The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    syns du burde være stolt av pappakroppen din jeg Gunner 🤗, mange som knebler i ølvomm og ymse føre passert 30😑
    En dag, kjære Ivan, skal jeg gi ut en bok, men som spesial service til trofaste såsom militante HFSer, kan jeg avsløre hovedingrediensene: En delikat cocktail av sigaretter, lite søvn, null fysisk aktivitet og en spishvapokkerdulyster-diet. I bunnen ligger gode gener og litt flaks (enn så lenge!🤞). Oppskriften er gjenstand for fortløpende vurderinger og forbedringer, selvsagt.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Lang dag, som ennå har noen timer igjen å tilby. Planen er å rette prøver, men har visst grodd fast i sofaen. Spiller sløyet jazz: MD sin Someday My Prince Will Come. På CD, i liggende stilling😊

    Litt kjettersk å bruke SET forsterkeren i denne varmen, men pytt sann! 😋
    IMG_20230517_185230.jpg


    Den observante vil merke at jeg for tiden bruker en Meridian 808i.2. Først røk RIAA med rør, nå gjør jeg det samme på digitalsiden. Synd å sette det forrykende DAC-settet på salg, men jeg ønsker kun rør i forsterkeren fremover, for å få ned varmen i dette lille rommet.
    IMG_20230517_190537.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Forferdelig rølpete stemme, nesten tilgjort, men likevel med låter som er lett å like. Har flere skiver av LW og angrer ikke på noen av de.

    Spretter nok en gravøl, og snacks er vietnamesisk, som kona har lagd. Jeg blir så fort lei av potetsnacks.
    IMG_20230819_005743.jpg


    God helg folkens 🤞
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.204
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så da kan vi anta at det til slutt meldte seg en heldig kjøper? Skal liksom ikke så langt bort fra Thorens og Rega før ting blir kilen å selge i Gnore.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Så da kan vi anta at det til slutt meldte seg en heldig kjøper? Skal liksom ikke så langt bort fra Thorens og Rega før ting blir kilen å selge i Gnore.
    Nei, WB står her, den. Samler støv, men egentlig ingen stress. Skal ikke ha mer enn 5k kr, og de pengene trenger jeg jo ikke likevel. Kanskje tilby bytte mot kabler på pur faen! 🤪

    Virker som markedet er ganske så dødt generelt, med mindre folk får ting kastet etter seg. De aller fleste har det de trenger, og få nye som kommer til.

    Kjøpte forresten en sånn en. Reserver-/sommerforsterker? Mest i sympati med selgeren, egentlig🤫

    IMG_0606.png
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.545
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    ^ Har en slik Dared Mars som forsterker på soverommet, fin liten sak til sitt bruk. har også fra Dared LP-1 riaa som ser tilnærmet identisk ut. Billige, men gode produkter.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    ^ Har en slik Dared Mars som forsterker på soverommet, fin liten sak til sitt bruk. har også fra Dared LP-1 riaa som ser tilnærmet identisk ut. Billige, men gode produkter.
    Nice! Vi får se om jeg kobler den opp med det første. Ikke all verdens med kraft, men det meste går når man har 104db ht å leke med. Synd den ikke har fj.ktr.

    Aller mest spent er jeg på mandagen, seff!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Lenge siden 🙃

    Sent nå, men rekker kanskje to skiver. Begge hanket inn hos Hifi&Vinyl sist lørdag. Endte opp med fire, av helt ukjente kalibre, så litt spent. Mye bra der, både av hard- og software.

    Må vel snart gjøre alvor av å flytte WB Nanotube One armen over på drivverket også, nå som sommeren for lengst er omme.

    IMG_20230921_231851.jpg


    Ellers har minstesønnen begynt i korps, og valgte til sin fars glede kornet. Helt upåvirket, selvsagt 🤭
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.431
    Antall liker
    35.223
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ellers har minstesønnen begynt i korps, og valgte til sin fars glede kornet. Helt upåvirket, selvsagt 🤭
    Hos oss har begge gitt seg i korpset, den minste mistet lysten - og har begynt med ridning, mens den andre måtte gi seg på grunn av helsen. Jeg er nok den som tar det tyngst, korpslivet synes jeg er helt fantastisk, ikke minst som foreldre - kommer til å savne det miljøet.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fin spiller du har, Gunner:) . Fornøyd med den?
    Ja, den er god, og blir antagelig min siste snurrer. Fordi den er veldig bra, fordi jeg ikke er villig til å punge ut for en bedre, og fordi den er såpass ukjent for de fleste at det er vanskelig å selge videre. Liker trynet på den også:sneaky:

    Den er nok ikke 100% satt opp ennå heller. Til det trenger jeg hjelp og bedre verktøy.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hos oss har begge gitt seg i korpset, den minste mistet lysten - og har begynt med ridning, mens den andre måtte gi seg på grunn av helsen. Jeg er nok den som tar det tyngst, korpslivet synes jeg er helt fantastisk, ikke minst som foreldre - kommer til å savne det miljøet.
    Stakkars deg! Skulle ønske du bor like ved, så du kan ta deg av mine ungers korpsliv:p. Hater det, selv om jeg setter opp et stolt tryne og marsjerer ufortrødent videre fra loppemarked til dugnad til stevner etter stevner:sick:
     

    olllie

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Innlegg
    530
    Antall liker
    464
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, den er god, og blir antagelig min siste snurrer. Fordi den er veldig bra, fordi jeg ikke er villig til å punge ut for en bedre, og fordi den er såpass ukjent for de fleste at det er vanskelig å selge videre. Liker trynet på den også:sneaky:

    Den er nok ikke 100% satt opp ennå heller. Til det trenger jeg hjelp og bedre verktøy.

    Hvis jeg er på dine kanter en gang, kan jeg kanskje få stikke innom og komme med noen tips? Og kanskje høre litt?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.431
    Antall liker
    35.223
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Stakkars deg! Skulle ønske du bor like ved, så du kan ta deg av mine ungers korpsliv:p. Hater det, selv om jeg setter opp et stolt tryne og marsjerer ufortrødent videre fra loppemarked til dugnad til stevner etter stevner:sick:
    Huff, jeg var med på alle turer osv. ,elsket det.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, den er god, og blir antagelig min siste snurrer.
    😎 :cool:--------:D
    Har hørt slike uttalelser før her på HFS. Tror ikke på dem lenger:)
    Hehehe. Ja, tenk om man skulle få en hundrings for hver gang man ser en slik uttalelse, eller enda bedre: hver gang kona/dama sier at hun ikke skal kjøpe flere lykter/pledd/pynteputer eller hva det måtte være av annet tjafs :p

    Neida, greia er mest fordi det ikke er lett å selge ting lenger (og vaffal ikke ting som er litt ukjent og heter noe annet enn Rega). Audiofile flest er gamle og satte. De kan alt og vet hva de ønsker seg og liker. Dessuten er det forventninger om universets laveste bruktpris, og det er ikke alltid man gidder å etterkomme. Man har råd og plass til å hamstre også. Ting hoper seg opp i kriker og kroker og i boder. Reserver-reserver-reserver-forsterkere er jo veldig kjekke å ha!
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hvis jeg er på dine kanter en gang, kan jeg kanskje få stikke innom og komme med noen tips? Og kanskje høre litt?
    Det hadde vært hyggelig, selv om rommet mitt på 12 kvm ikke er egnet for store sammenkomster. Er du god på sette opp platespillere også, så vanker det tom pulverkaffe!😇

    Apropos rommet mitt. Jeg har sagt 1000 ganger at jeg må utbedre akustikken, men det har bare blitt med preiket. Problemet er at det låter godt på lavere SPL, typisk om kvelden, men kan fort låte presset når man gønner på.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Hehe...kanskje siste snurra her også, tok ikke mange sekundene når den var satt opp før jeg hørte att jeg fikk hva jeg var ute etter, og det var på en pop plate fra 80 tallet, så nu er det gøy å spille gamle guilty pleasure plater igjen :cool:

    mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehe...kanskje siste snurra her også, tok ikke mange sekundene når den var satt opp før jeg hørte att jeg fikk hva jeg var ute etter, og det var på en pop plate fra 80 tallet, så nu er det gøy å spille gamle guilty pleasure plater igjen :cool:

    mvh
    Mjoa, mneja, det stemmer sikkert. Du har jo hatt ikke mindre enn fem forskjellige snurrere i hus siden jeg kjøpte WB av deg (har den ennå), så det er seff all grunn til å tro at Technics'en blir din siste:p. Men den spiller sikkert forrykende, om man liker den estetikken - jeg gjør ikke det, selv om det ikke er nødvendigvis en deal breaker.

    Greia (for meg) er den totale pakken. Jeg er ikke glad nok i ting og tang til å bruke feks 1,2 mill på en bil dersom jeg bruker den kun 30 min hver dag, eller 200k på en snurrer når mengde skiver ikke forsvarer det. Det er absolutt ingen logikk bak dette, siden jeg bruker jo penger på mekaniske klokker:ROFLMAO:
     
    M

    musicus

    Gjest
    Mjoa, mneja, det stemmer sikkert. Du har jo hatt ikke mindre enn fem forskjellige snurrere i hus siden jeg kjøpte WB av deg (har den ennå), så det er seff all grunn til å tro at Technics'en blir din siste:p. Men den spiller sikkert forrykende, om man liker den estetikken - jeg gjør ikke det, selv om det ikke er nødvendigvis en deal breaker.

    Greia (for meg) er den totale pakken. Jeg er ikke glad nok i ting og tang til å bruke feks 1,2 mill på en bil dersom jeg bruker den kun 30 min hver dag, eller 200k på en snurrer når mengde skiver ikke forsvarer det. Det er absolutt ingen logikk bak dette, siden jeg bruker jo penger på mekaniske klokker:ROFLMAO:
    Var inne på sporet av noe med en Tangospinner trimma Rega P3/Elys 2, men mye ville jo ha mer! så det ble en liten walkabout der, var inne å spana på grisedyrt også men det er ikke der jeg vil være med vinylen, det tar cdp'n seg av!
    den skal snurre mye 80 tall så det funker estetisk i den sammenhengen, funderer tom på å bestille meg noen Modern Talking vinyler av nostalgiske grunner 😅
    Time will tell!

    mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Var inne på sporet av noe med en Tangospinner trimma Rega P3/Elys 2, men mye ville jo ha mer! så det ble en liten walkabout der, var inne å spana på grisedyrt også men det er ikke der jeg vil være med vinylen, det tar cdp'n seg av!
    den skal snurre mye 80 tall så det funker estetisk i den sammenhengen, funderer tom på å bestille meg noen Modern Talking vinyler av nostalgiske grunner 😅
    Time will tell!

    mvh
    You Are One In A Million!😙


    Ta kontakt med Jowed/Hifi&Vinyl, og snart har du hele katalogen for en slikk og ingenting ;)
     

    olllie

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Innlegg
    530
    Antall liker
    464
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det hadde vært hyggelig, selv om rommet mitt på 12 kvm ikke er egnet for store sammenkomster. Er du god på sette opp platespillere også, så vanker det tom pulverkaffe!😇

    Apropos rommet mitt. Jeg har sagt 1000 ganger at jeg må utbedre akustikken, men det har bare blitt med preiket. Problemet er at det låter godt på lavere SPL, typisk om kvelden, men kan fort låte presset når man gønner på.

    Joda, du har et lite rom, men synes det låter bra der så vidt jeg husker. Fordelen med små rom er jo at en slett ikke trenger å "gønne på" for å oppnå god effekt. Slett ikke sikkert at du trenger så mye akustikk tiltak heller.
    Bruker du ikke Sota klampen?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Joda, du har et lite rom, men synes det låter bra der så vidt jeg husker. Fordelen med små rom er jo at en slett ikke trenger å "gønne på" for å oppnå god effekt. Slett ikke sikkert at du trenger så mye akustikk tiltak heller.
    Bruker du ikke Sota klampen?
    Synes selv at det fort kan låte litt hardt når det dras på, noe man gjerne gjør, spesielt om dagen når det er lyst ute (og det er jo gjerne da man har lyttebesøk også). Det funket langt bedre i en slik kontekst i den forrige stua.

    Brukte både SOTA clampen og platekransen en stund. Det låter bedre, men jeg er en lat jævel. Begge deler slenges vel ut på bruktbørsen en gang, når jeg er mindre lat!😝
     

    olllie

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Innlegg
    530
    Antall liker
    464
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Når du blir mindre lat, vil du sikkert gjerne bruke både clamp og ring.;)
    Men jeg skjønner deg. Du har i alle fall en fin spiller.
    Ser fram til at du monterer den andre armen også. Da blir det etter min mening balance på topp hyllen.:)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, spilleren er så flott atte😘.
    Er veldig spent på hvor mye drivverket løfter WB Nanotube One armen. Synes det stort sett ser bedre ut med kun én arm, men akkurat dette drivverket vil ikke lide estetisk med enda en arm på seg.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Skiva er en av de som ble hanket inn hos Hifi&Vinyl. Den har en annen versjon av Kulltoget også, samt en cover an Fela Kutis Lady. Måtte flire da jeg spurte Jorwed om prisen. Øynene hans forvandlet til dollartegn og han fisket kjapt opp sin fjonge iPhone for å sjekke med Discogs. Da datt alt sammen og han bare fnyste litt oppgitt:-"Ikke verdt en dritt. Bare ta den! " 🤣🤩. For å verne om noe av verdigheten vippset jeg han kr 1,- 🤭
    IMG_20230926_000159.jpg


    OK, etter noen sanger kan jeg si at det er en, eh, litt ujevn utgivelse, men kanskje den vokser 🙂
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har ikke mye peiling på klassisk musikk, men noen favoritter har man jo. Dette stykket er blant mine mest avholdte, helt siden musikklæreren spilte det for oss på ungdomsskolen. Rent råskap, som får selv den hardeste rocken til å fremstå som vuggesanger.

    Se gjennom hele, de av dere som har tålmodighet - stykket krever litt av det. Lidenskapen til konduktøren er det bare å bli grønn av misunnelse på 🙌

     
    Sist redigert:

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.536
    Antall liker
    13.843
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke mye peiling på klassisk musikk, men noen favoritter har man jo. Dette stykket er blant mine mest avholdte, helt siden musikklæreren spilte det for oss på ungdomsskolen. Rent råskap, som får selv den hardeste rocken til å fremstå som vuggesanger.

    Se gjennom hele, de av dere som har tålmodighet - stykket krever litt av det. Lidenskapen til konduktøren er det bare å bli grønn av misunnelse på 🙌

    Det er jo egentlig bare ein lang trommesolo som går frå pp til fff...
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Flott vær ute! Flott vær å drive på med rør, horn og vinyl inne også. Kona drar vel meg ut på en en tur snart. Kanskje hun finner på å snakke om følelser mens vi trasker. Jaja, jeg har vel godt av det, å snakke om følelser, altså. Feks hva jeg føler for dagens oppsett. Kanskje selge ht og forsterkeren, og realisere et mer brukervennlig og praktisk opplegg? Blir vel med snakket, føler jeg.

    IMG_0012.jpeg
     
    Sist redigert:

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    1.568
    Torget vurderinger
    3
    Flott vær ute! Flott vær å drive på med rør, horn og vinyl inne også. Kona drar vel meg ut på en en tur snart. Kanskje hun finner på å snakke om følelser mens vi trasker. Jaja, jeg har vel godt av det, å snakke om følelser, altså. Feks hva jeg føler for dagens oppsett. Kanskje selge ht og forsterkeren, og realisere et mer brukervennlig og praktisk opplegg? Blir vel med snakket, føler jeg.

    Vis vedlegget 956663
    Men i alle dager !!??!!
    Det får bli med tullpratet!!!🤣
    Ha en strålende søndag!!
    ☀
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tror du Arsenal slår lens i kveld 😛
    De bør slå Lens, ja, selv borte - hvor vanskelig er det å slå lens lissom 🤭- men jeg er fornøyd med U. Det er tross alt bare en gruppespillkamp. Viktigste er å unngå skader.
    Til helgen, derimot. Det er da det gjelder😏
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn