The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Næmen, så hyggelig å pleie lett skallebank med hilsener fra HFS' barskeste bataljon! Godt nytt år til dere alle også! 😍

    Rommet og den plagsomme naboen, ja, vi får se om det hjelper noe med en dempevegg mot den siden. Aller helst hadde det vært best med dempevegg i alle retninger. Rett og slett bygge et rom i rommet, men med de begrensede m2 jeg har, så hadde jeg vel endt opp med å sitte opp i hornene😝. Må si at jeg har feilberegnet litt her, men gjort er gjort. Blir nok boende likevel!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Livet har alltid litt bumps in the road. Det er bare for Arsenal supportere livet går på skinner................ja, en berg og dalbane, selvfølgelig. Godt nytt år 😃
     

    Batmobil

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.03.2015
    Innlegg
    7
    Antall liker
    7
    Sted
    Gilleleje
    AA Uno Nano G2, ja. De jaktet jeg en stund på. Synes akkurat de har det perfekte AA trynet, iaf de i lommeformat. Kan jo bare bestille røde tuter til mine, med den nette summen på 37k kr:ROFLMAO:

    Og nok en fin test i AAs favør.
    I stedet for at at male dine horn så prøv at undersøge prisen på at få et automobil firma til at montere en tynd film efter eget ønsket farvevalg. Film kan fås i alle farveskalaer i dag og jeg ved det er betydeligt billigere end nye horn eller en gammeldags lakering. Samtidig beholder du den originale farve/høytaller og taber ikke penge ved et eventuelt videresalg. Vh Mikael - AA Duo G1+ Audio Music + Linear Tube Audio
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    I stedet for at at male dine horn så prøv at undersøge prisen på at få et automobil firma til at montere en tynd film efter eget ønsket farvevalg. Film kan fås i alle farveskalaer i dag og jeg ved det er betydeligt billigere end nye horn eller en gammeldags lakering. Samtidig beholder du den originale farve/høytaller og taber ikke penge ved et eventuelt videresalg. Vh Mikael - AA Duo G1+ Audio Music + Linear Tube Audio
    Takk for veldig bra forslag :)

    Nå skal det sies at jeg, etter noe tid, synes at nåværende farge er fin og føler ingen umiddelbar trang til å skifte farge med det første, men det er nais å ha den muligheten.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Da er gamlekåken solgt, og det til en helt ok pris. Uansett deilig å få av den ene steinen fra ryggen. Det har tært godt på økonomien de siste mnd. Uvant å gå blakk allerede 12 dager før lønning, lissom. Har gått litt krokrygget i det siste, men nå skyter man frem brystkassa og møter verden med et glis, selv midt i vinterkulda! 😊

    Nok om bagateller!

    Hifi'en har stått stort sett i stå pga mye jobbing og generelt latskap. Men nå er iaf vinylriggen satt opp, uten videre finjustering annet enn en kjapp sjekk på at snurreren er i vater.
    143637519_141681824354777_5338526727360833057_n.jpg

    143703379_126028362711259_7199087942093894718_n.jpg


    Også Ta'us har blitt benyttet i ca en uke. Har bare dumpet de ned 35 cm fra frontveggen, men de spiller likevel svært bra, og har heller ingen booming i bassen. Ok, litt strammere og fastere nederst hadde vært bra, og dessverre fungerer ingen av subene pt, så jeg får ikke brukt de til det formålet heller (ant sikringene). Men de spiller som pokker, selv om lyden jeg har pt ikke kan tangere den jeg hadde mot slutten i gamlekåken.
    143698561_867385430729398_4587712990901888299_n.jpg


    Har også anskaffet meg et stort(!) sk akustisk bilde. Antagelig for puslete for de hardeste Glava og Rockwool gutta her inne, men det er en start. Mer usikker på hvor det skal henge fremover. Langs sideveggen, på bak- eller frontveggen? Uansett skal flere akustiske remedier inn med tiden, helst før en vegg mot naboen er bygd. En lyddempende dør skal også monteres for å skjerme resten av familien. Hvem sier at hifi'livet er kun lek og moro?
    143798560_411380963303120_6904012457194528910_n.jpg
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Fantastisk! Grattis og lykke til videre med livet og oppsettet i ny kåk
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Gratulerer med salg av hus Gunner :) God å få det gjort tenker jeg og nå kan du endelig finne roen i din nye kåk :)
    Blir spennende å høre hvordan du får til lyden i din nye bolig, krysser fingrene jeg
    Ha en fin helg :)

    mvh
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med salg av gamle boligen. Nå får du nyte livet å kjenne på lettelsen over å ha kontroll på økonomien igjen.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med salg kompis 😊
    Evt. overskudd kan jo finansiere en meter eller to med Odin kabel 😉
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Interessant at Taus tar tilbake hedersplassen i lytterommet.
    Kan det tenkes at lytteavstanden til Fino er for liten?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fantastisk! Grattis og lykke til videre med livet og oppsettet i ny kåk
    Takker, JoHoo.

    Jeg er mer stedbunden enn deg, og flytter stort sett bare noen meter fra et sted til et annet. Dog skal det sies at avstanden fra Vietnam til Norge er et godt stykke 🤣
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med salg av hus Gunner :) God å få det gjort tenker jeg og nå kan du endelig finne roen i din nye kåk :)
    Blir spennende å høre hvordan du får til lyden i din nye bolig, krysser fingrene jeg
    Ha en fin helg :)

    mvh
    Takker, finner roen lettere nå, ja. Det er rart med det, men plutselig fortoner den nye kåken som mer "hjem" enn før salget. Man skal så visst ikke undervurdere vibber, selv om de er reinspikka irrasjonelle😜

    Go hælj til deg også!
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Alltid fascinerende med slike kart hvor totalt fucked up det er ifht reell størrelse på de enkelte land. Nå som du har solgt kan hifi-nevroser pleies igjen. Vi innser vel begge handler om å finne ut hvilke kompromiss en kan leve med, og hvilke en ikke vil ha :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Gratulerer med salg!

    Ja, det tynger, og er godt å få sluttført.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med salg av den gamle kåken Gunner! :)
    Takk, Zulu. Du har jo nettopp flyttet selv. Gikk det greit med salg?

    Nå skal jeg ikke klage. Det gikk ca 3 mnd. Kunne ha vært langt verre!:censored:
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med salg av gamle boligen. Nå får du nyte livet å kjenne på lettelsen over å ha kontroll på økonomien igjen.
    Takk, sir!

    Visst, visst! Måtte ringe hjem og be kona vippset meg 1000 kr for å kunne betale for tobakken, mens lang corona-kø bygget seg opp bak meg🤣
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Veldig kjekt å høre!!! Gratulerer 😃
    Takker, Karmis :)

    Du vet, vi som er av den yngre generasjonen må fortsatt jobbe og slite, og dermed pådrar oss økonomiske bekymringer. Der er dere pensjonister heldige:-" Been there, done that!", lissom.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med salg kompis 😊
    Evt. overskudd kan jo finansiere en meter eller to med Odin kabel 😉
    Takker, kompis!

    Vi får se når regnskapets time er omme. Kan godt hende det vanker en meter eller to av nye kabler på meg, fra Biltema! 🤣
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Interessant at Taus tar tilbake hedersplassen i lytterommet.
    Kan det tenkes at lytteavstanden til Fino er for liten?
    Såså, ingen forhastede konklusjoner ennå. Tenker jeg ila denne helgen kobler tilbake til Fino, så får vi se. Tar den tiden jeg trenger, men hvis jeg "lukter" at Ta'us er til å jobbe med, så er det de jeg ønsker meg. De er lissom mine hjertebarn😚.

    Mulig lytteavstand har noe å si. Jeg er ingen AA-ekspert, og tar gjerne imot råd.
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.182
    Antall liker
    2.194
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Takk, Zulu. Du har jo nettopp flyttet selv. Gikk det greit med salg?

    Nå skal jeg ikke klage. Det gikk ca 3 mnd. Kunne ha vært langt verre!:censored:
    Heldigvis slapp jeg å tenke på det da vi leide leilighet. Men ved tidligere salg så har jeg måttet ventet 3-4 måneder før jeg har fått solgt :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Alltid fascinerende med slike kart hvor totalt fucked up det er ifht reell størrelse på de enkelte land. Nå som du har solgt kan hifi-nevroser pleies igjen. Vi innser vel begge handler om å finne ut hvilke kompromiss en kan leve med, og hvilke en ikke vil ha :)
    Ja, ganske morsomt å tenke på at slike kart har man "alltid" hatt, i mange generasjoner :rolleyes:

    Visst handler det om kompromisser, både på lyd og bruk. Rørutstyrets ugunstige beskaffenhet velger jeg å leve med. Kompromisser på lyd? Nei-føkkings-takk!:cool:
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med salg!

    Ja, det tynger, og er godt å få sluttført.
    Takke, Fosse.

    Dette er vel noe de aller fleste har vært gjennom en eller annen gang i sitt liv, tenker jeg. Godt å få det unna, selv om 3 mnd er egentlig ikke veldig lenge. Det var heller usikkerheten når det skulle være over som tæret på.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    AA Uno Fino tilbake i manesjen. For en klarhet i mellomtonen, samt fasthet og punch i bassen, samtidig mindre tilgivende overfor mindre gode innspillinger. Men når det først klaffer, så er det så imponerende.

    Skal bestille noe Rockwool plater. Usikker på hvilken type og hvor er best å bestille. Tror det er noe man kan lime rett på veggen. Passer en latsabb som meg Tips mottas 🤗



    IMG_20210202_225356.jpg

    IMG_20210202_225418.jpg
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.782
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det ble jo veldig bra Gunner. Og med Horn, rør og vinyl så er du snart i mål.
    Det er bare å hamstre køntriplater så er du der 😃
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vakkert Gunner :) flott den Ayon ampen

    mvh
    Takk, F :).

    Synes det ser fint ut selv, men en sexy stereobenk hadde nok løftet helhetsinntrykket ytterligere. Jeg ønsker meg noe med kun 2x i bredden, og har tre komponenter som ønsker å bli plassert på toppen (forsterker, CD-drev og Snurrer). Det er jo umulig!

    Løsninger:

    - snurrer på vegghylle.
    - nytt drev, med frontmating.
    - forsterkeren ned, om det blir nok luft over. Litt synd å gjemme bort vakre ayon.
    - kjøpe noen sure epler, deretter rack med 3x i bredden, men det gir mindre fleksibilitet når man justerer elektronikken på subene. Man vil jo unngå å brenne av buksebaken på de heite rørene!
    - andre?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det ble jo veldig bra Gunner. Og med Horn, rør og vinyl så er du snart i mål.
    Det er bare å hamstre køntriplater så er du der 😃
    Har tatt meg i overkant god tid, og har fått pes for det. Likevel er det litt frem i tid før rommet er sånt som jeg ønsker det.
    Har da massevis av køntri, jeg, og mer skal handles inn når det roer seg ned. Har ikke kjøpt en skive på flere mnd, så det klør i pungen! 😝
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk, O.

    Godt å få det unna. Blir ingen velformuende hertug av det, men litt salt i såret maten blir det nok.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det ordner seg, ser jeg.
    Gratulerer med salg. Fint anlegg også. 👍
    Som du sjøl er inne på er det nok ikke lurt å klemme inn et rack som er bredt.
    WB er jo skapt for vegghylle!! 😊
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis med salg! Frynsete nerver er gode reseptorer for overtoner, så anlegget låter nok bra 😎
    Vi solgte våren 2008, blir svett av å tenke på det fremdeles 😁😁

    Angående oppsettet, så kan du jo vurdere vakre Ayon på en amp-stand foran?
    Men igjen, skummelt for buksebein ved platebytte...
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Takk, F :).

    Synes det ser fint ut selv, men en sexy stereobenk hadde nok løftet helhetsinntrykket ytterligere. Jeg ønsker meg noe med kun 2x i bredden, og har tre komponenter som ønsker å bli plassert på toppen (forsterker, CD-drev og Snurrer). Det er jo umulig!

    Løsninger:

    - snurrer på vegghylle.
    - nytt drev, med frontmating.
    - forsterkeren ned, om det blir nok luft over. Litt synd å gjemme bort vakre ayon.
    - kjøpe noen sure epler, deretter rack med 3x i bredden, men det gir mindre fleksibilitet når man justerer elektronikken på subene. Man vil jo unngå å brenne av buksebaken på de heite rørene!
    - andre?
    Man kan da alltids bygge litt selv. Limtre benkeplater, 2x i bredde pluss litt til slik at det blir plass til det du ønsker på toppen.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det ordner seg, ser jeg.
    Gratulerer med salg. Fint anlegg også. 👍
    Som du sjøl er inne på er det nok ikke lurt å klemme inn et rack som er bredt.
    WB er jo skapt for vegghylle!! 😊
    Takker, sir!

    Vegghylle vurderes, og vegghylle har jeg. Må bare forsikre meg om at jeg ikke må strekke meg over rackene, siden de står litt ut i rommet for lettere tilgang bak, men de kan jo bare skyves lenger inn mot veggen når ting har satt seg.

    Litt trangt rom. Glad jeg ikke har digre bikkjer som ønsker å oppholde seg der :ROFLMAO:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn