Teste / bytte / låne- tråden

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.364
Antall liker
35.099
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Jeg har testet en Martin Logan sub, det fungerte så bra at jeg har lyst til å prøve andre suber også - så hvis noen har en sub som de kan låne ut eller ta med for en kvelds test så blir jeg glad. Her snakker vi om en sub som har mulighet til å spille bass uten for mye punch - siden de skal passe til mine Magnepaner.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.364
Antall liker
35.099
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Nå viser det seg at jeg ikke kjenner lokal-samfunnet så godt, det viser seg at min nabo er meget - meget hifi-freak, og han har bl.a en REL-sub som jeg skal få teste.
 

Gummistøvel

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.01.2010
Innlegg
59
Antall liker
7
Kjekt tiltak dette så jeg henger meg på.

Har en Music Hall DAC 25.2

Som kan lånes ut.

"...each string strum and piano accompaniment felt extracted and placed in just the right spot."

"...breathtaking clarity remained downright amazing..."

"The Music Hall 25.2 is still probably one of the best things we've seen done for digital playback in our systems since the introduction of the CD player in 1984."


Det står også ubrukt her hos meg:

Vincent CD3

Vincent 233

Nordost Red Dawn 3meter Bi banan

Nordost Red Dawn 1meter RCA

Arild

Sandnes

Send PM.
 

KMMM

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
196
Antall liker
68
Dette er mer en forespørsel om å låne for å feilsøke:

Har en ulyd i venstre kanal. (skarping/brekker opp) spesilet på piano. Jeg kjører kun vinyl for tiden.
Har testet to pick up-er to armer og prøvd forskjellige oppsett på armene og pick up-ene
har testet cd på samme inngang på forsterkeren og da er det helt fint.
Da er det RIAA trinnet som gjennstår. Har skiftet rør uten hell. Men det kan jo være noe annet...

Spørsmålet mitt er da om noen har et RIAA trinn jeg kan forsøke for å sjekke om ulyden fremdeles er der?
Hvis den er borte med ett annet RIAA trinn, er det jo litt letter å komme til bunns i saken... ::)

mvh
Kåre
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.266
Antall liker
11.005
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
KMMM skrev:
Dette er mer en forespørsel om å låne for å feilsøke:

Har en ulyd i venstre kanal. (skarping/brekker opp) spesilet på piano. Jeg kjører kun vinyl for tiden.
Har testet to pick up-er to armer og prøvd forskjellige oppsett på armene og pick up-ene
har testet cd på samme inngang på forsterkeren og da er det helt fint.
Da er det RIAA trinnet som gjennstår. Har skiftet rør uten hell. Men det kan jo være noe annet...

Spørsmålet mitt er da om noen har et RIAA trinn jeg kan forsøke for å sjekke om ulyden fremdeles er der?
Hvis den er borte med ett annet RIAA trinn, er det jo litt letter å komme til bunns i saken... ::)

mvh
Kåre
Kjekt å låne, men her tror jeg ikke det er nødvendig.
Hvis du har ulyd bare i en kanal kan du lett sjekke det ved å bytte om venstre og høyre kanal på kabel fra spiller inn på RIAA. Hvis ulyden holder seg i samme kanal er det feil i RIAA-trinn, hvis ikke er det i pickup/spiller.

Ellers, og hvis jeg har misforstått helt, har jeg en MM-RIAA tilgjengelig, om det er av interesse.
 

KMMM

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
196
Antall liker
68
sant sant.... :-\

Skal teste ;D
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.213
Antall liker
4.835
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
KMMM skrev:
Dette er mer en forespørsel om å låne for å feilsøke:

Har en ulyd i venstre kanal. (skarping/brekker opp) spesilet på piano. Jeg kjører kun vinyl for tiden.
Har testet to pick up-er to armer og prøvd forskjellige oppsett på armene og pick up-ene
har testet cd på samme inngang på forsterkeren og da er det helt fint.
Da er det RIAA trinnet som gjennstår. Har skiftet rør uten hell. Men det kan jo være noe annet...

Spørsmålet mitt er da om noen har et RIAA trinn jeg kan forsøke for å sjekke om ulyden fremdeles er der?
Hvis den er borte med ett annet RIAA trinn, er det jo litt letter å komme til bunns i saken... ::)

mvh
Kåre
Jeg har en h/k transistor-forforsterker jeg ikke bruker, og som du kan få låne. Den har både MM- og MC-inngang.
 

KMMM

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
196
Antall liker
68
fikk bare så vidt testet a skifte fra v til h på RIAA trinnet. Men det var ganske tydelig at støyen/oppbrekkingen fortsatte i venstre kanal.
Da er det nok forsterkeren (audio note KIT2) håper det ikke er 6550 rørene... de var ikke billige :'(
Det kan jo være en sokkel også kanskje? skal flytte litt rør...
tester litt mer tror jeg. ;)
 

KMMM

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
196
Antall liker
68
Da fant jeg ut av det...det var det ene Lowther elementet...
Det var enten rusk/støv mellom coilen og magneten eller så var det dårlig pasning mellom dem.
jeg tror helst det første. Etter en tlf til Lowther i UK kunne de bekrefte at det var ganske vanlig.
Jeg demonterte renset og satt det på plass. Nå virker det som om det er støyfritt.
Dvs det tok noen forsøk, da mellomrommet mellom magneten og coilen er en tusendedels fluef#$%©e-hår. Så jeg brukte vel 2-3 timer på det.
Øvelse gjør mester! :-\

Håper det er lenge til neste gang....

Beklager kupping av tråden.

Kåre
 

KMMM

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
196
Antall liker
68
HoJ skrev:
Nå viser det seg at jeg ikke kjenner lokal-samfunnet så godt, det viser seg at min nabo er meget - meget hifi-freak, og han har bl.a en REL-sub som jeg skal få teste.
Jeg har en "hjemmelaget" Dynabel Brontes som kan stiiles til disp om ønskelig.
(ikke for lenge, da den er i daglig bruk)
 

jangri

Medlem
Ble medlem
20.08.2008
Innlegg
44
Antall liker
3
Jeg ønsker å prøve en DAC for en helg. Bor i Egersund.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.266
Antall liker
11.005
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Til overs, tilgjengelige for test og lån til pålitelige, nysgjerrige eller trengende HFSere:

-En DIY MM-RIAA fra Cobra2
-DIY Sjøstrøm hodetelefonforsterker/forforsterker, også bygget av Cobra2

Ja, og så er det jo den gamle Meridian 101 forforsterkeren som gjemmer seg i et skap, den har også MM RIAA (som jeg aldri har prøvd).
 

hifiasylet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2004
Innlegg
393
Antall liker
90
Sted
Vestlandet
Jaerbu skrev:
Bra tiltak dette. :)
Jeg har allt for mye stæsj stående. Så hvis det er noen som vil teste:
Music Angel rør pre.
300B monoblokker (Kinesiske)
Swiss Physics Transistor pre/ eff. (M/ riia)

Så er det bare å ta kontakt.
Hei Jærbu.
Har du hatt dette Swiss settet lenge?
(Jeg er han karen som Bambadoo snakket om tidligere...)
Har du gjort deg noen erfaringer med det?

Har litt forskjellige platespillere...
Spørs litt på hva du er på jakt etter.
Mvh.
 

J.Rasmussen

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
557
Antall liker
182
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
10
Har en Shanling PH-100 headphone amp til overs om noen har lyst og låne.

Selv kunne jeg godt tenkt meg og lånt en platevasker et par dager ;)
 

Assi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.02.2010
Innlegg
98
Antall liker
13
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
1
Har et par Klipsch RF63 i cherry utførelse som kan lånes ut vist noen vil teste dem.
Forøvrig te salgs også da jeg har gått til innkjøp av noen andre Klipscher. ;D
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.364
Antall liker
35.099
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Har gått i sub planer, men vet ikke helt hva jeg skal gå for.

Så hvis det er noen som har en sub stående og vil låne den bort.. gi et hint.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.266
Antall liker
11.005
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Jeg har en flokk med gode hodetelefoner i huset, og deriblant et par originale Stax Lambda med SRD7 som ikke er i bruk for tiden.
De kan lånes ut til interesserte i nærområdet. De bor i Stavanger.
Merk: SRD7 skal kobles til høyttalerutgang på forsterker.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.364
Antall liker
35.099
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Jeg har lyst til å få testet ut hva mere kraft kan gjøre med lyden hos meg, jeg skal låne en forsterker, men har lyst til å få testet ut litt mer også - så hvis noen har en til overs, eller noen timer som en kan ta med seg sin forsterker til meg for å teste det ut så hadde jeg blitt glad.
 

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Innlegg
1.268
Antall liker
126
Jeg kunne kanskje tatt med effektforsterkeren min på besøk en gang etter 13. desember, hvis det skulle være interessant?

100 watt i hver kanal, men det er nok en konservativ måling.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.364
Antall liker
35.099
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
.Marcus skrev:
Jeg kunne kanskje tatt med effektforsterkeren min på besøk en gang etter 13. desember, hvis det skulle være interessant?

100 watt i hver kanal, men det er nok en konservativ måling.
Ja takk!

En ting til.. Jeg bruker ikke XLR kabler...
 

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Innlegg
1.268
Antall liker
126
ML er ikke koblingsrasist med mindre du kjører BNC :)

Kan melde deg på forumet etter jeg er ferdig med eksamenstøyset, så finner vi en tid som passer oss begge.
 

KMMM

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
196
Antall liker
68
Hei

Jeg har endelig fått mine horn opp å gå. Oris 200 med AER MD3 og Oris 150 med BD-15 i bassen.
Sistnevnte blir drevet av en Gainclone fra BD-design. Skal visst nok være helt grei.

AER-ene blir drevet av min "gamle" AN-Kit2. En knallforsterker men kanskje heller på litt (!) mer tungdrevne HT-er? Den har jo tross alt en utgangseffekt på hele 17w (tror jeg).

Det jeg lurer på om det er noen som har en superdetaljert og åpen SET-forsterkere jeg kunne testet.
Gjerne 2A3 eller 45 rør. Alt fra 1w og litt oppover er av interesse da det hadde vært morsom å se hvordan dette blir.

Planen er å skaffe seg en slik svekling, men hadde vært kult å teste først.
Er forøvrig MEGET fornøyd med disse hornene ;D


MVH
 

Vedlegg

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.364
Antall liker
35.099
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
En venn av meg har dynabel euforia, men ingen effektforsterker lenger, noen som har noe forslag til hva som kan testes som passer til dem ?
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.213
Antall liker
4.835
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Jeg har ingen forslag til forsterkerkjøp, HoJ, men dersom noen er i beit for forsterkeri i en overgangsperiode, har jeg en brukbar Rotel integrert til utlåns til verdig trengende.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.364
Antall liker
35.099
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
..og jeg har min bitte lille t-amp som bare står der og samler støv. Kommer nok til å bruke den en gang da jeg skal lage fostex-gulvstående ht. til hovedstuen, men inntil det, så....
 

J.Rasmussen

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
557
Antall liker
182
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
10
Siden ingen hadde lyst å betale meg 1/2 pris engang på en så å si ubrukt Lyngdorf RP-1 fant jeg ut at jeg heller beholder den selv..

Så om noen har lyst til og teste romkorreksjon er det bare og gi beskjed ;-)
 

MonkeyCountry Audio

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
938
Antall liker
100
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Den låner jeg gjerne....:D


Til utlån har jeg en Jungson Moon Harbour HDCD. Fikk vel aldri helt de store resultatene med denne, men HDCD plater fikk seg et godt løft, samt det var den beste cd-spilleren sammen med passiv forforsterker og Doxa 140.


MVH
 

J.Rasmussen

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
557
Antall liker
182
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
10
MonkeyCountry Audio skrev:
Den låner jeg gjerne....:D


Til utlån har jeg en Jungson Moon Harbour HDCD. Fikk vel aldri helt de store resultatene med denne, men HDCD plater fikk seg et godt løft, samt det var den beste cd-spilleren sammen med passiv forforsterker og Doxa 140.


MVH
Kom å hent ;D
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.364
Antall liker
35.099
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
KMMM skrev:
Hei

Jeg har endelig fått mine horn opp å gå. Oris 200 med AER MD3 og Oris 150 med BD-15 i bassen.
Sistnevnte blir drevet av en Gainclone fra BD-design. Skal visst nok være helt grei.

AER-ene blir drevet av min "gamle" AN-Kit2. En knallforsterker men kanskje heller på litt (!) mer tungdrevne HT-er? Den har jo tross alt en utgangseffekt på hele 17w (tror jeg).

Det jeg lurer på om det er noen som har en superdetaljert og åpen SET-forsterkere jeg kunne testet.
Gjerne 2A3 eller 45 rør. Alt fra 1w og litt oppover er av interesse da det hadde vært morsom å se hvordan dette blir.

Planen er å skaffe seg en slik svekling, men hadde vært kult å teste først.
Er forøvrig MEGET fornøyd med disse hornene ;D

MVH
Hovr holder du til.. ? må høre - bare må høre...
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.133
Antall liker
10.599
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kan sikkert finne det ut for deg (har navnet) men medlemmet ønsker sikkert å svare selv :) PS: Det er mine gamle og glimrende HT han har. Må bare bøye meg i støvet for den makeover/oppshining de HT har fått.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.364
Antall liker
35.099
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
bambadoo skrev:
Kan sikkert finne det ut for deg (har navnet) men medlemmet ønsker sikkert å svare selv :) PS: Det er mine gamle og glimrende HT han har. Må bare bøye meg i støvet for den makeover/oppshining de HT har fått.
Må høre..
 

KMMM

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.10.2006
Innlegg
196
Antall liker
68
hei!

En lytt er ikke umulig å få til ;)
Send meg en PM så kan vi avtale nærmere.
Jeg tror forresten du har vært hos meg før en gang.
Tidligere hadde jeg Lowther DX3 i en DIY construksjon (MLTL) med Fostex horndiskanter på toppen.

Når vi er inne på bytte/låne: fremdeles ingen som har en SET forsterker med 300/2A3/45 rør?
Helst integrert da jeg ikke har forforsterker.

Ellers har jeg måtte gå tilbake til min AT OC09 PU, da go' PU-en min er rekonvalisent hos Sound Smith og det kan tid har jeg hørt rykter om :-\ ikke at OC09 er dårlig, men... det ble litt dødt og spakt på en måte. Er på jakt etter en brukt kjempe god MM PU. Gjerne kjøpe...litt eldre saker er også spennende som F.eks. Grace og Decca men det må være skikkelige saker ;D

mvh
Kåre

PS: Takk Bambadoo. Det var en lang og strevsom "makeover" men det ble fint om jeg må si det selv :p
Tror dog neppe jeg gjør det en gang til...
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.364
Antall liker
35.099
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Alt jeg har av utstyr, minus effektforsterker og sub kan lånes fra neste uke av - da jeg ikke behøver de på en god stund.
 

Assi

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.02.2010
Innlegg
98
Antall liker
13
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
1
Har forøvrig en Logitech Squeezebox Classic og en Beresford Caiman 7520SE dac som kan testes, Klipsch RB51 mk1 har jeg også stående.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.266
Antall liker
11.005
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
HoJ skrev:
Alt jeg har av utstyr, minus effektforsterker og sub kan lånes fra neste uke av - da jeg ikke behøver de på en god stund.
Mener du for alvor at Magnepan vurderes utlånt?
Synd igjen at jeg ikke har spillerom til denslags sprell...
 
Topp Bunn