Teoretisk god match for RB700

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
25
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Hei vinyljunkies.
Hva slags tall bør en pickup som skal være en teoretisk god match for RB700 ha? Vekt, compliance og eventuellt andre ting jeg ikke forstår meg på.

Hilsen Tommy

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.290
Torget vurderinger
2
Tenker jeg skal sette på en Dynavector DV20x på min RB700. Tror det vil være en bra match. Tror jeg.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
Tenker jeg skal sette på en Dynavector DV20x på min RB700. Tror det vil være en bra match. Tror jeg.
DV20x funket som bare det på min tidligere RB700 arm :)
I den betydning at det lå mye spilleglede og en del raffinement i den PUen.
Og til prisen, tror jeg knapt det finnes bedre PU om den klaffer med armen den skal sitte på og riia.

Selv går jeg og er spent på hva Garrott Brothers kan tilby av lyd på min spiller.
Kanskje det kan være en ide` å sjekke ut en fra den produsenten.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.428
Torget vurderinger
10
Jeg syntes Audio Technica ATOC9 passet fint da jeg brukte RB700.

I

ijustpop

Gjest
K.H. skrev:
Jeg syntes Audio Technica ATOC9 passet fint da jeg brukte RB700.
Ingen tvil om at ATOC9 passer bra i rega sine armer, men det er ingenting i veien for å sette langt dyrere pick up'er på en RB700.

Sitter den på en P5 eller P7?

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
25
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Hei.
Takk for alle anbefalinger og gode tilbud på pickuper på tråd/mail og melding. Det er imidlertid ikke det jeg er ute etter. Jeg vil se på teoretisk gode samarbeidspartnere, slik at jeg kan få et overblikk over markedet når jeg snart skal på jakt. Jeg kan selvfølgelig veie en rega pickup og finne en forhåpetligvis ideel vekt, men jeg tror vel at endel av dere med mye erfaring kan si noe om slingringsmonn og diverse faktorer.

Armen sitter på en P7.

Hilsen Tommy

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.671
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Inne på www.alternativaudio.no låg det linkar til nokre generatorar der ein kunne få kalkulert kor godt ein pickup og arm passa saman, men desse linkane finn eg ikkje lenger etter omlegginga av sidene der.
Når det er sagt, må eg berre få seie at sjansen for at ein teoretisk god match også skal fugere godt i praksis, iallfall ikkje er større enn 60-70%..

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
300
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
RB700 har en effektiv masse på rundt 10g. Det er de tekniske data for arma.
Det er stort sett alt du trenger å vite om du vil gå for en teoretisk kompatibel pu. Du må selvsagt regne på det ift pu'enes tekniske data da, som nevnt over av A-Arve. Jeg vet ikke max pu-vekt med standard lodd, men det finst jo tyngre lodd uansett så det betyr lite.

Det er forresten pickup'en som har en compliance, ikke arma.

Mvh Vidar P

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
25
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Vidar P skrev:
RB700 har en effektiv masse på rundt 10g. Det er de tekniske data for arma.
Det er stort sett alt du trenger å vite om du vil gå for en teoretisk kompatibel pu. Du må selvsagt regne på det ift pu'enes tekniske data da, som nevnt over av A-Arve. Jeg vet ikke max pu-vekt med standard lodd, men det finst jo tyngre lodd uansett så det betyr lite.

Det er forresten pickup'en som har en compliance, ikke arma.

Mvh Vidar P

Hei.
Takk for engasjementet. Jeg er ute etter å vite hva slags data en pickup "bør" ha for å være en teoretisk god match til RB700. Jeg vet ikke om jeg var uklar på dette? Jeg har fakta om armen, men mangler innsikt/kunnskap om sammensetning for å (teoretisk) få riggen til å yte best. Jeg er også klar over at teori og praksis ofte ikke går hånd i hånd.
Jeg prøver å lære litt folkens, så dere trenger ikke maile meg flere tilbud :).

Hilsen Tommy

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.290
Torget vurderinger
2
Kan vel godt bruke denne tråden til å komme med gode forslag til velegnede pickups til RB700 ? Hvis ikke trådstarter har noe i mot det ?

Tenkte at siden jeg har samme arm, og er ute etter en bra pickup til den, kan det være ok å vite hva slags erfaringer som fins.
Så vidt jeg har erfart med armen, så er det veldig mange pu som er en bra match til den. Og jeg har vel forsåvidt bestemt meg nesten 100% for DV20X.
Men det fins så mye bra, så døra får stå litt på gløtt.

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Antall liker
25
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Hei.
For all del, bare hyggelig. Særlig fordi du spør pent ;). Jeg håper bare at noen gi litt teoretisk info, eventuelt hevise til tråder der jeg kan lese om emnet. Jeg skjønner at det er en del som påvirker, og har lyst til å se nærmere på det.

Hilsen Tommy

rolfozzy skrev:
Kan vel godt bruke denne tråden til å komme med gode forslag til velegnede pickups til RB700 ? Hvis ikke trådstarter har noe i mot det ?

Tenkte at siden jeg har samme arm, og er ute etter en bra pickup til den, kan det være ok å vite hva slags erfaringer som fins.
Så vidt jeg har erfart med armen, så er det veldig mange pu som er en bra match til den. Og jeg har vel forsåvidt bestemt meg nesten 100% for DV20X.
Men det fins så mye bra, så døra får stå litt på gløtt.

Topp Bunn