DV20x funket som bare det på min tidligere RB700 armrolfozzy skrev:Tenker jeg skal sette på en Dynavector DV20x på min RB700. Tror det vil være en bra match. Tror jeg.
Ingen tvil om at ATOC9 passer bra i rega sine armer, men det er ingenting i veien for å sette langt dyrere pick up'er på en RB700.K.H. skrev:Jeg syntes Audio Technica ATOC9 passet fint da jeg brukte RB700.
Vidar P skrev:RB700 har en effektiv masse på rundt 10g. Det er de tekniske data for arma.
Det er stort sett alt du trenger å vite om du vil gå for en teoretisk kompatibel pu. Du må selvsagt regne på det ift pu'enes tekniske data da, som nevnt over av A-Arve. Jeg vet ikke max pu-vekt med standard lodd, men det finst jo tyngre lodd uansett så det betyr lite.
Det er forresten pickup'en som har en compliance, ikke arma.
Mvh Vidar P
rolfozzy skrev:Kan vel godt bruke denne tråden til å komme med gode forslag til velegnede pickups til RB700 ? Hvis ikke trådstarter har noe i mot det ?
Tenkte at siden jeg har samme arm, og er ute etter en bra pickup til den, kan det være ok å vite hva slags erfaringer som fins.
Så vidt jeg har erfart med armen, så er det veldig mange pu som er en bra match til den. Og jeg har vel forsåvidt bestemt meg nesten 100% for DV20X.
Men det fins så mye bra, så døra får stå litt på gløtt.
Parelius skrev:Teoretisk sett, så har du det du trenger her:
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,10529.msg227642.html#msg227642