden jeg har bokhyller i begge hjørner får jeg ikke prøvd heller. Etter hva jeg har skjønt er Cheviot og Arden litt mer beefy i klangbalansen enn andre Tannoy's i Prestige serien, så jeg tror ikke det er noen universell sannhet at Tannoy alltid trives best i hjørner heller. Den som prøver får se, men inntil videre funker mine veldig bra for meg godt ute på gulvet.

    Tror du kanskje burde belage deg på at forsterkerbytte vil komme etter en stund hvis du går for Arden, iallfall hvis jeg har rett i mine antagelser om at du spiller på SET. Som sagt kan det funke helt ypperlig, og det låter vakkert, men det savnes kanskje litt moment når man vil dra på litt. Jeg er veldig glad i mine Arden, men den eneste som kan si om de passer for deg er vel interiørsjefen der du bor, eventuelt deg selv. :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    ^Det følger med skumpropper til å putte i bassportene på Arden (og sikkert på Cheviot også), hvis du er redd det skal bli for mye bass med hjørneplassering.

    Men av egen erfaring er kanskje ikke dette høyttalere som spiller optimalt med SET og begrenset effekt, selv om det absolutt kan funke bra på roligere musikk og beherskete nivåer. De er takknemlige for litt mer power, for å si det sånn.
    Skumputer, raggsokker og gummiballer, ja, de har jeg hatt gjennom årene, og ikke har jeg vært flinke til å bruke de heller.
    Satser på å finne noe som passer rommet så mye som mulig og slipper slike "exstras" som bare bringer flere nevroser:p

    Det er det, at ved et ht-bytte, så vil andre deler av kjeden gå også - dominoeffekten.
    Ja, pass deg nå. Trodde de svære Hørning skulle bli. Men hva skjedde? For mye penger og for lite vett... Klassisk audiofil kombo..
    Pøh, snakk for deg sjæl. Jeg er kun belemret med for lite vett:-X
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Likte godt Turnberry og angrer litt på at jeg ikke testet litt ulike forsterkere på de. Fikk demo på Cheviot hos Stereofil i fjor vinter , de satt ikke like godt i mine ører. Spent på hva du ender på

    Er først og fremst på drodlestadiget. De store Tannoyene har jeg aldri eid før, så kanskje på tide?
    Det er svært lite fristende å gå en runddans med digre ht og dertil jakt på forsterker.
    Må undersøke og gjøre grundig research først. Helst så lite hassle som mulig. Er ikke lenger blant de som drar inn tungt haifai annenhver mnd. (Jeg leker heller med små, lette saker når jeg kjeder meg/behovet tvinger seg frem. Som PU, SUT, (reserve)forsterkere, RIAA, kabler osv).
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.073
    Antall liker
    33.779
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    ^Det følger med skumpropper til å putte i bassportene på Arden (og sikkert på Cheviot også), hvis du er redd det skal bli for mye bass med hjørneplassering.

    Men av egen erfaring er kanskje ikke dette høyttalere som spiller optimalt med SET og begrenset effekt, selv om det absolutt kan funke bra på roligere musikk og beherskete nivåer. De er takknemlige for litt mer power, for å si det sånn.
    Skumputer, raggsokker og gummiballer, ja, de har jeg hatt gjennom årene, og ikke har jeg vært flinke til å bruke de heller.
    Satser på å finne noe som passer rommet så mye som mulig og slipper slike "exstras" som bare bringer flere nevroser:p

    Det er det, at ved et ht-bytte, så vil andre deler av kjeden gå også - dominoeffekten.
    Nei, har aldri likt sånne krykkeløsninger som å tette igjen pustehullene på en høyttaler jeg heller, og jeg bruker det ikke på Arden heller. Ville bare nevne at muligheten er der. :)

    Vet faktisk ikke hvordan Arden gjør seg i hjørner siden jeg aldri har prøvd, og siden jeg har bokhyller i begge hjørner får jeg ikke prøvd heller. Etter hva jeg har skjønt er Cheviot og Arden litt mer beefy i klangbalansen enn andre Tannoy's i Prestige serien, så jeg tror ikke det er noen universell sannhet at Tannoy alltid trives best i hjørner heller. Den som prøver får se, men inntil videre funker mine veldig bra for meg godt ute på gulvet.

    Tror du kanskje burde belage deg på at forsterkerbytte vil komme etter en stund hvis du går for Arden, iallfall hvis jeg har rett i mine antagelser om at du spiller på SET. Som sagt kan det funke helt ypperlig, og det låter vakkert, men det savnes kanskje litt moment når man vil dra på litt. Jeg er veldig glad i mine Arden, men den eneste som kan si om de passer for deg er vel interiørsjefen der du bor, eventuelt deg selv. :)
    Takk for innspill, E, og det er helt klart en fordel at du sitter på de selv. Og ja, jeg har også mine tvil når det kommer til deres "hjørnetalenter".
    Nei, SET er ikke noe jeg intuitivt ville ha brukt sammen med de, så det blir evt en runddans der også. Men kanskje på tide å la SET og horn få en pause?
    Du var jo på forsterkerjakt. Hvordan endte den visen? :)
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Hjørnehøyttaler - det er Klipschorn det. Ligger et par på Finn.no

    Vis vedlegget 559287
    Ah, klassiske beist, men de blir nok for store for stua mi, med tanke på bassmengden.
    Har du hatt de selv, V? :)
    Halla Gunner
    Jeg har hatt Cornwall, Belle, La Scala II og Khorn. Tror ikke problemet ditt vil være bassen på noen av de- Oppover i frekvens derimot er det fare for at du syne de blir for røffe i kantene. Khorn trenger i mine ører litt størrelse på lytterommet. Selv hadde jeg 4m fra hjørne til hjørne, og synes det ble litt snaut, da jeg synes de låt best med lengre enn vanlig avstand fra lytteposisjon til høyttalere.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hjørnehøyttaler - det er Klipschorn det. Ligger et par på Finn.no

    Vis vedlegget 559287
    Ah, klassiske beist, men de blir nok for store for stua mi, med tanke på bassmengden.
    Har du hatt de selv, V? :)
    Halla Gunner
    Jeg har hatt Cornwall, Belle, La Scala II og Khorn. Tror ikke problemet ditt vil være bassen på noen av de- Oppover i frekvens derimot er det fare for at du syne de blir for røffe i kantene. Khorn trenger i mine ører litt størrelse på lytterommet. Selv hadde jeg 4m fra hjørne til hjørne, og synes det ble litt snaut, da jeg synes de låt best med lengre enn vanlig avstand fra lytteposisjon til høyttalere.
    Takk, H. Khorn er ikke ikke i mine tanker, nei. Helt sjanseløs på de slik jeg bor nå.
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^Det følger med skumpropper til å putte i bassportene på Arden (og sikkert på Cheviot også), hvis du er redd det skal bli for mye bass med hjørneplassering.

    Men av egen erfaring er kanskje ikke dette høyttalere som spiller optimalt med SET og begrenset effekt, selv om det absolutt kan funke bra på roligere musikk og beherskete nivåer. De er takknemlige for litt mer power, for å si det sånn.
    Skumputer, raggsokker og gummiballer, ja, de har jeg hatt gjennom årene, og ikke har jeg vært flinke til å bruke de heller.
    Satser på å finne noe som passer rommet så mye som mulig og slipper slike "exstras" som bare bringer flere nevroser:p

    Det er det, at ved et ht-bytte, så vil andre deler av kjeden gå også - dominoeffekten.
    Nei, har aldri likt sånne krykkeløsninger som å tette igjen pustehullene på en høyttaler jeg heller, og jeg bruker det ikke på Arden heller. Ville bare nevne at muligheten er der. :)

    Vet faktisk ikke hvordan Arden gjør seg i hjørner siden jeg aldri har prøvd, og siden jeg har bokhyller i begge hjørner får jeg ikke prøvd heller. Etter hva jeg har skjønt er Cheviot og Arden litt mer beefy i klangbalansen enn andre Tannoy's i Prestige serien, så jeg tror ikke det er noen universell sannhet at Tannoy alltid trives best i hjørner heller. Den som prøver får se, men inntil videre funker mine veldig bra for meg godt ute på gulvet.

    Tror du kanskje burde belage deg på at forsterkerbytte vil komme etter en stund hvis du går for Arden, iallfall hvis jeg har rett i mine antagelser om at du spiller på SET. Som sagt kan det funke helt ypperlig, og det låter vakkert, men det savnes kanskje litt moment når man vil dra på litt. Jeg er veldig glad i mine Arden, men den eneste som kan si om de passer for deg er vel interiørsjefen der du bor, eventuelt deg selv. :)
    Takk for innspill, E, og det er helt klart en fordel at du sitter på de selv. Og ja, jeg har også mine tvil når det kommer til deres "hjørnetalenter".
    Nei, SET er ikke noe jeg intuitivt ville ha brukt sammen med de, så det blir evt en runddans der også. Men kanskje på tide å la SET og horn få en pause?
    Du var jo på forsterkerjakt. Hvordan endte den visen? :)
    Bare hyggelig, må jo nesten benytte sjansen de gangene jeg faktisk vet litt hva jeg snakker om. ;D

    SET er jo deilig på mange måter, men litt for krevende å leve med for meg akkurat nå hvor jeg bare vil ha ting smooth og stressfritt. Den foreløpige enden på visa er at jeg rett og slett er grisefornøyd med Tannoy og Gato klasse D ampen jeg har nå, både betjenings- og lydmessig. Du må gjerne komme og høre selv en gang, hvis du er nysgjerrig. :)
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Hva med Living Voice da (ikke de med tuter...)? Hadde OBX R og R2 i noen år og broren din har jo også erfaring med dem. Leste en test en gang hvor de var koblet sammen med Cyber 211 og komboen ble beskrevet som veldig tett på komboen med samme høytaler og Ongaku. Cyber 211 blir vel omtalt som "baby ongaku".
    Eneste aberet med LV er nok at de kanskje ikke vil blomstre om de klines helt inn i hjørnene.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nei, har aldri likt sånne krykkeløsninger som å tette igjen pustehullene på en høyttaler jeg heller, og jeg bruker det ikke på Arden heller. Ville bare nevne at muligheten er der. :)

    Vet faktisk ikke hvordan Arden gjør seg i hjørner siden jeg aldri har prøvd, og siden jeg har bokhyller i begge hjørner får jeg ikke prøvd heller. Etter hva jeg har skjønt er Cheviot og Arden litt mer beefy i klangbalansen enn andre Tannoy's i Prestige serien, så jeg tror ikke det er noen universell sannhet at Tannoy alltid trives best i hjørner heller. Den som prøver får se, men inntil videre funker mine veldig bra for meg godt ute på gulvet.

    Tror du kanskje burde belage deg på at forsterkerbytte vil komme etter en stund hvis du går for Arden, iallfall hvis jeg har rett i mine antagelser om at du spiller på SET. Som sagt kan det funke helt ypperlig, og det låter vakkert, men det savnes kanskje litt moment når man vil dra på litt. Jeg er veldig glad i mine Arden, men den eneste som kan si om de passer for deg er vel interiørsjefen der du bor, eventuelt deg selv. :)
    Takk for innspill, E, og det er helt klart en fordel at du sitter på de selv. Og ja, jeg har også mine tvil når det kommer til deres "hjørnetalenter".
    Nei, SET er ikke noe jeg intuitivt ville ha brukt sammen med de, så det blir evt en runddans der også. Men kanskje på tide å la SET og horn få en pause?
    Du var jo på forsterkerjakt. Hvordan endte den visen? :)
    Bare hyggelig, må jo nesten benytte sjansen de gangene jeg faktisk vet litt hva jeg snakker om. ;D

    SET er jo deilig på mange måter, men litt for krevende å leve med for meg akkurat nå hvor jeg bare vil ha ting smooth og stressfritt. Den foreløpige enden på visa er at jeg rett og slett er grisefornøyd med Tannoy og Gato klasse D ampen jeg har nå, både betjenings- og lydmessig. Du må gjerne komme og høre selv en gang, hvis du er nysgjerrig. :)
    Kult at du er såpass fornøyd. Det er flere veier til hifivelstand. Man får antagelig ikke det samme, mest annerledes. En vanesak.
    Klart jeg er nysgjerrig. Sender deg en PM hvis jeg får ånden over meg.
    Men ja, det blir vel å ta en pause fra rør/horn går jeg den ruta.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hva med Living Voice da (ikke de med tuter...)? Hadde OBX R og R2 i noen år og broren din har jo også erfaring med dem. Leste en test en gang hvor de var koblet sammen med Cyber 211 og komboen ble beskrevet som veldig tett på komboen med samme høytaler og Ongaku. Cyber 211 blir vel omtalt som "baby ongaku".
    Eneste aberet med LV er nok at de kanskje ikke vil blomstre om de klines helt inn i hjørnene.
    Hei, kjoenik, hyggelig du er innom og kommer med innspill :)

    Synd jeg hadde hifipause da han hadde de (tror ikke han hadde de lenge hos seg heller).
    LV er helt sikkert gode saker. Men at de må stå fritt, passer dessverre ikke for øyeblikket (hadde jeg hatt masse boltreplass, så hadde jeg prøvd Merlin også. Har hatt VSM før, men jeg hadde ikke nok plass da heller). For ordens skyld, jeg er svært fornøyd med Impulse. Det er bare det at kløen kommer i ny og ne etter fem år med de:rolleyes:

    "Baby Ongaku", ja, det var vel den testen - testeren hadde faktisk eid en Ongaku selv - som vippet meg over på C211. Mine har SS likerettere. Den nyeste versjonen bruker rør til den jobben, og er sådan enda tettere på Ongaku, iaf byggemessig.
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Primare i30 solgt (hadde hele tre konkrete kjøpere, et byttetilbud og en pruter. Ikke verst!).
    Dro inn en Arcam FMJ A32. Ikke i nærheten så sober og lekker som i30, men bedre lyd, langt mer fleksibel og mange flere features, bla en glimrende mm/mc-riaa. Men fant ut at pre-out ikke var aktivt i integrert-modus. For et dustete opplegg :mad:.
    Jaja, liker lyden såpass at jeg ser etter en P35 power til sommerbruk.

    Solid state life:D (Miles Davis "Someday my prince..." snurrer nå i CD-drevet for 4. gang. Orker ikke å bytte)
    IMG_20191107_211408.jpg
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ikke værst å se at du har funnet frem til søtpunktet igjen ;) virker som det går litt i ring her inne nå det med å gå tilbake til transformers forsterkere, og nå på feil side av året for transer i tilegg makan :confused: :rolleyes: godt at Arcam funker bedre enn prima vera forsterkern da :)
    Mvh Krazy
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe.
    Går ikke tilbake på noe, ei heller i ring. Binder meg ikke til noe av det, kun snakk om en rimelig og unnselig reserve/sommerforsterker. Rør(SET) er og blir nr 1 her i huset. Hoveddelene i anlegget består. Men ok å leke litt i blant, uten å blø penger ;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.843
    Antall liker
    50.844
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.297
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    på hifi messa i Munchen i 2018, var Living Voice OBX uforskammet nære Olympian i gjengivelse, og det var ikke fordi Olympian låt så dårlig, for å si det slik...:rolleyes:
    hadde stått på toppen av mindre gulvstående lista mi, om det fantes en slik liste...:cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn