Bil, båt og motorsykkel Tesla model S

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.902
    Antall liker
    36.102
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er i Santa Monica, CA nå. Omtrent like stor andel Tesla her som i Oslo. Hotellet har en "complimentary destination charger" for Tesla. Sykler og BMW i3'er lånes ut gratis fra resepsjonen. :)
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.872
    Antall liker
    9.582
    Sted
    Trondheim
    Jeg er på tur rundt i Norge om dagen og langs landeveien er det også fint lite elbiler å se med unntak av en del teslaer. Forsåvidt forståelig nok siden å kjøre langtur med noen annen elbil er for svært spesielt interesserte. I og rundt byene er det selvsagt en del elbiler siden de er fine å pendle med og kjøre lokalt.

    Det er en del nordmenn på elbilforum som har vært på europaturné med Tesla og gjennomgående er det temmelig prolemfritt, men Spania og Italia er utfordrende.
    Og Tsjekkia. Det er en lader i Humpolec - that's it.
    Jeg var på en dagstur fra Praha til Krems for å handle litt vin. Ca 56 mil t/r. Ingen lader i Praha, Ingen lader i nærheten av Krems (Det er en i Wien, men det er 50 km unna). I tillegg er en Tesla for bred til å få plass i garasjen jeg har i Praha, og jeg har ikke tilgang til stikkontakt i garasjen. Non-starter.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Jeg er på tur rundt i Norge om dagen og langs landeveien er det også fint lite elbiler å se med unntak av en del teslaer. Forsåvidt forståelig nok siden å kjøre langtur med noen annen elbil er for svært spesielt interesserte. I og rundt byene er det selvsagt en del elbiler siden de er fine å pendle med og kjøre lokalt.

    Det er en del nordmenn på elbilforum som har vært på europaturné med Tesla og gjennomgående er det temmelig prolemfritt, men Spania og Italia er utfordrende.
    Og Tsjekkia. Det er en lader i Humpolec - that's it.
    Jeg var på en dagstur fra Praha til Krems for å handle litt vin. Ca 56 mil t/r. Ingen lader i Praha, Ingen lader i nærheten av Krems (Det er en i Wien, men det er 50 km unna). I tillegg er en Tesla for bred til å få plass i garasjen jeg har i Praha, og jeg har ikke tilgang til stikkontakt i garasjen. Non-starter.
    Jepps.

    Var en rundtur i fjor sommer.

    Danmark, Tyskland, Østerrike gikk helt fint, men så på kartet at ikke så langt fremover er det "here be dragons".

    Svingte innom Lubljana og Gardasjøen før jeg snudde nordover igjen.

    Håper nettverket er litt mer utbygd neste tur.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er i Santa Monica, CA nå. Omtrent like stor andel Tesla her som i Oslo. Hotellet har en "complimentary destination charger" for Tesla. Sykler og BMW i3'er lånes ut gratis fra resepsjonen. :)
    Var to uker i Nord/Sør Carolina og Tennessee i juni. Så en Tesla i Nashville, det var alt.
    Tydelig at insentiver er viktig.

    Trailere og busser neste mål for Tesla:
    Nå utvikler Tesla trailer og buss - Tu.no
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.902
    Antall liker
    36.102
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det kan også være noen andre forskjeller mellom Deep South og California, for å si det litt forsiktig. Bubba i Nashville kjører pickup truck og stemmer på Trump.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.329
    Antall liker
    9.691
    Jeg så en Model X på E18 idag. Vil ikke akkurat påstå at den var en eye-catcher
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.268
    Antall liker
    10.863
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Eye catcher er den for den er så inni hampen fæl. Potensielt den styggeste bilen på 4 hjul for tiden :) liker man den ja da har man dårlig smak.. Dvs anderledes enn min :)
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.329
    Antall liker
    9.691
    ^Stygg og stygg, Fru Blom. Den var bare en.....diger klump på fire hjul. Design omtrent som en hvetebolle.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.406
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Vil anta at Model X er en god bil på linje med modell S. Folk kjøper jo Ssangyong så design kan ikke bety så mye.
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.994
    Antall liker
    13.484
    Da er jeg hjemme fra norgesturné for å besøke familie osv. Kjørt Oslo-Bergen-Sunnmøre-Stjørdal-Oslo + en del lokalkjøring på utflukter. Totalt ca 2600km.

    Drivstoff: 30 kroner
    Bompenger: 0 kroner
    Ferger: 165 kroner

    Ikke stått i kø på lader og har totalt brukt kanskje en halvtime - tre kvarter på ladestopp på tidspunkter vi ikke skulle stoppe uansett. Som nevnt tidligere var lading litt hassle på Vestlandet, ellers null stress og landebehov harmoniserer bra med pausebehov, spise osv.

    Det sagt måtte jeg nok ha ventet litt mer om jeg var alene i bilen. Med to unger tar det sin tid å spise, gå på do og løpe litt rundt. I de fleste tilfellene har vi ladet mer enn nødvendig siden pausene har tatt den tiden det tar.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det kan også være noen andre forskjeller mellom Deep South og California, for å si det litt forsiktig. Bubba i Nashville kjører pickup truck og stemmer på Trump.
    Nashville har svært høye boligpriser nå. Det har vært en av de hurtigst voksende byene i USA og mange har flyttet fra nettopp California. Det er ekstreme rikmanns-strøk i Nashville. Musikkindustrien er en årsak. Så forøvrig to Nissan Leaf på turen i USA. Totalt så jeg tre elbiler på to uker i tre stater og jeg kjørte mye rundt omkring.

    Når man skal kombinere en stor SUV med lavest mulig luftmotstand, så blir vel utseendet fort spesielt. SUVen BMW X6 har et relativt likt design og den ser snodig ut.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.902
    Antall liker
    36.102
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Oj. Det er litt imponerende at det var semien som rikosjetterte inn i et hus etter sammenstøtet, ikke Teslaen. :)
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.994
    Antall liker
    13.484
    ^ jeg har ærlig talt litt problemer med å se vitsen. Om man vil ha en sportsbil, eller en bil med sportsbilytelser så kjøper man ikke en doning på nesten 2.5 tonn og som kan frakte 7 passasjerer, alternativt 5 passasjerer og et lite fjell av bagasje. Man skal også ha et rimelig sært bruksmønster for å ha noen nytte av en 100kWh batteripakke kontra 90 (eller 85 eller 75 for den saks skyld). Nå er det muligens en ganske smal sak for Tesla å smelle inn kraftigere sikring og enda kraftigere elmotorer kontra å oppnå det samme med konvensjonell motorteknologi.

    Jeg er mer spent på hva Roadster 2.0 blir om den kommer en gang. Men skal de være ordentlig sportsbil må de nok til med i alle fall to gir forover for å sørge for at det er futt i aksen også over 100km/t.

    Tesla Model S har spektakulær ytelse på ett enkelt område: Aksellereasjon fra lav hastighet/stillestående når man man kjører rett frem. Greit nok at kjøreegenskapene er gode i forhold til vekt grunnet lavt tyngdepunkt og slikt, men uansett hvordan man vrir og vender på det så er det fortsatt en stor og tung bil. Det er en grunn til at sportsbiler ikke er store og tunge.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.654
    Antall liker
    7.367
    ^ jeg har ærlig talt litt problemer med å se vitsen. Om man vil ha en sportsbil, eller en bil med sportsbilytelser så kjøper man ikke en doning på nesten 2.5 tonn og som kan frakte 7 passasjerer, alternativt 5 passasjerer og et lite fjell av bagasje. Man skal også ha et rimelig sært bruksmønster for å ha noen nytte av en 100kWh batteripakke kontra 90 (eller 85 eller 75 for den saks skyld). Nå er det muligens en ganske smal sak for Tesla å smelle inn kraftigere sikring og enda kraftigere elmotorer kontra å oppnå det samme med konvensjonell motorteknologi.

    Jeg er mer spent på hva Roadster 2.0 blir om den kommer en gang. Men skal de være ordentlig sportsbil må de nok til med i alle fall to gir forover for å sørge for at det er futt i aksen også over 100km/t.

    Tesla Model S har spektakulær ytelse på ett enkelt område: Aksellereasjon fra lav hastighet/stillestående når man man kjører rett frem. Greit nok at kjøreegenskapene er gode i forhold til vekt grunnet lavt tyngdepunkt og slikt, men uansett hvordan man vrir og vender på det så er det fortsatt en stor og tung bil. Det er en grunn til at sportsbiler ikke er store og tunge.
    Nå tror jeg ikke det er en eneste av dem jeg kjenner som har kjøpt Tesla fordi de ville ha en sportsbil, eller som er spesielt opptatte av sportsbiler for den del. Siste som kjøpte P90D sa det var for å ha en "komfortabel og bomfri muskelbil uten drivstoffutgiftene".
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.994
    Antall liker
    13.484
    Nå tror jeg ikke det er en eneste av dem jeg kjenner som har kjøpt Tesla fordi de ville ha en sportsbil, eller som er spesielt opptatte av sportsbiler for den del. Siste som kjøpte P90D sa det var for å ha en "komfortabel og bomfri muskelbil uten drivstoffutgiftene".
    Ja, det er nok den vanligste grunnen. Men Tesla jobber ganske hardt for å innbille potensielle kunder at de kjøper en slags sportsbil.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    ^ jeg har ærlig talt litt problemer med å se vitsen. Om man vil ha en sportsbil, eller en bil med sportsbilytelser så kjøper man ikke en doning på nesten 2.5 tonn og som kan frakte 7 passasjerer, alternativt 5 passasjerer og et lite fjell av bagasje. Man skal også ha et rimelig sært bruksmønster for å ha noen nytte av en 100kWh batteripakke kontra 90 (eller 85 eller 75 for den saks skyld). Nå er det muligens en ganske smal sak for Tesla å smelle inn kraftigere sikring og enda kraftigere elmotorer kontra å oppnå det samme med konvensjonell motorteknologi.

    Jeg er mer spent på hva Roadster 2.0 blir om den kommer en gang. Men skal de være ordentlig sportsbil må de nok til med i alle fall to gir forover for å sørge for at det er futt i aksen også over 100km/t.

    Tesla Model S har spektakulær ytelse på ett enkelt område: Aksellereasjon fra lav hastighet/stillestående når man man kjører rett frem. Greit nok at kjøreegenskapene er gode i forhold til vekt grunnet lavt tyngdepunkt og slikt, men uansett hvordan man vrir og vender på det så er det fortsatt en stor og tung bil. Det er en grunn til at sportsbiler ikke er store og tunge.
    Enig når det gjelder dette med akselerasjon. Jeg kjørte nylig Tesla P90D rett etterfølgt av BMW sin siste 1-serie. Faktum er at 1-serien til BMW selv med lite hestekrefter er betydelig morsommere og sportslig å kjøre. Og da kan man bare tenke seg hvor ekstremt mye mer heftig det å kjøre en Porsche e.l. Akselerasjon kommer et stykke godt ned på listen hva som har betydning her, selv om den riktig nok må holde et visst nivå.

    Bedre rekkevidde ser jeg derimot som veldig positivt. Vil alltid være en fordel for en del og gjør dessuten at teknologien vil kunne brukes til større fartøy. Ryktes at Tesla neste år vil komme med 115kWh. Utviklingen av batteriteknologien vil trolig gjøre at selv tungtransport vil fungere med elektrisitet alene om ikke så mange år.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.994
    Antall liker
    13.484
    ^ hjelper ikke med rekkevidde om man ikke har tilgang til kraftige ladere. Er man på tur med Tesla i (sør)Norge så er langt på vei eneste praktiske forskjell hvor langt man må kjøre før første lading.

    Om man har 60 mil rekkevidde og kan kjøre Oslo-Trondheim uten å lade for å besøke svingermor en helg hjelper ikke så lenge ikke svigermor har kraftig nok ladekurs til at man kan lade nok til å kjøre tilbake.

    I det daglige trenger man nesten ingen rekkevidde, på langturer trenger man fremfor alt et godt ladenettverk. Jeg kjørte i sommer totalt 2600km med min Tesla på sommerferie. Om batteriet hadde vært 3 ganger så stort hadde det knappest utgjort noen reell forskjell, og i alle fall ikke noen forskjell jeg ville betalt titusenvis av kroner for.

    Hadde jeg kjøpt Tesla i dag hadde jeg heller valgt mindre batteri fremfor større.
     
    Sist redigert:

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.872
    Antall liker
    9.582
    Sted
    Trondheim
    Det skjer jo spennende ting innen batteriteknologi for tiden. F.eks. dette:

    Elbil: Kreisel Electric skal gi e-Golf ekstra-lang rekkevidde - Dinside Motor

    En dobling av kapasiteten uten at fysisk størrelse og vekt øker - da blir det plutselig mer aktuelt. Hvis en vanlig el-bil som i dag har en praktisk rekkevidde på 14 mil plutselig kan kjøre 30 mil, blir det mer aktuelt for hvermannsen å kjøpe en. Jeg kan f.eks. ikke ha en Leaf eller en e-golf hvis jeg skal kunne kjøre til hytta, og en Tesla er uaktuell grunnet størrelse og pris. En e-golf eller lignende ville være grei.

    Ellers er det jo riktig at det er lademulighetene som er viktig hvis man skal på langtur med en el-bil. Muligheten for klattlading og hurtiglading er alfa og omega i den sammenhengen.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.994
    Antall liker
    13.484
    Dersom man ikke har egen fast lademulighet hjemme så ser jeg mer misjonen med et stort batteri, da blir det litt som å ha en fossilbil. Nå og da må man innom "stasjonen" for å fylle tanken, og det bør fortrinnsvis være ganske sjelden til daglig. Da jeg kjørte diesel tanket jeg vel hver 3. uke / 1 gang i måneden med mindre det var noe spesielt. Foråsvidt ikke et irrelevant poeng siden det bor svært mange i byer som ikke har garasje med stikkontakt, men det ligger også i sakenes iboende faenskap at det p.t. tar ganske lang tid å lade et batteri fra nesten tomt til nesten fullt og det er ikke akkurat kvalitetstid å måtte ut en times tid for å lade om man ikke uansett er på vei et sted og trenger en pause i kjøringen.
     
    C

    cruiser.tmp

    Gjest
    Ikke alle potensielle teslakunder bor i Norge, økt batterikapasitet er spesielt relevant der man har et godt utbygd motorveinett
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.872
    Antall liker
    9.582
    Sted
    Trondheim
    Jeg er en god del av året i Praha. Der har jeg ikke lademulighet der jeg parkerer bilen til vanlig (i parkeringskjeller) og det finnes bare en hurtiglader i hele Tsjekkia og den er ikke i Praha. Relativt uinteressant med el-bil der nede, selv med stort batteri.
    En plug-in hybrid ville fungere, da man tross alt kan få tilgang på en stikkontakt innimellom. Jeg har nå kjørt 11000 km med min GTE og har vel fyllt tanken 4 eller 5 ganger tror jeg - så 200 l bensin på 1100 mil - snittforbruk på 0,18 l/mil på et år. Det er ikke langt fra det VW lover (0,17). Den bilen kan jeg kjøre til Praha med, det er uaktuelt/umulig med en Tesla (Jeg kan kjøre til Praha og hjem, men jeg kan ikke bruke den der nede. Jeg kan lade i Dresden på vei til Praha, og så fylle opp igjen i Dresden på vei tilbake)
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.902
    Antall liker
    36.102
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    ^ jeg har ærlig talt litt problemer med å se vitsen. Om man vil ha en sportsbil, eller en bil med sportsbilytelser så kjøper man ikke en doning på nesten 2.5 tonn og som kan frakte 7 passasjerer, alternativt 5 passasjerer og et lite fjell av bagasje. Man skal også ha et rimelig sært bruksmønster for å ha noen nytte av en 100kWh batteripakke kontra 90 (eller 85 eller 75 for den saks skyld). Nå er det muligens en ganske smal sak for Tesla å smelle inn kraftigere sikring og enda kraftigere elmotorer kontra å oppnå det samme med konvensjonell motorteknologi.

    Jeg er mer spent på hva Roadster 2.0 blir om den kommer en gang. Men skal de være ordentlig sportsbil må de nok til med i alle fall to gir forover for å sørge for at det er futt i aksen også over 100km/t.

    Tesla Model S har spektakulær ytelse på ett enkelt område: Aksellereasjon fra lav hastighet/stillestående når man man kjører rett frem. Greit nok at kjøreegenskapene er gode i forhold til vekt grunnet lavt tyngdepunkt og slikt, men uansett hvordan man vrir og vender på det så er det fortsatt en stor og tung bil. Det er en grunn til at sportsbiler ikke er store og tunge.
    Nei, noen sportsbil er det ikke (og blir det aldri). Det er en stor og tung amerikansk muskelsedan som er usannsynlig bra i den klassiske amerikanske disiplinen med bunndrag og akselerasjon "off the line". Ingen V8 har noensinne hatt slikt bunndrag. Den har bra kjøreegenskaper ellers, men noen MX-5 er den ikke. Interessant nok har en P85 (bakhjulsdrevet) mer "sporty" kjøreegenskaper enn en P85D (firehjulsdrift). Den bakhjulsdrevne er mer responsiv i svinger og føles en god del lettere, mens den firehjulsdrevne blir litt mer upersonlig. Bege knekker det meste fra et rødlys, så forskjellen på tre-komma-litt og 2,9 s blir litt akademisk. Det er mer interessant om den nyeste versjonen greier å holde dreiemomentet lenger opp i turtall uten at noe smelter.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.994
    Antall liker
    13.484
    Jeg er en god del av året i Praha. Der har jeg ikke lademulighet der jeg parkerer bilen til vanlig (i parkeringskjeller) og det finnes bare en hurtiglader i hele Tsjekkia og den er ikke i Praha. Relativt uinteressant med el-bil der nede, selv med stort batteri.
    En plug-in hybrid ville fungere, da man tross alt kan få tilgang på en stikkontakt innimellom. Jeg har nå kjørt 11000 km med min GTE og har vel fyllt tanken 4 eller 5 ganger tror jeg - så 200 l bensin på 1100 mil - snittforbruk på 0,18 l/mil på et år. Det er ikke langt fra det VW lover (0,17). Den bilen kan jeg kjøre til Praha med, det er uaktuelt/umulig med en Tesla (Jeg kan kjøre til Praha og hjem, men jeg kan ikke bruke den der nede. Jeg kan lade i Dresden på vei til Praha, og så fylle opp igjen i Dresden på vei tilbake)
    Ja, men løsningen på det problemet for elbiler er fortsatt først og fremst infrastruktur for lading, ikke enda større batterier. For Auobahncruising har det jo, som cruiser er inne på, en viss misjon, men i praksis er det fort ikke allverdens tid man sparer siden ladehastigheten avtar jo fullere batteriet er. Har sett noen uformelle undersøkelser, og for å minimere reisetiden er det å lade nok til neste lader + litt margin som er greia. Selv har jeg aldri ladet fullt på en superlader - det tar lang tid og er for min del forbeholdt nødstilfeller om et slikt noen gang skulle oppstå.

    Enn så lenge er man uansett prisgitt å lade der laderene står, så effekten blir uansett ikke noe særlig før man kan hoppe helt over en lader, men der er man nok ikke i dag (eller på lang tid) med en Tesla - nettverket er nettopp basert på kjøring fra lader til lader.

    Oslo-Trondheim går fint uten å lade på Elverum, men kun ta et stopp på Alvdal. Sparer dog neppe noe tid på det siden det må lades ganske fullt på Alvdal for å nå helt til Oslo.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.872
    Antall liker
    9.582
    Sted
    Trondheim
    Ja, helt enig. Batteriet må være stort nok til at du ikke må stoppe å lade for ofte. En lading på 15 min mellom Oslo og Trondheim er jo helt greit, men det spørs hvor lett det lar seg gjøre hvis 50% av bilparken blir elektrisk. Da må laderne stå såpass tett at man kan dra til neste lader når/hvis det er kø på den man hadde tenkt å bruke. Det er ingen katastrofe hvis det er 3 foran deg på en bensinstasjon, men hvis du havner i kø bak 3-4 andre på en ladestasjon stiller det seg anderledes.

    I Praha parkerer de fleste på gaten, så lading der du parkerer til vanlig er umulig. Jeg har 2 parkeringsplasser - en i parkeringskjeller og en i garasje. Garasjen er bortleid og jeg har ikke brukt den selv på flere år, så jeg er faktisk ikke sikker på om det er stikkontakt der, men hvis det er det skulle det gå greit for min del.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.869
    Antall liker
    2.853
    Torget vurderinger
    1
    Det regner og man surfer på nettet. TV2 har en bilspalte Broom som skriver om elbil innimellom annet bilstoff. Underholdningen ligger i å lese kommentarfeltene. Virkelig lærerikt. I dag har jeg forstått følgende:
    - det er ikke grenser for hvor uvitende enkelte er
    - det er ikke grenser for hvor konspiratoriske enkelte er
    - det er ikke grenser for hvor heftig man mistolker og mistror andre i kommentarfeltet

    Får meg til virkelig å sette pris på Off-Topic her på sentralen om ikke annet.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.935
    Antall liker
    16.256
    Torget vurderinger
    2
    Trenger plassen under bilen til batteripakken, for å få så lav CG som mulig.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.935
    Antall liker
    16.256
    Torget vurderinger
    2
    Det regner og man surfer på nettet. TV2 har en bilspalte Broom som skriver om elbil innimellom annet bilstoff. Underholdningen ligger i å lese kommentarfeltene. Virkelig lærerikt. I dag har jeg forstått følgende:
    - det er ikke grenser for hvor uvitende enkelte er
    - det er ikke grenser for hvor konspiratoriske enkelte er
    - det er ikke grenser for hvor heftig man mistolker og mistror andre i kommentarfeltet

    Får meg til virkelig å sette pris på Off-Topic her på sentralen om ikke annet.
    Tror man må ha Grade A vern mot idioti om man tilbringer tid på nettet. Food Babe er en amerikansk blogger med mengder av følgere. Hun legger ut om ting hun har null peiling på og følgerne applauderer. James Randi.org har kikket på de verste påfunnene, men det er en veldig lang artikkel. Finnes med et søk, om man vil.
    Her er hun om farene ved å fly. Nei, det er ikke satire - hun er så dum. Hva sier det om menneskets overlevelsessjanser?
    Problemet er at hun kan forme setninger.
    :)

    https://skeptic78240.wordpress.com/2014/11/11/food-babe/
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn